Lenormand / Tarot
Hej alla! Är det några av er tarot-användare som också gör läggningar med Lenormand-kort? Reflektioner på olikheter/likheter/olika användingsområden? Har precis upptäckt dessa kort och gått med i Lenormand i fokus för att få lite mer koll. Såg att det fanns någon tråd angående Lenormand kort tidigare här men jag funderar kring likheter/olikheter? Och hur korten känns "energi-mässigt" jämfört med Tarot?
Jag har ingen egen lek men en nära vän har en,som jag gjort läggningar med. För mig personligen känns de lika, det enda som möjligt vis skiljer är att lenormandleken är färre kort i och därmed inte så många kort att lära sig tolkningen på. Jag lägger alla möjliga kort på alla möjliga sätt, orakelkort med tsrotmall, tarotkort med orakelmall osv.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Har tyvärr ingen Lenormand ännu men har planer att köpa en. Jag har varit och tittat på några men vill ha en stor bok till så det dröjer innan han får hem det. Tycker också att det skall bli spännande att se hur skillnaden blir.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har köpt en app: Gilded Lenormand och ska se hur leken är uppbyggd och så. Tack för era reflektioner!