Godmorgon söndag
Seg morgon här. Vaknade sent och kom iväg på min runda sent och nu sitter jag med min frukost sent. Gäsp! Svårt att komma mig igång. Kanske p.g.a vädret, verkar vara lite osäkert åt vart det lutar, ska det bli sol? Eller ska åskan komma tillbaka? Ger lite huvudvärk också, det är som tryck i luften, Ja ni fattar.
Ska ju måla min grund idag, ja det är planen, men se det verkar som jag får svårt att ta mig för just detta i dag, sååå himla tråkigt göra. kanske därför jag är så seg, jag hittar inga vettiga anledningar att få slippa. Hade det börjat regna så hade jag ju iallafall kunnat skylla på det😉
vad sysslar ni med då?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Good morning! Fick just ett smärre utbrott 🤐på mina nya grannar som RÖKER på balkongen 😡Det finns ingen skriven regel om rökning, jag kollade just, däremot står det om grillning att man ska se upp så inte grillrök och matos drar in och stör grannarna. Grillning sker lite då och då under några korta sommarmånader, cigarettrök är många gånger varenda dag året om. Nu vet jag ju att attityden mot rökning är på min sida, så att säga, så jag har gott hopp om att bovärden kan prata med grannarna så att de förstår. Alla lägenheter har egen ingång så det är enkelt att bara gå ut på framsidan istället, så det är inte synd om dem.
Värre blir det att stå ut med det ständiga babblandet därute, igår satt hon hela långa dagen och pratade, pratade, pratade, pratade, högljutt… Buuu vilken gnälltant jag låter som men här har varit så lugnt och behagligt fram tills nyss 😕Som jag sagt tidigare, det är jag som bor på fel ställe. Jag vill flytta!!
God middag! Här är eld i grillen, potatis i ugnen å allmän seghet i kolan. Blev en härlig fest igår och sent i säng. Jag ska rätta klassens matteböcker idag. Ska äta och hälla i mig några koppar kaffe först. Har anmält mig till Göteborgsvarvet 2014, vet inte om det var så genomtänkt men även halvimpulshandlingar kan visa sig bra drag :) Amandla, jag håller med dig. Bor man i flerfamiljshus får man visa hänsyn, både med odör/ dofter och decibel. Pagan, vad hände med generalen du kände dig dom förra veckan?! Rycker in som vicegeneral: *pekar med hela armen mot ytterdörren* nu marscherar du ut och får det här gjort! Seså, schas! Själv ska jag göra sallad och ta i tu med matteblckerna…
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Humblan, det där varvet fixar du lätt! 👍
Nu ska jag ringa på en annons om ett hus som ska hyras ut… 😎
Amandla, tack! Jag tror det också. Jag vet ju hur jag ska lägga upp träningen. Och i vinter köper jag gymkort om så behövs för att få ihop alla km/ vecka. Ska försöka hålla igång under sommar och höst så mina längre distanser ligger på 13 km, blir lättare att öka upp till de där 21 i god tid då.
/ Skogshumblan
God middag allesammans 😃
Bara på det Pagan, så blir du så nöjd sen. 😉
Och jag harr alla ursäkter i världen att inte göra ett dugg mer än brygga kaffe. Dotra med familj kommer på försenat Mors dags kaffe. 🙂
Förhoppningsvis om vädermakterna vill, så blir gräset klippt med. 😇
Håller med att man får visa lite hänsyn till sina grannar.
Ha en skön dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Jag ska åka och titta på huset! 😃Tror visserligen (men är inte helt säker) att det är för litet och ligger för nära motorvägen i min smak, men värt att se ändå. Dessutom skickar det rätt signaler till universum, att jag är redo för flytt och så vidare 🙂
Godmorgon alla!
Morgonkaffe, pollennysningar och katterna som smyger ut på balkongen som vi precis har "burat in" :) Racing från katterna, måste städa för att dem har haft ner så mycket grejor! *gaaah*
Amandla - Lycka till, får se hur du känner precis när du ser huset :)
Sen har du all rätt att få gnälla lite på dina grannar.. är ju ingen höjdare med rökande storpratande grannar. Själv i förrgår så fick jag lyssna på muslimmusik från tvärs över gatan. Inget illa mot sån musik men från lunch till sent på kvällen.. det tar på krafterna :/ Speciellt när man hörde det i Hela Våran Lägenhet.

Jamen precis Skogis, jag e så lätt manipulerad. Jag sade till mig själv att jag är duktig som gör ena sidan av huset och när jag väl var i gång så gjorde jag ju hela så klart! hahaha, jag går på det varenda gång😃Nu e ja klar!!! Å så fint det blev. Nöjd, faktiskt jäkligt nöjd!! Så himla läckert med mörggrå grund till ljusgråtthus med vita foder. Ja fytusan vad bra det blev!!❤️Löv it!
Skogis jag är övertygad om att du fixar nästa runda lika galant som den förra. Bra med nya mål i sikte.
Amandla, förstår dig! Inget vidare med grannar som förstör friden på olika sätt. Man ska ju kunna vistas ute utan att vare sig få deras struntprat malande eller röklukt. Hoppas huset du ska se på är i din smak.
Ja just det ja, gräsklipparen!! tack Isa, nya tag med den också ju!
Hoppas det gått bra med städningen kaptenalexa.
Nu doftar det gott från köket, dottern är ursäktad, hon kom hem sent och hann ju inte hjälpa till med grunden, men middagen har hon koll på. Lax på spenatbädd, smaskens. Ska äta och ta mig en lur.
Sajtvärd Tarot
God eftermiddag/Tidig kväll! Vaknade med lite lätt huvudvärk och stel nacke men det släppte med hjälp av ett piller👍!
Har inte gjort någonting mer än satt på en kanna te och suttit vid datorn, ätit och svarat lite här och där.
Solen skiner och just nu är det + 21,6, det har varit uppe på + 27,4 innan. Jag känner mig inte särskilt pigg på att hitta på något mer att göra😉, tycker det känns bra att bara slappa!
Amandla, om du har rökelse hemma kan du tända det ute på balkongen, det neutraliserar röken lite i alla fall. Det brukar jag göra när storrökarna är i farten runt mig. Jag brukar ta den rökelsen som jag inte gillar något vidare, då känns det inte som att man slösar bort den i onödan.
Pagan, det finns alltid andra dagar att måla på, det är Söndag vila dig i stället!
Heja, Humblan. Det är ju över 1 år kvar tills dess, det fixar du!
Isa, låter trevligt med Mors dags kaffe och familjebesök.
Alexa, det blir mysigt att sitta på balkongen och gosa med katterna. Kul att sitta där och fika med dem också (ibland), inte när de skall vara mitt i fikat men jag brukar ge mina något gott att tugga på så då löser det sig.
Ja arabmusik i alla ära men det får inte vara för mycket, då tröttnar man.
Ha det bra alla🌺
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Alexa, härligt för katterna. Kan de inte städa efter sig själva ? ;p Stollan gott att zu slapp huvudvärken.Känns som du haft nog med mög:) Pagan bra jobbat! Skönt att ha det gjort. Själv sitter jag med matteböckerna och rättar. Helt sannslöst vad de små liven har lärt sig och fått kläm på massor av grejer vi utsätter dem för. :)
/ Skogshumblan
Japp precis som jag hoppades, klippte svärsonen gräset. Medan jag lärde dotra att sticka hålmönster. 😃
Har läst alla inlägg. ❤️
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Godkväll.
Denna lite kyliga söndagen har jag ägnat mig åt att dammsuga ,gjort rent och fint på min inglasade lilla balkong. (fattas bara två mysiga stolar och lite blommor) just nu två stolar i nån sorts metall jag köpte för en tia på loppis för några år sedan.
Har även denna dag tvättat och bakat muffins med vit choklad och blandad frukt…blev väldigt goda.
Ha en fortsatt bra vecka som kommer.

fytusan Isa vad gött. ja jag fick ordning på den trilskande gräsklipparen och nu är det klippt också. Hade tänkt att ta mig en lur, men klippte gräset istället för det växer ju så det knakar. Ja jösses vilken produktiv helg. tur man jobbar imon så man får vilat lite😛
Låter som du lagat himmelskt smarriga muffins Gevalina, blev riktigt sugen på choklad.
vad roligt Skogis, som ett kvitto på att man förmedlat vettigheter till di små.
Stollan, ja du, så gott du har det, kan du behöva efter den värsta förkylningen du haft. Tar sin tid innan kroppen pallar med vardagen igen.
Sajtvärd Tarot
Bra Isa, vissa saker görs bäst av andra ;) Gevalina låter riktigt gott, även om jag inte är så förtjust i vit choklad så det är ju ett gott betyg! Pagan haha synd att det är kort vecka, du kommer köra med dig själv förr än du anar ;) Här är kors i taket dags. Dotera somnade i soffan men vaknade inte när vi la henne i sin säng, hon verkar sova gott i sin. Maken & jag kanske får ha sängen för oss själva i natt ;)
/ Skogshumblan

kort vecka?? ja du skogis med sista skrivningar/inlämningar baler och avslutningar så lär jag ha fullt upp på jobbet, mingel och allt vad det är på kvällarna innan sommarlov så lär jag knappt få sovit innan det är dags att gå upp. Inte så lätt att jobba bland yngel och ha yngel alla gånger😂Ska gå nattisvakt på torsdag….tror jag det var, gäsp får kolla filofaxen
hoppas Ni får sova i fred i natt, låter som om det var rätt ovanligt. Ja dessa barn de ställer då till det….på gott & ont😉
Jag borde nattat för läääänge sedan. Ser på uret att jag nu får sova 5 timmar. Snabbt mot kudden nu då….ska bara…..
Nä onsdag är det, dagen innan nationaldagen försåss. Stort mingelparty här i "byn" två grupper som jag aldrig hört talas om, men som tydligen är jätte inne, ska komma och shaka loss hela kommunen om man ska tro ortstidningen, lär ju bli kul. Är beredd med hörselproppar som vanligt😛
Torsdagen är vikt till umgänge med särbon, hoppas på bubbelbad, massage och fotvård. han är duktig på det där, talanger han dolt i många år😂
Sen är det helg igen. ja man hinner knappt nana kuden ju!!
Sajtvärd Tarot
Huset var mycket riktigt alldeles för litet, det var inga 65 kvm som ägaren sa utan snarare 30 eftersom det på vindsvåningen bara var en två decimeter bred remsa som hade full takhöjd, resten var brant snedtak. Motorvägen låg 150 meter bort och järnvägen 300 meter, där kör tågen riktigt snabbt så det lär kännas och höras när de dundrar förbi. Så det blev ett nejtack från mig 🙂Nu väntar jag på nästa objekt, för det kan bara bli bättre! 😃
Och förresten, jag ringde bovärden och bad henne prata med grannarna om rökning på balkongen. Fick inte det svar jag väntade mig, hon sa att det kan nog bli svårt… *suck och dubbelsuck*
Jag vill flytta NU! 🥳
# 17. Amandla, har du testat rökelse som jag skrev om innan i # 9?
Stollan, nej jag har ingen rökelse och har svårt för det på grund av astma. Annars är det ett bra tips 🙂
Det var ju tråkigt Amandla, jag brukar göra så för att neutralisera röklukten som kommer in i lägenheten när dörren står öppen. Det är ju så svårt att ha dörren stängd nu när det är så varmt och katterna som håller på och springer ut och in hela tiden. Stänger jag så sitter de bara och jamar och skriker och dessutom blir det ju så fruktansvärt varmt inne, jag har min balkong i västerläge och där är ju solen från 10 på f.m. till 22 på e.m.
Kan du inte prata med dem och förklara hur deras rök påverkar din astma?
Jag ska vänta och se hur det blir de närmaste dagarna, idag har jag varken hört dem eller känt någon otäck rök. Kan ju hända att bovärden pratat med dem också…