Tolkning 2 pentagram
Undrar hur ni tolkar 2 pentagram? Vet att det skiljer sig från tolkning till tolkning men vad är er "grundbetydelse" för kortet? Anledningen till varför jag frågar är för att jag har svårt att få grepp om kortet. Därför är jag nyfiken på era reflektioner.
För mig står det för två ekonomiska val, vilket är bäst och hur balanserar jag upp det hela? Vilket av valen är bäst för mig just nu? Hur blir det senare om jag väljer A eller B? Sen beror det ju på vilket kort som ligger närmast detta och de andra runt omkring.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Vad har du för lek? Har du en bild på ditt kort?
Tvåor inom numerologin brukar sägas vara att något har startat, men ännu ingenting slutförts, det krävs två för att gräla/för att bli sams. Inspiration har startat en process. Det som startat iom mynt esset nu är igång. Jolandas nyckelord är förändring, omorganisation, en ändring av rutiner, förflyttning.
I min cosmic har jag en ung man som dansar på en strand, han gör ett mönster som liknar den liggande 8:an som betyder oändlighet, evighet, han har en orm med sig också och den är en vis liten varelse. Han visar tecken på att veta vad han gör och han balans är det ingenting fel på, han verkar trivas, men Han ser lite ensam och vilse ut och saknar en vän eller någon att umgås med och hans dans är liksom inte nog. Att befinna sig på en öde strand verkar ju himla kul en stund men sedan vill man ha någon att utbyta tankar med och något som skapar ringar på vattnet så att säga. Jag ser tillbaka på hur jag tolkat kortet innan och att sakna utbyte, vilja ha mer än det jag har och att jag måste ta mig från ruta a till ruta b. Att jag inte kan stå still för länge på samma ställe utan måste skapa en handlingsplan och ta mig vidare. Men jag ser ingenting hotfullt i kortet och jag kan lika gärna vara kvar där jag är, men det utvecklar inte min situation om man säger så. Det är dags att göra nåt och följande kort i stjärnan kanske kan bli indikationen åt vart det lutar. Så kortet stand alone säger egentligen inte så mycket. Det bara är.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Jag försökte bifoga bild men det gick inte. Den ser ut lika på de två lekar jag använder mest (Gendron och Morgan greer): en person som balanserar två pentagram i en evighetsåtta. Tack för era svar! Ska läsa dem nogrant nu.
Det låter väldigt träffande #2, det där med att kortet själv inte säger så mycket. Det är där min svårighet legat i att tolka kortet. Jag har liksom tolkat kortet: att hitta balans mellan…? Eller en valsituation gällande…? Tack för rådet att vara noga där med omkringliggande kort.
Tack själv!!
Ja på min wr-lek är det någon som balanserar pentagram i en evighetsåtta. Jag är urdålig på tolkningar men som ni redan skrivit säger mig bilden att det handlar om att hitta balansen, inte för mycket och inte för lite:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.