Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 1314 ggr
Pagan
1

Godafton lördag

Idag har jag fått slita minsann. Skrapat, borstat med stålborste, skurat med rotborste. Nu är grunden ren!! Hade tänkt måla den så snart det blev något svalare för det har varit hett i dag. Men så kom åskan och sedan regnet så nu får jag ut och spola av grunden igen för det skvätt upp jord igen. Hoppas den hinner bli någorlunda torr tills i morgon och att det är uppehåll.

Känns som om jag varit med om detta förut🤪

Fast vem behöver gå på gym?? Inget ont som inte har nåt gott med sig………typ!

Har Ni haft en bra dag?

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
1

Jaså, det var till dig som åskan stack! Det seglade upp en hel del mörka moln här men det blev "bara" en rejäl rotblöta. Fast det var ju solsken och fint innan.

Har sovit gott i natt, så jag känner mig lite piggare👍!
Har t o m lyckats att städa badrummet och det var behövligt. Nu är det bara resten av lägenheten kvar!🥵 Fast det blir inte idag!

Skall bara slappa och ta det lugnt med mina burkar😃!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2

Här är det också varmt. Jag har varit på stadens köpcentrum idag, inte mitt val precis men tjejen jag är kontaktperson åt gillar att vara där. Så länge hon är nöjd så är jag nöjd 😉Jag har suttit på balkongen och läst lite, och sen badat och klippt Albinpudeln. Nu är han närapå snaggad, han gillar inte riktigt värmen ute och så är det mycket enklare att upptäcka eventuella fästingar på honom nu. Kan inte ha fästingmedel nu på hundarna eftersom Pixie är dräktig, på henne är det förstås uteslutet att ha kemiska medel och på Albin går det inte heller eftersom hon envisas med att slicka honom på ryggen 😮

Tarotstollan
1

#2. Vad kul att Pixie är med barn! Jag har tittat på Pudel i Fokus och inte sett att du skrivit något om det, så jag trodde det inte gick denna gången heller. När är det dags? Vet du hur många det blir?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nej, jag har inte velat skriva så mycket om det eftersom hon gick tom förra gången. Men nu syns det på henne så det är inga tvivel om att det är åtminstone en liten grå därinne 😍Jag vet inte hur många det är, och det är dags veckan efter midsommar. Jag klippte henne häromkvällen och blev rätt paff över hur hennes midja liksom försvunnit 🎧 Hon står som en yttepyttehösäck på bilden för hon blev så väldigt trött av att stå  på trimbordet en timme för att bli klippt 😴

Pagan
2

å lilla sötingen är med bebbar, vad roligt Amandla.😃Ja det ser lite småjobbigt ut att bara stå så där. matte är väldigt mån om utseendet förståss😛Stackars liten. Nä jag förstår att värmen måste vara jobbig också ju.

Jasså Stollan du skickade åskan till mig. Ja tackar så mycket😉Nu är det kav lugnt och solen har åter visat sig här framåt kvällen. grunden avspolad igen och imorgon nya tag. Känner av latmasken rätt rejält kan jag säga. 

gräsklipparen jäklas också. har snart plockat ner varenda grej men inte fått igång den, nya tändstift, bytt olja och jag vet inte vad! gammal klippo som varit en trogen vän lääänge. Nå imorgon ska jag torka av varenda del och sätta tillbaka och hoppas, peppar peppar, att han går i gång. Gräset växer ju så det knakar så jag måste verkligen få klippt. Kanske ska jag be Mikael att hjälpa mig, den ärkeängeln brukar ju ha koll på tekniska prylar.

Sajtvärd Tarot

Amandla
1

Ja tänk, små mini-pixiesar! Få se om de blir så lika henne som hon är lik sin mor? Jag brukar säga att Pixie är som klonad av sin mamma, för allt som Pixie gör, det gör Victoria också 😛Jag passade på att klippa av en hel del päls, hon ska ändå inte ställas ut nu på x antal månader. Dessutom är det ju smart om pälsen är enkel för uppfödaren att sköta, hon har fler hundar att ta hand om. (det är ju inte jag som ska ha valpkullen utan en uppfödare).

Isa56
3

Är där bensin på klipparen Pagan? 😇

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Pagan
3

Isa så så klart!!😂Hahaha första grejen man kollar ju!! Oljan nr 2, tändstift nr 3, vajern nr 4 o.s.v du e la för go

Ja se fruntimmer, ingenstans e man betrodd😭

Sajtvärd Tarot

Isa56
3

Hehe bara måste ju. 😂Finns ju folk som ringt reparatör för att tvn inte fungerat, och så har frun dragit ut sladden, när hon dammsugade. 😂

Amandla de är så "goa" dina hundar. Hoppas allt går vägen iår. Ska bli spännande att se de små sen. 😍

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Amandla
1

Tack Isa ❤️

Pagan
2

hahaha jo jag vet Isa😂

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Haha ni är för härliga, gillat hela tråden typ.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.