Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-tillbehör
Läst 1440 ggr
Tarotstollan
3

Lilla vita häftet?

Hur gör ni med det lilla vita häftet som brukar följa med tarotleken?
Läser/tittar ni i det någonting? Eller struntar ni totalt i det? Eller vad?

Oftast brukar jag läsa/titta i det men oftast inte förrän långt efter det att jag har använt leken.
Det har t o m hänt att jag glömt bort häftet.
Kommer ihåg en gång för många år sedan då jag satt med min RW och tänkte: "vad synd att det inte finns ett häfte till den, det kunde vara kul att se vad de skrivit om korten"!
Sen kom jag på att det kanske fanns ett häfte med fast att jag inte sett det, så jag gick och tittade i asken och då låg ju det ett häfte där i!😟 Det hade jag missat totalt!😃

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
4

Det brukar jag vara rädd om och kikar i ibland. Kan finnas små guldkorn där i. En av mina lekar saknar det häftet och det har hänt att jag är,frustrerad över det, inte hela,världen kanske men ändå.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Melodica]
3

Jag tittar i häftet när jag precis köpt leken för att se om jag komplettera mina "tolkningar" till varje kort. Men sen ligger de bara i asken utan att jag tittar i dem.

Pagan
5

Jo det vita häftet vill jag gärna ha med. Blir lite putt om det fattas. Att se efter vilken intention skaparen hade är alltid intressant. Men jag gör som Ni andra skapar mina egna betydelser. Men ibland då jag lägger för mig själv och behöver lite mer kött på benen då kan det vara bra att ha. Min Cosmic lek saknade ett sådant häfte. Men flera år senare hittade jag en bok och den köpte jag direkt. Tack gode gud för det säger jag bara, flera insikter fick jag på direkten.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
2

Jag kan inte minnas att jag inte fått med den i mina lekar jag köpt. Det är ju en annan sak om man köper eller får en begagnad lek, då kan den ju ha försvunnit eller så.

#3. Köpte du din lek i en affär eller fick du Cosmicen? Jag hade nog returnerat den om inte häftet hade varit med. Eller, jag hade i alla fall börjat med att ringa och fråga dem varför den inte var med. Sen frågat om jag kunde byta den mot en som hade häfte eller om de kunde skicka häftet.

För vad jag kan se i mina kataloger och info om lekarna, så skall det alltid finnas med ett häfte! Självklart kan det finnas undantag men då står det i infon om leken.

Jag har blivit en riktig surkärring numera efter alla tips jag fått inne på Aeclectic och vad de informerar om vad som hänt med deras tarotlekar i  posthanteringen och av försäljare. Dessutom så ersätter ju förlagen en massa kort och häften mm om man e-mailar dem. Alltid bra att veta👍!

Med tanke på att de kostar en del så vill man ju ha det man betalar för!

Skogshumblan
2

Stollan, ibland köper man begagnat och då kan häftet ha kommit bort och inte finnas med i köpet :(

/ Skogshumblan

Tarotstollan
2

Jo, jag skrev det också fast du kanske missade det. I vilket fall är det tråkigt när det inte är med. Såvida man inte köpt en dubblett lek som många gör och då har häftet innan.

Skogshumblan
2

Stollan, sorry missade det :/

/ Skogshumblan

Tarotstollan
2

🌺 Ingen fara.

tarotlasse
2

Nej jag läser inte dessa häften eller i en del fall böcker. 

För det påverkar en alldeles för mycket korten har kanske en betydelse för den som  gjorde leken. 

Men korten kan ha en helt annan betydelse för mig. 

SÅ läser jag dessa häften eller böcker så är det så lätt att det omdvetet fastnar i hjärnan och man berättare detta för klienten och ger ett helt felaktigt svar. 

Jag har sett det så många gånger på kurser där personer som lagt på mig  omedvetet använt sig av dessa texter och  inget jag alls kunnat förstå med mig själv eller den situationen.

När de använder sig av de vanligaste lekarna så lär man sig rätt så snabbt vad som står i dessa häften tyvärr.

Men jag har läst en bok som följt med en av mina lekar och den var faktiskt riktigt rolig att läsa för var mycket av wicca rörelsen och deras  cermonier. Så den var av den anledningen både rolig och intresant att läsa den men inte för själva betydelserna.  

Men möjligt det påverkar mig även i dag när jag använder just den leken men ärligt talat kommer jag inte i håg vad det stod i boken för det var så länge sedan jag läste den.

Lasse

Sameli
2

Jag fick med en bok till min tarotlek. Den läser jag gärna i och är väldigt intressant! Dock är den på engelska så ibland kan det vara lite svårt att förstå allt som står där faktiskt. I boken finnse det med hur man kan tolka korten i en läggning, både positivt och negativt. Där står det även vilka symboler som finns på dem olika korten och vad det står för, eller hur man kan tolka. Jag tycker att den boken är superbra!! :)

"Man måste ge lite mer än man tar"

Pagan
1

Stämmer att den var begagnad Stollan. Så säljaren missade att meddela att häftet var borta och jag har alltid trott att det saknades från början.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
1

Jag kan ju läsa vad det står i den att kortet skall betyda men jag har ett dåligt minne så nästa gång jag ser det kortet får jag titta igen vad det står! Både bra och dåligt med det!
Fast Lasse har rätt det kan ju ligga där i det undermedvetna och verka utan att jag kommer ihåg det!😃