Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 774 ggr
Pagan
1

Godmorgon 19 maj

Lite gråmulet här. Hoppas det spricker upp men enligt morgonnyheterna så ska det nog gå åt andra hållet istället. Nå bäst att göra det bästa av dagen iallafall. 

Skogis lär ha träningsvärk i ett par dagar kan jag tro, men lite nyfiken är jag allt på om hon lyckades fullfölja i hettan som var i går. Enligt folk jag känner, som var på plats i Göteborg, så kom det en rejäl skur men annars så var det hett som attan.

Stollan önskar dig en superfrisk dag i dag.

Själv ska jag borsta och tvätta min husgrund i dag. Hade ju hoppats få målat den också, men ska det regna så får det bli en annan dag. Så tjusigt det ska bli, när det nu blir klart.🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

gevalina
1

godmorgon…Förkylningen sen torsdagen håller fortfarande sig i men hoppas kunna gå till jobb under morgondagen.

Denna dag ska jag lägga in tvätt och plocka undan lite…sen hem till väninna och betittta hennes nybyggda men halvfärdiga trumma. 

Ha en givande dag oavsett väder.

Amandla
1

Morrn da! Känner mig halvseg idag, kan tänka mig att det är mycket pollen i luften nu. Även om jag har rejält med allergimediciner så verkar jag känna av det ändå. Nåja. Annars är det bra 😎

Skogshumblan
1

God middag. Pagan, tvätta husgrund lät ju inte så kul men hoppas det blev bra utan för mycket träningsvärk för din del. Gevalina krya på dig. Amandla, härda ut, snart är det över för i år med pollen. Jag klarade hela varvet igår men fy *%&€(% vad varmt det var. De duschar som stod uppställda & vätskestationerna var räddningen. 2. 49.11 blev sluttiden. Då ska man räkna in att jag behövde "skita i ett blått skåp" ( bajamaja) ungefär halvvägs… Och ja Pagan, jag är öm och stel men så fort blåsorna under fossingarna läkt ska jag ut igen. Siktar på att komma ner under timman på milen inför Midnattsloppet i augusti:) Har ca 5minuter att jobba bort. :) Ha en fortsatt trevlig söndag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2

Heja Skogis

Sicken toppenprestation 😃och så sätter du upp nya mål så direkt. Jag är impad tjejen🌊 ja du får räkna bort dyrbara minuter där i det blå skåpet du och jag har inga som helst problem med att se att du når ditt mål till augusti. När man betänker att du fått lite duschningar på vägen och säkert fått sakta ner inför vätskekontrollerna också, så är du ju redan där. Men lite välförtjänt vila har du ju verkligen förtjänat. Tacka du blåsorna för att du får lov att ta det lite lugnt ett par dagar, annars hade du väl varit ute i spåret redan i kväll. 

Jag fick inte tvättat husgrunden, regnet stod som spön i backen så det var ju lika mycket skit som skvätte upp direkt jag fått borstat av den så jag gav f*n i det. Lite som moment 22 känns det ju. Vill ju få målat innan jag lägger dit sten, men om jag inte har sten så skvätter det ju upp jord och annat gojs, hm, jag satsar på en solig vacker helg nästa vecka, har då förhoppningsvis fått beställt hem natursten pallvis. Borstat av igen, tvättat och målat innan dess, Lagt ut fiberduk och sedan på med sten innan regnet kommer. Det där var jobbigt att bara skriva!! Å så ska jag behöva göra det också.🥵Hujedamej. Känner mig som värsta generalen som domderar sina trupper. Fast trupperna lär ju vara jag själv det.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
1

Pagan, sålänge trupperna inte är missnöjda med generalen kan du ostört gorma på ;) Haha ja de är en skön (?!?) ursäkt blåsorna. Du känner mig väl märker jag *gillar*. Målet till Midnattsloppet hade jag satt upp tidigare men inte börjat sikta på före varvet var avklarat. Idag är det soffläge och njuta pizza som gäller. Funderar på om jag är sugen nog för att orka koka kaffe…

/ Skogshumblan

Tarotstollan
1

God eftermiddag alla. Här började med lite sol, sen blev det mulet och regn för hela slanten. Tycker det känns skönt nu, det går att andas i all fall.
Jag mår så där, inte alls bra men det har ju varit värre så det går väl åt rätt håll, fast sakta. Värst är huvudet som känns som en helium ballong, svävande men med dåligt innehåll och tryck i öronen🎈😃!

Grattis till Danmark som tog hem storsegern i ESC 🏆

Gevalina, krya på dig!
Såg lite på nyheterna om loppet i går, jag avundades inte dig Skogis, det såg vidrigt ut!
Pagan skönt att du fick ta det lite lugnt idag, det kan du behöva inför dina stora husplaner!
Amandla ta det lugnt du också, du måste ju ändå ut med vovvarna och det räcker väl?
Var det inte "någon" som sa att man skulle vila under helgerna! I morgon börjar ju vardagen och då har man väl nog med "måsten"!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
1

Men Stollan då, det är ju för segt det du dras med… Skönt att det går åt rätt håll iaf. Ja hmm det lät klokt, vila på helgen och avnjuta vardagen. Eller hur det nu var ;)

/ Skogshumblan