Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarot-allmänt
Läst 1733 ggr
[Melodica]
1

Titta på framtiden-ok eller inte?

Jag undrar hur ni ser på att sia i framtiden i en tarot-läggning? Det finns flera tarot-tolkare som skriver att de inte siar om framtiden utan mer om nuet och goda råd. Min uppfattning är att människor vill veta om framtiden när de uppsöker en Tarot konsultation… Men det viktiga är kanske att poängtera det fria valet när man tittar framåt och det som kommer "komma i ens väg"? Hur tänker ni?

Skogshumblan
3

Jag tänker att människor som vill veta om framtiden är som du och jag de är nyfikna, oroliga eller kanske till och med rädda. Men vi vet hur Tarot eller andra kort funkar, därför har vi ett ansvar att berätta för omgivningen/ kunder hur det funkar. För mig är det så att Tarot visar vad som kan hända utifrån här och nu, de kan ge råd och vägledning, varken mer eller mindre. Man har alltid ett eget ansvar för hur ens liv blir och tyvärr är många som jobbar med Tarot dåliga på att tydligt få fram det budskapet.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Melodica]
1

Tack för ditt svar. Väldigt bra formulerat!

Skogshumblan
1

Tack. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Ravenna]
6

Jag kan inte svara för hur andra gör förstås, men själv så lägger jag kort för framtiden om det är vad klienten vill och de flesta vill det, är min erfarenhet.

Jag tolkar korten utifrån den aktuella tidslinjen eller tidscykeln, den som personen befinner sig i. Men man måste komma ihåg att allting sker i nuet eftersom det egentligen är det enda som existerar.

Tid är det som vi upplever som en rörelse/förändring i vårt medvetande, men även det upplevs i nuet. Det är därför som vi kan förändra våra liv i nuet och därför som tiden (och framtiden) är relativ. Livet är alltid flödande och cykliskt, aldrig statiskt och linjärt.

Om det kommer upp en utkomst som en person inte vill ha så ser jag därför om/vad personen själv kan göra för att öka sina möjligheter. Men ibland kan det vara viktigare att släppa taget om den där utkomsten än att försöka ändra den. Det är olika från situation till situation.

På så sätt ger jag både goda råd i nuet och siar om framtiden. Det ena behöver inte utesluta det andra, som jag ser det. Mitt mål med vägledningen är att klienten ska känna sig stärkt oavsett vad korten säger och oavsett om jag tolkar framtiden eller inte.

imke
2

Jag lägger oxå för framtiden om dom vill det. Men en nära framtid. Och jag påpåekar alltid efteråt att framtiden aldrig är skriven i sten utan man alltid har möjlighet att ändra på den.

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

Tarotstollan
1

När jag lägger tre korts läggningen Dåtid-Nutid-Framtid så är ju framtiden med, självklart är den ju inte spikad för allt beror ju på vad jag gör för förändringar nu i nutid. Fast den kan ju ge en fingervisning!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

tarotlasse
1

Jag lägger kort för framtiden och 6 månader framåt.

Men jag är väldigt noga att berätta att det finns ingen i hela världen som kan se vad som sker i framtiden.

Som siare kan vi se möjligheterna på vad en person kan göra i framtiden.

Men det är inte korten som tar besluten utan det är klienten som tar besluten så det är bara en vägledning på hur man kan göra inte hur det blir i framtiden.

När man använder sig av sin intuition så kan man läsa av möjligheterna för en persons framtid och då ge en vägledning på hur den kan hantera olika situationer eller för att undvika att hamn i en jobbig situation.

För lika gärna så kan man få fram händelser i framtiden som man vill undvika och då förändra situationen redan innan det sker.

Så helt beroende på klientens egna beslut hur resultatet blir när man siar om framtiden och viktigt att berätta för klienten.

Däremot om du som medium förmedlar en andekontakt och en ande skulle ge en vägledning så har jag aldrig varit med om att en ande ger vägledning om framtiden de är väldigt restrektiva i framtids frågor.

Utan de håller sig bara till nutid och den aktuella situationen.

Så en av de stora skillnaderna mellan att arbeta med andevärlden eller att läsa av med sin intuition.

Lasse