Färger-Vit.
Vad har ni för tankar och känslor för färgen Vit / Vitt?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Det första som kom till mig var bröllop och böljande vita bröllopsklänningar. Men sedan ser jag sommarmoln som liksom tunna skyar drar förbi. Det är en vacker syn, det andas rent och fräscht och ger nytt hopp. Inte att förglömma sockervadd på Liseberg🙂
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Vit färg står för renhet, oskuldsfullhet, något nytt, börja från början, "rent mjöl i påsen"=ärlighet.
Alla andra färger passar till vitt och tydligen består vitt av alla andra färger också. Jag tänker på snö i mängder, orörda stora snötäckta fält, bomull, böljande spets gardiner….
vitt är oskuldens färg.- oskyldig som ett lamm….nybörjare
vitt är brudgummens färg - bröllop
vitt vinterns färg = kyla…
vitt är molnens färg - segla på ett moln - vara drogpåverkad -drömmar
Tror alla tidigare i tråden fått med det jag känner. Men för mig kan för mycket vitt kännas obehagligt. Ex hem där väggar, möbler, textilier ETC går i vitt vitt vitt. Då får jag obehag, känns för kliniskt vitt på något sätt.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Helt rätt Humblan, det blir sjukhus känsla över det då.
Ja, det är hela tiden nya saker som ni skriver som får mig i alla fall att tänka på nya saker, kommer inte ihåg allt på en gång. Bara bra att man lär sig något nytt👍!

Det som kom till mig nu med den vita färgen är att ge och att vara generös mot andra. Får även upp att förmedla o sprida information. Att vara tydlig och se till att någon förstår det du förmedlar. Inom färgläran innehåller vitt inget ting utan stöter bort o reflekterar alla färger. Många anser vit som den andliga färgen men jag känner oftast kyla av den vita färgen o totala motsatsen till det andliga. Lasse
Vitt är rent, ljust och fräscht. Som en frisk fläkt, kärleksfullt och enligt mig, förknippat med ren och skär levnadsädje. Vitt är det ultimata ljuset. Det totala och enhetliga. Det "gudomliga " (även jag ej gillar det ordet) och det fina, underbara. Håller med om att inredningmässigt så är vitt,vitt och vitt väldigt tråkigt och intetsägande. Vitt behöver komplettera eller kompletteras med andra färger eller en skala av svart för att fylla sin symboliska funktion.
"Man måste ge lite mer än man tar"