Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 3133 ggr
Timmorn
0

Tidigare liv tarotlek?

Någon som vet ifall det finns tarot/orakellekar som kan hjälpa en att tolka/se tidigare liv? Eller kan man göra det med vilken som helst?
Har sett mycket, men vill ha hjälp att se mer :)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

Tarotstollan
2

Det finns visserligen en tarotlek som heter "Reincarnation  Tarot" av Massimiliano Filadoro men vet inte om den är till någon hjälp. Det är en lek med 78 kort men det är bara bilder på ett djur  och sen är de som vanliga spelkort, det finns bara den lilla LWB med och ingen större bok att köpa till.

Däremot har Ylva Trollstierna skrivit en bok som heter: "Tidigare liv Karma & Själsfränder" där hon beskriver hur man lägger en stor stjärna på 22 kort om tidigare liv! Där använder du vilken tarotlek du vill och sen är det bara att följa hennes instruktioner. Kan tala om att den verkligen tar lång tid att tolka!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
2

Instämmer helt med Stollan. Jag har också den boken och har lagt stjärnan. Som sagt den tar tid att tolka, inget man gör på en kafferast. 🙂

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

tarotlasse
2

Jag har ju varit djupt troende på tidigare liv och på reinkarnation tidigare. 

Men i dag är jag väldigt tveksam till beroende på mina egna upplevelser  av reinkarnations resor och på vad mina Guider informerat mig om. 

Finns ingen som kan se eller få fram om det är ett tidigare liv man upplever eller om det är våra guiders liv eller en andes liv vi upplever och får till oss. 

Vill man veta mer om tidigare liv rekomenderar jag hellre att man går till en reinkarantions terapueft en att man lägger Tarot på det. 

Jag själv har gjort några reinkarnations resor hos reinkarnations terapefter. 

Där jag upplevt det jag trott varit mina tidigare liv. 

I dag när jag lärt känna min egna guider och mitt ande team visar det sig att det är deras liv jag upplevt. 

Jag har även upplevt att andar som kommit igenom och där jag förmedlat budskap i trance. 

Där sedan ett medium beskrivit exakt samma ande och förklarat det som ett av mina tidigare liv. 

Så jag har upplevt totala motsatserna  på båda håll.

Mina guider har även berättat att det vi tror är tidigare liv inte är som vi tror utan att vi lever i paralell världar och lever flera liv samtidigt o inte efter varandra. 

Vår tidsräkning är inte som vi tror tiden existerar inte på samma sätt energie mässigt att energie kan vara snabbare en solen. 

Så energie kan förflytta sig både fram och tillbaka i tiden och andevärlden och vår själ är energie.

Så även om jag hade väldigt svårt att både förstå och tro på detta.

Min Guide sa att föra vise men skulle inom den näraste tiden kunna vevisa detta.  

När då 3 - 4år senare  så visar sig min Guides information stämma

Så jag Kan jinte förneka att Forskarna i Cern nu lyckats med att hitta energie som är snabbare en soljuset och därmed så i dag vetenskapligt bevisat att det finns energie som kan förflytta sig i tiden. 

Så i dag är jag faktiskt väldigt tveksam till reinkarnations teorin och att vi skulle leva tidigare liv. 

Lasse

Timmorn
0

#1  Tack för tipset!  Korten verkar dock lite tråkiga det håller jag med om. Om jag ser dem i någon butik kan jag testa att hålla i dem och känna efter om det är något för mig men spontant nej. 
Men Ylvas bok där ser riktigt intressant ut, både för att få läsa någons syn på tidigare liv,
+ 2 Och det kan vara intressant tror jag att lägga en tarotstjärna för att se om man får ut något eller inte. 

#3 Alltid så intressanta upplevelser Lasse!
Jag har gjort två stycken regressionsresor, en för ett par år sedan då jag inte var fullt så öppen kring det mediala så jag kände mig så osäker på vad jag såg och kände. Och en för ett par dagar sedan då personen berättade för mig om 2 av mina tidigare liv, lite för snabbt kan jag tycka. Men jag tyckte nog att det gav mer. Antingen så var det enklare för att jag är mer öppen till det mediala nu, men det var mer detaljer som kom upp och saker som jag verkligen kan koppla till mitt liv idag, nästan varenda sak kunde jag koppla till saker jag tycker om, eller upplever idag. Ena livet som hon beskrev lät väldigt likt min favoritbok som jag alltid har känt ett otroligt samband med. 
Sedan kan man fråga sig om hon kopplade in sig på det eller inte. 

Det där med parallella liv var något hon nämnde också, och att jag i det andra tidigare livet hade varit tidsresenär eller vad man ska kalla det och rest till de olika parallella världarna och sett hur andra hade det. 

Jag tror inte att det spelar mig så stor roll om det är mina tidigare liv eller mina guiders, för de är ju också viktiga för mig och kan ge mig lärdom. Jag är en riktig historienörd och ser så mycket som vi kan lära oss av att förstå historien, så för mig är det naturligt att jag lär mig mer om mig själv och allmänt vilket hjälper mig i framtiden.Om jag lär mig om mina/mina guiders tidigare liv/parallella liv. 

Jag tror man får försöka använda sin intuition mycket och se om det här kan stämma in på mig eller inte. Det första livet som blev beskrivet för mig tyckte jag det, det andra inte lika mycket. 
Men det är klart om upplevelsen är så stark som den kan vara så kan det vara svårt att se vad som är rätt och fel. Du brukar förespråka intuitionen och trodde "fel" från början enligt dina guider ändå, så då är det inte så lätt att veta vad som är rätt alla gånger;)

We accept the love that we think we deserve - Perks of being a wallflower

“A dog is the only thing on earth that loves you more than he loves himself.” ― Josh Billings

tarotlasse
1

Jag skulle aldrig lita på det en annan person berättade om mina guider eller om tidigare liv.

Tyvärr finns det många lurendrejare i våran branch.

Så vet man inte själv ngt om sina tidigare liv eller om sin Guide. så kan ett oseriöst medium berätta vad som helst och dikat i hop sin egen historia.

Tyvärr har jag råkat ut för detta vid  flera tillfällen.

Men jag har även varit med om medium som kunnat ge väldigt bra beskrivning på min guide.

Har även ett flertal gånger varit med om elever som under meditationer med inriktning på Guide kontakt inte kunnat ta emot sin Guide eftersom ett medium beskrivit ngt helt annat för dom.

Men efetr upprepade meditationer så har samma guide dykt upp varje gång.

Men den Guiden mediumet beskrivit har de  aldrig stött på.

Samma gör oseriösa medium med tidigare liv för de vet att 97% av de som besöker ett medium inte har en aning om sina guider eller sina tidigare liv.

Så lita aldrig på ngn annan som berättar om din guide eller om dina tidigare liv.

Gå då i stället till ngn som vägleder dig ner i avslappning och där du själv upplever och får till dig dina guider och eventuellt tidigare liv.

Så vill man veta mer om tidigare liv så gå då till en regresions terapeft som vägleder dig ner i tiden och där du själv får uppleva andra liv.

Men som sagt vad om det är ditt tidigare liv eller om det är en guide elelr en ande ja det kan inte ngn i hela världen säga.

När det gäller våra guider så är de med oss precis hela tiden i vårt liv och naturligt vis påverkar deras liv  oss på olika vis.

Så många gånger när vikänner oss hemma och har ngt speciellt intresse så säger man att det är ett tidigare liv som påverkar oss.

Men jag vill säga det är vår guids jorde liv eller ngn i vårt ande teams liv som påverkar oss.

Så  det behöver inte alls ha med våra egna tidigare liv att göra.

Lasse

jojjana
1

Vilken intressant diskussion och teori.

Men jag får inte riktigt ihop det ändå- jag har helt varit inne på reinkarnation återfödsel och tidbundenheten på jorden. Och den icketidbunda tiden i andevärlden. Funderat att man säkert (när man är i andevärlden) kan röra sig fram och tillbaka genom tiderna på jorden men faktiskt inte hört om parallella världar.    Det jag inte får ihop- det är mängden själar som går åt för att existera samtidigt. Vi har ju ökat i antal (männsikor på jorden) och återföds i snabbare takt och nya själar "föds"  men att existera samtidigt det skulle ju krävas ett enormt stort antal själar. 

Men att vi kan välja jorden eller någon annan plats att födas till det köper jag eller att man kanske "delar upp själen" för att få olika erfarenheter.

Men det är en intressant teori och vem vet vad som är rätt eller fel?

Jag håller med att i den branchen finns en del som inte hör hemma där. Det är kanske lätt att lura godtrogna människor, då det är så svårt att bevisa något.

Men det finns en hel del bra också!

Jag går till ett medium ibland och hon är superduktig.

(och hon ville inte säga något om min guide när jag frågade.. Hon tyckte att det var något som jag själv skulle uppleva)

tarotlasse
1

Inga konstigheter alls hur mycket ljus finns det här på jorden.

Ande världen är energie och du får plats med hur mycket ljus som helst.

Så det är nog inte en enda i hela världen som kan räkna på hur mucket energie som får plats på vår jord.

Det finns  miljiarder till miljarder mer plats för den enrgien så inga problem alls att det föds mer och mer själar o energier utan deras fffysiska kroppar så finns det plats för åtskilda miljarder själar til utan att vi bheöver trängas. 

Lasse