Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 839 ggr
Tarotstollan
2013-04-17 02:04
0

Längsta tid?

Dessa frågor började jag fundera över när någon frågade mig om det inte räckte med en lek och vilken jag skulle välja om jag bara fick ha en och använda den i några år?🤔

Så hur länge är det längsta du använt en och samma lek?
Vilken lek skulle du välja om du måste använda den i 5 år och varför väljer du den?

Den längsta tiden jag använt samma lek är nog ca 2 år då jag använde Rider-Waite och Cosmic tillsammans, sen använde jag dem var för sig i varsitt år.
Att välja en lek för 5 år är svårt men tror att det skulle bli Jolanda eller möjligtvis Kazanlar, helt enkelt för att det är så mycket detaljer på korten så det skulle ta lång tid innan jag rett ut vad allt betydde och förhoppningsvis inte tröttnat på dem.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
2013-04-17 11:58
0

Jag minns inte när jag köpte min Hanson-Roberts, men det är förmodligen runt åtta år. Jag har inga planer på att byta, men om jag skulle råka hitta en lek som jag tycker lika mycket om så kanske…

LinaLj
2013-04-17 14:19
0

Jag har kört med nästan uteslutande min gilded i snart ett år. och skulle jag vara tvungen att bara ha en lek så skulle det vara den, den talar verkligen till mig och bilderna ger mig så mycket.

Pagan
2013-04-19 22:26
0

hm eftersom jag återkommer till min Cosmic efter att ha arbetat med andra lekar ett tag så skull jag nog välja den för 5 år. när det gäller det längsta så skulle jag tro att det var Jolandas lek, runt 2 år.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
2013-04-19 23:06
0

Den äldsta lek jag har är Universal Waite samma bilder som Rider Waite  men med mjukare o andra färger. 

Den har jag haft i 20 år nu men sällsynt jag använder den nu mer även om det händer i bland. 

Annars var nog Rider Waite leken den första jag köpte men den gav jag bort vid ngt tillfälle. 

Däremot Jolandas lek den har jag nu använt i 14 år och den använder jag i stort sett dagligen och jag hittar fortfarande detaljer i denna lek som jag inte sett tidigare. 

Jag har väl ett 20 tal lekar i dag men det är Jolandas som är den jag känner mest förtroende för. 

Tar jag ngn annan lek för ombyte i mellanåt så blir det oftast Ocho Zen leken som jag gillar skarpt o blir oftast att jag tolkar färgerna i den leken o inte bilderna. 

Ocho Zen leken har jag nog haft 6-7 år nu. 

Lasse

Skogshumblan
2013-04-20 07:22
0

Jag har ju inte hållt på mer än ett par- tre år. Kan inte säga vilken jag använt mest eller längst. Är kravet att man redan måste ha leken? Då blir det min Fey. Annars hade Hanson- Robertson varit ett alternativ men den flyttade hem till en vän….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

avon
2013-04-20 13:33
0

Oj, oj…svårt. Jag har många lekar som jag använt regelbundet i flera år. De jag använt mest är förmodligen Radiant Rider-Waite och Gilded Tarot. Därför skulle det bli en av dessa om jag var tvungen att välja. Men jag har aldrig uteslutande använt endast en lek under längre sammanhängande perioder.

Min blogg: www.pysselhyss.com

Medarbetare på scrapbooking.ifokus