Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekens-bilder-färger-symboler
Läst 1552 ggr
Tarotstollan
2013-04-19 03:17
0

Färger-Gul.

Ny färg igen, vad har ni för tankar om GUL / GULT?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Doris
2013-04-19 06:06
0

Ny energi är det första som kommer upp Solen ger ju ut gul färg och den ger ju energi till jorden Även glädje för man blir glad av färgen gul. Och solen ger ju värme det förknippar också med gult.

Allting är möjligt

gevalina
2013-04-19 09:59
1

gult..är en glad färg som jag förknippar med att något har gått i hamn. lyckats.

tankar  på sommaren med sol och bad.

tankar på social trivsam tillvaro.

tankar på att vara  i sitt flöde.

negativt med solen är att man kanske har fått för mycket av det  goda och behöver varva ner ….solbränna!

kan inte komma på mer…

Sameli
2013-04-19 10:37
1

Gult är fult, var det första som jag kom att tänka på. Jag har själv ganska svårt för färgen gult, men i sin kontext kan den vara en underbar färg! Som exempelvis solen, som redan har nämnts här. Solen är underbar, varm och skön, allting blir ljust och härligt. Gul är en varm färg. Det är snabb och glad. Gula fina blommor i naturen. Kan vara en färg för lycka, som när man hittar en guld-gul skatt. Skratt och härligheter. Gul kan också vara missvisande, en smutsgul blir obehaglig på nått vis..

"Man måste ge lite mer än man tar"

imke
2013-04-19 11:21
1

Gult för mig kommer alltid stå för lugn och harmoni. Jag tänker på solen när jag ser gult och då tänker jag på att samla energi och kraft.
En positiv färg för mig :-)

Those who don't believe in magic will never find it Hjärta

LinaLj
2013-04-19 11:47
1

Jag förknippar gult med energi, rörelse och iver. Ganska "lätt" det vill säga inte så allvarlig, mer ungdomligt munter nästan lite naiv.

Skogshumblan
2013-04-19 14:42
1

Gult är en av mina favoritfärger, speciellt citronfjärilsgul. För mig står den för glädje, lycka, liv men också det gula chakrat. Kortet "The Sun" i Feyleken ger en fin bild av hur jag känner inför färgen gul. Bara gott och bra.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Pagan
2013-04-19 19:16
0

ja underbar, varm och glad är gult för mig. Liksom ivrigt lekandes och dansande. En av mina första lägenheter hade ett litet kök med gula luckor. Jag höll på att få fnatt! vem i hela världen målar sitt kök i påskgult? Men det var jag himla glad för efter ett tag, en mycket glad och trivsam färg. Fast inte på mina kläder, i skugga blir jag smått grön i nyllet och ser inte så frisk ut.🙂

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

tarotlasse
2013-04-19 22:41
0

Gult är en härlig färg som även jag ofta förknippar med glädje. 

Men även som inspiration, vitalitet men har även skett att jag känt sorg o ledsamhet så det är så olika från gång till gång  och kan som sagt vad bli raka motsatsen till vad det normalt betyder för mig. 

Lasse

Tarotstollan
2013-04-20 00:47
0

Gul är en av mina favoritfärger, och som många skrivit så är det en glädje- och uppiggande färg. Den lyser upp och det är inte en färg man kan nonchalera, i alla fall inte om det är klargult.

Om det finns andra färger på ett kort där det är mycket gult så försvinner de i bakgrunden, de är där men man ser dem nästan inte. Gul är en färg som tar plats och vill synas!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!