På önskelistan!!
Man ska dela med många, det man vill ha, då skapar attraktionslagen en förhöjning och en snabbare lösning på vad du vill ha.
Ja eller nåt sånt. Ni förstår vad jag menar. 🤪
Så jag ska delge vad som står på min önskelista just nu. Eftersom min älskade Pärla sjunger på sista refrängen. Min kära trotjänare har slitit ut sig genom alla år jag kört henne med allt och allting i. Ständigt varit på alerten och startat i alla väder och verkligen varit en trogen vän. Inte många kronor har jag kostat på henne. Det har varit billigt i längden eftersom hon egentligen aldrig varken knotat eller rasslat. Men åren gör sitt och rost kan man tyvärr inte rå på utan en massa ingrepp.
Nu har det kommit till en massa biljud och diverse åldersrelaterade problem som kan börja kosta en del att åtgärda. Så vad göra? Spara henne av nostalgiska skäl? Kosta på henne alla reparationer ja det är nästan det jag har mest lust att göra men å andra sidan så kan hon behöva lite vila och få lov att stå som en gammal häst och bara vila sig i garaget mellan varven och låta en yngre modell ta över skitgörat.
Så vilken modell blir Pagans nästa?
jag vill ha en mini cooper förståss😎Bild lånad från
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Jag tycker också om mini coopern, den är frän :) Fin bil Pagan:)!
"Man måste ge lite mer än man tar"
Häftig bil, även om jag faller för stora suvar som min älskling.
men just nu önskar att min äldste son får ordning på sin gamla laptop, så jag kan sitta i stora rummet också. Bounty trivs bättre när han komma riktigt nära helst ligga på min fötter, vilket han inte kan härinne.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Visst e den sameli 🙂
bra önskan Isa, klart Bounty ska ha bra liggplats och värma dina fötter.
när jag ändå är inne på vad jag vill ha så önskar jag mig en synoperation. Så jag kan läsa!! utan läsglasögon, jäkla ofog! Smyga sig på på det sättet och skapa massa konstiga tangenter på tangentbordet!
Sajtvärd Tarot
Men Pagan TANTVARNING på dig redan ASG.😎 jag har upptäckt att Bertils läsglasögon passar mig bättre än mina. och eftersom han lagt dem överallt så har jag en flock nu. 😃
Tjusig bil, men matchar färgen häxhatten och det andra?😉
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Okej Pagan, en Mini Cooper och en synoperation blir det till dig:)! Passar också på att önska: Själv vill jag ha ett hus, inte vilket hus som helst, jag vill ha det huset som jag och min man kollat på och önskat oss länge nu! Jag vill renovera huset precis så som vi vill ha det och dessutom ha tid att fixa trädgården riktigt fin.

😂så himla bra!!! isa Ja jag får ta mig en tur till GEKÅS tror jag och inhandla ett gäng att ha lite överallt. Stod på Lidl häromdagen och försökte läsa vad som stod på en förpackning, kunde inte ens förstå om det var ost eller nåt annat….Så himla frustrerande!!😓
Såg på en reklam där Christer Lindarw beskrev känslan av att se igen, katarsis!!😍
fattar inte vad som hänt å fort har det gått!! galet jobbigt Ilandsbekymmer🥵
Sajtvärd Tarot
Ullared ska jag till när det blir bättre väder och dotras hund slutar löpa så Bounty kan vara där. Ja det önskar jag också, att buffa slutar löpa.
Det är så mycket jag önskar mig bl.a. ett par miljarder, ett stort hus där jag skulle kunna ha räddade katter, hushållerska, trädgårdsmästare, folk som kunde hjälpa mig med katterna, swimmingpool….
men antar att inget av det blir mitt i detta livet i alla fall, så jag önskar mig mera pengar!
Ah är der SÅ det funkar, dela och sånt… Ok då hänger jag på med. Min önskelista är att få ett fast jobb, av mer än ett skäl tycker jag det är min tur nu snart, så jag kan sälja min tigerlilja och köpa en nyare bil. Tigerliljan är en nostalgibil som inte får den behandling hon förtjänar. En nära vän vill ha henne, skulle ge henne allt och lite till så hon kom i rätta händer. Om jag får som jag vill önskar jag bli kvar i den klass jag är nu på 75% minst och så en fin fin bil. Vi är inne på Hondai i40. Någon cool färg ska vi enas om. Blir nog den blå.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Hus å trädgård, hundar som slutar löpa, Gekås å så nya fina bilar. Har jag missat något?
/ Skogshumblan
Jag önskar mig ett eget hus med alla de utrymmen jag vill ha (stort vardagsrum med plats för matsalsbord, stort välplanerat kök, syrum, hundrum där alla trimsaker kan vara framme, rejäl tvättstuga och ett varmgarage så sönerna har nånstans att meka med bilar) och en trädgård med högt och tätt staket (så alla pudlar stannar innanför och alla andra djur utanför).
Jag önska mig ett större boende.. spelar ingen roll om det är lägenhet eller hus… .. bara det är trivsamt.
Önskar även att allt går bra för mina barn.
Önskar även att några millar trillar in rätt så snart… :)
Önskar god hälsa genom hela livet..
ja det är en del av livet jag önskar….
Wohoo jag har fått lite svar! Jag får vara kvar vårterninen ut i ettan. Weiiiiooo! Känner mig så tacksam till universum som lyssnar och svarar så fort. *dansar runt och är lite odrägligt glad*
/ Skogshumblan
Grattis Humlan, kul att du får stanna ett tag till!
Tack alla. Ja Stollan, det hoppas jag med:)
/ Skogshumblan

Nämen så härligt Skogis, där ser man vad det kan gå undan.
Ja jag fortsätter spåna om vad jag vill ha i den materiella delen av mitt liv då, massa pengar, bättre jobberbjudande, massa trevliga sociala evenemang och förståss en tur till styleisten. En uppfräschning av mitt boende skulle ju också sitta fint Bättre isolerat, nya fönster, garageport, vettig tvättstuga och trädgården ska vi ju bara inte tala om, har en massa önskningar där, en sådan där robotklippare hade ju varit himla käckt. å så förståss en stoooor garderob med nya kläder. jag kan i dagsläget nöja mig med att grävaren ringer och lovar bot och bättring för den skandal de orsakade då de dränerade i höstas. Massa kvar och en trädgård i värsta kaoset lämnade de efter sig. Å att banken ringer och säger att de råkat tappa bort att jag har lån hos dem och genast avskriver alltihop i rena förskräckelsen.🤪
Sajtvärd Tarot
Grattis Skogis! 🙂
Pagan haha ja det vore något. Om det skulle funka så hojta till. Då ska jag prova också ;) Amandla, tack. Och grattis till dig som fostrat ett stycke barn i 18 år. Inte illa, hoppas han vet om vilket slit du lagt ner och visar uppskattning.
/ Skogshumblan
Grattis till din fortsatta anställning. Håller tummarna att du sen får tillsvidareanställning om det är det du önskar just nu.
Gevalina, tack. Ja att få vara kvar på den skolan, helst i den klassen och med den tjej jag jobbar med vore drömmen, F'låt ÄR drömmen jag vågar drömma ;)
/ Skogshumblan
Jodå, Skogis, mina grabbar uppskattar mig det visar de tydligt ❤️För några år sen hade jag en pojkvän, när han var här första gången och träffade mina söner så sa han efteråt: det här är ett väldigt kärleksfullt hem 😍
Ja de med synen tillbaka låter jätte bra. trött på att leta läsglasögonen.
Annars ett hus på landet med en man som väntar låter ju ganska mysigt som kryddan på moset 😎
* noterar flitigt* mini Cooper. Färg Pagan! Glöm inte att vara extremt specifik, du vet vinst på lotto 20:- osv…;)
/ Skogshumblan
Får slänga in en liten egoönskan, jag vill klara Göteborgsvarvet på 2.20 max. Helst fortare men 2.20 duger. Å så vill jag få sova gott i natt för igår var det något i luften… Klarvaken större delen av natten. Fick iofs planerat en del men sömn känns viktigare…
/ Skogshumblan
Mäh?! " Du är så bossig!" som min son morrar ofta.Jag tänker inte gå och lägga mig än! Eller jo faktiskt. Har låååååång dag i morgon. Är på jobbet till 19.30 i morgon men vad gör man inte för föräldrar. Föräldramöte i morgon, snart utvecklingssamtal- de små nöjena i lärarens liv;)
/ Skogshumblan
Jag vill ju inte vara den som är den Pagan… men min far önskade sig exakt samma saker när han fyllde 50 och fick en gigantisk ålderskris.. 😂
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Mini Coopern och en ögonoperation.. 😃
Hm, jag väntar fortfarande på 30-årskrisen ju. 🤔Är jag senfärdig eller missade jag 30-40 och 50-årskrisen! Smög de förbi medan jag trasslade runt i snårskogen som kallas livet? Tål att tänka på.
Ooooh Isa, tänk om de samlas på hög och slår till samtidigt? 😮
Som du skräms, amandla! 😮
Amandla jag håller dig hårt i handen och tar dig med då. Är vi två fixar vi allt på en gång. 😃
Jajamensan, det fixar vi! Ska du vara med, Ruzicka? 😎
Jaa vi gör det tillsammans så går det lätt som en plätt. 🌈
Jag har nog haft min fyrtioårskris men just nu känns det som jag är åttio och livet snart är slut. Jävla jobbångest!
/ Skogshumblan

nämen skogis!! hallå! 🧟♂️så får du inte ha det. berätta vad som känns som skit så i kan hjälpas åt att jaga det på flykten.
ja du Ruz, kan förstå att dessa önskningar kommer med åldern och mer därtill. Men jag vill I ALLAFALL HA EN MINI COOPER!! och en ögonoperation.
Jag är en sund, frisk och hälsosam människa i mina bästa år, jag klarar att få mina önskningar uppfyllda!!
jag vill jag vill jag vill!
Sajtvärd Tarot
Vad hände med resan till Skottland? Alla i Isas suv å då Agda & Terry Evans på det :P Paxat å klart om inte jag minns fel ;-)
/ Skogshumblan
Haha.. Jag måste bara skratta åt era underbara inlägg. Trevlig läsning är det iallafall. Ps. Önskar mig lite nya kläder också. Och en löneökning på 250%, tack! :)
Sameli, det är ok. Vi skattar också åt dem. Jag kan ibland när jag behöver peppas lite leta upp gamla trådar jag minns vi haft kul i och få gapskratt.
/ Skogshumblan
Hahahahahahahahahah Fast jag har en skitdålig månadslön! :) därav 250%
250%? Och folk undrar varför Europa och världen har ekonomisk kris. NÅGON glömde LOA om pengars värde i rätta proportioner:)
/ Skogshumblan

hm, ja men du vet ju att enligt attraktionslagen så får du vad du vill ha och det jämnar ut sig i längden. Säkert sitter det nån snubbe och tjänar en massa men kan inte med att be om mindre och när han plötsligt gör det, violá - jag och sameli får en massa extra pengar i kassan😂
Sajtvärd Tarot
Jasså ja det tänkte jag inte på. Grundlön som lärare är ett skämt, är med i ert " löneanspråk"
/ Skogshumblan