God kväll 16 april.
Sicket väder vi haft! Ljumna vindar och sol hela dan. Ja inte i morse, då låg dimman tät som bomull. Eller som min dotter sa "mamma det är så dammigt, varför är det så?" Dimma, damm vem bryr sig?;) Ett säkert vårtecken dök upp idag, majblommesäljande ungdomar. Ska köpa av eleverna på jobbet i morgon har jag lovat. Jag hoppas ni alla har haft en kanonfin dag och kväll. Fortsätt så:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Här har också varit solsken och ljumma vindar.
Har tillbringat hela eftermiddagen tillsammans med släkten på ett 70-års födelsedags kalas!
Vi var 19 personer och 1 katt i en 2 rummare, roligt, varmt och högt ljud när alla pratar i mun på varandra. Har lite ont i huvudet så det är skönt att komma hem och ta det lite lugnt med några muggar te!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Stollan, härligt att få umgås och sen koppla av i lugn och ro.
/ Skogshumblan
Jag har haft en kanon dag efter mycket möda och slit har jag blivit erbjuden fast tjänst idag.. 😎
🙂👍!
# 3. Grattis, jättekul vad skall du jobba med?
Åh Sol så underbart! Den känslan väntar jag med spänning på att få uppleva. Blir väldigt glad för din skull!
/ Skogshumblan
Jag jobbar inom hemtjänsten som undersköterska ett givande jobb. och du får va ute i ur och skur 🙂
Sol, jag jobbade i hemtjänst och på äldreboende medan jag läste. Underbart med alla brukare man möter och lär känna och ni gör ett fantastiskt jobb!
/ Skogshumblan

Jajamensan Skogis jag har upplevt både sol, värme och majblommeförsäljande ungdomar i dag jag också.🙂
Stort jättegrattis Sol, vad roligt och så himla gott va´
April är en bra månad minsann.🌺🎈
Stollan sicken dag, kan tänka mig att mingla i en tvårummare och med sol och massa mingel gav huvudvärk. hujedamej. men gratta från mig.
Själv har jag jobbat över i dag, men hann vara ute lite på lunchen och njuta av solen, veckohandlat har jag hunnit med, lagat en underbar gryta och fick för mig när den puttrade att rengöra kaffebryggaren och när jag ändå höll på med det så blev alla bänkytor och kryddhyllan också ren….av bara farten. ja så kan det gå om man inte sätter sig i tid😉
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Pagan, du med dina puttrande grytor. Recept tack! Mina grytor vill ha annan fyllning än min gamla vanliga;)
/ Skogshumblan
denna fria dag har jag tillbringat hemma med att slappa och göra olika hushållsbestyr som hör livet till..
kvällen har jag ägnat åt att laga och ändra lite kläder på min sykurs.
ena katten löper och jag hoppas hon har slutat till jag ska kastrera henne..planer på att kastrera båda två på en gång men …inte säkert att det blir så.
Hoppas på sol i morgon.
Grattis till jobbet sol69.
Tack så hemskt mycket. det känns skönt. Chefen tycker jag ska ta semester i år.. tycker de är på tiden har ju jobbat i över tre år utan semester 🙂Undrar hur man gör när man är ledig har ju aldrig varit det 🤔😃
Sol, en sak slipper du: ångest och oro kring ekonomin så njut av ledigheten. Gör det du vill eller måste:)
/ Skogshumblan
Japp de är underbart att slippa oroa sig varje månad. 👍

Ja du sol, jag kan ju ta ett par av dina semestrerdagar om du har svårt att fylla dem.😂annars så tycker jag att du är värd en härlig hängmatta, med eller utan träd. Kolla in denna:
Skogis, jag har i dag gjort en gryta på fläskkött ca 500gr, 1 gul lök, 1 gul paprika, vitlök 3 klyftor, ingefära 5 kryddmått, paprikapulver 2 tsk, vitpeppar 2 kryddmått, salt 1 tsk curry 2 tsk och buljong. 6 dl vatten, låt puttra i 30 min, innan du tillsätter grönsakerna och sedan i med 1 cremefraise 2,5 dl och lite redning för att tjocka till det, servera med ris å så har du fått en god kryddig gryta på ingen tid alls. Skitgott. Blir ännu mera mums till lunch i morgon.
vid behov eller mer vätska fyller du bara på med mer kryddor, ingefära framför allt. Sicken kanonkrydda!!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Man tackar, blir att prova Pagan! Den hängmattan såg ju härlig ut, ska drömma att jag ligger i den, gungar bort ett par timmars betald, välförtjänt semester. Ett par timmar i mitt liv som fastanställd kvar där jag är nu…. Godnatt finingar!
/ Skogshumblan
Natti! 😘