Lördag 6 april.
God morgon vänner. Här skiner solen, nästan molnfri himmel och nollgradigt. Kan ju bara bli en härlig dag! Hoppas ni får en fin dag alla.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Godmorgon Skogis och alla andra. 😃
Sol här med. Funderar på att köra in och se om jag hittar någon lämplig vaxduk till köksbordet, bordet är vitt och där är så lite färgklickar i köket.
Ha en skön dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Isa, finns ju hur mycket snygga vaxdukar som helst, hoppas du hittar något.
/ Skogshumblan
Ja det finns ju det. Jag har en av den nyare sorten som inte är så plastiga, den är röd med stjärnor. men den är lite för mycket jul, så att säga. 🙂
:) Jag är lite besviken på de nyare, har en som suger åt sig färger så fort man spiller på den. Trodde vaxdukar skulle tåla lite matspill och lättare fläckar av barnens vattenlösliga tuschpennor men icke! Har kört den i tvättmaskin med galltvål och fick lite fason på den.
/ Skogshumblan
Har du fått ett måndagsexemplar? Min köpte jag för rätt många år sedan (11-12 år sådär) och har hållt för barnbarnens kritor. Den är ju lite sliten och urtvättad nu. Så jättemycket kladd håller den nog inte för längre. Köpte den på Jysk.
När ungarna var små hade jag en kladdvaxduk med Disney motiv. Den blev full av både lim, glitter och färg. 🙂
Ja är man måndagsexemplar ska man väl ha måndagsexemplar? :) (Jag är född på en måndag)
/ Skogshumblan
Haha ojdå. Jag är söndagsbarn. Därför man gillar låååånga söndagsmorgnar. 😴

Godförmiddag🙂
Hoppas du finner en härlig vaxduk Isa
Läste att sonen nu också blivit sjuk Skogis, tråkigt verkligen. Krya på er allaihop.
Här är det sol och jag har varit ute med stavarna, kallt men det är så himla gott med ljuset.
Blev ingen Let´s dance för mig i går. Kom igång med storstäd istället. Skulle bara vika lite tvätt sen var det kört. Var högt och lågt och fick även planterat om växterna. Himla bra Ljudbok och rött vin så det var väldigt vad det gick undan. Vetetusan var energin kom ifrån, kanske fastan? Eller så är det "den där tiden i månaden" då kan man ju också få oväntat energipådrag. Just nu himla nöjd att jag aldrig satte på TV:n.
Idag ska jag feja ute, bortbjuden på grillat så jag slipper laga middag. Funderar på om jag ska inköpa en ny matta till badrummet. Har kikat runt lite, men nu när jag vill ha en rund matta så lyser de med sin frånvaro. Jösses! tidigare så fick man ju nästan leta efter vanliga mattor, det var ju runda överallt. Ja, jag är väl lite efter🤔
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Pagan, härligt att du fick så mycket gjort. Den ruschen skulle jag behöva. Gott att vara bortbjuden, hoppas vädret håller i sig. Angående mattan, virka m ! Ta trasmatteremsor ca 1-1.5 cm breda och virka ihop i egen design.:)
/ Skogshumblan
Goddagens! Jag ska in till stan idag med tjejen jag är kontaktperson åt, hon vill shoppa. Efteråt ska vi fika hos henne, hon fyllde år igår så hon har tårta och jag känner mig väldigt kluven då jag ju äter strikt lchf. Får väl ta en yttepyttebit… 😮Ingen idé att förklara vad lchf är för det tror jag inte att hon förstår riktigt, men hon vet att jag inte äter godis och kaffebröd längre för att jag vill gå ned i vikt.
Ta en liten bit och stoppa i mun, torka med servett och peta ut biten med tungan i servetten. Väl beprövat ätstörningsbeteende.
/ Skogshumblan
Hehehe, den tanken har aldrig slagit mig 😃Jo, kanske kan vara idé att göra så. Jag vet att viktminskningen stannar upp i en vecka för mig om jag äter sånt som grädde, mjöl eller socker och det känns inte värt det för att äta lite tårta som jag ändå inte vill ha…
God eftermiddag alla godingar.
Här har varit solsken och vackert men för ca 1 timma sedan började det mulna på, det ser faktiskt ut som om det skulle bli regn. Tråkigt i så fall men det behövs verkligen det är ju väldigt torrt ute i markerna. Hör ju om gräsbränder med jämna mellanrum. Snön är väl i det mesta borta utom på de ställena där de hade lagt upp stora högar och så är det ju isfläckar lite överallt där solen inte kommit åt.
Upptäcker nu när jag tittade ut genom fönstret att det SNÖAR, nej, inte vad jag hade tänkt mig 😕!
Själv har jag sovit länge var väldigt trött och då är det skönt att kunna sova utan att behöva tänka på klockor och annat. Har inte gjort så mycket annat än sett till att djuren fått det de behöver och släppt ut fåglarna, funderar på att äta "frukost". Det måste gå några timmar innan jag kan äta efter att jag gått upp.
Apropå dagen man är född så är jag ett torsdagsbarn, vet inte vad det innebär. Det skall finnas någon lista på vad det betyder vilken dag man är född har jag sett någonstans. Kanske någon som vet var man hittar den?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
På Wikipedia kan man läsa detta:
Söndagsbarn, barn födda under söndagsdygnet, ansågs enligt folktro besitta egenskaper som skulle ge dem framgång i livet. De hade i en del fall också förmåga att bota sjukdomar, och de var synska, vilket innebar att de kunde se sådant (övernaturligt) som var fördolt för andra människor.
Torsdagsbarn blev liksom söndagsbarn synska och kanske trollkunniga. Denna sistnämnda föreställning sammanhängde sannolikt med att torsdagen, och då särskilt kvällen och den följande natten, var en tid lämpad för trollkonster och magiska åtgärder.
Jfr denna ramsa:
- Måndagsbarn har fagert skinn
- Tisdagsbarn har älskligt sinn
- Onsdagsbarn är fött till ve
- Torsdagsbarn får mycket se
- Fredagsbarn får kärlek och lycka
- Lördagsbarn ska mödorna trycka
- Söndagsbarn får leva och njuta rikt och vist och sedan berömligt sluta[1]
Jag hittade detta på Familjeliv (ett forum):
Ett måndagsbarn är snällt och rart
Ett tisdagsbarn gör allt med fart
Ett onsdagsbarn är kärt besvär
Ett torsdagsbarn gör fin karriär
Ett fredagsbarn gör gärna gott
Ett lördagsbarn får slita hårt
Men ett söndagsbarn har det alltid bra
och får det mesta som det vill ha
Måndagsbarn är ögonfröjd. Den som är född på en måndag, är oftast svärmiskt anlagd, har sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull.
Tisdagsbarn är älskvärdhet. Den som är född på en tisdag, är vanligen stark och handlingskraftig, men är ofta krigisk och går anfallsvis tillväga.
Onsdagsbarn får lida ont. Den som är född på en onsdag har i regel snabb uppfattningsförmåga, är intelligent och läraktig, men kan ofta vara ganska självsvådig.
Torsdagsbarn får slita tungt. Den som är född på en torsdag, är gärna energisk och snabb i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.
Fredagsbarn är goda och givmilda. Den som är född på en fredag, är kärleksfull och trofast, förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.
Lördagsbarn får arbeta för födan. Den som är född på en lördag, har sällan tur med kärlek, men har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.
Söndagsbarn är sött och snällt. Den som är född på en söndag, kan se in i framtiden, de har livlig fantasi och får nästan allting att lyckas.
Måndagsbarn - kan få det slitsamt och otursamt
Tisdagsbarn - vackra men okunniga och lata
Onsdagsbarn - argsinta och envisa
Torsdagsbarn - kloka, barn med extraordinära egenskaper
Fredagsbarn - har tur med sig
Lördagsbarn - starka
Söndagsbarn - kommer att leva länge
Måndagsbarn sägs bli rika.
Tisdagsbarn aldrig någon svika.
Onsdagsbarn har lätt att lära.
Torsdagsbarn aldrig någon besvära.
Fredagsbarn är lyckans smeder.
Lördagsbarn gör alla heder.
Men för söndagsbarn går det bra genom livet,
det är så sant som det är skrivet
Måndagsbarn är ögonfröjd.
Tisdagsbarn är älskvärdhet.
Onsdagsbarn får lida ont.
Torsdagsbarn slita tungt.
Fredagsbarn är goda och givmilda.
Lördagsbarn får arbeta för födan.
Söndagsbarn är sött och snällt, glatt och sällt.
Måndagsbarn är snällt och rart.
Tisdagsbarn gör allt med fart.
Onsdagsbarn är kärt besvär.
Torsdagsbarn gör fin karriär.
Fredagsbarn gör gärna gott.
Lördagsbarn får slita hårt.
Söndagsbarn har det alltid bra och får de mesta de vill ha.
Veckans barn!
Måndagsbarn är ögonfröjd. Måndagsbarn är snällt och rart.
De som är födda på en måndag, är oftast svärmiskt anlagd, har ett sinne för poesi, är mild, vänlig, godhjärtad och hänsynsfull.
Tisdag:
Tisdagsbarn är älskvärdhet. Tisdagsbarn gör allt med fart.
De som är födda på en tisdag, är vanligen starka och handlingskraftiga, men de är ofta krigiska och går anfallsvis tillväga.
Onsdag:
Onsdagsbarn får lida ont. Onsdagsbarn är kärt besvär.
De som är födda på en onsdag, har i regel snabb uppfattningsförmåga, de är inteligenta och läraktiga, men de kan ofta vara ganska självsvåldiga.
Torsdag:
Torsdagsbarn slita tungt. Torsdagsbarn gör fin karriär.
De som är födda på en torsdag, är gärna energisk och snabb i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.
Fredag:
Fredagsbarn är goda och givmilda. Fredagsbarn gör gärna gott.
De som är födda på en fredag, är kärleksfulla och trofasta. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur med kärlek.
Lördag:
Lördagsbarn får arbeta för födan. Lördagsbarn får slita hårt.
De som är födda på en lördag, har sällan tur med kärlek. De har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.
Söndag:
Söndagsbarn är sött och snällt. Söndagsbarn har det alltid bra och får det mesta de vill ha.
Det har alltid ansetts för lyckligt att vara söndagsbarn. De kan se in i framtiden, nästan allting lyckas för dem och de har livlig fantasi.
Oj Amandla vad mycket du hittat 🙂!
Skulle jag vara synsk?! Undrar var den genen har gömt sig då ?!😃Karriären har jag heller inte sett, det enda som stämmer lite är väl att slita tungt.
Så det är väl att ta det hela med en nypa salt då, fast kul att läsa! 👍
Båda mina kottar är tisdagsbarn och med ett av skrämselhicka glatt flin konstaterar jag att det stämmer lite på mina kottar. Det går med väldig fart här, envisheten har personifierats i min dotter och krigiskheten i min som;)
/ Skogshumblan
Kan tala om att det har slutat snöa nu och solen försöker kämpa sig igenom molnen innan det är dags för den att gå och nanna! 🙂
Hm, bara fixa nytt tyg till stolarna med. LOL
Jättefint Isa!
Så fint Isa. :) Jag måste vara galen, har just varit ute och sprungit 6 km i hagel regn och solsken… Hade i ärlighetens namn inte gett mig ut om det inte min kompis och jag bestämt oss för att få tummen ur. Har inte sprungit ihop på två månader och om knappt 6 veckor är det Göteborgsvarvet. Känner viss stress, över skorna. Behöver nya men har inte råd nu.
/ Skogshumblan
Tack Stollan och Skogis. =)
Har du en liten självplågarådra som pockar Skogis. När man kan sitta inne och mysa med en varm pläd omkring sig. 🤔❤️

ja du skogis, jag och virka, fast helt klart ett bra sätt om jag skulle vilja ha one of a kind😛
Här föll regnet lagon till vi skulle börja grilla. Det öste ner och sedan kom det snöblandat och det håller på än. Jag hade ju tänkt byta till sommardäck imon.
Så tjusigt Isa. Blev ju helläckert. Ovanlig duk. Kan jag ju också tänka mig vaxduk om de kan se ut så. Hade de gröna?
jag är också måndagsbarn http://stjarnastrologen.se/index/soltecken.php
Känns ju trevligt att tänka på att vi har potential att bli Rika, ger ögonfröjd och är svärmiska. Har bara hört om slitet innan och det har stämt bra.
Sajtvärd Tarot
Pagan, synd. Annars hade du ju fått den som du ville:) Potential att bli rik, ja ja synd att potential inte är en garanti:)
/ Skogshumblan
Tyvärr hade de ingen grön. Pagan. Jag köpte den på ÖoB. Är en sådan där textilvaxduk.
Angående matta såg jag ett kul tips på nätet. http://www.365slojd.se/projects/407-flata-en-strumpmatta
Funderar på att gör en nu när jag har en hel del strumpor. =)

Så häftigt! Tyvärr är jag en oregelbunden periodare med rensningsanfall så jag har inte en enda udda socka. Men jag har en del udda gardiner och draperier som jag varit osäker på om de ska komma till användning som något annat.
Sajtvärd Tarot
I lördags var jag och min vännina och hälsade på vår vän AnneMarie som stod och gjorde healing på Hälsomässan i Helsingborg…En trevlig mässa där jag plockade i hop en hel del visitkort jag ska gå igenom…Mmm söndagen blev vila tv och data hela dagen..var bara och köpte lite bröd och strömming…
Sammanfattningsvis har veckan haft mycket gott med sig med tänkvärda stunder…helst då jag under veckan upptäckt att den kjol jag syr är i storlek 48 eller mer i stället för 38…har nog ritat och klippt fel…men vad gör det…allt kan ju rättas till det bättre i alla fall..
Ha en bra vecka alla som läser detta.