Du och din intuition.
Har du något eller några specifika sätt som ditt undermedvetna/ universum visar dig saker i form av vägledning, varsel och liknande?
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
För mig har drömmar och att jag på ett speciellt sätt känner eller vet saker som ska ske eller kommer. Exempelvis vet jag att om jag drömmer en dröm i färg och drömmen är så verklig och jag minns den långt efter så finns där något att säga mig. På så sätt har jag fått mycket hjälp i livet och bland annat fått veta mina barns kön och namn ganska tidigt i graviditetena. Den där känslan av att jag bara vet brukar oftast börja som en känsla som inte ger obehag utan hur otålig jag än är bara ligger där och inväntar sin tid. Det är en stark förvissning som jag numer litar till helt enkelt.
/ Skogshumblan
Ett sätt för mig är att jag känner när något är "på gång", vilket känns som en samling av energi i solar plexus-trakten. Det "drar" liksom, lite svårt att beskriva upplevelsen.
Det finns "energitrådar" som går ut från den trakten och som jag kan använda själv i olika syften, för att ta kontakt med något/någon
(t ex ett träd). Ibland måste de dras tillbaka till mig själv från den/det som "hakat fast" i dem. Alternativt klippas.
(Denna upplevelse är förresten inte detsamma som att ha en "klump i magen", av en negativ tanke; oro, ängslan, rädsla.)
Hmm, vad mer…jo förstås också känslan av "värme" och "liv" som jag får i kroppen när jag är inne på något som är i linje med den jag är, med nuet. Den känns i hela kroppen, inte som det andra jag beskrev ovan.
Drömmar. Jag får ibland varsel genom drömmar. Även andra saker som healing och kunskap kan komma till mig genom drömmar.
Ibland ser jag saker omkring mig, som pekar mig i en riktning. Det är då skillnad på sådant som jag själv letar efter för att jag vill befästa en tro eller upplevelse, och såna tecken som jag inte var beredd på. De kommer "plötsligt" och kan vara allt från ett ord från någon, en runa i naturen eller annat.
Nej, nu blev det attans långt, finns nog mer att säga. Men jag slutar här. :-)
Hej Tunridan, kul att de dig:) Gör inget alls att det blir långt. Det är bara så intressant st läsa hur ni andra upplever det och vem vet, vi lär oss kanske känna igen nya saker hos oss själva?
/ Skogshumblan
Ja det har jag *ler* precis som du känner jag med drömmar *ler* men sen så brukar om jag glömt något eller tappat bort något och letar intensivt så får jag någon ledtråd det kan vara olika saker. När jag känner att jag behöver hjälp och ibland ber om det så lysser solen väldigt starkt intensivt som ett vitt sken. När någon tänker på mig eller något kommer att hända så sker samma sak. ibland ramalr saker hemma på golvet som vill säga mig något och då får jag ofatst fundera ibaldn frågar jag korten och får svar så men oftast så ser jag direkt vad det vill säga mig. Drömmar ärf intresant men jobbigt svåra ibalnd om det är som du säger att mannkommer ihåg dem väl , så kan det bli både bra och jobbigt allt vill man inte vet iförrväg. I många fall en stor gåva som jag är evigt tacksam
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Väldigt mycket. Genom drömmar, genom syner, luktupplevelser (brand), utur kroppen upplevelser. Allt detta handlar om varsel.
Intuitionen hos mig har alltid varit mycket stark, men jag har inte riktigt vågat lita på den. Som exempel kan nämnas då jag träffade en man på nattklubb en gång. Mitt inre skrek med höga röster "Denna man är inte snäll", men jag lyssnade inte. Förhållandet blev en katastrof trots att känslorna fanns från båda. Vad jag förstår nu var att våra energier inte passade ihop helt enkelt.
Däremot så har jag alltid följt min intuition när det gäller arbetsplatser, om det inte känns bra vid första mötet så har jag helt enkelt släppt intresset. Lika så lägenheter, känns det inte bra första gången så blir det inget.
Jag har lärt mig att lita på min intuition mer och mer.

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Än så länge mest intuitionen, jag känner ganska snabbt om någon är oärlig, lismande etc likaså snäll odyl. Jag har tyvärr också ganska svårt att hålla masken om jag märker att någon är falsk, all misstro lyser igenom mig direkt..
Förutom det så får jag kraftiga rysningar när jag får till mig saker och önskar få någon form av bekräftelser, mest på min vänstra sida.
Drömmarna börjar bli tydligare och ju mer jag själv lär mig att tyda desto klarare blir det. Sen tror jag att jag får andra tecken men det är främst nu som jag börjar bli uppmärksam på dem och jag är inte säker…än.
~ Medarbetare på Tarot ~
Spännande att läsa era erfarenheter! Tack för att ni delar med er:)
/ Skogshumblan
#3 Hej själv! :-) Håller med dig, det är intressant att läsa om andras upplevelser.
#5 Gilla, jag inspireras av din starka intuition! Att våga lita på den. Jag hade också en liknande händelse med en man, när vi träffades så minns jag så väl ett tillfälle när intuitionen/rösten inom mig var så stark, en så stark varning att den fullkomligen skrek: "Vad håller du på med?!"
Jag skulle förstås ha vänt om och aldrig inlett något med denna man, tagit hand om mig själv vilket jag inte gjorde. Men, även om jag hörde rösten väldigt tydligt (har nog aldrig hört den så tydligt förut), så valde jag att gå in i ett förhållande med mannen. Och det var naturligtvis inte något bra alls.
Att lita till den där känslan eller rösten, den som vet, är nog bland det viktigaste vi kan göra i livet.
Det är olika för mig från gång till gång. Vanligtvis hör jag och får budskapen från en inre röst men ibland kommer det genom drömmar eller genom en känsla. På något vis känns det som att det beror på varifrån budskapen kommer och från vem. Andar förmedlar på det sätt som de har lättast för. En del har lättast för att förmedla genom hörslen, andra genom en känsla i kroppen osv.
Jag har lättast för att höra budskap från änglarna och mina vägledare och dessa kommer nästan alltid genom hörslen.
Medarbetare på Tarot
För det mesta vet jag bara. Men om jag inte klarar av att lyssna på denna känsla så kommer drömmarna.
Pernilla, värdinna för Månväsen ifokus och för Epoker ifokus. På månväsen kan ni just nu läsa om Den flygande holländaren, Spöken, m.m. och på Epoker finns att läsa om East India Trading Company och absint - men självklart mycket mer, bland annat stridvagnsspärrar och utdöda yrken!
Jag söker också medarbetare/artikelförfattare till båda sajterna. Är du intresserad av antingen Folktro eller Historia - eller kanske både och, så låt mig veta! 
För mig är det nog mest en känsla av obehag när det är något jag bör hålla mig ifrån, eller en envis känsla som inte ger sig, av att jag ska göra på ett visst sätt.
Ibland får jag en bliztsnabb bild av en händelse precis innan det händer. Som när jag körde från jobb förra året. Någon kilometer innan ett litet samhälle jag kör igenom, så fick jag en klar bild av en polis med en övervakningskamera. Mycket riktigt när jag kom fram så stod polisen där med sin kamera. (jo jag klarade mig)
Sen är det drömmar som jag inte alltid blir riktigt klok på förrän efteråt.
När det gäller Tarot är det mycket ord/känslor i synnerhet om jag skriver ner tolkningen, då kommer ord och känslor för fullt.
(Borde nog prova automatskrift någon gång, har alltid haft väldigt lätt att skriva, orden bara forsar hur lätt som helst, hinner knappt skriva ner det ibland)
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Tunrida! Visst är det lustigt att man hör sin inre röst skrika och trots detta går man in i förhållandet. Men kanske det är så ändå att man ska ha en viss erfarenhet som kommer av förhållandet. Vad gäller denne man som jag berättar om så lärde jag mig väldigt mycket om mig själv eftersom jag fick konfronteras med min absoluta motsats hela tiden.
Isa! Detta med att intuitionen vaknar när man skriver, det upplever jag också. Det är ibland som att någon annan står och dikterar och man bara skriver. Märkligt!
Men det blir likadant om jag har en klient som sitter mitt emot mig och jag börjar berätta om ett kort. Plötsligt så bara rabblar jag en massa efterhand som jag får insikt om vad det är frågan om, och ibland poppar det ju upp bilder också. Det är som om man sätter igång en energi.
#12 Ja Gilla det är verkligen som någon styr och man bara skriver, egentligen är jag inte medveten om vad jag skrivit förrän efteråt när jag läser igenom det. Tiden och omgivningen försvinner litegrann.
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Ja det där med Tarot och tolkning är en helt fascinerande sak. Som Isa skriver känner jag också. Kanske får man ett ord som talar till en i nyckelorden men sen -pang!, så kommer flera meningar från "ingenstans". Jag bara _vet_ att det hör ska vara med.
/ Skogshumblan
Puffar, känns som att någon behöver detta nu.
/ Skogshumblan
Spännande tråd…
Jag har många sätt som jag får både svar, varsel och annat förmedlat.
När jag var barn så var det naturligt, det var ingen som hade förklarat vad som var rätt/fel/farligt/osv.
Jag hade klockren intitution, vann alltid (jag menar alltid) på lotto eller lotteri eftersom jag visste numrena i förväg. Jag såg även skepnader, allt föll i mina händer, och var med om flertalet oförklarliga händelser.
Kompisarna lekte anden i glast, men det var hemma hos mig det började hända saker och jag blev skrämd. Inte blev det bättre av att få höra att det var inbillning av omgivningen. Och mina föräldra förbjöd mig strängeligen att bekanta migmed andra sidan.
Så i tonåren så stängde jag av helt och så förblev det under ganska lång tid tills jag kom till en period i livet där jag började tappa fotfästet.
Det fanns bara ett sätt att stå stadigt igen, och det var att lita på mitt inre. Och för att lita på mitt inre så var jag tvungen att öppna upp igen.
=)
Vet ofta vad som kommer att hända, vem som kommer att ringa och vet även direkt när jag behöver ringa till någon jag känner. Känner av både människor och energier både i närhet och på distans. Och inte sällan vet jag att det hänt något utan att någon sagt något.
Vet ofta väldigt mycket trots att jag inte är närvarande.
Även via drömmar, men detta har jag inte riktigt fått koll på ännu. Att man vet att man drömt en sanndröm vet man ju inte förrän dagen och platsen uppenbarar sig. Och dessa gånger vet jag faktiskt inte om det redan hänt något eller kommer att hända. Är det någon som är med om detta får ni gärna inflika?
Idag ber jag ofta om tecken om jag inte vet var jag är på väg, och de kommer alltid. Olika beroende på situation.
Jag är oerhört känslig - på både gott och ont.

Puffelipuff. Kan tillägga att min intuition alltid funnits, jag har bara vetat saker innan de hänt, kännt på mig saker som kan ske osv. Innan jag började förstå vad det var fanns en stor rädsla hos mig men nu är jag bara så tacksam att ha min intuition och litar på den.
/ Skogshumblan
Jag har alltid haft intuition, jag tror att de flesta av oss har det, men det tog mig ett tag att faktiskt lyssna på den. Speciellt när jag var runt 20 så kände jag den väldigt tydligt men sköt undan den med "äsch vad löjlig jag är".
Måste säga att runorna hjälpte mig att faktiskt börja lyssna på den där känslan. Nu vägrar jag göra något om känslan säger att det är fel eller så ska jag bara göra saker som jag känner är rätt.
Jag kan känna doften av sjukhus om det är något på gång som har med sjukvård att göra, men jag vet aldrig innan vad eller vem det gäller. Det kan lika gärna handla om att en av mina hundar får öroninflammation som att någon släkting får åka ambulans…
Ibland får jag tecken som visar antingen att jag är på rätt väg med det jag gör eller bekräftar en fundering jag har. Om jag är osäker på något så ber jag om att få ett tydligt tecken till hjälp.
Sen känner jag ofta på mig vad som ska hända och när det är något särskilt i görningen.
Jag får en stark känsla inom mig som betyder "nu skall du vara extra uppmärksam då någonting har hänt". Kände det för ett par år sedan i skolan, gick hela förmiddagen och allt var fel. Världen var fel.. och självfallet direkt efter lunchen fick jag ett samtal av min dåvarande pojkvän att en nära lärare hade gått bort under natten.
Även om jag har kontakt med andra sidan så kan jag få som guidat vad jag skall göra. Exempel att jag skall ta denna sak och lägga den i handen, för att jag skall minnas en sak eller få veta något.
Även drömmar då jag minns alla mina drömmar varenda natt men har ibland svårt att skilja på vad som har hänt på riktigt och vad jag har drömt eller vad som kommer hända. Får fördjupa mig i det :)
Men det är ingen klar röst utan mer.. ett medvetande, en tanke, en Aha upplevelse jag får. Det händer ganska ofta.