Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarot-allmänt
Läst 2134 ggr
[Camia7]
0

kan min mamma låna mina kort?

Hej:) min mamma vill låna min tarotkortlek men är inte det typ otur eller så? Jag bryr mig inte om hon lånar den men tänkte på det magiska eller vad man säger?:)

[Camia7]
0

Ingen? ska snart (om en halvtimme) åka till henne och ser henne sällan då hon bor långt bort.. Vore bra om jag kunde få svar nu innan jag åker

Tack mvh Camia

Isa56
0

Hej Camia.

Jag tror du får gå på hur det känns för dig själv. Känns det bra för dig, så är det rätt. Du kommer att få olika svar om det här, för vi ser så olika på lekarna. Själv kan jag tänka mig att låna ut någon lek, men bara vissa lekar. Min Guilded rör bara jag själv, av någon anledning. 

Allmänt sett brukar man inte låna ut sin lek. 

En del har flera olika lekar, och då kan de låta andra blanda och kupera några av dem. Medans andra aldrig låter någon ta i leken. 

Lite snabbt svarat såhär. 🙂

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[Camia7]
0

Okej tack :) 

Ja jag tycker inte att det ska vara någon fara men vet att hon är slarvig.. så finns risk att hon har sönder dom och tappar bort dom men då får hon väl bara köpa en ny? visst känner jag att den är lite personlig nu när jag har lärt känna den men jag håller inte på med den nu och hon har inte råd att köpa en egen.. :)

Isa56
0

Då är det nog inga problem. I värsta fall får du en ny lek senare. =)

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

plutopellis
1

Jag lånar ut min till mina nära, men aldrig någon utomstående. Så känns det rätt är det bara att köra på. Man känner det själv 🙂

[Camia7]
0

Okej tack för svaren :)

Tarotstollan
0

Jag har bara låtit folk som varit hos mig och varit intresserade av Tarot hålla i och titta på korten.
En gång i början lät jag en person som var här som inte var intresserad av Tarot titta på dem. När jag såg hur nonchalant hon bläddrade och var inte det minsta försiktig med korten bestämde jag att det inte skulle ske igen!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
0

Jag har en enda regel - ingen rör mina Tarotlekar!! Spelar ingen roll om jag använder dem i nuet eller ej. Jag kan visa och jag kan lägga - men rör dem inte!! Jag har dem framme och de tar en del plats men inte någon har ens närmat sig dem på eget bevåg så det finns nog en del beskydd där för jag tillåter inte någon komma dem nära. Folk gör inte ens en ansats att närma sig mitt altare.

Men inga regler utan undantag, jag lämnade över min universal Waite igår, till min kära svägerska. Hon är lite ny inom Tarot och jag ville att hon skulle ha en lättare lek att börja sin resa med. Men förmodligen kommer jag införskaffa mig en ny sådan lek i framtiden. Kan inte tro att jag skulle vilja ha den tillbaka.

Många av mina lekar har landat hos andra personer så jag inte haft rätt känsla för dem, skulle tro att detta är samma sak. För denna lek har aldrig riktigt tilltalat mig, utom vid själva köpet då. Så det fanns väl någon mening.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Några få av mina närmaste får röra mina kort, men inga andra. Bara om jag erbjuder dem att titta, om jag känner att de behöver det för det är goa energier i leken. 

Jag har haft fler lekar, men saknat känsla för dem. Någon har jag gett bort och några har jag sålt.

findusfelix
0

Samma här EN enkel regel, RÖR INTE MINA KORT😛

Enda undantaget är min man som själv håller på med Tarot, har han inte sina kort i närheten så kan han i undantagsfall få låna mina, det har väl hänt ca 3 ggr de senaste 8 åren:-)

Ge av dig själv det du vill ha av andra!

[Camia7]
0

Hehe 🙂

Offou
0

Håller med Pagan! :)

Jag låter aldrig heller någon röra min lekar! :) Det gör bara ont i hjärtat av att någon röra dem för att titta på dem men det är halverst okej ibland haha!! men jag känner av direkt om någon har varit och flyttat på dem eller rört dem utan tillåtelse! :)

men det är som sagt upp till alla känner du okej med det så gör så!

Jessica Holländare
1

Mina lekar är till för att beskådas. Jag är otroligt stolt över dom så jag visar gärna upp dom. Har även lånat ut en. Men det är bara jag som bestämmer när det är rätt.

LinaLj
0

Jag har inget emot att personer som frågar tar i och tittar på mina lekar så länge jag är med och ser till att de inte hittar på hyss. Men det sker inte i närheten av mat och dryck och inga kladdiga händer 😉.

Om jag lägger åt någon som aldrig har varit i närheten av Tarot innan så tycker jag det är bra om de får bläddra igenom ett par lekar och titta lite och se vilken de föredrar att jag använder. Då kan jag berätta lite om lekarnas personligheter och så ser man vilken de passar ihop med.