Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 774 ggr
Pagan
0

Goddagens Påskdagen

Godmorgon på er

Just nu skiner en vacker sol in genom mina fönster och talar om att det minsann var ett tag sedan de putsades.

Hoppas Ni får en trevlig och skön söndag, det ska jag själv ha och jag tänker inte putsa fönster!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[Sol69]
0

God morgon!

Solen skiner här också.. tittar inte på fönsterna 🙂

De behövs ju putsas.. väntar till de blir lite varmare..

Har haft en trevlig helg med mat och sällskap.

Ska vila och tvätta idag.. 😃

Sen är de jobba igen som gäller 😉

Hoppas alla har känt att de fått njuta av vårsolen..

Kram sol

Pagan
0

Ja jag ska också göra lite nytta i dag. Jag är ledig även i morgon, himla najs.

Ni har väl koll på att det är i dag vi ska ställa fram klockorna va?

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

God morgon. Ställa om klockan ja, gjordes i natt. Fönsterputsning skulle behövas här också, men det kan vänta. Har det inte gjorts på två år överlever vi nog ett tag till :P Solen skiner här, känns nästan som vår. Härligt värre! Ha en fin söndag.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

fridelfina
0

God morgon!

Här skiner solen på blå himmel, vackert! Nu har jag redan gjort klar tvättstugan som började 700. Får se vad resten av dagen blir? Vi ska nog "sparka" igång dotterns nya mobil iallafall, en Xperia Z, lila så klart! Hon fick mobil i julklapp men det tog bara drygt 3 månader att bestämma sig, det är inte lätt när man har lite svårigheter med förändringar, verkligen inte…

Kanske vi kommer ut till bror min och grillar, vi får se.

Ha en finfin dag!

Amandla
0

G´day! Här skiner solen och det ska putsas fönster! Inte. 😛Det får allt ta och bli varmare ute först.

Jag ska till tjejen jag är kontaktperson åt och äta tårta, hon fyller snart år och ville fira under helgen. Tror jag ska promenera dit, det är bara några hundra meter och nu är all is borta på gångvägen 😎Sen ska jag bada liten pudel eller kanske två.

Isa56
0

Godmiddag allesammans och god fortsättning på påsken. 🙂

det blev middag idag också. Tog på mig att fålla sonens fyra gardinlängder, runt om. De är bara 140 breda och 2,42 långa. Nåja vad gör man inte för de sina. 😍 Nålat sidorna på knappt två längder, bara resten kvar då. 🤦‍♂️ Lika bra att ta tag i det, så det blir gjort. 

Solen skiner och det är ljuvligt ute. 

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

Fridelfina, nu ska du inte vara sån. Det ÄR svårt att välja mobil. Höll på ungefär som din dotter och inte blev det lättare av att det kom ut nya modeller. Men valt rätt gjorde jag fast det blev heeeeelt annat än jag tänkt.

/ Skogshumblan

plutopellis
0

God kväll alla raringar! Ville bara smita in och ge er alla en bamsekram!!!

Tarotstollan
0

God fortsättning på Påsken.

Själv vaknade jag av en "jordbävning" idag, inte alls trevligt 😮 😡!!!
Det var mina grannar snett över som hade satt på sin basförstärkare allt vad de orkade. Fick ta fram hammaren och banka allt jag orkade ett bra tag innan de hörde och stängde av. Jag blir vansinnig av att folk inte kan visa hänsyn till sina medmänniskor!

Solen har skinit här också och mina fönster ser lika dana ut som era, fast jag putsade dem till jul!
Just nu är ungarna ute och skjuter smällare, inte så många som tur är, varken ungar eller smällare . Förhoppningsvis försvinner seden med smällare så småningom, både för djuren och moder jords skull. Här i området har många handlare slutat att sälja dem för just den sakens skull. Bra tycker jag!
Såg på tv att de försöker få fram raketer och förhoppningsvis också "annat sådant" som bara skulle visa ljudlösa färgkaskader och mönster.
Låter betydligt bättre.
Att skrämma dagens moderna häxor med smällare fungerar ju inte som tur är🙂, så det är ju dags att ta bort det otyget tycker jag!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Sol69]
0

Har faktiskt inte hört en enda smällare  på hela helgen 🙂

Men har aldrig gillat den.. och dyrt är de för ett kort nöje att se..

Så vi har aldrig köpt dem. för min del kan de förbjuda dem helt och bara låta kommunen skjuta på påsk nyår etc. 🤔

De händer så mycket olycker med dem också.. fy 😢

Pagan
1

….Å så skrämmer de slag på våra fyrfota vänner också. Känns som om det vore hög tid att ha anvisade platser för detta otyg. Ska iofs inte klaga, här har det varit ganska lugnt i påsk. Värre var det runt nyår. 

När jag bodde i storstan var det ganska vanligt att folk smällde av hej vilt lite överallt och det var många balkonger som fick "brännmärken" efter smällare mm. Jag var alltid oroad då jag bodde i lägenhet, fick tömma balkongen på brännbara grejer. 

Rätt sjukt faktiskt. Helst då man ju faktiskt ska vara 18 för att inhandla grejerna. Man kan ju tycka att mor och far skulle ha bättre koll på vad ynglen gör med grejerna föräldrarna i all "välmening" köper till de "små"

Läser på http://www.dinsakerhet.se/Farliga-amnen/Fyrverkerier/Regler/

Ny strängare lagstiftning mot langning

Det är straffbart att köpa ut fyrverkerier till minderåriga. Sedan september 2010 är lagstiftningen ännu tydligare på den här punkten. Den som överlämnar fyrverkerier till någon annan är skyldig att ta reda på att personen har fyllt 18 år.

Varje år inträffar ett par hundra olyckor med fyrverkerier. Och det är pojkar under 18 år som toppar skadestatistiken. Det vill säga barn som enligt gällande bestämmelser inte själva får köpa fyrverkerier.

Men de bestämmelser som finns följs inte alltid. Och för att komma åt problemet har lagen nu skärpts. I praktiken innebär det att den som överlämnar fyrverkerier till en minderårig begår en brottslig handling där påföljden kan bli böter. Olaglig överlåtelse av fyrverkerier i stora mängder kan leda till fängelsestraff.

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
0

De som haft smällare här och sprungit runt och kastat är i åldrarna ca 8-14 och inte en enda vuxen med!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Pagan
3

Helt sjukt! Helst då man betänker att det är först runt 17 och senare ynglen lär sig om konsekvenser. Gör jag A så händer B. Fast å andra sidan så har ju dessa små också föräldrar som uppenbarligen inte lärt sig vad konsekvenser är………….man blir lite rädd😮

Fast jag blir inte så förvånad, i dag är det en traumatisk upplevelse för barn att höra ordet NEJ!🤪

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Ja de kan ju känna sig kränkta vilket är ett väldigt trendigt ord just nu.  🤫(inte menat att förminska äkta kränkningar)

Pagan
0

I hear you!😉

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Håller med er. Fick härom dagen höra av sonen att vi mobbade honom för att vi blev arga när han inte lyssnat. Jo tjena, snappa upp ord och använda till sin fördel kan de men inte ansvars- och skyldighetsbiten :)

/ Skogshumblan

Pagan
1

Påminner mig om när min dotter inte gjort sina sysslor och ville ringa till BRIS för hon inte fick hela veckopengen. Jag kontrade med FRIS, å de fanns, hade jag ingen aning om😂

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Haha, superbt Pagan! Ska minnas den för framtida behov.

/ Skogshumblan