Glad Påsk! Påskafton 2013
Glad påsk på er!
Vi ska äta påskmiddag hos mormor och morfar idag. Jag väntar på att få ta över duschen men just nu står min yngste där och sjunger Glory glory what a hell of way to die för full hals 😛
Än så länge har inte en enda liten påskkäring ringt på dörren, inte någon stor heller för den delen 😎
Hur har ni det idag?
Nä påskkärringarna verkar ha sadlat om till halloweenhäxor. Här är soligt och fint ute. Dotera har någon magsjuka så vi blir hemma, passar på att städa och röja hemma. Skönt att få det gjort! Fin dag till er alla önskar jag.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Glad Påskafton på er!
Här hade vi 4 flickor och sedan 3 pojkar som gick och tiggde godis! Endast en tjej var lite påskkärring med röda rosor på kinden. De hade "glömt teckningarna"… Nja, inte helt godkänt, men de fick varsin godis ändå! Sen skräpade de ner med godispapper i trappen så jag blev lite irriterad, kanske det inte blir nåt godis alls nästa år?
Vacker vårdag är det och vi har inte ätit klassisk påskmat ännu, får se om det blir nåt i morn, eller på måndag?
Krya på dottern Skogis och ha det gott allihop!

Även här lyser de små påskkärringarna med sin frånvaro. Lite trist att vi mister våra traditioner. vet att vi hade helkul som påskkärringar då vi var små.
Haft en heldag i Göteborg, helt slut just nu. Inte en affär hade påskstängt. Var en sväng på IKEA på hemvägen och givetvis fanns det en del "bra att ha" som jag fick med mig hem.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Här har varit solsken och kallt, inga påskkärringar här heller! Kanske för att vi har kodlås på våra ytterdörrar så de inte kommer in men jag har inte sett några ute springandes (eller flygandes) heller. 😉
Däremot har det varit lite smällare nu i kväll.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hemma igen sen ett par timmar. Kan säga att mammas sill var lika god som vanligt, räkorna helt underbara fast de bara var köpta i lösvikt ur frysdisk på Coop, de smakade som färska. Sen gjorde den honungsmarinerade laxen mig helt salig, åhhh ❤️
Har inte hört några smällare guskelov, min ena hund är rädd för dem. Påsksmällare är en tradition som det inte gör mig något alls om den försvinner. Påskkäringarna däremot är lite synd, det har fortfarande inte varit någon här…
Vilken fin bild. Lite magisk.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Tycker om att ta kort när jag är ute och gå.. Det finns många mysiga platser utmed Vättern.. 🙂