Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarot-allmÀnt
LĂ€st 1013 ggr
[Camia7]
0

Kortleken luktar illa

Fyrutti vad kortleken luktar illa đŸ€ź luktar gammal fimp och lukten fastnar pĂ„ hĂ€nderna och sitter fast i nĂ€san kĂ€nns det som😃

Det Ă€r inget farligt i dom som gör att dom luktar sĂ„ starkt?đŸ€”

Amandla
0

Det Àr nog sjÀlva Àmnena i tryckfÀrgerna som luktar. Det gÄr över sÄ smÄningom. Vet inte om det Àr farligt?

Maikailoa
0

Om du inte Àr rökare sjÀlv Camia7 sÄ kan det eventuellt vara en ande som dragit med sig röklukten. Andar kommer och gÄr lite som dom vill i vÄra bostÀder.

[Camia7]
0

Ja nej ingen av oss hÀr hemma röker.. men det luktar bara av kortleken och jÀÀtte starkt verkligen.. brukar juh kÀnna om jag har besök ?

[Ravenna]
0

Är det en ny kortlek eller en begagnad, Camia7?

[Camia7]
0

En helt ny :)

Tarotstollan
0

Ja ibland kan nya lekar lukta nĂ„got förskrĂ€ckligt! Du kan ju pröva med att lĂ€gga upp dem pĂ„ ett bord sĂ„ att de fĂ„r lufta sig ordentligt. Kanske lĂ€gga dem löst  i en plastpĂ„se med t.ex. torkad lavendel, torkade rosenblad eller ihop med nĂ„gra rökelsepinnar och sen lĂ„ta dem ligga dĂ€r sĂ„ ofta du inte anvĂ€nder dem.

IgÄr gjorde jag ingenting och blev inte klar, sÄ jag fortsÀtter idag!

[Ravenna]
0

#5 Men blÀ. Jag har sjÀlv aldrig varit med om nÄgon illaluktande lek. Vad finns det för anledning till sÄn lukt, undrar jag i mitt stilla sinne. Jag hade nog gjort som Tarotstollan tipsar om ovan. Försökt rena dem ordentligt.

[Camia7]
0

Okej tack för tipset :)

Tarotstollan
1

Mina tips har jag fĂ„tt frĂ„n www.Aeclectic, en jĂ€ttestor tarotsajt pĂ„ engelska. DĂ€r har de skrivit om tarotlekar som har luktat allt ifrĂ„n tobaksrök till avföring! SĂ„ det Ă€r nog inte sĂ„ ovanligt att man kan fĂ„ lekar som luktar 
.đŸ€ź!
Ett annat tips var att lÀgga dem i en ask och stÀlla en kopp med Àttika i som skulle ta bort lukten och lÄta det stÄ i nÄgra dagar, fast dÄ fÄr man ju vara vÀldigt försiktig sÄ att man inte kommer Ät asken och spiller ut Àttikan över korten!
SjÀlv har jag bara fÄtt en som luktade starkt av trycksvÀrta och min nÀsa den rann nÄgot fruktansvÀrt, Àr överkÀnslig mot bl.a. trycksvÀrta.
Fast tyvÀrr verkar det som om det kan ta vÀldigt lÄng tid innan vissa lukter försvinner.
Även de andra tipsen jag skrev om skulle vara i mĂ„nga dagar t.o.m. veckor kan det ta innan lukten Ă€r borta.
SÄ det Àr till att testa vad som funkar för var och en av oss!

[Camia7]
0

Okej, jag la ut dom pÄ ett bord nu innan jag la mig.. Kanske ska testa de dÀr med Àttikan och citron ska vara bra? A men jag testar allt sÄ ska det vÀl bli bÀttre med tiden:) synd att min första skulle lukta sÄ illa:/

Tarotstollan
0

BerÀtta gÀrna hur det gÄr.

Kan tala om att idag var jag inne pĂ„ "shopen", dĂ€r jag ofta Ă€r flera gĂ„nger i veckan. DĂ„ kom det in tvĂ„ "herrar" i 40Ă„rs Ă„ldern som gick raka vĂ€gen till tarothyllan och en av dem plockade ner "Tarot of the Elves" och sa att den har jag tittat pĂ„ lĂ€nge, nu skall jag ha den! SĂ„ han köpte den direkt!

[Camia7]
0

Jaha:) ja det ska jag göra