Tarotkedja 2
Tarotkedja
Denna kedja är tänkt att vara löpande, ingen tidsbegränsning.
Kedjan är till för våra medlemmar på Tarot i fokus.
Du får svar på 1 fråga som ex Hur ser min dag ut?, Beskriv mig med 1 kort, Hur blir min dag på jobbet osv.
Tanken är att alla ska kunna vara med, även om du är Nybörjare.
Det går till så här:
Det är LiaWilsons tur att ställa en fråga (eftersom den här tråden tar över efter den gamla som blev väldigt lång). Den som känner sig manad skriver sitt namn i tråden för att anta läggningen och drar sedan 1 kort och skriver sin tolkning i tråden under. (Står där redan 1 namn så får man vänta in nästa fråga. Då är det någon som är på gång att göra läggningen
)
Personen fortsätter kedjan med att skriva sin fråga efter tolkningen och så fortsätter kedjan.
Obs! Glöm inte skriva ut vilket kort du drar så vi alla kan lära oss av tolkningen!
Du får vara med hur många gånger du vill bara du också är med och gör en tolkning. Alltså för att få svar på en fråga måste du först besvara en fråga åt någon annan.
Det är alltså Lias tur att ställa första frågan, varsågod! 
Fast jag väntar ju fortfarande på svar på min fråga som var denna: Hur kommer min dotter att reagera på sitt nya syskon? Hur blir deras syskonrelation?
Lia svarade ju bara spontant och la inga kort. Tillrättavisa mig annars gärna.
Jaha, då misstog jag det som ett "riktigt" svar.
Då är det din fråga som gäller, Pam89!
Pam89
Jag fick upp "Lyckohjulet"
En positiv förändring. Lyckan är vid din sida. Allting ser ljust ut. Din dotter blir glad när hon har fått sitt nya syskon. Jag ser ingen avundsjuka, bara glädje och lycka. Mycket kärlek, relationen mellan din dotter och ditt andra barn blir mjukt och kärleksfullt.
Min fråga.
Hur ser min semester ut?
www.mediumjina.se
Är i en ganska jobbig sits just nu och skulle uppskatta om nån ville göra en (utförlig) läggning för mig. Behöver lite vägledning just nu känner jag. Självklart så gör jag en läggning för personen som lägger för mig om så önskas! Vill att detta sker via PM.
Trevlig kväll 
#5 Först får du lägga för frågan som ställs i #4, sen blir det din tur att fråga.
#6 Ja jag gjorde ju en tråd om detta just för att slippa "sabba" tarotkedjan men Skogshumblan hänvisade mig hit istället, och sa att jag kunde skriva min fråga här. Hade jag bara behövt ett enda kort hade jag ju skrivit här från början.
Jina: Din semester ser ut att bli lugn & väldigt lyckad. Du ska passa på att njuta av ledigheten & verkligen vila upp dig & lämna alla jobbtankar åt sidan.Försöka skapa balans i sinnet ;) Fick upp eremiten & 4 i svärd.
Vad kommer min provanställing leda till, kommer jag få stanna eller kommer jag få sluta & ska se mig om efter ett annat arbete?
*Kärlek & lycka*
Tack 
www.mediumjina.se
#8 liawilson: Du kommer att få stanna där du är. Kortet visar på framgång och uppskattning, och människor omkring dig kommer att märka kvalitén på det du gör även om det inte innebär löneförhöjning. Fortsätt göra som du gör nu, du är helt klart på rätt spår.
Hur ser mitt kärleksliv ut närmsta framtiden? (under sommaren)
tusen tack felicia!
*Kärlek & lycka*
# 10. Ditt kort blev Page of Cups.
Är det drömmen om den stora kärleken som spökar? Tolkar det som att det kanske finns en försiktig början på något. Att du skall ta det lugnt ett steg i sänder och se vart åt det lutar, absolut inte stressa på det. Du själv kanske behöver en paus för att känna efter vad du innerst inne känner och vill.
Kommer jag att vinna på någon skraplott nu i sommar?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Tarotstollan, du ska nog inte lägga ut pengar på massa lotter, sök ett arbete om du inte redan har ett. Ser möjligheter till ett arbete, vet ej om det är ett vikariat eller liknande, får till mig att det har med barn att göra, på förskola eller liknande. Men där ser det ut som att det kommer in en liten slant, spara dina pengar istället är mitt råd.
Hur ser killen ut som jag kommer inleda nästa relation med?
*Kärlek & lycka*
#13 Hur han ser ut vet jag inte, men du kommer att bli otroligt attraherad
(ess i bägare).
Blir det någon slags resa för mig i sommar?
Tack amandla=)
*Kärlek & lycka*
#14 amandla: Nej, inte vad jag kan se.
Hur kommer min nästa kärleksrelation att se ut, och när kommer den ungefär?
# 13 Tack för svaret liawilson. Inget jobb för mig, är sjukpensionär och med barn aldrig i livet!
#16 skrivet av feliciahanssen
Hur kommer min nästa kärleksrelation att se ut, och när kommer den ungefär?
Kort- trasfiguration
Se relationern på ett nytt sätt, se den dolda värmen som växer inom dig,
lite busig kännsla fast lugn . en härlig kännsla bara älskar livet som det är..
ge dig själv kärlek , så blir det lättare att se den kärlek andra ger till dig
.lite rörigt kanse , var ett tag sen jag gjorde detta nu ha en underbar sommar.
Min fråga. Hur ser det ut för över ?
Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis,
**_
För över? 
"För mig framöver", skulle jag tyda det som 
oj missa lite jag undrade om hur det ser ut för mig med mina mål med träningen? cyklar lansväg, spinning och tränar roddmaskin.
**_
Jag ser mycket energi och handlingskraft i det du gör. Vilja, styrka och glädje. Du kommer att nå dina mål till fullo och har en fantastisk hälsosam framtid framför dig.
Det blir vad man gör det till - och du kommer att göra det!
Det enda korten uppmanr dig till är att finna balans i det du gör, finn glädje och balans i det du gör, träning är lika stor del hårt arbete som återhämtning och kost, sätt upp realistiska mål och var målinriktad!!

Jag undrar om någon kan se vad mitt nuvarande val om flytt innebär.
tack C stark. jag har planer på att genom gå triachlon om cr 3 år.. och idag blir det en lugndag. härligt att det ser bra ut framför mig , man mår så mkt bättre nu när man börjat täna.
**_
Vad häftigt, du kommer få stor användning av din energi o viljestyrka!
Du kommer att lyckas med god planering!
Uppdatera oss med resultat sedan! 
Det ska jag göra ..
**_
Jag tar mod till mig och gör min första post i tarotkedjan.
Det är andra gången någonsin som jag använder korten till någon annan än mig själv och sambon, så var extra snälla mot mig!
CS: Det blir en stor förändring med flytten, men jag ser lite oro från din sida. Något går sönder, faktiskt eller metaforiskt, och du kan känna att du har misslyckats. Kanske du känner lite avundsjuka och självömkan över att det inte blev så bra som du hoppades på. Egentligen är det inte alls så illa som det verkar för dig, men du måste ändra ditt synsätt och din attityd för att förstå det. Det är en nyttig förändring och inget att vara rädd för. ^^ Med andra ord - flytten blir inte bara en fysisk förändring, utan bör också bli en mental förändring.
Hur kommer det gå för min råtta Anon?
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Tack Ruzicka. Får jag fråga vad du drog för kort? 
Oj, nu blir jag jättenervös.. :/ Är det ett test? "Lyckades hon tyda kortet bra nog?" :/
Jag drog 5 of Pentacles från min Tarot of Metamorphosis.
Nej, jag var bara nyfiken på vad det var du tolkade! Var inte så hård mot dig själv 
Okej.. Jag hoppas att du inte känner att det var helt uppåt väggarna. Såhär ser det ut. Det är rätt annorlunda från min Wizards, så jag tolkar det också rätt annorlunda.
Haha… nej, jag vet inte. Det var ju därför jag frågade.
Den som lägger tolkar sina kort bäst själv. 
Tack.
# 26. Angående Råttan Anon ( vackert namn ). Jag drog Drottning i Bägare.
Kvinlig omtanke, du skall lita på din intuition. Tänk på dig själv, men även på andra, kan det vara Anon som är andra i detta fallet? Funderar du på omplacering? Gå efter din magkänsla, men lita inte på allt folk säger. Känslor är svårt, men ge med ditt hjärta så ordnar det sig nog.
Undrar om jag själv förstår vad jag skriver här. Hoppas du förstår bättre!
Kommer min nya Orakellek vara det jag hoppas?
#32 Om du kan, så försök ställa frågan på ett annat sätt. Ja- och nejfrågor är inte alltid så enkla att besvara. Isåfall kan jag göra ett försök och dra ett kort för dig. 
Det blir svårt att omformulera frågan…. Den är egyptisk och jag funderar på att ha den till tidigare liv frågor och använda den ihop med tarotkort som också är med egyptiska bilder. Har dock inte köpt dem ännu!
Får du fram någon fråga av detta, så kör. Annars ta det kort som kom upp först.
#34 Ok, om ingen hinner före så gör jag det imorgon när jag vaknar. Är ganska trött nu. God natt! 
#32 Har din orakellek kommit ännu? Jag får upp försening och väntan, och att du måste vara tålmodig. Antingen så har du (eller kommer få) någon sorts bakslag, som kanske får dig att vilja avsluta något. Kanske att du inte vill ha orakelleken, eller att du väljer att sluta lägga helt.
Människor omkring dig kommer ha svårt att förstå, men i slutändan så är det ju ditt beslut. Om du känner att det inte funkar så finns det ingen mening med att låtsas att det gör det. Förändringen lär inte ske på en gång, det kan ta ett tag och trappas ner successivt. Vad exakt denna förändring innebär är oklart. Du kommer iallafall att ersätta kortleken (eller din metod) med något som fungerar bättre för dig.
Vad du hoppats på vet jag inte, och jag kunde inte få fram ett ja eller nej. Men jag hoppas att detta gjorde dig lite klokare, och att jag inte är helt ute och cyklar.
När kommer jag att bli hundägare igen?
# 36. Tack för ditt svar. Ja det har blivit lite försening med orakelleken, därför jag lät en annan köpa den som fanns i affären. Jag väntar på att den nya skall komma nu i veckan. Det andra svaret har nog med kombinationen att göra. Det skall bli spännande att se.
Vilket kort drog du?
#37 Herregud, nu tog det stopp i huvudet.. Det minns jag inte. Men jag ska försöka komma ihåg att skriva det i fortsättningen.
# 36 Hundägare ser jag att du kan bli igen lite längre fram. Nästa år skulle jag tolka det som i tid. Vår/sommar. Känner att du skaffar hund tillsammans med någon. Hur ser det ut vad gäller kärleken för mig ?
Amor Vincit Omnia
Jag har blivit lite extra fascinerad över mina orakelkort (med Doreen Virtue). De enda två "lekar" jag har är ifrån henne. Änglaterapi och Ärkeänglarnas Orakelkort.
Är dessa godkända, även om jag mer känner "utanför" korten? 
Sajtvärd på Övernaturligt
Nu är jag varken Medarbetare eller Sajtvärd, men jag tycker att det är klart att du får använda dina orakelkort om du vill! 
Ruzicka,
Hihi, det lät väl för gulligt!
Lite måste väl folket få ha att säga till om. 
# 44, Ruzicka jag svarade på din fråga i # 26 i # 32an, Hur har det gått med Anon? Nyfiken om svaret gav något?
Kul!
Då inväntar jag någon fråga (om ingen annan hinner före) 
#39s fråga gäller väl fortfarande? 
Jadu, stollan.. Anon visade sig vara överdominant och bet nästan ihjäl sina bröder i flocken. Därmed måste han omplaceras.. vi hittade en kvinna med en stabil flock och en stark alfahane som ville hjälpa honom. Men hon hör aldrig av sig med kontaktuppgifter eller något faktiskt svar, bara bortförklaringar till varför hon inte gett oss det än, och för var dag som går lider Anon mer. Jag tror att jag skall strunta i henne. Jag tror att det är det som ditt kort ville ha sagt. Strunta i att vänta in henne och hitta någon annan som kan hjälpa honom istället. Jag förstog inte riktigt från början vad som menades, men nu har poletten trillat ner. ^^ Tack för din hjälp! 
Bra, jag missade den 
Mads,
Innan jag bad om vägledning för dig (tog upp min lek, Änglaterapi) så kände jag ganska tydligt att du just nu ska lägga fokusen på dig själv. Talesättet "För att älska andra måste man älska sig själv" kom upp i huvudet också.
Du fick kortet "Hjärtchakra" vilket för mig (tolkning till dig) innebär att svaren finns i ditt hjärta och att du behöver arbeta med just det chakrat.
Du kan säkert en hel del om våra (sju) större chakran, men annars är mitt enkla tips att du visualiserar kärlek, positiva tankar och allt som får dig att må bra, samtidigt som du förställer dig hur du placerar detta vid ditt hjärta. Se även dess vackra gröna färg framför dig och hur du själv blir i ett tillsammans med den.
Kärleken kommer du stöta på av en "slump" Det kan vara så att ni stöter ihop av "ilska" (i kassakön, bensinstation) eller under en stressad situation, som sedan leder till mer.
Min fråga: Jag kikar efter nytt arbete. Hur ser det ut. Stanna eller gå?
HejHej! Nykomling här! Läste igenom tråden och blev sugen på att försöka. Håller just nu på att lära känna min ganska nya Cosmic Tarot. Här kommer ett försök!
Det första och enda jag kan tänka när jag ser kortet är "det praktiska kommer vara det viktiga" Det behöver inte vara lönen, kanske pendeltid, förmåner, kontakter. Du kommer inte vara sugen på att slänga dig ut i något helt nytt. Du vill vara säker på din sak (såklart, när man ska byta jobb) men du vill inte ta några onödiga risker. Det handlar inte om att inte våga eller välja det lättaste.
Jag känner, tänk igenom ordentligt! Inga förhastade slutsatser. Det kommer ett erbjudande som är väldigt praktiskt för dig eller så ändras situationen i ditt nuvarande arbete till din fördel på något sätt.
Det kommer löna sig att nogrannt väga för och nackdelar mot varandra. Välj det mest praktiska alternativet.
Ess i Pentagram.
Brukar bara använda korten till mig själv, hoppas det inte var allt för pladdrigt… ^^
Kommer jag flytta igen eller blir jag kvar där jag bor nu de närmaste åren?

Hm cyklar får till mig alla möjliga känslor då jag läser din fråga - först ett stort behov av ensamhet, avskildhet och egen tid. Sen Mycket kärlek, stadga och balans. Vidare stollighet, spontanitet och noll koll, utan att det betyder så mycket. Till sist en givmildhet och ett "dela med sig av det man har" Vad kan allt detta betyda tro - Får upp Gudinnan Birgit som regerar över subjektivitet, generositet, rättskaffenhet och visdom. Birgit keltisk gudinna råder över eld och inspiration. Blir liiite svårt att sammanfatta alla intryck jag får in. Är du en person som flyttar ofta och spontant? Skulle säga att Birgits ingripande råder dig att sansa dig, känna av lite mer hur elementen styr dig – och vad du i din tur styr själv. Stanna där du är - allt du behöver finns inom dig och beror inte på var eller hur du bor.
Min fråga: Vad kan du säga om min personliga utveckling inom det närmaste?
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
#52 Tack cyklar! Jag arbetar 50% med ett "vanligt" arbete och vill helst komma ifrån det helt, men eftersom jag är väldigt social så kanske jag behöver lite "mänskliga" möten också :) Vi får se vad planen är. Tack igen!
# 51 Tack <3
Amor Vincit Omnia
#53 Pagan
Justice: Du behöver jobba med dig själv, och inte döma dig själv så mycket. Ta inte på dig för mycket ansvar, och kom ihåg att alla gör felsteg ibland. Anklaga inte dig själv i onödan. Det är viktigt att stanna upp och se allt det bra du har, och försök hålla balansen i livet. Ingenting får väga upp mer än något annat, det kan sluta illa. Tänk förnuftigt och lev hälsosamt. Du har makt att förändra små saker, som gör stor skillnad i ditt liv.
När blir min vän utskriven från behandlingshemmet? (Kan du inte se tid i korten, så kan du fråga korten vad vi kommer ha för relation till varandra när h*n blir utskriven).
#feliciahanssen
Tornet.
har svårt att se exakt tid
han? är nu inne i en stark helande tid!
det känns som det får ta den tid det tar..
h*n känns väldigt förvirrad över vad som är rätt eller fel väg.. så jag som Nybörjare känner att det är svårt att se hur det går.. känslan säger mig att h*n är på rätt väg! att detta är vändpunkten i h*ns liv!
att h*n kommer vakna upp med en ny insikt på sig själv! det känns bra.. det känns riktigt bra!
relation:
det goda från dig kommer återspeglas på h*n!
du är så säker i dina känslor och har fullständig kontroll.
h*n kommer dras till din magnetism och känna sig trygg (får in lite moderskänslor här?) med dig.
du kan vara en bra lärare i livet för h*n!
Min fråga: hur ska jag göra med min yngre syster… ska jag lägga mig i.. eller ska jag stå och titta på?
Tack Rosegarden, allting stämmer så otroligt bra in. 
#58 Rosegarden
Knight of earth
Ja, du ska lägga dig i. Säg vad du har att säga,
du kommer att vara till stor hjälp. Din Syster kommer att tacka
dig förr eller senare. Men det är viktigt att du har empati och kan lyssna
på vad din syster har att säga om saken. (hoppas det hjålpte dig nåt)
Min fråga: När kommer jag att vara frisk?
www.mediumjina.se
#60 Jina, det där känns som en väldigt svår och kravfull fråga, kan du omformulera den? Kanske "hur kommer jag att må resten av det här året"?
Ja, det låter bättre, tack 
Hur kommer jag att må resten av det här året?
www.mediumjina.se
Tack snälla jina !! Då gör jag så :)

#62 9 i stavar - styrka ett starkt kort som talar om att du skall lyssna och se din egen tankekraft i det här, det kommer att hjälpa dig. Fokusera på vad du vill och dina tankar kring ditt målet så kommer du att må bra men fastna inte i negativa spiraler utan våga se och tro på din egen kraft!
Jag trivs bra på mitt arbete men längtar ändå efter att arbeta med människor - något mer för mig betydeslsefullt än det jag gör just nu. Är tiden rätt för mig att söka utbildning nu eller skall jag vänta ett tag?
~ Medarbetare på Tarot ~
Ina3
Four of fire
Du ska anta utmaningen, för att du kommer att lyckas.
Allting kommer att gå lätt som en plätt för dig, för du är inte rädd att anta dig utmaningar och har lätt att lära dig något nytt.
Du är redo för att ta steget och det har du varit ett tag, så nu är det dags att ta tag i dina drömmar, för dina drömmer kommer att förverkligas om du går in för det med 100%.
Med andra ord, ja tiden är rätt för dig du ska söka utbildningen!
Lycka till!!
Min fråga: Hur ser det ut på jobbfronten, kommer jag att få jobb snart eller inte förrans på nästa år?
www.mediumjina.se
#65 Ten of Wands (omvänd). Arbetsmarknaden verkar inte ha så mycket att erbjuda just nu, och jag känner att du inte kommer få jobb på ett tag. Antingen så har du det just nu, eller så kommer du få problem med ekonomin. Du måste se till att inte slösa för mycket, men samtidigt så behöver du inte få panik över din situation. Korten säger mig: Pengar är inte allt.
Min fråga: Hur kommer min nuvarande kärleksrelation att utveckla sig den närmsta tiden?
Felicia:
Jag ser mycket energi i erat förhållande. På både gott och ont. Det är egentligen upp till er själva hur ni vill använda det.
Ni kommer att ställas inför prövningar som ställer er relation på prov och här kommer ni att ställas inför er själva, vad det det här verkligt det ni ville ha? Hur vill ni egentligen ha det?
Lyckas ni använda energin som är i rörelse positivt så har ni mycket att utvecklas och leva för tillsammans. Men används den negativt som jag ser en tendens till så finns risk för både sorg, förlust och bedrägeri.
Var sann mot dig själv för att kunna vara sann mot andra.
Jag undrar vad mitt nuvarande projekt har att ge?
Til C Stark:
Kortet sier deg at ditt nåværende prosjekt handler om struktur, disiplin og begrensninger. Det er både skjebne og livets skole innblandet. Du må regne med å måtte anstrenge deg for å få suksess, kanskje du er både forvirret og mangler initiativ og utholdenhet, men du må gjennom denne kraftanstrengelsen for å erverve deg nødvendig kunnskap og erfaring. Det kan hende du føler at du står alene også og er tynget av ansvar. Kortet ber deg likevel holde ut, stå for dine meninger og å kjempe for det du mener er rett. Gjennom denne anstrengelsen lærer du å stole på eg selv og bygge deg ditt eget fundament. Det er viktig for dine senere utfoldelser i livet. Ikke gi opp! Stå løpet ut! Lykke til!
Hilsen Sigrun Helene
Mitt spørsmål: Hva vil prege livet mitt i september?
Tack Sigrun.
Berätta gärna vad du drog för kort. 
Hei C Stark, det glemte jeg, det var 7 staver, kanskje du har dine egne tolkninger av det kortet som passer situasjonen din bedre?
Vennlig hilsen Sigrun
Jag skulle vilja veta lite hur min framtid kan komma att se ut, eftersom jag har planer på att börja jobba med healing.
#71 du måstem ta och besvra frågan på #68 först innan du kan ställa en fråga. läs regler i ts mvh power
**_
#72 den är redan besvarad.
#73 Var är det svaret?
#70 Nej, jag var bara nyfiken på hur du tolkade. 
Oh sorry såg inte frågan längst ner… 
# 68 Sigrun Helene, jag drog ett kort för dig ur leken Wtches Tarot och fick The emperor. Det som påverka dig mycket under september månad är att det kommer att hända mycket runt omkring dig vilket i sin tur gör att du måste ha fötterna på jorden. Du måste vara stark i dig själv, veta vart du befinner dig för någonstans i din tro och syn på saker och ting och vara rättvis, Lär dig att sätta ner foten och säga ifrån. Var medveten om din ståndpunkt men försök samtidigt att inte vara för rigid utan du måste kunna kompromissa ibland.
Till Ayanna_h #76
Jag drog kortet The Wheel of Fortune, på din fråga om hur framtiden kommer att se ut.
Det kommer att bli en ny start för dig med många yttre förändringar. Du kommer att få nya insikter och bli mer medveten om kärleken och det vackra runt dig. Tänk på att dina förväntningar och tankar kan skapa det du upplever, så var uppmärksam på vilka tankar du fyller ditt huvud med. Överlag så är min känsla väldigt positiv, så om du verkligen vill börja jobba med healing, så kan det bli så bra som du verkligen vill att det ska bli.
Min fråga är hur mitt förhållande kommer att utveckla sig den närmsta tiden?
# Ayanna_h
Takk for lesningen - det stemmer meget bra, og jeg skal legge meg dine gode råd på minne.
Sigrun
#77 Binney
Korten säger att du ska ta kontroll över situationen, säg vad du tycker o känner rätt ut till han , han kommer ta till sig det.
ta tag o gör detta till det du länge drömt om, jag ser bara positivt frammöver=)
"min fråga- tre dagar i oktober ska jag göra nått speciellt.. hur ser ni att jag kommer klara av dom dagarna?
# 79 Rosegarden
Jag ser att dessa tre dagar kommer att vara något av en utmaning för dig och att du kommer att bli ganska så trött både mentalt och fysiskt. Men var inte rädd för att du kommer att ta dig igenom dessa dagar med galans. Var mycket noga med att lyssna på din intuition (din inre röst som talar om för dig vad som känns rätt eller fel, eller om du behöver göra någonting tex gå o vila om det bli för mycket osv) och låt den leda dig rätt. Dessa dagar kommer att ge dig många nya insikter om dig själv och mycket idéer inför framtiden så du har mycket att se fram emot min vän.
Vad ska ja tänka på i den vecka som kommer nu?
#80 Jag får fram att du ska försöka att vara mer aktiv utomhus. Pyssla med blommor, eller promenera i skogen. Du bör varva ner och ta hand om dig själv, och bli ett med dig själv, så att säga. Försök även att ha en ganska positiv och balanserad inställning till folk i din omgivning. Får även fram att du bör meditera, och jorda dig.
Vad ska jag göra för att kunna gå vidare från mitt ex?
#81 Jag drog kortet "Prins i stavar".
Jag får till mig att du ska umgås med människor som får dig att må bra och låt deras entusiasm smitta av sig på dig. Du bör även titta på ditt behov av kontroll och fundera över varför du har detta, så att det inte ger problem i framtida relationer. Kram och lycka till!
Jag undrar vad ni ser beträffande en utbildning jag ska gå, blir det rätt för mig?
Hej Binney!
Jag har dragit 8 svärd för dig.
Det ser ut som att du själv har låst fast dig i aningens negativa tankar och inte riktigt ser det goda framför dig.
Jag ser tyvärr en viss tvekan och självutplåning i nuet.
Är det detta det du verkligen vill så får du se till dig själv och ändra din inställning då du har fastnat i något av negativa tankebanor och du känner dig snärjd, men som en följd av endast ditt eget förtryck.
Jag tror dock att detta kanske inte är det du innerst inne längtar efter då kortet uppmanar dig att ta itu med dina egna intressen och använda dem som utmaningar.
-Varför tvekar du?
Det är bara du som skapar dina egna hinder just nu.
Försök att se din situation, ditt val och ditt liv ur ett lite högre perspektiv för att komma till rätta med att se glädjen i det du gör. Det kommer att leda dig till att våga lita till och lyssna till ditt inre som kommer att visa dig vägen till lycka och harmoni.
Allt gott. 
Jag undrar över en del situationer som dykt upp under en längre tid och påminnt mig om en del saker som jag lagt till det förflutna egentligen. De är för många för att vara en slump. Men vad vill guiderna säga och vad kommer det att leda till?

Svar till C Stark :) var länge sen jag ändvände mig att min lek så ta det lite med en nypa salt! :)
Vad vill dina guider säga dig och vad kommer det att leda till?
Eight of cups: Känns som du har lämnat nått bakom dig, gått vidare. Men det kommer tillbaka för det vill säga dig nått/lära dig nått. Känns som du har missat något vitkgit en utesluten "bit".
Tror du ska se de med nya ögon, öppna dig lite. Se det med positva ögon tror det kommer att leda till nya möjligheter.
Drog ett till kort
Three of wands. Känns som de kommer att ske en förändring som kommer att leda dig in på en ny och spännande äventyr. en positiv förändring.
Tror det vill säga dig att titta åt nya håll kanske, vara öppen för förslag och våga göra det du vill. Känns som det kommer att lära dig nått och som du har missat därför kommer det tillbaka. Sen kommer det nog att leda in på en annan väg.
Tror det kommer att bli en lärorik tid! :)
Jag undrar om min utbildning lite. Jag gick ett år på fordon och nu har jag börjat om och går personlig tränare. Fast jag har inte ritkgit kommit in i klassen pga olikheter. Så jag undrar ifall om jag är på rätt utbildnign och plats? :) eller om jag ska se mig om nått nytt inann det är försent.. :)
Går i Karlstad och känner mig rätt ensam här för jag känner inga här, vet judom i klassen men vi umgås inte efter skolan.. aja :)
Tusen tack fina Brusida - vi får se vad framtiden bringar! 
Var så lite! 
Brusida
Du undrar om du är på rätt utbildning och rätt plats?
"Döden"
Ta steget till en nystart, en föändring. Det är dags nu för att du ska börja om, det blir en förändring som kan vara slitsam men är till för det bättre. Just nu vet du varken in eller ut. Du mår inte topp och det har mycket med din nuvarande situation att göra.
"Kajsarinnan"
Du kommer att få mer säkerhet inom det materiella om du ta steget och börja om plus mer social kontakt. Det behöver du, det behöver din själ.
Min Fråga:
Hur ser mitt sociala liv ut framöver? Kommer jag att få nya vänner?
www.mediumjina.se
Menar det bytte av utbildning eller bara att skaffa en egen lägenhet. var svårt att tolka ihop det.
Tack iallafall ska fundera lite till på det! 
Både och. 
www.mediumjina.se
Okej :)
jina,
Om du letar efter vänskap, så verkar det vara en ny relation på gång i horisonten. Det ser ut som tre vänner som är på gång in där En kommer stå dig väldigt nära. En av vännerna kommer ha en tatuering på benet, denne kommer vara lite mer avvaktande och inte lika nära dig.
Och jag kan inte riktigt släppa känslan av att de inte är helt pålitliga.
Kortet jag drog var Ace of wands (ess i stavar)
jag ställer samma fråga som du jina:
Min Fråga:
Hur ser mitt sociala liv ut framöver? Kommer jag att få nya vänner?
Hej jojjana.
drar tre kort för din fråga=)
första jag får upp är 9 i svärd.. som för mig står för "negativa tankar"..
att du kanske ser lite kritiskt på nya folk (ska man absolut göra) men du har lätt att överanalysera små saker hos andra.
andra kortet är drottning i svärd.. på kortet ligger en kvinna lite bakåtlutad och "slappnar av".. vill tolka det som att det kanske vad du behöver göra.. slappna av lite och släpp in andra lättare.. släpp garden=)
tredje kortet är prins i svärd.. detta kortet tolkar jag som att det finns vänner omkring dig som du behöver kapa kontakten med!! två elle tre..blir lite osäker.. dom tar mycket av din energi och känns inte alls som riktiga vänner! kan vara svårt för dig att skaffa nya med dom andra vännerna runt dig? hoppas du förstår vad jag menar?
gör dig av med energi tjuvarna.. var mer öppen för nya.. får även till mig att du ska söka dig till folk som är helt olik dom vännerna du är van vid. även helt olik dig.. du kommer snart märka att dom faktiskt är mer lik dig än du tror=)¨
kram
hmm.. vad ska jag fråga då?…
hur ser min dag ut=)
Jag ser att din dag innehåller någonting som medför hårt arbete. Kanske 'r det så att du jobbar eller planer på någonting. Men som sagt jag ser mycket hårt arbete men det är samtidigt någonting som du tycker är mycket roligt och givande. För att i slutet av dagen så står du där nöjd över vad du har åstadkommit. Jag får också till mig att detta behöver inte nödvändigtvis betyda att du gör ett fysiskt jobb utan kan lika väl innebära att du gör ett psykiskt jobb med dig själv eller andra. Låt det då vara så och var som sagt nöjd med vad du har åstadkommit. För att till kvällen kommer du att vara nöjd och mycket trött vilket i sin tur innebär att du kan få en godnatts sömn och mycket vila.
Så njut av dagen min vän :)
Kram
Hmmmm ja vet inte ens vad jag ska fråga. Jag fråga: Kommer jag att inom en snar framtid att jobba med healing o Tarot på heltid?
tack för ditt fina svar!
ska ta vara på denna dagen.. och ack vad rätt du har;)
#93 rosengarden
Tack för läsningen :-)
spännande att du får upp så många svärd. själv får jag aldrig upp svärd konstigt nog..
kanske är det negativa själv tankar? Att jag inte riktigt duger som jag är?
för jag är snarare för naiv om andra människor. Tror alltid gott om alla.. och jag börjar lära mig att alla inte är "snälla" (nja det visste jag nog innan..)
Att överanalysera handlar nog om mig själv. "vad pinsamt att jag gjorde/ sa så? " fas t egentligen kanske mottagaren inte alls funderar på vad jag sa eller gjorde.
Andra kortet: ja.. slappna av det löser sig :-) klockrent! :-)
tredje kortet är klurigt. jag har fått liknande när jag lägger på mig själv. Men vet inte riktigt vilka vänner som menas, då jag inte umgås jättetätt med någon men har flera vänner. Och känner inte att de påverkar mig så mer än att jag själv tänker och tror att de bla. skvallrar och snackar skit ibland.
Och närjag tänker efter så är de 3 st och kanske uppmaningen är att ansträng dig inte för att de ska bli nära vänner..?
# 94
Betänk att jag är Nybörjare och du kan bortse ifrån min tolkning.
---
Om det finns någon utbildning/lärlingsutbildning somdu funderar på så bör du gå den innan du startar eget.
Det kommer vara ganska tufft med att jobba med heeling.
--
Jag drog 4 kort. egentligen 6 kort men det två första var såstarkt negativa så jag ivlle inte lämna dessa kort till dig. Men 3 of sword återkom.
Så Här drog jag.: tänkte bara dra två kort: fickupp tree of swords och 5 of wands där three ofswords för mig står för nej gör det inte det kommer vara jättejobbigt, ochfive of wands står för: kämpa kämpakämpa, mycket energi men inte komma någonstans..
Drog4 till då jag tänkte att "nej det känns inte bra, jag vill ju berätta positiva saker" drogdå 2 vägval :
eight of penicals samt the fool. detta står för mig att nytt projekt,utbildning/lärrlingsplats samt nytt företag
den andravägen: three of swords och king of wands där three of swords står för Nej det kommer innebära sorg och vara jobbigt, och king of wands för mig i denna läsning står för heeling. slutsats: omdusatsarpå heelingen nu kommerdet innebära att du blirbesviken och ledsen.
också en egen fråga så här innan läggdags..
Hur kommer min nästa vecka bli för mig, kommer jag vara nöjd i slutet av veckan? Ge mig gärna en siffra också om det går att få fram :-) Svaret kommer på fredag i nästa vecka :-)
# 97 Tack för ditt svar.
Jag drog ett flertal kort för dig.
Måndag:
På måndagen så kommer du att känna att du orka väldigt mycket och att du vill få mycket gjort. Här är det viktigt att du tar det väldigt lugnt så att du inte arbetar ihjäl dig. Ta gärna en liten vila mitt i om du känner att du behöver det. Hushåll med din energi och lyssna på din kropp. MEN VAR DOCK INTE RÄDD FÖR ATT VISA ATT DU VERKLIGEN KAN OCH LYS!
Tisdagen:
Här ser jag en dag som är väldigt jobbig för dig. Under måndagen jobbade eller rörde du på dig så mycket att nu är du trött. Du känner dig överarbetad, kanske en aning stressad och trött. Nu är vilan väldigt viktig och ser till att du få lite ensamtid. Var också noga med att dricka mycket vatten och spendera tid ute i naturen, det är mycket viktigt för dig. Den här dagen kan du också ha lite av ett humör, var inte orolig för det utan acceptera det och försök att finna någon som du verkligen kan prata med och lita på och som inte dömer dig för ditt dåliga humör.
Onsdagen:
Onsdagen handlar allting om balans. Du är lite piggare och känner kanske för att arbeta eller röra på dig. Finn balansen här. Spendera tid ute och med moder jord så gott det går. Finn en balans mellan dina tankar/känslor och verkligheten. Lyssna på din kropp och vad din själ dalar om för dig. Försök att bortse från egot och vad det vill göra. Utifrån vad jag kan se här är det viktigt att du återigen inte utarbeta dig eftersom jag ser att du ska göra någonting till helgen, någonting som är nytt för dig eller kan innebära nya tankar/minnen/tankemönster.
Torsdagen:
På torsdagen kommer du att ställas inför ett val. Det kanske inte är ett val som är uppenbart just nu men du kommer att ställas inför en fråga eller en situation där det gäller för dig att försöka se båda sidorna av det. Höll på att skriva "se båda sidorna av svärdet" men jag är inte säker på om du skulle förstå det eller inte. Här är det viktigt för dig att du försöker att ta reda på fakta och utifrån den fakta du få fatta ett beslut. Ha tålamod och fatta inte beslutet för fort. Var som queen of swords och lyssna noga på dem råd och den fakta du får innan du fatta ett beslut. Lyssna och se efter tecken från andra sidan med, för att de vill hjälpa dig.
Fredagen:
Handlar om någonting nytt. Under fredagen kommer någonting nytt, någonting som gör att du ser på saker och ting ur ett nytt perspektiv. Jag tycker det ser ut som om du ska iväg på en sak, för att jag ser att hela helgen handlar om resa och rörelse. Du är inte ensam under den här resan, utan du har någon eller några med dig. Njut av tiden och verkligen se till att ta hand om dig och de dina.
Lördagen:
Resan som du började på fredagen fortsätter in på lördagen. Denna resan innebär en transformation för dig och hur du ser på världen. Här är det noga med att du inte dras med helt och hållet utan ha ett klart mål och håll dig till det. Var jordad.
Söndagen:
På söndagen så kommer du att få en chans att fira. Ta denna chansen och ha roligt. Släpp loss lite och försök att inte tänka för mycket på den kommande veckan.
Den siffra som jag får fram är 4. Den första siffran jag fick i huvudet var 2. Båda siffrorna står för stabilitet och balans. Så hela din vecka kommer att utgå från balans och stabilitet.
#98 ayanna,
Superduktig är du! Du är rakt på spiken! Ska bli spännande vad veckan ger.
Måndagen ska jag visa upp en produkt för massa människor för första gången. så det stämmer klockrent med allt du skrev på måndagen. jobba mycket, säkert färdigställa material osv inför kvällen. Och den sista meningen tar jag åt mig, precis vad jag behöver!!! Och det stämmer exakt!
Tisdag och torsdag ska jag göra samma sak på samma ställe.
Ska bli jättespännande och se vad som händer.
fredagen ska jag till på KBT terapi för första gången. Så du har helt rätt med att mina tankemönster och gamla minnen ska ändras och upp till ytan!
Ska bli spännande även vad siffrorna betyder 4, 2 i kanske även i andra former: 6, 24, 42 ..
Du är sannerligen duktig! Jag antar att det var många svärd du fick?
verkar vara en svärd resa för mig nu..
ey.. gick ut här för att jag hade tråkigt och ville leka med korten=)….
men var e frågan haha? 
Ayanna glömde ställa en fråga!
Jag också… haha… 
vems tur att ställa en fråga?
*Kärlek & lycka*
Ja, det vet jag väl.
Jag instämde med rosegarden att jag kikade in här för att jag hade tråkigt och ville leka med korten… men det saknades en fråga av Ayanna! 
okej..
*Kärlek & lycka*
hej,
jag föreslår attom personen missat ställa fråga, gå då tillbaka till någon av de tidigare frågorna som denne ställt och svara igen på den.
för att inte stoppa upp flödet..
sen hade ialla fall jag uppskattat än mer feedback när jag skriver då jag är ny på att lägga för andra människor. har lagt nu länge för mig själv och oftast blir det väldigt tydliga svar. Men vet inte hur andra tycker och tänker.
kan jag ställa en fråga annars?
*Kärlek & lycka*
Rose Garden undrade först, så jag tycker att hon har första tjing.
Jag kan inte komma på nått:/…så lia du kan få den:)
Tack! Hur kommer det att utvecklas mellan mig & daniel som jag har träffat 2 ggr. Verkar vara en helt underbar kille. Kan hans känslor utvecklas till nått positivt för mig?
*Kärlek & lycka*
Det som jag ser i korten är att han känner sig trygg med dig. Med dig kan han vara sig själv, vilket är bra för er båda. Det som jag ser är att ni kommer att ha en romans, men den kommer inte att vara så långt som ni kanske vill. Attraktionen finns där men inte magin. Ni vet den där magin som man bara känner med den som det är meningen att man ska vara med. Men som sagt attraktionen finns där.
Du o han kommer att få mycket bra minnen ihop men det är viktigt att ni båda lyssna inåt och lita på era instinkter.
Du måste lita på dina instinkter. Jag ser nämligen att någon av er kan komma att bli sårad någon gång framöver, så var försiktig. Lyssna på din intuition och vänd dig inåt istället för att se med ögat. Förstår du vad jag menar? Jag ser att relationen kommer att utvecklas från en romans, till en stadig relation som sen kommer att sluta med vänskap. Var noga med att njuta av den här tiden för att den kommer att ge dig väldigt mycket.
Kram
Hur kommer min vecka att te sig?
Jag prövar min nya kortlek som berättar om en ganska jobbig vecka tyvärr, och det kan mycket väl handla om nederlag.
Kortet berättar om att du har en hel del framför dig både vad vad gäller situationer och personer som kommer att sätta din energi på prov.
Du kommer ine alls att få den uppskattning du förtjänar.
Och ett nederlag eller bristande förtroende kommer du att få övervinna innan veckan är slut.
Detta var inget roligt kort, se det som en chans att utvecklas och växa och se fram emot nästa vecka!
Berätta gärna om min nya lek håller måttet sen ;)
Kram 
Jag undrar om jag kommer att kunna, och kommer att, åka till mitt "hemland" snart?
# 113
Jada det kan man lugnt säga att den gjorde. Det stämde glasklart. Jag fick en ganska så rejäl törn i onsdags men nu känns det som om jag kan ta det som en läxa. Tack <3
Som svar på din fråga. Jag la läggningen dåtid, nutid, framtid
Dåtid:
Mycket hände med dig i din forntid som gör att du har ändrat perspektiv på saker och ting. Du ser helt o hållet från ett annat perspektiv. Synen på ditt "hemland" har ändrats ganska så mycket, mycket på grund av ökad kunskap får jag till mig. Du känner mer tillit och vet vad du vill samtidigt som du har huvudet på jorden och fötterna i himlen. Försök att finna en balans där.
Nutid:
Du börja fundera på en resa tillbaka men du vet inte om du har ekonomin till det. Du vet ej heller om du är redo för det och om du verkligen ska åka. Du vill så gärna men du måste fatta ett beslut som kan komma att ta mycket av din tid. Var noga med att lyssna på vad dina känslor och kroppen talar om för dig och följ din intuition.
Framtid:
Nu upplever du att du har funderat för mycket och vill gärna att det ska hända här och nu. Jag ser att du kan komma att komma iväg på den här resan men här är det viktigt att du stanna upp och se saker för vad dem är. Rusa inte in i någonting utan att ha tänkt igenom det först. Jag får en känsla av att du inte riktigt är en sådan som rusa in i saker och ting men jag vill ändå ge dig ett varningens ord.
Kort och gott, du kommer att resa för att jag ser rörelse i framtidskorten men jag vill ändå ge dig rådet att precis som eremiten stanna upp och fundera, har jag råd? Har jag tid? Har jag annat som jag måste prioritera innan? så att du inte bara åker iväg och kommer hem o upptäcker att det inte har blivit som du har tänkt dig.
Tack snälla Ayanna - både för feedback och svar på min fråga.
Det låter som att jag får ge min nya lek godkänt och att jag själv har mycket både jobb, planering och äventyr framför mig!
Det känns väldigt hoppfullt, och kul, när jag - precis som du säger gjort upp med både mig och min historia först!

Ska inte Ayanna ställa en fråga nu, eller har jag missat något? 
Stämmer bra det.
Ayanna, det är din tur!
Ho hooo… kanske ngn annan får hoppa in ist för Ayanna?

Jo, det får bli så. Först till kvarn gäller! 
Jag antar att jag bara ska ställa en fråga då eftersom jag inte har någon att lägga för? Jag undrar iallafall: Hur kommer resten av året se ut för mig?
Om Ayanna hittar hit igen kan jag givetvis lägga för henne om hon har en fråga! Kan ju vara så att hon inte sett tråden 
Six of pentacles: Resterande månader av 2012 kommer var väldit bra i ditt liv. du nästan "står på toppen" och blickar ner över allt du kan ta dig för om du vill. Du står i centrum i sitt liv och har energi att dela med dig till andra. Jag såg dig som ganska glad när jag kopplade upp mig, nästan lite fnittrig. Hoppas det blir så. Såg ut som att det var många som samlades kring jul, som att du har många syskon eller firar med många i din egen ålder. Det kändes väldigt varmt men lite sorgset. Fick även se en kvinna som lutade sig mot en dörrkarm, tolkade att det var din mamma och det kändes som ni har en speciell relation, fick inte upp någon bild av din pappa.
Hu kommer resterande månader i 2012 se ut i mitt liv?
Lilla_C
Jag har dragit två kort för dig, ett för november och december.
November har glädje att erbjuda. Jag ser en form av nystart, och inte minst i ditt känsloliv.
Ett väldigt positivt kort som kommer att ge dig nya erfarenheter, möjligheter och inte minst verkligheten.
En tid av lycka och lyckosamma relationer, både i och untanför hemmet.
I december bjuder månaden på fortsatt utvecklande. Kortet skvallrar on en tid där du sätter dig själv i centrum för ditt eget välbefinnande, och där du har alla möjligheter att utvecklas till den person du efteträvar.
En tid där du får möjlighet att uttrycka framförallt dina inre kunskaper och färdigheter.
Detta ser ut som en mycket lyckosam period för dig, en ny tid där du satt värde på dina egna förmågor och vart du vill i livet, samt hur du ska uppnå detta.
Det blir ett härligt avslut på året där du sedan står fullt utrustad för 2013!

Min fråga handlar om två superroliga erbjudanden som jag fått.
Jag är nyfiken på vad dessa två har att erbjuda. Lilla vs. det stora.

#122 C Stark
Jag har dragit ett kort för det lilla och ett för det stora erbjudandet. Jag är visserligen relativt ny på att spå, men jag hoppas du du får ut något av min läggning :)
Lilla erbjudandet
XVIII - Månen. Du står inför en något svårare prövning och en ny erfarenhet, men passa dig för att ta den enklaste utvägen. Kämpa på även om det är motigt - det kommer löna sig.
Stora erbjudandet
8 stavat - snabbhet. Kortet råder dig att kommunicera tydigt, för att undvika missförstånd. Våga stå för det du tycker och många "problem" kommer att övervinnas.
Min fråga:
Hur kommer det se ut i kärlekslivet för mig den närmsta tiden?
Don´t worry, Be happy!
Tack så mycket vresrosen! 
#122 Fick översteprästen på dig. Har du ett förhållande idag är det möjligt med en förlovning&giftemål inom snar framtid Eller så kanske du lär känna någon på en utbildning eller liknande som kommer att betyda en hel del för dig..
Min fråga: Vad kommer hända på min kärleksfront framöver?
*Kärlek & lycka*
Trumf den hängde
det känns som du söker o söker men helt fel? du dras till dom där "gammla vanliga" som du egentligen inte känner nått större för.. men dom känns "trygga" ?
känns som du väldigt snabbt in i nya relationer bygger upp och planerar hur du vill ha det..hur ni kan få det. känns som du "hänger dig själv"
du gör det inte medvetet tror jag.. utan detta är ju vad du vill! du vill ha det som alla andra har!
känns som det snart kommer ske en förändring.. både i dig själv och i ditt kärleksliv.. en person som känns väldigt oväntad kommer träda fram.. han är inte alls vad du är van vid och du kommer få kämpa med dina "inre demoner"..dom som säger att han är fel.. för han är inte som du vill.
men jag vill tolka det som att det är en obalans i dig själv som ska jobbas på.. dina egna krav som ska ändras lite! framförallt vill jag säga att du är VÄRD mer än det du kräver! förstår du då?
sätt nu upp en ny plan på hur du vill att din man ska ha.. värdera dina krav.. och stressa inte ;)
Du KOMMER bli älskad och älska! snart=)
Min fråga.
mannen jag träffar nu… är han rätt?
Tack ska du ha, ja du jag känner igen det där. ha en fin kväll
*Kärlek & lycka*
#126 Är ju ganska svårt att få riktiga ja- och nejfrågor, men jag har försökt tolka din fråga så gott jag kunnat, hoppas att du blir hjälpt av det jag fått fram.
The world.
Det verkar som att det finns stora chanser att det kommer gå bra för dig i kärlekslivet (eller inom alla områden), men du bör inte hålla inne saker eller gå och bära på problem som känns övermäktiga. Prata gärna med nån om det behövs.
Känns som att du har kämpat på ett tag nu, och det känns som att du äntligen kommer över "mållinjen" eller vad man nu ska säga, jag tror att det kommer bli lättare framöver, att saker kommer rulla på.
När jag fokuserar ännu mer på frågan om han är rätt, så får jag fram att du måste vara ärlig i alla lägen, och att ni kommer att nå ännu djupare plan då. För övrigt så är jag personligen osäker på frågan om en person kan vara rätt till 100%. Jag känner iallafall att han verkar rätt för dig just nu.
På vilket sätt kommer relationen mellan mig och killen jag just träffat att utveckla sig?
Svar till feliciahanssen :)
_På vilket sätt kommer relationen mellan mig och killen jag just träffat att utveckla sig?
_Three of pentacles:
Känns som förhållandet kan utveckals och bli givande men du måste ha tålamod. tror du kommer att utvecklas med honom på vilekt sätt kan jag inte svara på. Kommer att finnas passion men ser även temprament. tror att båda ni kommer att ha vilja ha rätt vilket kan leda till lite konflikter. Men det ser givande ut.
extra kort, Ace of pentacles:
Ni skulle få en ny början, nya ider och det kommer att finnas stabilitet. Vålstånd. Kommer att finnas vämr/passion men även konflikter men det ser givande. om det utveckekas till förhållande ser inte aktuellt ut den närmsta tiden men ha tålamod. :)
Min fråga är: Kommer det att hända något roligt/intressant snart?
Jag känner mig lite ensam och saknar ritkiga vänner och sen skulle inte ett förhållande vara fel framöver :)
Svar till brusida
Din fråga:
Kommer det att hända något roligt/intressant snart?
Jag känner mig ensam och saknar riktiga vänner och sen skulle inte ett förhållande vara fel framöver.
Svärd sju - En flytt kommer att bli intressant och aktuell för dig snart, du har sakta men säkert börjat sikta in dig mer målmedvetet på vad det är du vill. Det gäller bara att våga ta det steget. Stressen du har kännt kommer att minska i samband med detta och du kommer att känna ro när du följer din inre röst och tar detta steget framåt i livet.
Svärd två - Vad det gäller förhållande framöver får jag en känsla av att sista pusselbiten som ska falla på plats är just det ovannämnda. Hitta din egen motivation och ta dig framåt, det kommer att ge dig nya möjligheter i kärlek, du kommer också att få en känsla av lättnad inombords när du börjar våga chansa.
Svärd åtta - I dina vänskapsrelationer, så är du ganska begränsad och kan inte riktigt leva ut den du verkligen är. Vilsenhet i sökande på svar som resulterar i att du inte lyssnar på dig själv och vad du egentligen vill. Det är du själv som sätter gränserna, ge dig ut på nya äventyr. En flytt och omgivningen av nya människor kommer att göra dig gott. Du kommer att känna friheten utav att få vara just den du är i en ny gemenskap.
Tro på dig själv! /alisvolatpropriis
Min fråga:
Hur kommer mitt kärleksliv att se ut 2013?
Tack så mycket för svaret alisvolatpropriis!! Försöker att flytta in till stan så jag har närmre till skolan och gymmet! :)
Det du har fått fram stämmer otroligt bra om att jag är begrensad osv.
Åter tack!
Kram 
Hej
jag undrar två saker
1. när kommer jag träffa kärleken? blir det han?
2. kommer jag få jobbet jag har sökt?
mvh
Trullis
Hej, Trullis! Jag kan göra en läggning åt dig om du gör en läggning åt mig.
Läs inlägg #130 alisvolatpropriis
Deal? 
#132 Meningen är att du själv först ska svara på föregåendes fråga, i det här fallet den som ställs i #130. När du besvarat den här i tråden får du själv ställa din fråga.
alisvolatpropriis alltså, jag kan vara helt ute och cykla nu, men i alla fall.
Du kommer att starta ett nytt förhållande 2013, med eventuellt en gammal flamma/vän där kärleken blommar upp på nytt.
Och -forgive me if I'm wrong- men det käns som att det kan ligga en graviditet i väntan.
Jag skulle vilja veta hur jag kommer må om jag öppnar mig då jag varit avstäng sen slutet av högstadiet. Är jag redo eller kommer det påverka mig negativt?
-
Challa86
Tack för ditt svar, Intressant, ännu en person som ser detta, framtiden får visa!
Har besvarat din fråga i PM då jag gick djupare in på dina frågor, med flera kort.
Hoppas att du har fått de svar du behöver.
Lycka till! / alisvolatpropriis
Min fråga:
Hur kommer relationen mellan mig och mitt ex att se ut 2013 ?
Hur ser våran framtid ut tillsammans ?
#126: den mannen du pratar om har dykt upp nu, känns som det är som du beskrev..Lite kul=)
*Kärlek & lycka*
Det som gäller i tarotkedjan är att svara på närmast föregående obesvarade fråga, dvs den i #136. Sen får du själv ställa en fråga.
Jag pm:ar dig, har en idé.
Hej chabota #138 Se inlägg #136 den frågan kan du besvara, ingen som gjort det ännu. Tack :)
Svar till: #136 Hur kommer relationen mellan mig och mitt ex att se ut 2013?
Jag såg att det har funnits ett svek, ett chockerande besked som sårat och skapat ånger. Du och exet vill vara tillsammans men det finns saker som har överskuggat er relation kanske stört er eller kommit i vägen mellan er gemenskap o glädje. En av er är fortfarande osäker på vad den vill och öppnar inte sig helt. Ni måste vara på samma nivå så att ingen av er dominerar eller ställer orimliga krav på sin partner.
Ge mig feedback please!
Chabtouta, tack för ditt svar. Det du säger stämmer om sveket. Mer än så vet jag inte då vi inte har kontakt just nu, därför ställde jag frågan: Om hur våran relation kommer att se ut i framtiden.?
Du är duktig. Vill du kika lite djupare på det om hur det kommer att utvecklas?
Det finns ingen fråga att svara på!?
www.mediumjina.se
Hm, det ser ut att vara chabtoutas tur. Om hon inte ser det här och svarar ikväll så går turen över till dig då Jina, onödigt att tråden stannar upp för länge.
Du och exet vill vara tillsammans men det finns saker som har överskuggat er relation kanske stört er eller kommit i vägen mellan er gemenskap o glädje. En av er är fortfarande osäker på vad den vill och öppnar inte sig helt. Ni måste vara på samma nivå så att ingen av er dominerar eller ställer orimliga krav på sin partner.
Hej ursäkta att jag är sen här, jag har egentligen redan svarat på hur det kommer att utvecklas. Som ni ser ovan, inboxade damen också.
eller det var inte det ni menade kanske,haha är trött klockan är mkt. Jag hoppar min tur, kör ni på
chabtouta, du ska ställa en fråga efter att du svarat på en ;)
-
Ser att chabtouta väljer att stå över att fråga denna gång, så då ser jag det som att det är Jinas tur eftersom hon uppmärksammade problemet. Varsågod Jina! 
Ok tack!
Hur kommer det att gå när jag börjar att plugga?
www.mediumjina.se

Jina, jag fick upp sju stavar
Jag tänker mig att det är rätt jobbigt att börja plugga, men att du tar dig an uppgiften med stor energi och viljestyrka. Du kan vara envis, men det är bara till din fördel när det gäller skolarbetet! Lycka till med studierna, vad ska du plugga?
Fridelfina undrar om min mamma håller vad hon lovat inför julen, eller om jag kommer att bli besviken igen?
Tack fridelfina!!
Det stämmer bra det, att jag är envis… 
Jag ska plugga upp mina betyg för att sedan plugga till sjuksköterska eller tandsköterska.
www.mediumjina.se
Jag lägger på Fridefinas fråga
Ge av dig själv det du vill ha av andra!
Jag drog 7 i bägare, en svår frågeställning du har då jag bara får dra ett kort. Det är ju i sig inget direkt konfliktkort men ett kort som gärna visar sig när man är osäker på en person vilket jag förstår stämmer i ditt fall.
Det säger egentligen inte så mycket mer än att man har förhoppningar och känslor kring en person men inget är riktigt klart ännu så för att svara konkret på din fråga så finns det inte ett rakt JA eller NEJ ….
Jag blev lite kunfunderad så jag drog ett till kort för att kolla av det första och fick då 7 i svärd vilket talar om att det handlar om manipulation och grusade förhoppningar.
Jag är ledsen Fridelfina men det verkar vara lite negativt, tänk bara på att korten vägleder dig låt dem inte styra dig och ditt val vad det än handlar om, följ ditt hjärta 
Min fråga är desperat.) Jag har varit på intervju för en chefsposition så min fråga lyder: får jag det
Fridelfina: Jag känner att jag behöver kommentera för jag drog 8 i bägare igårkväll och 7 i svärd idag (småbarn gör det svårt att lägga för människor) och jag kände också att det inte fanns nåt klart ja eller nej i frågan förutom att det kändes negativt, precis som findusfelix nämnde.
-
Findusfelix: Döden, Kejsarinnan, Två i Pentagram
Jag tror du ska släppa tankarna om chefspositionen för det kommer ett annat och bättre jobb längre fram.
Jag undrar vad som kommer känneteckna min blivande man?
-

Tack findusfelix/Challa86! Förstår precis vad korten säger, och de har nog alldeles rätt är jag "rädd" för… Nu får verkligheten visa hur det går. Jag uppdaterar er snart hur det gick 

Uppdatering: Mamma höll vad hon lovat och jag är alldeles förundrad över att hon gjorde det! Klart korten tolkade mina känslor över det hela och jag trodde faktiskt till 99 % att jag skulle få stå där besviken och sviken och få vända om med hela familjen och åka hem… Glad att inte mina farhågor slog in 
Tack mamma 

Challa86 undrade vad som kännetecknar hennes blivande man.
Jag drog 8 stavar. Det är ju lättare att läsa vad du söker hos en man än just kännetecken hos din blivande man. Stavar hör till elementet eld. Här tänker jag att Din partner ska vara en aktiv och väldigt närvarande man. Han kommer att vara mycket delaktig i att ert förhållande spirar och utvecklas, ingen du behöver "curla"! Lycka till!
Jag vill veta vad de sista dagarna på år 2012 får för fokus för mig?
tack :) det ska bli spännande att se. Kul att det blev en positiv jul för dig :)
-

Eftersom 2012 redan är slut så undrar jag om du bara vill dra ett förutsättningslöst kort för mig och berätta vad kortet vill uppmärksamma mig på?
#160 fridelfina
Jag drog 9 brickor/mynt för dig och jag tolkar det som att du behöver tänka över dina mål, vad det är du igentligen vill uppnå för att må som bäst, och engagera dig/aktivt jobba mot detta. "Ju mer du ger, desto mer får du."
Jag undar vad jag ska tänka på ang. eventuell vidareutbildning.
Don´t worry, Be happy!

Tack, vresrosen, Det ska jag tänka på!
#161 Vresrosen92
Din fråga om vad du ska tänka på ang. eventuell vidareutbildning.
Under tiden jag blandade korten och tänkte på dig och din fråga så ramlade två kort ut ur leken, som jag känner är av vikt och tar därför även med dessa. The world och sju mynt. Givetvis drog jag ett kort efter det också och då fick jag upp åtta bägare.
Svar: Du ska släppa taget om gamla värderingar och våga, då kommer du att nå din personliga lycka. Tänk över vad du verkligen vill ta tag i din planering och bestäm dig hur du vill ha det. Om det är en utbildning du ska betala för se noga över din ekonomi och vardagsliv först så att det verkligen går ihop. Det känns som att det är ett stort beslut som ska fattas av dig och det är väldigt känslosamt för dig. Tro på dig själv, är detta verkligen något du vill så spelar det ingen roll vad andra tycker även om det kan kännas skönt att få bekräftelse på att man fattat rätt beslut av sin omgivning. Det kommer att gå bra och du kommer att lyckas med det om det verkligen är det DU vill.
Lycka till Vresrosen92! 
Min fråga:
Hur kommer mitt kärleksliv att se ut framöver ?
Stort tack alisvolatpropriis! Det ska jag helt klart ha i minnet 
Don´t worry, Be happy!
#166 Varsågod! 🙂
Kom ihåg att ställa din egen fråga sen 😉
;) Tackar! Kör i gång i morgon och egen fråga.
#163 skrivetav alisvolatpropriis
Jag drog tre kort..
Just nu har du fortfarande sår som inte läkt ännu, kan vara en tidigare relation (eller barndomen).
Du har öppnat upp för nya möjligheter och du behöver göra detta ännu mer.gå nån ny spännande kurs, besöka nya platser, gå på "nya" fester för attöka möjligheten till att träffa en ny man. Men det är troligtvis inte långt bort från nu att det blir en relation, kanske har du redan spanat in honom? Nu i vår kommer du träffa en man som använder huvudet mycket. En pålitlig man som är intellektuell. Han kanske har svårt att visa sina känslor tydligt även om han är intresserad.
Dragna kort var: three of swords, Three of wands, king of swords
iochmed att det är två treeor så är är saker i rörelse, du kanske är rastlös och du gör så saker händer snarare än att bara "vänta" in att bitarna faller på plats.
Hur ser det ut för mig på Vän fronten.(känner mig lite ensam ibland)
Ber om ursäkt, jag glömde bort det. Nu tar jag över Jojjanas fråga i stället. PS: första gången för mig nu att tyda kort här på nätet så jag gör mitt bästa. Har tarot boken som förklarar dessa kort så jag förstår bättre.
3 kort för förlutna, nuet och framtiden.
Förlutna: Det känns som du har fastnat i ett känslomässigt träsk av ouppklarade och outtalade känslor. Också som om det går trögt kring din vänkrets.
Nuet: Det betyder att du är upp till dig om du vill någoting ska hända. Det är du och bara du som kan iscensätta din version. Agera självsäkert utifrån det du själv anser bör göras. Var medveten om att det finns andra människor omkring dig som skulle må bra av att få höra dina uppfattning, och bli inspirerad av dig. Dela med dig av dina visioner, tankar, eller dina förhoppningar.
Framtiden: Följ din impulser, låt dig själv hållas, vad det än är du vill hitta på! Det är ingen ide att försöka vara rationell eller förnuftig eller ge upp vänskap relationer. Improvisera. :)
Min fråga: Ska jag flytta till Göteborg denna året 2013?
# 169. Winta, jag drog Solen så det ser väl ut som att dina planer på att flytta blir av.
Min fråga: Hur ser min ekonomi ut ca 4-6 mån framåt?
har precis fått en ny lek..så provar gärna på dig?=)
Jag har bara använt mig av svenska lekar innan.. så detta med engelska är helt nytt för mig!
så jag kör lite intuition istället när jag läser dom=) hoppas det är ok?
drog tre kort dåtid,nutid och frammåt
dåtid: känns som du har haft ganska bra ekonomi innan, och kortet får mig att känna mig lite "naiv"? att man går lite i tron att man alltid kommer ha det så här bra… även när man ser att det inte går så bra så fortsätter man agera som man gjort innan=/
nutid: ständig kamp med räkningarna! på kortet står en krigare i full strid! så jag förstår att det går tungt just nu… går på frammåt direkt.
månaderna frammåt fortsätter att vara lite tunga.. du får gå lite balansgång känns det som.. får in rensning o sälj! kanske du redan har börjat göra.. annars är det nog dax! ser ut som det kommer rädda dig mycket dom närmsta månaderna.. men samtidigt får jag inte in den där tunga känslan som man kan få när ekonomin krånglar.. könns som det kommer flyta på bra för dig.. bara du gör saker åt det?
vet inte om du är arbetslös? men känns som inom ett par tre månader kommer ett nytt jobb/tjänst in.. som kommer lätta upp din ekonomi mer=)
oj…. glömde min fråga HAHA!
…hmm..
kommer jag åka utomlands i år?
#171.Tack för svar. Blev lite fundersam först, då detta var en fråga som jag "nästan" redan visste svaret på när jag ställde den! Men när jag tänkt efter och justerat åren så stämmer det. Det blir mycket bättre om några månader ekonomiskt. Så läggningen är 100% rätt 🏆!
#172 Svarar på Rosegarndes fråga
Jag drog 2 kort för att kände att det var meningen att använda dom 2. Korten var Blixtnedslag , och Ingenting
Det är lite skakigt i ditt liv nu. Du behöver få lite lugn och ro. Men att resa utomlands är ingen lösning på det. Att få lugn o ro kan vara mer enkelt än att resa utomlands fast det skulle vara roligt att göra det. Du har ditt egna val om du vill åka utomlands men som jag ser det är det bättre att få harmoni med dig själv på annat sätt på hemma plan. Det behöver inte vara något märkvärdigt. 🙂
Ny dag nya möjligheter
Min fråga🙂 Hur blir min Andliga utveckling detta år? (Jag tänker mer som medium men ni kan stäla frågan som ni känner är bäst)🙂
Ny dag nya möjligheter
Jag är ganska ny på Tarot och har inte utbildat mig men jag har fått bra feedback för det jag gjort och fått veta att mycket av det jag säger stämmer.
Så Milky88… Mitt svar till dig blir följande!
Jag vet inte hur mycket du jobbar som medium men det ser ut att bli ett bra år. Se bara till att marknadsföra dig själv. Jobben kommer inte av sig själva. Lite slit måste du stå för själv =) Men bara du jobbar för att få jobben, så att säga, så kan du nå bra höjder.
Kortet va 7:a i pentagram
Min fråga: Kommer jag att bli glatt överraskad över något oväntat det här året??
Ha en bra dag alla!
Jag drar på # 176
Jag drog ett kort ur stora arkanan, Hierofanten, kortet i sig tyder ofta på ökad kunskap och lärdomar. Det visar på en andlig kunskap men även glädje, kortet kan stå för vigsel och det är ju alltid trevligt.-)
5 står ju för konflikter, kanske kommer du hamna i ett läge där du utvecklas men har konflikter med dig själv, det är ju inte ovanligt när man går framåt att man ifrågasätter saker och ting.
Ett trevligt kort iaf så jag ser det som att det kommer hända en hel del under året!
Min fråga är enkel. Hur blir det med arbete efter min utbildning, NÄR ungefär kan jag hoppas på att hitta rätt?