Hjälp med tolkning
Jag övar mig att förstå och tolka korten. Bifogar bild på min läggning Jag ställde två frågor Det handlar om de få barnkläder jag har kvar. Första läggning (vänstra) Ska jag spara dessa barnkläder( för ev ytterligare egna barn) Svaren kan man ju både tolka som rent klädmässigt men den underliggande frågan är ju också : barn eller inte.. Andra läggningen (till höger) Sälja / ge bort allt som är kvar. Mittenkort är själva frågan Korten till vänster ovan - nackdelen med att göra såhär Kortet höger ovan - fördelen med att göra så här Kortet höger snett nedanför om mittenkort- resultatet Jag tycker det är svårt att tolka positiva kort på negativa platser. Finns en del intressanta tolkningar; Jag uppfattar att det inte är så viktigt vilket val jag väljer i fråga om barnkläder, då båda centrumkortena är 2 och 3 Wands. Nackdelen med att spara kläderna- page of swords- ska jag tolka detta som att det ändå är en tjej som kommer, en egensinnig Ronja? (Jag har två pojkar nu) Fördelen med att spara kläderna- det kommer ge mig glädje och lycka när jag har dem kvar och jag kommer vara så nöjd med detta beslutet. Resultatet: Queen of cups, detta är jag, om jag går efter vad jag känner och vill - så vill jag ha ett barn till senare(om några år) Andra stjärnan att sälja/ge bort allt Centrumkort 3wands bra att släppa taget om kläderna. Fokusera på ditt företag Vänster ovan om centrumkort page of wands, ???? Ovan lite mer åt höger- ten of swords, ?? Resultatet: detta är min man- han vill inte ha några fler barn, eller om det står för beslutet att sälja av kläderna? Jag tar tacksamt emot tolkningar och idéer för att lära mig mer!😍
Hej, jag brukar aldrig formulera frågor när jag lägger Tarot så att de skulle kunna besvaras med ja/ nej för det finns inga sådana kort :) I ditt fall skulle jag också våga säga att vissa saker kanske man inte får svar på hur gärna man än vill, av olika orsaker. Om du vill få råd i hur du ska göra så kan du kanske formulera om frågorna så att de är mer vinklade ur vad sol ger dig bästa möjliga här och nu, oavsett vad som händer sen. Eller om du har några alternativa sätt att sälja så fråga vad är fördelen och nackdelen med var ställe och se vilket som ger bästa lösningen Ex vad är fördelen med blocket? Vilken nackdel finns med blocket osv. Lycka till!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Tack för ditt inlägg. Du har rätt ang ja/ nej, brukar formulera mer annorlunda. Finns någon möjlighet av någon att få hjälp ändå att tolka Det positiva kortet på den negativa platsen? ( och tvärt om..) Vill gärna försöka lära mig förstå..
Kan gärna göra ett försök men du verkar gjort en bra tolkning själv:) Page i svärd tolkar jag som att du ar många tankar och en längtan kring barn. Drottningen är en snäll välvillig men känslig dam, kan vara du själv. Kanske du ska fråga varför du vill spara/ göra dig av med kläderna? Om du säljer dem kan du ändå skaffa nya om det blir fler barn och kanske kan du spara dem Ochsept vad som händer senare. Att tolka page som dotter vågar jag inte ställa upp bakom. Det känns som önsketänkande mer än faktum utifrån min kunskap om ämnet men kanske kan någon annan hjälpa?! 10 of swords är ju "mycket slit och mödas" kort. Man kämpar fast det kanske är helt lönlöst eller så lönar det sig men det kostar och är det värt det? Länkar till aeclectic som har en klok tolkning utifrån ditt perspektiv. http://www.aeclectic.net/tarot/learn/meanings/ten-of-swords.shtml
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.