Pendlat ikväll
för första gången på väldigt länge. Gjorde rent den och bar den med mig innan. Det kändes som "förut", min lille "vän".
En sak jag kände nu som jag inte känt tidigare, jag blev alldeles varm det kändes som en "pelare" steg rakt upp från huvudet och nu är jag rätt så trött och törstig. Känner ni också "av" när ni pendlar?
Jag fick väldig respons på vissa frågor, den gungade REJÄLT!
Ja, nu återstår det att se om det stämmer. "Kontroll" frågorna satt klockrent iallafall. :)
Fridens
Spännande!! Har själv aldrig känt något när jag pendlar… 
Så glad jag blir för din skull!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Pendlade ikväll också, frågade på ett ungefär samma frågor och fick exakt samma svar som igår.
Värmen i kroppen samt pelaren kände jag också ikväll. Peneln verkade "glad" över att jag använde den, det var en lite"busig" känsla..kom igen nu då, använd mej. Riktigt skoj!
Fridens
Kan känna igen mig i värmen du beskriver men pelaren har jag inte haft däremot känner jag att kronchakrat öppnar upp så fort jag gör något andligt arbete.
Gillar andliga redskap även om jag inte behöver dom för kommunikation så är det härligt att se hur mycket som stämmer.Pendeln är helt enkelt rolig att använda och jag gjorde ett litet test med min far som är icke troende.
Han fick prova pendeln och gissa om han blev förvånad över resultatet,det trodde han inte 
Värmen och pelaren du känner är att du öppnar upp dig för andevärlden,pelaren är kronchakrat som öppnar och värmen kommer troligen från en guide eller någon anhörig som vill vara nära dig i ditt andliga arbete 
Hej!
Ja det kan stämma detta med guide eller anhörig. Bad innan jag började om andligt beskydd och jag bjöd in mina guider eller anhöriga att delta.
Det ska bli spännande att se hur det stämmer, exakt likadana svar som dagen innan. Jag tycker pendeln är superkul att jobba med och den sänder sådan positiv energi och "sprallighet" så bara det är kul!
Fridens
Jag känner ibland elektriska impulser (det pirrar) i fingertopparna som nuddar länken som min pendel hänger i. och ibland får jag gåshud på vänsterarmen innan pendeln svarar mig, och ett svagt tryck på armen. Men jag känner inget obehag av detta, utan lugn och värme.
Hej
Jag pendlar nu mera nästan dagligen. Jag prtar mest med min guide som oxå är min pendelväktare. Får även ofta kontakt men nära och kära från andra sidan, och dom råder mig i olika frågor och talar om för mig vad som ska hända och de slår nästan alltid in, om det inte gör de så är de oftast en missuppfattning i frågan att den kan ha ställts på felaktigt sätt el liknande.
Där emot stämmer aldrig tiden dom säger och vi har kommitfram till att det blir ett översättningsfel för dem eft som tiden inte existerar hos dem.
Är de någon som har erfarenhet i hur man får dem att få fram rätt tid?
Jag blir doc trött när jag pendlar för de tar mycket energier, vet häller inte hur jag ska göra för att skydda mig mot tröttheten :/
Älskar min pendel och min guide knackar på mig när han vill prata och de gör även de andra från andra sidan när de vill fram.
Jag kan få fram dem även utan pendeln, men känner att den är ett bekvämt redskap.
Älskar min pendel och har den om halsen jämt och sover med den i handen på nätterna. Min pendel alde mig och jag bar den om halsen i ett par år innan jag fattade att den var min pendel och en dag talade den bara om de för mig :)
Bara döda fiskar simmar med strömmen....
www.solottosson.se
www.kyani.net sponsornr:234841

Ja du vi hade 9 personer på våran mediala cirkel som pendlade alla fick samma svar.
Men alla hade fel.
Vi gjorde om övningen utan pendel o bara använde sig av vår eget inre och då hade 6 av 9 klockrena svar och kunde ge betydligt mer info en vad pendeln gav.
Så min egen erfarenhet av pendeln som var det redskap jag började med för många herrans år sedan är att den är alldeles för opålitlig och har ofta fel.
Den är också så begränsad till ja och nej frågor.
Ställer man däremot frågan till sitt eget inre ja då har man betydligt högre träffsäkerhet plus att man får en mer utförlig information.
Så när du använder pendeln så pendla på saker där du själv inte vet svaret.
ta t.ex en kortlek och lägg ut ett flertal kort på bordet och pendla fram om det är ett svart eller rött kort.
Se sen hur många rätt du har med pendeln blanda sedan om korten o fråga i stället ditt inre o se hur många rätt du har nu.
Jag lägger in detta med pendeln då och då som övning i våra mediala cirklar.
Brukar då be alla ta med sig två fotografier ett med en man och ett med en kvinna.
Så lägger man fotografierna i kuvert och sedan blandar dom så får man pendla fram om det en man eller kvinna på fotografiet.
Sist var det inte ngn alls som hade ett enda rätt med pendeln även om det var flera i gruppen som var vana pendlare.
Så själv är jag väldigt skeptisk mot pendeln även om jag använde den i flera år.
i dag använder jag bara pendelsn till att hitta currykors och vatten ådror plus att jag brukar göra chackra balanseringar med pendeln.
Lasse
Älskar mina pendlar, men är böjd att hålla med tarotlasse , får en del svar som blir fel, vilken anledniongen är sen vet jag inte iofs.
Men det är bra övningar som läggs fram här.
Är hyfsat ny på det men får bra utslag på denoch den vänder snabbt mellan ja och nej eller kanske.
Använt min ena pendel till healing och då får man den varma känslan i kroppen.
För mig fungerar pendeln jätte bra
Jag känner också av vibrationer när jag pendlar.
Jag håller inte riktigt med Tarotlasse. Ni kanske hade bara dåliga energier i rummet eller nåt, jag tycker att pendeln är ett riktigt bra redskap och skulle rekomedera det till många.
www.mediumjina.se

Om det nu skulle varit dåliga energier i rummet varför fungerade det då klockrent och var så korrekt när vi lade undan pendeln och enbart använde oss av intuitionen i stället.
Visar på totala motsatsen väldigt många jämför pendeln med Anden i Glaset och ouya bord och de o fungerar på exakt samma sätt o teknik. och alla tre går under namnet psykografer.
både anden i glaset och ouya bord sägs dra till sig dåliga energier så mer toligt det skulel vara pendeln som gjorde också i sådana fall.
Men rent bullshit med dåliga energier för arbetar man på rätt sätt och vet hur andevärlden komunicerar och där man med ödmjukhet och respekt möter andevärlden så fungerar både Anden i glaset och ouja bordet ngt så grymt bra medans pendeln har jag faktiskt aldrig någonsin sett en enda person få konkreta svar på rent konkreta frågor o gett totala felaktikheter har aldrig sett ngt annat medialt hjälpmedel fungera så dåligt.
Även då medium som har flera års erfarenhet av pendeln kan inte pendla fram resultatet på slutna kuvert med fotografier i och där kunna peka ut vilka kuvert innehåller kvinnor och vilka kuvert innehåller män.
Jag har aldrig genom åren fått se ngn klara detta med pendeln elelr där man lagt ut vanliga spelkort o bett den med pendeln peka ut vilka av korten är hjärter eller rent specifikt leta upp hjärter ess.
Aldrig har jag sett ngn klara av detta med pendeln men däremot har jag sett personer genom sin egen intuition utan hjölpmedel klarat detta utan pproblem o vid upprepade tillfällen. Vi har även testat med tarotkort o det har fungerat men aldrig ngn som har klarat detta med pendel.
Innan jul visade jag de i cirkeln hur Anden i Glaset fungerar när man hanterar det på rätt sätt.
Vi fick 7 st andar igenkända där det kom fram deras namn födelse orter och andra specifika saker som stavades fram genom glasets rörelser.
När jag satt o antecknade så satt det övriga fempersonerna med varsitt finger på glaset o bad om en kontakt till mig Först stavade glaset att det var min Guide när jag bad om namnet på min Guide så stavade glaset fram min Guides Arabiska namn på 20 bokstäver med helt rätt stavning. Det är inget jag klara att skriva själv ens utan att titta på namnet jag har nedskrivet från internet.
Sedan kom det egenom en ande som jag inte kunde känna igen som skulle ha kopplingar på min mammas sida men ingen min mamma heller kände i gen.
Sedan kom en massa information som jag inte vet i dag om det stämmer det får de närmaste månaderna utvisa.
Det var under tecknat med min Engelska mentors namn visserligen ngt som deltagarna vet men förutom min mentors namn skrivs även hennes mans namn sedan kommer en bokstavs kombination upp vilket var min mentors Engelska företags namn plus vad denna förkortningen betydde.
Totalt omöjliga saker för mina elever att veta elelr ha ngn kunskap om.
Dessutom sa min mentor att den dagen hon gick över till andra sidan så skulle hon ge bevis genom ett speciellt ord för att jag skulle veta att det var just hon och detta ord fans också med i det glaset förmedlade.
Så även om pendeln fungerar exakt på samma sätt och du kan pendla fram samma saker över ett alfabet på samma sätt som glaset så har jag aldrig sett ngn lyckats med detta inte ens min egen lärare i pendelsn som ansågs vara en av de bästa som fanns när det gällde pendeln så jag har sett ngn av de bästa pendlare som existerat enligt många experter vid flera tillfällen o det har aldrig varit så specifika o rätta svar som med andra hjälpmedel
Hön var betydligt mer träffsäker när hon lade pendeln åt sidan.
Den dagen jag får se det ja då kommer jag ändra uppfattning om pendeln inte förr.
Anden i Glaset kan jag i princip sätta precis vem som helst och få klockren och specifik information om anden.
Men sätta ngn med pendel o stava sig fram till den informationen som ska fungera på exakt samma sätt har jag aldrig sett ngn klara.
Fast det är exakt samma sak handens kropps rörelser påverkar resultatet aldels för mycket o rena felaktigheter sker tyvärr. Ett glas med 5 personers ena finger på som ger exakt o specifik information har jag kunnat få uppleva åtskilliga gånger.
Jag tror inte på att dåliga energier skulle påverka varför skulle det då vara enbart pendelsn som inte fungerar den kvällen oavsett vem som använder pendeln när det andra hjälpmedeln är 100% korrekta.
Vi har nu testat detta en gång varje termin under tre terminer o fått samma resultat med olika deltagare varje gång.
Jag kan bara tolka detta på ett sätt eftersom ingen kunnat få fram dessa resultat med pendeln. men lyckats få fram det med andra hjälpmedel samma kväll.
Lasse
# 12
Jag tycker inte att ni var så klockrena med bara 6 av 9 som fick fram rätta svar.
Oavsett vad du skriver, mig övertyger du inte om att pendeln är ett dåligt redskap.
Jag kommer att fortsätta att rekommendera pendlar.
Men tack för ditt inlägg.
www.mediumjina.se

kan tyckas att detta 6 av 9 hade samtilga rätt med fotografierna inte är till din belåtenhet.
Men till skillnad till pendeln där 0 av 9 peroner hade ett enda rätt,
Så inte ett enda rätt när pendeln användes.
Men 6 st som hade samtliga rätt när det bara använde sin egen intution och inga hjälpmedel alls.
Förutom att träffa rätt på könet så kunde de utan pendel beskriva personen både till utsende o sätt på ett korrekt sätt.
Vilken pendel gör det?
Lasse