När kunden inte vill
Idag råkade jag ut för något som jag inte varit med om tidigare. Jag la kort åt en kompis kompis och hon frågade om en kille. Det vanliga, skulle det bli de, älskade han henne osv.
Alla kort jag fick upp var vänskapskort eller kort som indikerade att de skulle ha lite elelr ingen kontakt. Så jag sa det till henne. Men då berättade hon att de redan nu hade en sexuell relation men hon ville veta om det skulle bli mer.
Så jag la om korten och tänkte att frågan kanske hade varit för "flummig". Men fick i stort sett samma svar. Jag sa som det var att jag inte såg något förhållande.
Men hon ville helt enkelt inte ge sig utan ville fråga igen. Men då sa jag att det fick vara bra eftersom korten var väldigt tydliga. Jag försökte på ett snällt och vänligt sätt förklara att jag altid försöker vara ärlig om vad korten säger även om det kanske inte alltid är vad kunden vill höra.
Men hon ville verkligen fråga en gång till. Men jag sa fortfarande nej. Så hon gick härifrån missnöjd.
Jag avskyr verkligen att en kund ska vara missnöjd, men samtidigt tycker jag man ska vara ärlig och när korten två gånger jhar gett samma svar så ser jag inte vardör de skulle ändra sig den tredje. Nu kommer hon förmodligen aldrigbe om en läggning igen, vilket känns helt okej. Men vad brukar ni andra göra när ni får kunder som inte vill lyssna eller som vill "göra om"?
Jag brukar göra som du, man kan helt enkelt inte uppfylla allas önskemål om svar. Så är det bara…
Man kan inte ljuga för att vara snäll. är väl bättre få veta sanningen om korten säger det. även om de kan svida just för stunden.. skulle inte velat att någon ljög för mig.
Du gjorde helt rätt. Man kan aldrig vinna mot någon som inte vill förstå. Släpp alla negativa känslor och tankar kring detta för du har inget att ångra eller älta. Varm kram!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Finns mängder av förhållanden som kan va baserade på ett sånt mer ytligt sätt. Ser man till dom andliga bitarna och det som kan utvecklas på de mest naturligaste sättet och vad som skulle kunna vara allra bäst för oss.
Så är det inte säkert att man hittar detta hos alla par av idag.
Men visst, risken att ett sånt förhållande kommer knaka efter ett tag, risken blir ju därmed större.
Och precis som korten då pekar på så handlar ju den här avvägningen också till stor del på dem långsiktiga värdena, om personkemin & allting kommer stämma & hålla i långa loppet.
Självklart kan ju sånt va jättesvårt att avgöra sådär i början när man är nykär.
Val i livet som behöver gott om tid på sig egentligen:/
Men väntar man alltför länge, så kan man ju samtidigt missa tåget. Chansningar är därigenom livsnödvändiga också för ta de där andra steget.
Speciellt inför vad som kan komma näst i dess väg och vad det kan ge i värden till båda och kanske även för dom efterkommande.
#0 "Jag avskyr verkligen att en kund ska vara missnöjd, men samtidigt tycker jag man ska vara ärlig och när korten två gånger jhar gett samma svar så ser jag inte vardör de skulle ändra sig den tredje. Nu kommer hon förmodligen aldrigbe om en läggning igen, vilket känns helt okej."
Jag förstår dig, det är klart att man vill att ens klient ska känna sig nöjd med läggningen/vägledningen.
Men om någon frågar efter svar genom korten och egentligen har bestämt sig för vad han/hon vill ha för svar, då finns det ju inte mycket att göra som tarotläggare. Du kan inte tvinga någon annan till att vara öppen och mottaglig, bara göra på det bästa sätt du kan för att tolka och lägga fram budskapet.
Och antingen finns där en öppenhet hos klienten, eller så finns den inte. Så jag tycker att du i alla fall gjorde det enda du kunde göra i situationen och att du gjorde rätt som sa nej till att lägga ut nya kort en tredje gång.
I min erfarenhet så kan Tarot ge helt missvisande och felaktiga svar, eller inga direkta svar alls, om man lägger och lägger trots att man redan fått svar.
"Men vad brukar ni andra göra när ni får kunder som inte vill lyssna eller som vill "göra om"?"
Inte mycket att göra egentligen. Jag har visserligen aldrig mött någon som ville att jag skulle "göra om", men däremot har det funnits någon klient som jag märkte hade en viss förutfattad mening om vad läggningen skulle ge för svar. H*n var nog lite besviken, vilket förstås inte var så kul.
I ärlighetens namn så tyckte jag det var rätt jobbigt till en början att få en sån reaktion för jag ville ju, liksom du, ha en nöjd klient. Men sen insåg jag att det där inte handlade om mig eller om läggningen i sig, utan om den andra personen och förväntningarna h*n hade som inte infriades, enligt personen. Då kunde jag släppa det eftersom jag visste att jag gjort det jag skulle och att jag gjort mitt bästa.
Tack för alla svar. Det är alltid skönt att veta att det finns fler som råkar ut för samma saker :).
Ja, sånt är livet. :-)

Ja du gjorde helt rätt för det var ju det du fick fram du fick upp de troligaste resultatet.
Det du kunde göra var däremot att lägga på hur denna tjej själv kunde göra åt situationen.
Att råka ut för klienter som blir missnöjda över resultatet är inte ovanligt men då är dom inte heller mogna för vägledning.
Jag råkade ut för en person som ville ha reda på om hennes sambo hade känslor för henne och om de skulle gifta sig under det närmaste året.
För det första så besvarar jag inte frågor om en person som inte gett sitt medgivande till detta o absolut inte om deras innersta tankar det är oetiskt och omoraliskt att göra detta.
Så vad partnerns känslor är inte ngt som jag som tarotläggare ska svara på eftersom inte partnern gett sitt medgivande till detta.
Det kan även bli så fruktansvärt fel om jag lägger korten när partnern bråkar med sina barn och är arg så är det ju inte så konstigt vad du får till dig.
Sitter partnern i stället framför tv.n o ser en komedi och skrattar får jag ett helt annat svar till mig.
Så partnerns sinnes stämmning för stunden påverkar resultatet så oseriöst att svara på en sådan fråga.
Det är också en av grundreglerna för medialvägledning och för seriöst arbetande medium o mediala vägledare att man aldrig läser av ngn som inte gett sin tillåtelse till detta.
Vet de som ringt dessa telefon linjer och frågat om partnerns känslor. Det har fått ett svar och sedan ringt en annan 2 timmar senare o fått ett helt annat svar o inte alls konstigt att det kan bli så. Var partnern arg vid första läggningen och glad vid andra läggningen och man frågar om känslor så helt naturligt man får olika resultat.
Men när vi kom till gifte målet så fick ja ett bestämt nej och att kvinna som frågade blev illa behandlad i förhållandet.
Jag sa till henne att jag inte såg ngt giftemål och sa till henne att jag fick till mig att hon blev illa behandlad.
Hon svarar att det är bara när han är full som han slår mig men kan du inte se när vi gifter oss.
När jag lade kort på hur hon kunde hantera situationen fick jag upp ett flytt kort.
Korten rekomenderade inte alls ngt gifte mål och hon var väldigt missnöjd över resultatet.
Vid ett annat tilfälle då en kvinna ville ha svaret på om det skulle bli hon och hennes Fd man igen o om de skulle flytta i hop igen.
Så fick jag upp ett nej och på en fruktansvärd ilska och på hur hon kunde hantera situationen fick jag upp att hon skulle släppa sin ilska över mannen för så länge hon mötte sitt ex med ilska skulle inte han återvända o jag sa till henne att man inte vinner någons hjärta genom ilska.
Jag fick verkligen uplleva hur hennes ilska kunde utforma sig hon skällde ut mig efter noter och sa att hon minnsan hade rätt att vara förbannad eftersom hon blivit lämnad för en 30 årig yngre kvinna o så reste hon sig upp och gick.
Hon frågade och fick ett svar och ett råd men inte det hon ville höra så hon var verkligen missnöjd över tarotläggningen.
Lasse

Jag ser att du fått många bra svar, och visst är det så många gånger.. att den som har svårt att acceptera läggningen någonstans innerst inne vet att det man säger har en sanning. Även om de är arga och missnöjda när de går därifrån så kommer svaret förhoppningsvis ligga och mogna inom dem tills den dagen de är färdiga att fatta rätt beslut.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus

Sedan är det även vårt ansvar att vara försiktiga och gå varsamt fram.
När det blir sådana saker som kanske inte klienten vill höra .
Det kan även leda till självmords försök eller att personen mår väldigt dåligt .
Det är absolut inte ngn vi ska syssla med som tarotläggare vi ska hjälpa folk inte stjälpa folk o det kan vara svårt att se gränserna i bland.
För felra år sedan gjorde jag en offentlig tarotläggning som jag ännu i dag skäms över.
Det var på ett annat forum där en kvinna o stor skeptiker till medialitet och det var bara hugg o slag hela tiden om vilkte humbug detta va det vi syssslade med.
Jag stack ut hakan och sa att man lika gärna kunde lägga kort på saker som redan skett för att kunna se att tarotläggaren verkligen kunde se.
Hon sa att det var skit snack och utmanade mig om att berätta om en händelse som skett 8 år tidigare o hon krävde detaljer.
Ja jag fick upp en våldtäckt o jag var arg på dessa ständiga trakaserier så ja skrev ner allt o detaljerade händelser under denna våldtäckt och om ambulans transport sjukhus visteles. O ett havererat äktenskap eftersom hon inte längre klarade av den sexuella biten.
Ja la ut allt på detta forum till allmänn beskådan som hon begärde.
Sedan mailade jag henne mitt tel nr om hon behövde prata efter detta.
Hon ringde mig o hon var så skakad och mådde då fruktansvärt dåligt över att jag fått fram detta för hon var ju helt övertygad om att jag aldrig skulle få det.
Det slutade att hon den natten fick besöka psykakuten för att hon fick en psykisk kolpass av det jag fick fram.
Jag var arg när jag gjorde denna läggning och normalt skulle jag lindat in dessa händelser i bomull o inte varit så detaljerad.
Så man kan även genom att berätta sanningen skapa en fruktansvärd situation för sittern och göra ngn riktigt illa.
Finns ett flertal fall där tarotläggare varit för rättframma och där det har slutat med självmord o självmords försök .
Så att som tarotläggare har vi ett stort ansvar och sanningen kan var fruktansvärt svår i bland och vi ska inte stjälpa ngn utan vi ska hjälpa personen.
Så får vi inte upp råd om hur personen ska hantera problemet och hitta lösningar på problemet så är det många gånger bättre att hålla truten o inte berätta vissa saker.
Lasse

Lasse, visst är det så! Vi har ett stort ansvar som lägger korten. Vissa saker berättar man inte eftersom vi inte vet hur personen reagerar.
Ibland får man dessutom hålla upp ett finger i luften och "känna hur vinden blåser", om det är läge eller inte… Att sedan vissa människor inte kan ta till sig att de inte kommer få den där pojkvännen, jobbet eller vad det nu än gäller är ju lite upp till frågeställaren. Vill man inte ha svar ska man inte ställa frågan.. tycker jag.
Det allra viktigaste är väl dock att man talar om att livet inte är hugget i sten. Vi gör ju olika val varje dag i livet som påverkar oss. Själv tror jag ju dessutom väldigt mycket på tankens kraft. Att då förklara att man inte alltid ser "the big picture" lika bra som universum, och att de kanske har en ännu större plan färdig för just Dig kan vara fint att få med sig.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
#11: Det är något jag alltid brukar ta upp med nya kunder, att bara för att korten säger att x kommer att hända så behöver det inte hända. Om man känner att x inte alls är dit man vill så kan man med hjälp av egna val styra sitt liv så det blir y i stället och det är där korten är som bäst. Man får en aning om vart den vägen man går på just nu leder, tycke rman inte om målet så har man en chans att byta till en annan väg i tid.

jag läser adrig proffessionellt Men…
ur psykologisk syn så är detta är inte helt ovanligt, det är också rätt vanligt att att man säger En sak men kunden sen tolkar om vad du säger litegrann för att det ska "passa in" i hennes/hans synsätt (det gör alla hela tiden även i vardagen, hjärnan funegrar så)
trist att hon inte fick det svar hon ville ha, men vad kan du göra ? du ska läsa korten, inte lalla ihop något svar du tror hon vill ha
var det allt hon ville veta? en ja eller nej fråga? du la inte fler kort för att se längre fram ?