December månads kort
Nu är det snart dags för ny månad och därmed nytt kort.
Ni som är nya här, häng på! Det enda du behöver är en tarotlek och en stunds ro där du kan sitta och slappna av, dra ett eller par kort som visar vad december månad kan ha för er.
Själv återkommer jag senare med vilket kort jag fick, hinner inte dra just nu….
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag har dragit 3 Pentagram för december.
-Det känns klockrent! Precis som jag skrev i "var är ni tråden" så skrev jag att jag har fullt upp med arbete just nu och därför inte har tid för forumet.
Jag arbetar för fulla muggar bokstavligen! Renoverar, snickrar, planerar och strukturerar för att hålla tidsplanen innan det är dags att sälja både bostad o tillhörigheter för att flytta efter det nya året och möta det nya livet och alla nya möjligheter!
Det är mycket både psykiskt och mycket fysiskt arbete med högt tempo nu.
-Det kommer att bli grymt!

Härligt att höra cs, hoppas allt går bra och att vi får se mer av dig när du landat i det nya :)
/ Skogshumblan
Vi får se vart det bär, förmodligen blir det internetlöst… men nog tittar jag säkert in… 
Jag drog Solen för min del. Tolkar det som att december kommer innehålla mycket kreativitet och en hel del projekt som fullbordas. Mycket glädje men också klarhet. :)
Don´t worry, Be happy!
Jag drog kortet 14 Temperance/Måttfullheten.
Tolkar det som en naturlig fortsättning på Kejsaren. Nu gäller det att med tålamod och försiktig optimism se framåt. Det kommer att bli balans och harmoni om än långsamt.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Dags att stämma av kortet på månadens och årets sista dag.
Måttfullheten är ett kort som jag tycker är svårt att tolka överlag. Det är väl kortet "medelsvensson" personifierat. Att allt skall vara lagom, och det är nog så det har varit under December månad för mig. Inget direkt utsvävande eller utmanande.
Så jag får väl säga att kortet stämde för mig denna månaden.
Ok, skönt att kortet som står för balans och harmoni stämde:) Jag gjorde ju inget kort denna månad vi just lämnat. Känner inget behov av korten, är i en fas där jag inte vill eller känner behov av att veta. Min intuition, livet och universum leder mig framåt ändå med de glimtar jag behöver. Är oerhört skönt att känna så:)
/ Skogshumblan
Vad skönt och mysigt det låter Humblan, att livet flyter fram och att du är ett med det!
Stollan, japp det är det. Önskar fler kunde få känna såhär. Synd bara att det kom nu när jag äntligen fått min Feylek:/. ;)
/ Skogshumblan
Ja men den kan du ju använda som ögongodis tills det blir dags att använda den igen! 
Sant, risken finns då att jag dreglar ihjäl mig men det är smällar man får ta ;)
/ Skogshumblan