Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tolkningar
Läst 2883 ggr
Spejan
0

Drottning i bägare på de jag förlorar??

Skriver igen: inlägget försvann, 

Jag har lagt vägskälet för två olika sätt att lösa en sitation jag är i.
De finns bara två alternativ till att lösa de här.
Frågade hur blir de om jag tar alternativ 1 och nästa gång frågade jag hur de blir om jag tar alternativ 2.

Drottning i bägare kom båda gångerna upp på de jag förlorar.
MÅste ju innebära att hur jag än gör så förlorar jag drottning i bägare.

Men hur ska jag tolka de, vad betyder kortet när de hamnar där, vad är de jag förlorar?

[C Stark]
1

Har du lagt för ett tredje alternativ/väg som du inte tänkt på eller som inte visats ännu?
Jag brukar göra så när jag står inför olika val eftersom man lätt låser sig vid sina egna planer, och kanske inte ödet som går en till mötes.
Det kan ju vara så att inget av dessa är "rätt", och att ngt annat bättre kommer att dyka upp?

Glad

Spejan
0

Jo fast jag förlorar drottning i bägare, vad betyder det, jag kanske inte förlorar nå jättehemskt. Vet ju inte vad de betyder?

[C Stark]
0

Det beror ju mkt på ämnet, din fråga, din stjärna, dina kort och vad du själv känner?
Är det dig eller ngn annan som det symboliserar?
Försök att läsa mellan raderna på alla dina kort för att få ett sammanhang.
Olika kortlekar bruka dessutom betona olika egenskaper.
Här är lite tips på vägen vad kortet kan beröra ur några infallsvinklar.
Men det betyder inte att det behöver vara "rätt" för dig…

Glad

tarotlasse
0

Ja du det betyder helt olika från tarotläggare och på vilken lek du använder,

Jag har väl 24 olika lekar och drottning bägaren ser helt olika ut och betyder helt olika från lek till lek.

Så totalt omöjligt att säga avd detta betyder för just detta och hur den hamnade hos dig är enbart du som kan tolka för att det var ämmnat för dig,

Efterosm jag har 24 olika lekar där bägar drottningen ser helt olika ut från varje lek så har jag 24 olika tolkningar att göra.

För tar jag fram bärgara drottningen i  den ena leken som dansar o skrattar så kan jag ju aldrig tolka bägar trottningen som stpr bredvidett träd  gråtande med   ett äpple i handen det är bägare drottningar båda två men ser helt olika ut och går in te heller att kalla lika dant.

och tolkar jag din drottning så tolkar troligtvis en annan tarotläggare detta kort på ett helt annnat sätt och du själv på ett tredje svätt.

Så du kan omöjligt få svvar på frågan här utan du måste helt enkelt träna upp din egen intuition och läsa av drottningen genom din intuition för ananrs får du aldrig rätt med dina tolkningar,

För går du efter en grundtolkning så har jag 24 olika lekar och 24 olika grund tolkningar på bärgardrottningen.

Så tolkningen på kortet är den första tanken som kom upp när du tittade på kortet för där har du tolkningen ingenannas tolkning här helt rätt i detta utan det är hur korten vidsade dig det och ingen annan en du som kan tolka detta.

Lasse

Spejan
0

Jo de är bara de att de är ingenting som kommer upp eftersom jag inte har en aning om hur man tolkar ett rättvänt positivt kort på en negativ plats. Jag skulle verkligen bli hjälpt av att få ett exempel. Tex hur du skulle tolka de om du drar drottning i bägare från en av dina lekar o den hamnar rättvänt på "de jag förlorar". Jag klarar inte att göra den här läggningen nånsin helt o hållet just för att jag inte förstår hur man ska tolka de när kortet hamnar där. Jag är en sån som behöver tolkningsexempel för att lära mig. Jag gör just nu mina läggningar för att lära mig men kan inte lära mig just de här om jag inte får ett exempel. Dåtif nutid framtid läggningar kan jag och läggningar som beskriver personligheten o till och med keltiska korset. Men inte vägskälet där ett kort berättar vad jag förlorar. Jag är helt enkelt trög o har fastnat där varenda gång.

Tarotstollan
0

Förstår att det känns frustrerande med sådana kort.
Eftersom jag inte vet vilken stjärna du lagt eller hur frågorna för övrigt är ställda skulle jag nog tolka som så:

Eftersom Drottning i Bägare är den ultimata hjärtedrottningen med mycket djupa rötter i kärlek, fruktsamhet, harmoni och andra djupa känslor. Hon ger råd och är ett stöd i alla situationer bl.a

Negativt kan ju vara att hon kanske ger för mycket råd, har svårt att inte lägga sig i det hon kanske skulle avvakta med mm

Min tolkning skulle vara att du ska vara försiktig så att du inte förlorar det positiva i känslan du har för Bägardrottningen och går för långt med dina känslor och kanske blir för påstridig i det som känns positivt för dig. Att du då förlorar det som också är bra.
Hoppas att du förstår hur jag menar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Spejan
0

Tack för exemplet, kompliserat de här men mina frågor var: ska jag sälja en sak som betyder mycket för mig och köpa en annan, den andra frågan var: är det värt att fixa till den så den går att använda? Båda gångerna kom kortet upp på de jag förlorar. Skulle jag kunna då tolka de som att jag bör avvakta att ta beslutet nu för jag kanske går för fort fram för att jag är impulsiv o vill så mycket så fort? Finns de mer exempel man skulle kunna tolka de på? De är så svårt när de dyker upp en drottning när de handlar om att investera i en sak.

Tarotstollan
0

Ja du, svår fråga men det är ju nästan aldrig bra att vara för impulsiv utan man behöver ju tänka efter före.
Har du tagit reda på vad det skulle kosta att laga den här saken, jämfört vad det kostar att köpa en ny?
Ibland kan ju priset vara avgörande!

Spejan
0

Ja priset är densamma men jag kommer att avvakta med att bestämma mig. Jag frågade de här mest för att öva. Fick något gott utav de hur jag än gör sa korten men förlorar drottning i bägare hur jag än gör så de är just de kortet som stör mig. För jag har fler läggningar av den här sorten där jag fastnat på samma ställe. Förstår helt enkelt inte hur man ska tänka när man ska försöka se vad man förlorar i ett kort. Men jag kanske får klura på lite till eller hålla mig till andra läggningar. Hade kortet symboliserat ett hinder så hade jag kunnat tolka de direkt, men inte när de handlar om de jag förlorar. Hakar upp mig på de och inte kortet i sig.

Tarotstollan
0

En annan sak du kan göra är att ställa frågan "vad är det Bägardrottningen vill visa mig?", och lägg kort för den frågan.

Spejan
0

Ah de kan jag ju göra har inte tänkt på de :) Kan inte nån av er lägga eller dela med er av en läggning av vägskälet. Då skulle jag få exempel på hur man tolkar de jag förlorar ur ett kort.