6 månaders stjärna?
Skall lägga en stjärna för de första 6 månaderna av 2013.
Problemet är att jag inte vet vilken stjärna som är bäst, vill gärna ha mer än ett kort för varje månad.
Har funderat på Keltiska korset för hela 6 månaders tiden eller Dåtid-Nutid-Framtid för varje månad, eller vad tycker ni?
Har ni några bra förslag?
Skall lägga den efter julen, så jag har god tid på mig att läsa och skriva!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Tack Isa, den passar nog också.
Det är inte för mig själv jag skall lägga, utan för en person som jag inte känner särskilt väl.
Dock fundersam på punkt 2, vet inte vad jag skall välja där. Förhoppningsvis kommer jag på något till det är dags att göra den.
Gör en egen där du månad för månad lägger något att fokusera på, något att se upp med och något du inte kan undvika samt för hela perioden lägger ett kort som visaeör styrkor värda att ta fram och sidor som måste jobbas ned?
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Tack Humblan, det var också en bra idé.
Ja, det blir svårt bara att välja rätt stjärna och sen dessutom tolka den också
.

Det är absolut inte så svårt eller så konstigt bara ni som tänker och gör det svårare en det är.
Du gör helt enkelt en stjärna som passar dig lägger till kort ellert tar bort kort så det passar dina behov. När jag lägger tex keltiska korset så i stället för fyra kort runt om lägger jag sex kort ett för varje månad och vill jag lägga fler kort på dessa sex kort gör jag det. det får bli så många kort jag har behov av.
Så alla stjärnor har ju en grund men den är inte fast o inga regekler som säger att man anpssar denna stjärna så den kan användas till ngt annat. 'O passar inte det så gör helt enkelt en ny stärna, Behöver absolut inte vara ngn av de stjärnorna so redan finns utan vara ngt hlt o hållet som du gör.
SÅ krångla inte till det för finns inga regler på att du ska göra si och så du gör helt enkelt det du behöver det som känns bra.
jag vet inte hur många stjärnor jag gjort och alla bygger på Keltiska korset men för att anpassa korset för just det ändamålet jag vill ha denna läggning så kan det se ut på olika sätt gång för gång. Inte ens ngt man behöver tänka på det blir så automatiskt. o så har man gjort i alla tider när man lagt tarotkort så absolut inget konstigt i detta.
Lasse
#5. Du har helt rätt Lasse, men ibland står det helt still i "bollen" och ibland vill man hålla sig till de vanliga stjärnorna som man känner till.
Dessutom är jag ingen van tolkare, men får jag bara tid på mig så fixar jag det, det var därför jag ville vara ute i god tid.