Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 5323 ggr
chabtouta
0

stämmer era spådomar alltid?

stämmer det ni spår alltid? tar ni betalt?

Skogshumblan
2

Varken det jag själv lägger för andra eller fått lagt för mig stämmer till 100% men större delen gör det. Oftast är det någon liten detalj eller händelse som jag inte sett hända irl. Huruvida man tar betalt eller ej är något vi har olika åsikt om. Jag tar inte betalt men jag lägger inte för andra så ofta. Jag har däremot inte något emot att betala en peng cör att få kort lagda, mwn givetvis finns det gränser för vad jag tycker är rimligt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
2

Jag kan inklämma att jag inte ser korten som ngn spådom.
Korten använder jag endast för vägledning för att individen sedan skall ta sina egna beslut utifrån vad korten säger om deras situation och kommande framtid.
Jag tar betalt för det jag gör, och oftast har jag rätt. Dessvärre är jag  inte mer än människa och långt ifrån fullkomlig. Precis som alla andra. Flört

Skogshumblan
0

Bra förtydligande cs, håller helt med!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Ravenna]
1

Jag ser mig inte som en siare utan som en tarottolkare. Det betyder att jag inte håller på och siar i en framtid och leverar några färdiga svar till klienter, även om jag också kan ge svar på framtidsfrågor.

Men jag tycker att frågan som ställs i en läggning är viktig, svar på ja eller nej-frågor är för mig inte särskilt utvecklande och stärkande för klienten även om jag ibland svarar även på såna om det är vad klienten vill.

Mitt fokus är på att klienten ska gå vidare med ett förhoppningsvis bredare perspektiv, nytt fokus och känna sig inspirerad att själv kunna ta tag i saker, eller släppa taget om något.

Så för mig är Tarot vägledande. Det är vad jag använder korten till, jag låter dem få fiska upp det som finns inom klienten själv.

Och det allra bästa med en läggning är när det får vara en dialog mellan mig, korten och klienten. Då kan saker hända som är väldigt givande och inspirerande, för klienten är själv delaktig. Så jag ser mig alltså inte som någon som leverar färdiga svar, snarare som någon som visar på möjligheter till skapande och förändring. :-)

Det jag ser i korten är det som finns i klienten, de är en spegel på så sätt. Och det jag ser är det som klienten projicerar; känslor, tankar, rädslor, farhågor, förhoppningar, möjligheter, etc. Därför kan en tarotläggning vara annorlunda från ena dagen till den andra, eftersom vi människor hela tiden ändrar oss. :-)

Utifrån den respons jag får av klienter så "stämmer" det jag tolkar för det mesta. Men som det sagts; inget är 100% hela tiden och det är inte mitt mål att det ska "alltid stämma till 100%", jag garanterar inga såna resultat, livet funkar inte så. Det är inte det viktiga för mig heller, utan det viktiga är det jag beskrivit ovan.

Och ja, jag tar betalt för mina tjänster. :-)

Amandla
0

Instämmer med de föregående! Jag lägger korten först och främst för vägledning, råd inför framtiden och förståelse för hur man hanterat sitt liv tidigare med upp- och nedgångar. Jag tar betalt.

tarotlasse
3

Om din tarotläggnin alltid stämmer  ja då är du en riktigt dålig tarotläggare och inte förstått vad tarotvägledning o siande handlar om.

Stämmer allt så har du och korten påverkat den egna viljan och det får vi under inga omständigheter göra för då gör vi klienterna en stor björntjänst.

Det är aldrig vi eller tarotkorten som ska ta besluten det är klienten själv som ska fatta sina egna beslut.

Ditt arbete är att vägleda och underlätta klientens beslut.

Det behöver inte alls stämma med  resultatet av tarotläggningen.

För som tarorläggare ska du lika mycket förebygga och underlätta så klienten inte hamnar i ett problem som korten visar.

För visar korten ett problem kan klienten påverka detta och förändra situationen så aldrig problemet uppstår och då fär jag  helt fel resultat.

Det är så en vägledning ska gå till inte på vad som stämmer eller inte.

För ett felaktigt resultat  kan ofta vara det rätta resultatet.

Ser jag en ekonomisk kris och en hög utgift för en reparation på huset eller bilen till sommaren.

Så kan jag antingen spara undan lite extra pengar så det inte blir en ekonomisk kris till sommaren.

Eller jag kan byta bil innan bilen går sönder.

Jag kan också hjälpa klienten i sin planering och kanske tidigare lägga denna reparation så den kostnaden kanke inte kommer mitt i semestern.

Så klienten kan påverka resultatet så det blir helt felaktigt men ändå är det rätt.

Tarotkorten är inte bara vem som är den rätta kärleken eller vem man ska träffa även om detta kan vara en viktig fråga för många.

Så är det också den svåraste frågan att besvara för två personers beslut  du ser inte vad som sker utan på möjligheten..

Korten kan visa att det finns alla möjligheter till ett jätte bra förhållande men motparten kanske beslutar att inte satsa på detta förhållandet av olika anledningar.

Men möjlighetrna skulle vara helt fantastiska om motparten bara vågade ta det beslutet.

Så korten kan visa helt rätt men en av parterna gör ett annat val en vad korten rekomenderar.

Det händer så ofta och det som oftast leder till de flesta besvikelserna hos klienterna  men vi kan inte se alla beslut.

Jag har siat om fantastiska kärleks förhållande som aldrig skett för mot parten tog ett annat beslut en det som var mest troligt.

Jag har även varit med om att sia om kärlek där den ena eller andra partnern inte alls varit intreserade.

Eller där de personerna blivit oense och skilts som ovänner men i båda fallen så har de blivit ett par flera år senare.

Jag hade en person som jag såg skulle inleda en djup och fin kärleks relation på en fest som hade med hennes arbete att göra.

Kärleken dök aldrig upp och hon var jätte besviken och hon sa enda festen  med samband med arbetet var företagets julmiddag o fest på lokal men sådant gick inte hon på.

Hon fick reda på möjligheterna men hon tog dom inte.

Varken jag eller korten kan åka hem till henne o tvinga henne att gå på denna fest så reultatet påverkas oftast av ens egna beslut.

Men naturligtvis kan jag tolka fel också för all information går igenom vår egen hjärna och påverkas av vårt eget logiska tänkande.

Eller som jag sitter på en mässa och får säga till personen att dessa kort är så röriga och jag får så många kort på klientens personlighet som visar på totala motsatserna.

Att det bara skapar ett stort kaos för mig så att hur jag en lägger får jag inte i hop detta så lika bra vi avbryter läggningen.

och personen säger att det är personens liv i ett nötskal och att personen är scitzofren o ber mig fortsätta.

Det var den bästa tarotläggning personen någonsin gjort sa klienten men mitt logiska tänkande sa ngt helt annat och där jag inte fick det att stämma men det  var ju klock rent  o blev en ruggigt bra vägledning i personens akuta situation som jag inte hade en aning om  men jag ville avbryta på grund av mitt logiska tänkande.

Så vi är långt i från felfria o finns ingen som är det.

Vi kan alltid tolka fel o göra fel o alla gör fel i bland ovsett  om jag är tarotläggare, proffessor, läkare eller polis.

Lasse

tarotlasse
0

I ett tidigare förhållande där förhållandet inte fungerade o vi båda insåg att det helt enkelt inte funkade hur mycket vi en älskade varandra så blev det  oftast väldigt turbulent och missförstånd.

Vi var eniga att gå åt varsitt håll men innerst inne ville hon inte det ändå.

Hon ringde en tarotlinje och denna tarotläggare sa att jag var ständigt otrogen att det var så många kvinnor så att jag brydde mig inte om henne så jag var en skitstövel o inget att satsa på.

Hon blev jätte ledsen o att jag  nu bedragit henne ljugit för henne.

Det slutade i ett självmordsförsök.

Det stämmde inte alls jag hade alldrig varit otrogen mot henne och jag brydde mig verkligen om henne så totalt felaktigt av tarotläggaren o som var nära att leda till ett dödsfall.

Vi avslutade förhållandet  en tid senare och  jag började chatta på flera dating sajter o plötsligt hade jag mycket riktigt många kvinnor runt omkring mig och jag datade flera stycken samtidigt och det blev ett jäkla kaos så korkad är jag inte igen.

Det var troligtvis detta tarotläggaren såg när hon tittade på mig och som tarotläggaren tolkade helt fel och att jag ständigt  skulle vara otrogen  men  detta skedde  3 månader efter förhållandet var avslutat.

En tolkning som stämde men ändå helt felaktig och som skapade ett sådant eleände och kaos denna vägledning var absolut inte att hjälpa som är vår uppgift  inte meningen vi ska stjälpa.

Lasse

tarotlasse
0

När det gäller att ta betalt är det upp till var och en.

Vill man lägga kort gratis så gör det och vill man ta betalt så gör det.

Finns fördelar o nackdelar med båda delarna.

Jag får ofta höra att ingen ska ta betalt för denna fantastsika gåva.

Men jag tar inte betalt för gåvan  jag tar betalt för tiden jag lägger ner då jag istället kunnat umgås med familjen eller arbetat med ngt annat.

Nackdelen med att ta betalt är att alla som behöver hjälp inte har råd med hjälpen vilket är tragiskt o en stor nackdel.

Men nackdelarna att lägga kort gratis är så mycket mer.

Jag tog inte betalt de första 3 åren men ni kan inte ana vilken hänsysnslöshet och utnyttjande detta ledde til men även till ett beroende och till att sluta att fatta egna beslut hos folk skapades.

När folk ringer dagligen  o frågar om allt från vad dom ska ha till middag till om man ska välja det bruna eller svarta skorna.

För hände att folk ringde från affären och frågade både om skor. kläder o livsmedel.

Finns folk som blir beroende och slutar att ta egna beslut även om det vardagliga hushålls arbetet.

Många av dessa sätter sig sedan i svåra skuldfällor  hos olika Tarot linjer men det var ju gratis från början till tarotläggaren tröttnade på att som i vissa fall folk som ringde flera gånger om dagen.

Gratis skapade ett beronde som blev rejäla skuldfällor när det inte var gratis längre.

De behöver annan hjälp inte hjälp från en tarotläggare.

Folk ringde dygnet runt oavsett vardagar o helgdagar och folk blev förbannade när man inte ville lägga kort kl  03.00 på natten.

Man tänkte inte på att inte på att jag har en familj i övrigt som kanske ville sova ostört på nätterna.

Jag kunde heller inte av vissa orsaker stänga telefonen på nätterna.

Så till slut fick jag skaffa ett telefon abbonemang till där jag kunde stänga av telefonen på nätterna.

En påskafton på kvällen ringde en person och ville ha en läggning jag sa att jag druckit en snaps till sillen och aldrig la kort med alkohol i kroppen.

Jag har aldrig i mitt liv fått en sådan utskällning för att jag inte la kort och för att jag druckit alkohol.

Vid ett tillfälle då jag skulle jköra barnen till ett barnkalas så ringde telefonen jag trodde det var min fru.

Men var en kvinna som ville ha en Tarot läggning jag berättade att hon fick återkomma för jag skulle köra barnen till ett barnkalas.

Då hotar kvinnan att hoppa från balkongen om jag inte svara på hennes frågor om kärleken som gjort slut.

Till slut var det så många som ringde och många som inte accepterade ett nej så jag orkade inte ett heltids jobb plus tarotläggningar  och en familj så jag  gick in i väggen.

Finns inte heller ett förhållande som klarar detta och skilsmässa jag jobbade ju bara.

Var sedan tvungen att ta ett beslut om att gå ner i tjänst  o ännu senare sluta arbeta överhuvudtaget för att hinna med o orka alla som ringde o ville ha hjälp.

Jag behöver också mat på bordet o kläder på kroppen även mina barn behöver detta.

När jag började ta betalt så blev det en total förändring folk slutade ringa på nätterna.

Jag blev inte utskälld när jag bad folk återkomma på min arbetstid och folk accepterade att de fick boka en tid längre fram.

Så kan fortfarande inte förstå hur folk tänker att bara för man har det som en hobby och gratis då ska man vara tillgänglig och kunna med en gång o skälla ut personer som inte kan just då.

Jag är helt övertygad att man inte ringer till sin frisör på detta sätt.

Varför gör man sådan skillnad ?

Det var en fruktansvärd hänsysnslöshet och ett utbyttjande av både mig och min familj visst mitt egte fel som tillät det i och för sig.

Men när jag tog betalt så var det ingen som protesterade när jag sa nej eller gav dom en tid på arbetstid så upplver en helt annan acceptans när jag tar betalt för min tjänst en när jag gjorde det gratis.

I dag accepterar inte skattemyndigheterna detta som en hobbyverksamhet längre så är nu egen företagare.

Många tycker att 600 kr för en timme är  fruktansvärt mycket o visst det är mycket pengar om man är arbetslös eller sjukskriven.

Men 67% av pengarna vill staten ha i moms skatter o sociala avgifter sedan ska jag betala hyra värme, telefon  för lokalen  jag arbetar i.

Så av dessa 600 kr är det inte mycket som går till min lön.

Jag har betydligt högre timlön när jag hoppar in  som personlig assistent en vad jag har som tarotläggare.

Så vad är en rimlig summa för en tarotläggning tycker ni ?

Lasse

Mads
0

Efter många års gratisläggande tar jag nu betalt, men lägger även gratis fortfarande och det kommer jag nog alltid att göra till och från.

Och jag vägleder tillsammans med korten och min mediala förmåga, ofta stämmer det sedan väl vad som kommer men självfallet inte alltid på klienten kan välja annat på vägen.

Amor Vincit Omnia