Godmorgon 3:e december
Godmorgon i stugorna!
Det var länge sedan jag skrev här.
Nu har vinter och kyla även kommit till min stad. Jag gillar inte riktigt vintern, men jag älskar när snön precis har kommit och det ligger helt oförstört och fluffigt på marken, och trädtopparna gnistrar magiskt när vintersolen ligger på.
Jag har lyckats göra julfint i byggröran i helgen, lampor, ljus och stjärnor pryder mitt lilla hem. Stearin osar, nötter knäcks och klementiner och kardemumma doftar… Just nu är det verkligen mys!
Hur har ni det ute i landet? Hur mår ni? Har vinter och snö kommit? Och börjar julen komma i antågande även hos er?
Jag hoppas att ni alla haft en fin helg, fin 1:a advent och får en kommande fin vecka!

-14 grader, strålande sol, litelite vitt på marken. Jag har börjat pynta men hann inte klart före helgen, har varit hos goda vänner från fredag till söndag. Vi var på Lisebergs julmarknad på fredagskvällen, jättemysigt! 
Å det låter verkligen mysigt Amandla… Men -14 får du behålla för dig själv! 
Här har det varit mulet och det har snöat hela dagen, så vi har väl ca 2-3 cm just nu. Kallt också -7,4 för tillfället, har faktiskt fått lite julstämning nu när snön kommit.
Har varit ute en kort promenad och handlat.
Håller fortfarande på och plockar i "skiten", det dröjer länge till innan jag kan börja pynta! 
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nu är det -18 här… *burr* och gissa vems vinterjacka som gick sönder förut? Hela dragkedjan är kaputt. Så jag måste åka in till stan imorgon och jaga ny jacka, kan ju inte gärna vara utan
På kvällsrundan med hundarna fick jag bylta på mig fleecetröja och ullkappa, det funkade i de 10 minuterna vi var ute men skulle inte hålla så mycket längre heller.
Fy.. jag fick göra detsamma här för två dagar sedan. Var både jack och skolös och var tvungen att ila in till stan och ta mina sista sparade pengar för att inhandla ny jacka och skor så jag överlever kylan som slog till! …men vilken räddning! 
Jag vet faktiskt inte alls hur kallt det är här. Lever utan termometer för annars skulle jag inte gå ut!! *s*
Men lagom för att kläderna inte ska räcka till och för att det ska bli strömavbrott i hela stan. Det är jättekallt! 
Vad väntar du på Stollan när du inte kan börja julpynta? 
# 5. Jag väntar på att få den stora känslan för "städarexplosionen", så jag får bort all skit och änglarnas grovstövlar 
!!!!
Haha.. den kommer nog snart! Den som väntar på ngt gott har man ju hört tals om… ;)