Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 1343 ggr
chabtouta
0

Osäker, spå andra i tarot?

Hej,jag köpte min första tarotlek för 8 år sen,jag spådde bekanta och vänner. Mycket stämde och jag gick på egna tolkningar och intution. Tyvärr kastade jag korten för ca 3 år sen för jag trodde de skulle bringa mig otur. Nu har jag köpt en ny kortlek för jag lockas jättemycket av de, jag dras till tarotkort de pratar med mig..utan att låta knäpp. Jag känner mycket när jag granskar ett kort och ska spå någon,har svårt att hitta ord ibland. Jag ska börja spå andra och ta betalt för det, men känner ett stort ansvar och blir osäker på om jag kan tillräckligt redan. Har spått i vanlig kortlek i ca 15 år, Tarot bara några år…

Har ni några goda råd till mig?

Amandla
0

Är du det minsta osäker på din förmåga och kunskap, så låt bli att ta betalt.

Som experiment kan du lägga korten (utan att ta betalt) för 10 för dig okända personer och lyssna på deras reaktioner. Är de nöjda så kan du lugnt börja ta betalt, är de mindre nöjda överlag (en och annan blir aldrig nöjda *suck*) så fortsätt träna.

Du måste våga ta steget någongång - förutsatt att du har som mål att kunna ta betalt förstås.

chabtouta
0

Tack för svaret amandla,nej jag är inte osäker på min förmåga men har aldrig spått en helt främmande människa förut,så tänkte först få beskriva de som person gratis eller deras nuvarande situation gratis så jag ser om de går att spå sen om de är nöjda och vill veta mer så får de betala, vad sägs om det?

Förmåga har jag, kunskap har jag också, vill bara först få bekräftelse..snarare tron på mig själv som velar.

[C Stark]
0

Öva på oss här inne på forumet  om du vill testa på andra innan du går igång? Vi kan ge dig bra feedback! Glad

Hur mycket du kan vet du bara själv. Vågar du lita på dig själv och det du gör så är det bara att köra. Men lär dig även god affärssed, försäljning o sevice sos är en stor del av arbetet.

Lycka till! =)

[Ravenna]
0

#2 "Förmåga har jag, kunskap har jag också, vill bara först få bekräftelse..snarare tron på mig själv som velar."

Du kan aldrig få din tro på dig själv att komma från någon annan. Om du verkligen har förmåga och kunskap, så lita på det, tänk inte så mycket och sök inte andras bekräftelse.

Att få respons från klienter är en sak, det är förstås alltid trevligt, men det kan inte vara en utgångspunkt för läggningen. Du lägger inte kort för någon människa för att få bekräftelse på att det du gör är bra, du lägger korten för att hjälpa en annan människa i deras situation_.
_

[Ravenna]
0

Som C Stark säger; öva här i forumet! :-)

chabtouta
0

Ok ska öva här, har övat på två tjejer och en av de stämde väldigt bra på trots att jag var trött o min son störde mig lite. Ravenna du har rätt,jag ska hjälpa och guida andra inte söka bekräftelse..det är de som ska ha bekräftelse av mig. Tack för era råd!

chabtouta
0

Ravenna, kan jag få beskriva dig som person? genom hjälpa av mina kort?

tarotlasse
0

Tarotkorten handlar inte om att ha rätt eller fel.

Du kan se en sak och ge en vägledning och personen kan genom detta förändra situationen och även på resultatet.

Har du då rätt eller fel ?

Som Tarot läggare ser su aldrig vad som sker i framtiden utan du ser det troligaste resultatet.

Vilket din klient påverkar själv genom sina egna beslut.

Jag har sagt till en klient att jag såg ett fängelse straff inom ett år. Personen blev blek i ansiktet och erkänner att den är inblandad i organiserad brottslighet.

Tarotvägledningen fick honom att göra ett annat val och lämnade kriminaliteten.

Han fick aldrig ett fängelse straff  hade jag rätt eller hade jag fel ?

En tarotvägledning är inte alltid att få rätt resultat snarare tvärtom så är ditt arbete som vägledare att vägleda så att klienten har lättare att ta sina egna beslut inte på hur det blir för det påverkar klineten helt och hållet själv.

För varken korten eller du tar ett beslut eller ska göra det utan det är klienten själv som måste fatta det beslutet.

Ditt jobb är att underlätta det beslutet så resultatet behöver inte altid stämma utan att det är fel.

Så visst har man ett jätte ansvar som tarotläggare och ngt man alltid får fundera på innan man börjar arbeta med det proffesionellt.

Kan du hantera självmordsbenägna personer som behöver hjälp.

Kan du hantera en person med psykisk sjukdom o har en psykos eller befinner sig i andra kris situationer o trauma.

För det händer ofta man stöter på detta som proffesionell tarotläggare.

För livet är inte bara en räkmacka utan räkmackan har oftast en sur citron klyfta också.

Som proffesionell tarotläggare kommer du stöta på bägge delarna.

Man träffar även alla slags mäniskor allt från präster. direktörer till mördare o våldtäcktsmän.

Lasse

chabtouta
0

Tack så jättemkt tarotlasse!Skrattande