Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tarotleken-kortens-betydelse
Läst 642 ggr
[Tizzelizzan]
0

king of flowers?

i min trädgård ligger ett upåochner vänt Tarot kort. vänder de om och de är ling of flowers. Det är min kortlek och den är aldrig använd. Tror någon av barnen tagit och lekt med den. Blir väldigt nyfiken vad kortet vill däga mig. Har inte sett de innan och de öåg ändå öppet att lägga märke till. Någon som har en aning?

Amandla
0

Vilken svit motsvaras av flowers? Innan jag vet det är det svårt att svara…

[Tizzelizzan]
0

vet tyvärr inte heller. hittar inte på google heller :(

[Ravenna]
0

Vilken tarotlek är det?

[Tizzelizzan]
0

Tarot of hellen

[Tizzelizzan]
0

hittar inte ens något på ggogle där man ska kunna hitta allt :(

[Ravenna]
0

Okej, den känner jag inte till tyvärr. Fick du inte med någon beskrivning när du köpte leken, det brukar komma med ett litet häfte oftast?

Annars får du väl sätta dig ner i lugn och ro och känna efter vad kortet vill säga dig. :-)

Tarotstollan
0

Efter lite sökande på konstnärinnan Valerie Bernard hittade jag detta:
Leaves Löv Stavar
Branches Grenar Svärd
Flowers Blommor Bägare
Grains Frön Mynt

Så ditt kort är: Kung i Bägare.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[Ravenna]
0

Tarotstollan, det verkar som att TS har lämnat forumet, såg det precis när jag hade skrivit mitt senaste svar.

Trasslig
0

skapade en ny användare pga personliga själ.
Så ni vet att jag är samma!

Tusen tack för hjälpen!!! Hittade 2 kort till idag i trädgården, en sex i bägare måste de bli då och en 5 i mynt. (six of flowers och five of grains)

Om jag förstår de rätt så symboliserar kung i bägare en man i ett vattentecken? Min man är kräfta. Frågan jag ställer mig är om jag ska tolka alla 3 korten ihop. även om jag hittade koret olika dagar. Känns lite som jag hittat en skatt och att de vill säga mig något.

Tarotstollan
0

Har du hittat alla 78 korten än?
Det vore ju synd om den var borta eller förstörd.
Jag är nyfiken på den, och har funderingar på om jag skall köpa den eller ej.

Trasslig
0

Tyvärr har jag bara hittat dom 3 korten. Har iofs inte letat men tror dom ligger på vårt terasstak :(
Jag är inte jätte haj på de här med Tarot kort överlag så kanske därför jag tycker denna va extra svår.
När jag köpte den trode jag de va en annan som jag inte ens minns vilken nu. De va ett tag sen.
Gav den till min ena som för han tyckte den va fin. Äldsta sonen hittar den och tror de e något man ska kasta runt med. :(
Men de är som de är.

Tarotstollan
0

Jag kan förstå att du finner denna svår, efter vad jag läst om den så är den inte för Nybörjare precis.
Jag skulle heller inte kunna tolka den utan boken som hjälp.
Jag dras till bilderna eftersom den tydligen har men naturen och växter att göra och sådant är ju alltid inspirerande tycker jag.