Tips att välja tarot-lek
Hejsan alla goa människor.
Jag har ju i och försig 2 lekar. Tooth-tarot och Rider Weit, båda på svenska. Det är perfekt.
Men nu skulle jag vilja få in tips på andra fina lekar, gärna som det finns bok till ock de ska vara på¨svenska.
Det vore änven bra om jag kunde titta på bilderna på nätet och bilda mig en uppfattning om det är något som passar mig. Hmm. Cosmic Tarot på svenska är kanske bra. Är en lek någon kan rekommendera?
Jag vet varken ut eller in.. Puuuh
Hå hå.
Tacksam för lite hjälp med detta
Hej Christina!
Cosmic är en lek som brukar rekommenderas till Nybörjare, den är ju i milda pastellfärger och väldigt vacker tycker jag.. Det var en av mina nybörjarlekar.
Däremot finns det ingen bok på svenska till den, mer än det lilla vita häftet som brukar vara med i asken.
Däremot finns det en sak med Cosmic jag inte gillar, och det är att alla hovkorten är lugna! Det finns ingen aktion på något av de 16 korten, inte ens Prinsen i Svärd som brukar storma fram i full galopp. Utan de flesta är avbildade med att de tittar tillbaka på dig själv!
En annan svensk lek som oftast förbises är: "Jolanda den tredjes Tarot", av en av Sveriges mest kända häxor Rosie Björkman. Bilderna är ritade av Hans Arnold.
Till den finns en bok på svenska. Enda minuset där är att den är inbunden och då kostar ganska så mycket!
Den leken gillar jag skarpt!
Bilder på 1000-tals tarotlekar kan du se på www. Aeclectic´s sida.
Där heter dock Jolandas lek The Swedish Witches Tarot.
Sen kommer jag inte på flera, men kanske att någon av de andra här inne känner till några mer.
Lycka till med jakten på din nästa lek!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Ja, kika in på aeclectic. Sen kan du ju söka på tex adlibris eller nåt och se om de har den leken hemma. Då kan man ju även se om de har den på svenska.
Tack för tipsen. Jag ska kika runt lite på Aeclectic få se om jag fastnar för någon lek