Känslor om sviterna?
Finns det någon svit som du "reagerar extra på " bara du tänker på den?
En känsla som inte riktig stämmer på något sätt i sammanhanget,
vilken känsla är det som kommer upp i så fall?
Alltså denna känslan är för hela sviten och har inget med stjärnor eller tolkningar att göra, också oberoende av vilken lek du använder!
För mig är det "Stavar", jag känner bara en stor likgiltighet eller tomhet för den sviten.
Ofta glömmer jag bort vad den heter, kan sitta i flera minuter och fundera på vad den heter, de andra tre kommer jag oftast ihåg hur lätt som helst.
Ibland kommer jag på vad den heter, men oftast får jag kolla i leken eller i någon bok!
Har funderat lite varför jag känner så för "Stavarna" och lite har jag väl kommit på, men helt har jag inte förstått varför!
Några förslag?
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Hmm, intressant. Sviterna är ju baserade på varje element och stavar är eld. Så att du upplever den kompletta tomheten/likgiltigheten inför stavarna, det tyder ju på något.
En blockering av något slag? Kanske du skulle utforska det elementet? Möta det? Vad känner du inför Eld som element?
Tack för att du svarade.
Ja, jag har ju själv funderat över varför just stavarna "försvinner" i mina tankar när jag skall försöka komma ihåg. Själva korten går ju bra att tolka när de kommer upp och så ….
Själv har jag tänkt på att eftersom stavar också bl.a. står för arbete och jag aldrig trivdes på mitt arbete och dessutom blev skadad där….. att det kanske kan ha en del med det att göra….
Eld som element, mycket intressant!
Själv är jag ett lufttecken.
Jag gillar tända ljus mycket.
Det här får jag fundera vidare på!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
#2 Ja du får fundera vidare, berätta gärna om du kommer på något mer. :-)