Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 5811 ggr
[akumas7]
0

Rena korten?

Hej Hej.

Hur renar ni era kort? Jag känner att min 9år gammla thoth lek är ful med alla möjliga energier och dessa stör när jag ska spå med korten.

Jag känner även att jag aldrig blandar klart korten, jag känner inte när korten är klara. Och ibland får jag en inre bild av ett kort i huvudet och då tänker jag ju självklart att jag ka få upp det kortet, men det får jag aldrig i alla fall. Vad kan det bero på att jag ser kort i mitt inre fast ändå inte får upp dom. Ska jag ta med det kortet i alla fall då?

Hällsningar

Ps. Jag vet inte vart dena tråd platsar, så om den ligger fel får ni gärna flytta på den ;)

Tarotstollan
0

Om du känner att du behöver rena dina kort finns det många olika saker du kan göra: fullmånebad, solskensbad (tänk på att de kan bli blekta), dra dem genom rökelse, dra genom ljuslåga (tänk på eldrisken), använd olika kristaller, sortera korten i ordning mm
Detta är vad jag kommer ihåg just nu.

Vet en som skrev här på sajten att hennes kort också kändes inpyrda med gamla energier eller något, hon kastade sin och köpte en ny.
Kommer inte ihåg vem det var men hon kanske ger sig tillkänna här så småningom.

Själv har jag aldrig renat mina kort, men å andra sidan är jag den enda som använt dom.

Det där med att aldrig känna att de är färdigblandade känner jag igen, förut kunde jag sitta i 10 minuter och blanda och det kändes inte klart ändå! Till slut bestämde jag ett antal gånger jag skulle blanda korten och sen fick det vara bra!

Att du tänker på ett kort tolkar jag som att du skall ta reda på vad det vill säga dig! Plocka ur det ur leken och studera det, skriv upp vad du får fram, känn in det ordentligt.
Om du känner att du vill ha med kortet i en tolkning, gör det!
Det är bara du själv som kan bestämma hur du vill ha dina läggningar.

Hoppas att du fick något svar som känns bra för dig.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Amandla
0

Jag har kastat min gamla lek, så det var nog mitt inlägg. Det var en befrielse och jag har inte ångrat det en sekund Skrattande

Renar korten gör jag sällan, men då skickar jag reiki igenom dem. Däremot sorterar jag upp dem emellanåt, det finns en tråd om att sortera korten.

Bestäm dig helt enkelt för hur länge du ska blanda. Räkna till sju (eller valfri siffra förstås), eller dra korten ur leken helt slumpvis. Testa dig fram!

[akumas7]
0

Hej Hej

Tack för förslagen, jag ska prova att rena dom på lite olika sätt och se om det hjälper om inte så slänger jag leken och köper en ny.

Jo det är några stycken som brukar hålla på med mina kort, de lånar korten ibland och gör läggningar till sig själv.

Jag ska nog säga till dom att de inte får göra det.

Jag ska prova det du sa om att räkna medan jag blandar, så får det vara klart när jag har räknat klart :)

Tack för förslagen :)

Hällsningar

tarotlasse
0

Jag renar heller alldrig korten men fick lära mig en gång i tiden att rena leken efter varje gång genom att sortera leken i nummer följd och i dom olika familjerna då renade man dels leken och dels hade man ordning på att man hade alla korten kvar i leken.

Vilket kan var bra att veta att man har samtliga kort i leken.

Men när man som jag åkte runt på mässor och kunde göra 10- 15 läggningar om dagen så var det omöjligt att rena leken mellan varje gång och det fungerade ju precis lika bra ändå så jag har slutat rena mina lekar och fungerar precis lika bra ändå.'

Finns dom som renar korten med rökelser och med salvia men det är helt meningslöst för det funkar inte överhuvudtaget.

Jag har testat att rena föremål med rökelser Salvia grovt salt och andra renings metoder men energierna sitter fortfarande kvar.

Bara för en månad sedan bar jag en sten på mig och det var en vecka som var kaotisk och då jag mådde väldigt dåligt.

jag sade upp mig från mitt jobb  jag avslutade ett förhållande och min mamma hamnade på sjukhus så allt var kaos.

Jag renade först denna kristall med bränna salvia sedan lade jag denna sten i grovt salt och skjölde den i vatten. Lade sedan ner den i burken med grov salt igen ytterligare en natt.

Tog sedan med mig stenen till den mediala cirkeln och bad fyra personer göra en psykometri och läsa av energierna i denna sten.

Alla fyra kunde klockrent berätta om dessa händelser och det kaos jag haft under veckan jag bar på stenen men dom kunde även få fram dom positiva händelserna som skett under veckan.

Så det går inte rena föremål hus eller tarotlekar från energier för hur mycket du en renar dessa föremål hus eller platser så kan man ändå läsa av dom.

Så man kan lika gärna använda selleri eller gurka för det funkar inte det heller.

Har testat nu flera gånger och varit i så många hus där folk renat husen med salvia och med andra metoder och det har ändå gått att läsa av dom gamla energierna.

har varit i hus där dom boende betalat 5000 kr och mer för att rena sina hus där medium gått runt i huset med salvia rökelser.

Men likförbaskat har dessa plats minnen och energier i huset funnits kvar och dom boende har fortfarande känt dessa obehag.

När då jag o mina kolegor kommer dit och också kan läsa av samma energier och minnen av som skett i huset fast det har blivit renat av salvia ett flertal gånger så rent bullshit och att lura folk på pengar.  tror det är ett 50 tal hus nu där an renat husen med salvia utan verkan elelr där det t.om med blivit ännu värre efter reningen eftersom det varit en ande som då blivit uppmärksammad men tyväärr fick anden aldrig säga ngt till mediumet för det var ju fullt sysselsat att inte bränna fingrarna på salvian.

Men 5000 kr kostade det  för att få ännu värre besvär i huset o detta är ett ytterst känt medium som skriver böcker om sin förträfflighet.

Så det går inte rena och ta bort varken goda eller dåliga energier och minnen  tyvärr det enda sättet är att lära dom boede att stänga er och slippa känna av dessa energie minnen för enda som hjälper.

Lasse

Tarotstollan
0

# 4. Ok, tack! Det var intressant!
Så antingen behålla sakerna eller kasta och köpa nytt! Obestämd

tarotlasse
1

Kasta tycker jag är  väldigt synd jag köpte min första tarotlek för 17-18 år sedan och jag använder den fortfarande att par ggr i veckan. Den är så sliten att pappret börjar ramla sönder på sina ställen men den fungerar alldels utmärkt fortfarande trots det är över 10 år sedan jag renade den.

Så får jag fortfarande klockren information från dessa trasiga lek.

Så hur slitna smutisiga  och hur mycket negativa energier den smalat på sig genom åren så ger den som sagt vad fortfarande korrekt information.

Det har inget med leken att göra utan har enbart med ditt inre och dein intuition och dina egna tankar.  tror du den är smutsig och inte funkar sp gör den inte det. Samma som när jag var på en mässa där en av tarotläggarna glömt sin siden duk hemma och hon kunde inte lägga kort utan sin siden duk.

Så våra ritualer och tvångs tankar kan tyvärr ställa till för mycket.

Hon hade betalt 2000 kr för ett bord och satt bara o surade för hon glömt siden duken och inte kunde tolka korten.

Hon försökte inte ens en gång hade inte spelat ngn roll om hon hade haft sin siden duk eller haft skivad gurka som underlägg det hade funkat lika bra med selleri också. Det är enbart vårt eget mentala tänkande som stället till problem för oss. Korten fungerar precis i alla situationer  bara vi själva som begränsar det genom ritualer  och mentalt tänkande.

Lasse

Tarotstollan
0

# 6. Haha, "gurka eller selleri" kan undra om hon ens var någon bra tarottolkare innan hon glömde duken.
Nej, jag har ingen rätt att vara elak, jag kan ju knappt själv tolka något vidare utan behöver hjälp av böckerna! Oskyldig Men hade jag varit hon, hade jag i alla fall försökt!

Här hamnar mina kort lite varstans, MEN, stället skall vara rent och jag tvättat mina händer innan jag tar i korten. Har inget med energier eller annat att göra, tycker bara om att vara ren om händerna. Tids nog blir väl korten slitna och smutsiga, behöver ju inte fläcka ned dem med marmelad, ketchup  mm som man kanske råkar ha på fingrarna eller så…
Har ju katter som trampar runt på korten och ligger på dem och så där, så de blir "märkta" på annat vis.

Men nej, jag tror inte jag skulle kunna kasta mina kort hur gamla och slitna de än blir. Enda undantaget om de går sönder, tror jag Obestämd!

Tänkte nog mer på de andra här som besväras av de gamla energierna, om de bara har dessa alternativ att antingen acceptera eller köpa nytt!

Ayanna_h
0

När jag renar mina kort bruka jag hålla dem i vänster hand och knacka lätt på dem. Funka bra för mig.