Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-stjärnor
Läst 2376 ggr
[GunillaR]
2011-06-20 20:44
0

Tarotmall

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer en läggning som kan vara bra att ha. Hur läggningen ser ut finns i bilden längst ner i tråden.

Ibland vill man ha flera kort som ger vägledning i en speciell fråga då varje kort har sin betydelse i läggningen. Här kommer en mall som kan ge ett bra stöd. Den som vill redovisa sin läggning är välkommen att göra detta, likaså den som vill ha lite hjälp med tolkningen.

Börja med att tänka på en fråga, den frågan som du vill ha vägledning till. Blanda din lek och dra sedan 10 kort. Lägg dem enligt mallen med baksidan uppåt. Vänd korten efterhand som du tolkar dem.

Detta är vad korten står för:

Nummer 1

Detta är Alpha och Omega, början och slutet. Detta kort indikerar på roten, den ursprungliga orsaken till frågan.

Nummer 2

Visar på de maskulina aspekterna. Detta kort relaterar till förhållandet med din far och förklarar hur detta förhållande påverkar dig i ditt handlande. Hur du rör dig utifrån dina yttre förutsättningar.

Nummer 3

Visar på de feminina aspekterna. Detta kort relaterar till förhållandet med din mor och förklarar hur detta förhållande påverkar dig i ditt handlande. Hur du rör dig utifrån dina inre förutsättningar.

Nummer 4

Visar på din styrka och din stabilitet, vad du kan luta dig mot. Och hur du ska styra ditt eget "kungadöme".

Nummer 5

Visar på vilken riktning eller väg du bör gå. Kortet kan också visa på ett beteendemönster som du bör vara medveten om.

Nummer 6

Kortet ligger i centrum, i hjärtat av läggningen. Här kan du gå fram och tillbaka för att skapa en överblick när alla korten är utlagda och tolkade. Här kan det nämligen ske kopplingar mellan korten som ligger både ovanför och under.

Nummer 7

Detta kort visar vad du känner för och har begär av/till. Kortet visar på vad du ska se upp med så att du inte blir vilseledd.

Nummer 8

Visar de mentala funktionerna som kommunikation, inlärning och mental styrning. Kortet berättar vad som påverkar dig starkast och därmed visar hur du ska dra fördel av detta.

Nummer 9

Representerar det undermedvetna och visar vad som ligger till grund för situationen, det som inte är omedelbart uppenbart.

Nummer 10

Refererar till dig i nutid, som det är nu, i din fysiska kropp och yttre omständigheter

Detta kan kanske vara något att pyssla med en regnig dag nu under sommaren. Jag låter tråden ligga framme.

Lycka till Glad

Skogshumblan
2011-06-20 20:47
0

Tack Gilla, den här har jag väntat på!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[GunillaR]
2011-06-20 20:50
0

Jo jag hade det någostans i bakhuvudet och så ploppade den upp.  Jag ska faktiskt ta och göra läggningen Tungan ute

Skogshumblan
2011-06-21 15:37
0

:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Mads
2011-06-22 16:53
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Tack för tipset, denna ska jag plita ner och lägga :)

Kram

Amor Vincit Omnia

Ninnib53
2011-07-03 16:56
0

Vad roligt! Tack!

Anna S
2011-07-06 14:35
0

Tack för alla goda råd,allt ordnade sig till det bästa!

Mvh Anna SSkrattande

NessaInglorion
2011-07-07 10:41
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Toppen Gilla!

Nu måste jag ju införskaffa mig en ny lek innan jag kan göra någon läggning överhuvudtaget men den här ska jag lägga. Glad

"Låt själen vara fri"

Tarotstollan
2012-10-03 03:54
0

Är det någon av er som testat den och verkligen tycker att den är den bästa stjärnan för att gräva så djupt det bara går i ens inre? Eller rekomenderar ni någon annan stjärna för det?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!