Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarot-allmänt
Läst 2798 ggr
Tarotstollan
0

Börja lägga tarot för andra...

Hur länge höll du på att lägga kort för dig själv, innan du började lägga för andra?

Jag har själv inte lagt mer än för en enda person, tycker inte jag är redo för att lägga för andra. Jag har sysslat med korten i ca 5år, men inte hållit på så mycket med tolkningar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
0

Jag började en kurs direkt när jag "ramlat" in här och där la vi för varandra nästan direkt. Jag tycker man ska pröva och se, känns det ok och de man lägger för är nöjda så spelar inte erfarenhet så stor roll. Mdn lär ju sig på att öva. Varför känner du dig inte redo? Tycker det hg sett av dina tankar & tolkningar är väldigt bra.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jessica Holländare
0

Här lägger vi ju för varandra på cirklarna. Flört

Jag började så smått med Tarot för typ tio år sedan och la då bara för mig själv. Har haft låååånga uppehåll och sånt. När jag hittade hit hoppade jag på en kurs där vi la för varandra. Här inne har jag lagt för andra och någon enstaka utöver det. Jag har bara som krav att jag ger svaren skriftligt så att jag kan ha gott om tid på mig att tolka, läsa, fundera och vrida och vända tills jag känner mig nöjd. Då behöver jag inte stressa eller nåt. Också brukar jag alltid förtydliga att jag är Nybörjare och att Tarot inte är något förutbestämt utan att framtiden blir utefter den väg man själv väljer att gå.

Pagan
0

Jag hoppade också på en kurs ganska direkt och där blev det en del i "utbildningen". Nu lägger jag för andra regelbundet, men det tog ett tag innan jag riktigt vågade tro på det jag såg.

Jag skulle tro att man känner när det är dags, om man får en förfrågan från någon och det känns ok sedan vågar man tro på sig själv mer och mer. I början är det ju himla viktigt att man får feedback så man får en återkoppling hela tiden.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Samma här började kurs och la direkt för andra. Håller helt med de andra här. Skrattande

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

[C Stark]
1

Det bestämmer du verkligen helt själv. Men välj folk som du känner tillit till så att du faktiskt får den feedback du behöver för att utvecklas för din egen skull.

Jag började lägga för andra direkt när jag fick min första lek för 15 år sedan. Det var mest på "skoj"då. Men lade för min mamma och det visade bara död och förbannelse. Detta skrämde mig rejält då hennes bästa vän gick bort inom kort därpå, samt en massa annat. Sen lade jag inte för någon annan på 10 år.

Nu lägger jag för andra precis som vanligt, men har en översenskommelse med mina guider, eller ja - vad de nu är, att aldrig visa död i korten.
Samt att jag inte längre lägger för personer jag känner. Man får ha i baktanke att det faktiskt kan komma upp saker som man absolut inte vill se.

Glad

PiganX
3

Jag började lägga för andra nästan direkt efter att jag lärt mig. Så då började jag öva på andra här på iFokus, fick även öva på min kompis och hon blev jättenöjd. Men när jag lägger för nån annan brukar jag vara noga med att poängtera att det inte alltid stämmer, och att jag faktiskt kan tolka fel eftersom jag inte hållit på särskilt länge. Är väl nåt halvår jag hållit på, ungefär. Oftast stämmer det ganska bra, men har hänt vissa gånger att det inte alls stämt. Men jag tar aldrig betalt iallafall, just eftersom jag inte är såpass erfaren. Glad

emmafemma
0

någon som vill öva på mig? :)

Amandla
0

Emma, som jag skrev i den tråd du startade, så gör vi inga gratisläggningar här. Se mitt svar i din tråd Flört

Mads
0

Jag började lägga för andra direkt efter att jag gått en kurs. Öva, öva och öva :)

Amor Vincit Omnia

Tarotstollan
0

# 1.Skogshumblan, har funderat några dagar på din fråga och kommit fram till att det är många små saker som leder fram till svaret.

När jag tolkar ett kort ser jag inte mer än vad som syns på kortet, jag hittar inget "djup" i tolkningen. För att få det måste jag titta och läsa i böckerna för att se vad kortet egentligen skall stå för (ibland kan jag inte ens se det efter att jag läst det heller)! 
Att sitta och fantisera ihop något är ju inte rätt heller!

Jag behöver öva mycket mer på att tolka korten, tyvärr tycker jag inte det är så kul att sitta och göra just det!
Tycker det är roligare att bara sitta och titta och jämföra olika kort. Se skillnaden och likheten mellan dem.

Jag har ingen direkt som jag kan lägga kort för. Min bekant som jag lade för har inte frågat om jag vill göra det igen.
Min kompis har heller inte frågat om jag vill göra det. Vi pratade lite löst om det en gång, men det har inte blivit av. Tycker inte heller att det känns rätt att jag skall fråga henne, det känns lite som att jag skulle tvinga mig på henne då!

Det finns säkert fler orsaker (eller svepskäl) varför jag känner det så.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

[C Stark]
1

Men stollan - du har ju oss att öva på!
Men bara om du slälv vill såklart! Glad

Amandla
0

Stollan, jag gjorde så ofta i början och kan fortfarande hugga tag i en bok om jag låser mig. Läser tills jag hittar det som jag känner att det stämmer, ibland måste jag kolla i fler böcker eller på nätet. Särskilt boken till Thoth Tarot har hjälpt, det är så suveräna frågor och svar till varje kort som går på djupet, och affirmationerna älskar jag <3 Även om jag inte har leken kvar så släpper jag inte boken Flört