Smycken, stenar eller kristaller?
Har ni något smycke, sten eller kristall som ni alltid har på er eller bär med er oavsett var ni är eller vad ni skall göra?
( Inte förlovnings- eller vigselringar)
Själv har jag en silver halskedja med en liten alruna i. Köpt efter läst Margit Sandemos böcker om " Isfolket" säkert tio gånger! Dessutom brukar jag oftast ha en annan halskedja också, en rem med en spiral med någon sten i.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Nej, tyvärr. När jag gick på högskolan hade jag ofta en kristall i fickan, olika efter humör ocg tycke. Men inte nu längre. Får inte ha sånt på jobbet så det blir inte av..
Jag bär alltid ett par ärvda silverörhängen med ametister samt ett silverhalsband med två hjärtan och ett bärnstenshänge. :)
Nä.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Yez - jag har alltid två kristaller i bröstfickan på jackan när jag går ut.
Men ska sanningen fram så tror jag inte ett skvatt på deras energier. Har dom som "maskots" och tror oavkortat på placeboeffekten!!

Cs då är jag lite åt ditt håll, är inte helt säker på att det här med rena kort & stenar och sådant funkar heller.
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Tror man att de ger kraft så kommer man att få mer kraft rent psykolgiskt! Så jag är för alla sorters påhitt. Så alla sätt till tillfrisknande, självkänsla eller vad det nu kan var är bra så länge det hjälper oavsett vetenskaplig bevisning eller inte. 
En rosenkvarts och en bergkristall 
www.mediumjina.se

Stollan jag har samma alruna
fast i guld köpt via Boknöje. Läst samma serie massa gånger. Gubben har galdern som han aldrig tar av sig. Senaste åren har jag använt mitt pentagram mer och mer eller så har jag en hematit runt halsen. Örhängen bär jag jämt, helst så stora som möjligt.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Pagan det är tur att du påminner mig, jag har också galdern! Fick den av en kompis förra året, har inte någon kedja till den ännu.
Vet inte om jag tror på det heller, men med magi vet man ju inte alltid. Kanske det funkar, kanske inte! Bäst att vara garderad! 
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Har alltid min pendel av rosenkvarts i vänster byx/kjoficka…
Kram
Förr hade jag alltid någon sten i fickan. Numera är det ett guldhjärta om halsen som jag fick av maken i 50-årspresent, och ett par "pluppar" i öronen av Karneol som är en av mina stenar. 
Apropå det här med stenar. Så har det gjorts en undersökning i England (skrev om det i en av mina stenartiklar) Man mätte energifältet omkring testperonen sen förde man in olika stenar i fältet och det visade sig att testpersonens energifält förändrades, ökade eller sjönk beroende på vilken sten som användes. Så visst påverkas vi, men kanske inte så mycket att vi märker av det. 
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Åh, spännande Isa. Vad är det för artikel? 
Här kommer länk till de tre artiklarna. 
http://tarot.ifokus.se/articles/4d713d35b9cb462239054844-magiska-stenar?4d712566b9cb4621410494d1-1
Håller med Isa- visst funkar stenar och kristaller
Härliga artiklar förresten Isa!
Om man tror på att människan har ett energifält omkring sig och på healingens kraft som bygger på universums energier så måste man bara tro på att stenar och kristaller har ett energifält som kan påverka människans mående
Bergskristallen har ex. en förmåga att leda energier och är en sten som man ofta använder inom kristallhealing. Visste ni att i våra mobiltelefoner finns det kristaller?
För ett par månader sen var jag på en intressant föreläsning som handlade om stenarnas energifält. Mkt intressant
Det var Marie Nilsson från Kalmar som har skrivit Stora boken om Stenar och Kristaller som höll i föreläsningen. Hon har tidigare arbetat på Ericsson (tror jag det var..) och hade kunskap om kemi och fysikj och sånt och kopplade lite vetenskap till just stenarnas energier..
För att återgå till om man har något halsband som man använder ofta:
Jag har 2 st. som jag varierar mellan. 1 med ett hjärta av en solsten som ska ge mig jordning och livskraft och ett silversmycke gjort av en gammal silversked. Har även en silverring gjort av skaftet som tillhör halssmycket.
Medarbetare på Tarot
Tack Christel 
Jag har alltid på mig ett silverarmband som jag köpte av en smed som bodde uppe i bergen på Irland. Det känns extra speciellt då han själv valde ut det åt mig och det var det enda han hade gjort i just den designen. Har det alltid på mig och om jag inte kan ha det runt armen(på grund av jobb och liknande) så har jag det i någon ficka 
Jag har alltid en silverring med en regnbågsmånsten i, örhängen väljer jag lite olika men gärna stora lite orientaliska i modellen. Halsband älskar jag, helst långa kedjor med ett stort hänge i. Av nån anledning har jag en förkärlek för runda former… Halsbandet till höger som är ca 10 cm långt, köpte jag på loppis idag för 30 kr och det till vänster på en annan loppis för ett tag sen för 10 kr. Loppisar är ofta rena guldgruvor när det gäller att hitta kul smycken!