Godmorgon 17 september
Hej alla finisar!
Oj vad jag har saknat er! Jag har inte haft någon ensamtid alls här, så jag har inte kunnat gå iväg och använda datorn. Men nu gick sambon nyss till sitt nya jobb här i falukorvens avlånga land för första gången och de andra sover, så nu fick jag äntligen lite tid att hälsa på er. 
Flytten gick mycket smidigt och smärtfritt, det tog 11 timmar allt som allt. Mindre än vad vi väntade oss. Nu bor vi i källaren i föräldrarnas hem. Alla gör sitt bästa men det är inte lätt, jag är ju en sådan som måste vara ensam för att ladda batterierna. Och här har vi inte ens en dörr att stänga. Jaja, det är bara fram tills vi hittar en lägenhet. Katterna är värre. Förståeligt, såklart, men vad gör man? Vi har försökt allt för att hålla kvar dem i källaren, men de hoppar högre och längre i sin desperation än vad jag någonsin sett dem göra. Och ute i huset får de inte vara, eftersom föräldrarna alltid har en dörr öppen.. Vad göra, vad göra..
Nej, nog tjatat om mig! Nu vill jag höra om er! Vad gör ni idag? Hur mår ni? Jag har saknat er, så idag bjuds det på dubbelt så många kramar.
Nu skall jag läsa alla de trådar jag missat medan jag varit borta.
Jag hoppas att ni alla får en underbar dag.
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Jag e ledig idag och har inga planer än så länge :) ikväll tar de vårt vatten så måste bunkra upp vatten under dagen.
Åh så jobbigt, Destany! På kvällen också, när man behöver det som bäst. Men sparar man lite vatten går det ju.
Och ledig också, vilken lyx! Se till att njuta ordentligt! De stängde av vattnet till vårt hus också för två veckor sedan. 11-3 sade de att det skulle ta. Pyttsan, vi hade inte vatten förrän klockan 6 på kvällen. >.<
Godmorgon! Ruz SÅ roligt att "se" dig igen och massor av kramar till dig! Hoppas ni hittar ett boende som ni vill ha snart. Destany, bunkra upp! Jag hoppas vad de än ja göra går fort. Själv är jag milt sagt stressad. Min plånbok är borta, jag vet att jag hade den i helgen men sen är ju frågan var jag lagt den här hemma. Behöver den idag för att kunna tanka o ta dotera till sitt läkarbesök… Men annars är allt bra här :)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Hej! Kul att se dig igen Ruz :) Lördagen tog en sväng åt fel håll, efter en underbar dag så blev det en hemsk natt utan sömn. Så jag fick nog då hela söndagen också vart hemsk. Ringde vårdcentralen och en jättetrevlig sjuksköterska har sett till så jag får träffa en kurator nu på en gång. Så jag ska dit 14.30. Får se om det blir samma kurator som jag ska gå till sen på KBT. Men det känns skönt att äntligen få börja med någon form av samtal.
God morgon finingar!
Äntligen ny vecka igen - nya möjligheter - nya övdrraskningar!!
Kramar till alla. Ruz för att du äntligen kommit hit - välkommen. Skogis som plåster på såren för din plånbok. Destany för att värma dig när du inte kan t aett bad. Och momiji så att livet känns lite lättare.
Jag sitter o bokar möten med alla möjligamyndigheter för att få tag på vaccinationer, körkort och allehanda papir på engelska. Jag har flyttat utomlands förut och lärt mig att det tar betydligt längre tid än man tror att förbereda sig så denna gång är jag ute i rätt så god tid iallafall.
Jag tycker att vi klubbar att det blir en bra vecka till oss alla! *pang*
-Kram på Er! 
Hej Ruzicka!
(Och hej på er andra också!) Längesen vi skrev direkt med varann, men skönt att ni flyttat hem till Sverige nu, och jag ska hålla tummarna för att ni hittar ett hem också snart!
Jag vaknade vid 10, gick upp och bakade cheesecake och la mig sen i sängen framför en film. Har inte mått så bra idag, är väl antagligen pga sömnbristen. Allt blir vitt och vingligt när jag ställer mig upp, och att lyfta händerna ovanför huvudet är det inte ens att tala om.. Men men.
Hoppas ni andra får en fortsatt trevlig måndag, ta hand om er! 
Säga vad man vill om min virrighet men jag minns iaf vad jag lägger saker, oftast. Plånboken låg i makens bil, så vi fick ta en sväng om "andra sidan" stan innan vi skulle till dr med dotera. Men allt fick ett lyckligt slut, utom för doteras halvmandlar som ryker senare i operationen:) Momiji & Felicia , trist med bakslag men se hur länge det var sen senast och se framåt mot nya bra dagar istället:). Hoppas att ni båda mår bättre snart. Styrkekram till er! Jag bifaller ditt beslut CS och ser fram mot en vecka full av jobb eller tid att röja här hemma. Nu ska ja gå en rond mot hurvet i hallen. Moahahaha!
/ Skogshumblan
Godkväll i stugorna. 
Ruzicka saknad har du varit. Välkommen tillbaka, känns skönt för mig att ha dig trygg här hemma. 
Destany det är besvärligt när de tar vattnet, man får vara glad när de talar om det innan. 
Momiji, skönt att du får snabb hjälp nu. Och hoppas allt ordnar sig för dig. 
Cs, go girl. Starkt jobbat. Håller alla tår och tummar för dig. 
Felicia, hoppas det blivit bättre med dagen. Du får vara rädd om dig. 
Skogis gamle vän. Tur det inte blev som min makes klocka, letar fortfarande efter 4 år. 
Gott 4 timmars jobb. Trött ja, men en tupplur och jag känner mig rätt ok, fast jag lyckats trycka till en muskel i ryggen.
Fast, hur trött var jag innan med 8 timmar? 
"Mitt hem uppfyller alla mina behov och önskningar. Jag inreder mitt hem med kärlek."
Ur I levande nuet av Louise L. Hay
Ha en skön kväll
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Åh så skönt det var! Satt i en timme och pratade med kuratorn. Kommer att gå en gång i veckan nu framöver. Hann ta det mesta övergripande och nästa gång ska vi börja jobba mot dom olika delarna. Blev en "snabb-diagnosisering" också för att se vad vi har att jobba med, dock ingen fast diagnos då jag inte ville ha det(om än hon påpekade att ångestdiagnoser går att jobba bort). Men det blev lätt till måttlig depression och måttlig till svår ångest. Sen ska vi göra om det efter några möten och se hur det ändras. Så ska vi se vad som ökar eller minskar resultaten och jobba för att få bort både ångesten och depressionen
Isa, gott att höra att du trots allt ändå verkar må rätt ok:) Momiji, kämpa på. Panikångest och depression går att ta sig igenom men det tar sin tid och kraft… Allt gott & lycka till!
/ Skogshumblan
Kram på er alla!!! Ni verkar behöva det. Och jag håller med om att resten av veckan ska bli toppen för alla! 
Själv har jag sovit lite på förmiddagen och fått hem min sjukling. Nu är hon nyduschad och strax ska hon hoppa i säng. Fick mat hos mamma idag. Underbart god kalops!! Min favoritmat. MUMS!!!
Hoppas på att kunna sova inatt utan att Nora hostar lungorna ur sig..

Hej Ruz, kramar om dig. Från plan till flytt gick ju himla fort ändå. Känns som om vi nyss började prata om det. Låter jobbigt med katterna, men de kanske vänjer sig ganska snart. Nu håller vi tummarna för att din karl trivs på jobbet och att ert nya boende finns bakom nästa krök.
Isa, kram på dig.
Momiji, vad skönt att du har en plan nu iallafall. Låter som jobbiga dagar.
Cs, tackar och klubbar för ett väl avvägt beslut
Här har det öst ner hela dagen, min leråker till trädgård är bedrövlig. Svårt tattro at det ska bli gräs någonstans igen. Annars vanlig måndag, massa sjuka på jobbet, bilen lagad i helgen låter som en klocka
Snart det okända
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Kram alla goingar!
Jag har läst men vill inte glömma någon så ni får alla hålla tillgodo med en stor kram 
Gubben har börjat jobba skift så är ensam hemma på kvällen nu hela veckan förutom fredag då han är ledig. Men det har varit riktigt mysigt idag, Theodor har verkligen varit på sitt bästa humör! 
Håller med, detta ska bli en toppenvecka så är det bara!
Hoppas gubben trivs på jobbet Ruz och det är så underbart att se dig här igen och du verkar så glad trots att det är jobbigt!!
Har läst er alla, stor kram! 
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

God kväll!
Så kul att se dig igen Ruz, och jag måste nog oxå säga att jag tycker det har gått fort. Förstår att det inte känns likadant för dig som levt i det hela tiden. Hoppas maken trivdes första dagen på jobbet och att ni hittar eget snart.
Trevligt att läsa att jag inte är själv om att vara senil
, fast jag har blivit bättre med åren. Farligt de där ggrna man lägger ifrån sig nycklar, plånbok, mobil etc utan att egentligen reflektera över det, då har man liksom inte skapat sig en minnesbild av var man lagt ifrån sig - livsfarligt!
Isa, ja du. Du har nog tvingat kroppen över gränserna ett antal gånger, men nu får den en chans att komma ikapp
.
Jag är med på en toppenvecka - taget! Igår mådde jag sådär bra på zumbapasset, funderade allvarligt på att avbryta. Det kändes som att all orken försvann och att ögonen och bihålorna svullnade upp. Så idag har jag varit snäll mot mig själv och tagit det lugnt - bra va!?
Sov t.o.m en stund på förmiddagen efter rätt usel nattsömn. Gammelvovven här hemma har börjat bli opålitlig med blåsan på nätterna och säger dessutom inte till. Nu har vi satt grind i sovrumsdörren så att jag kan hålla koll på honom. Det gör ju dock att jag vaknar så fort han reser sig upp för att vända sig och lägga sig igen
.
Vet ni vad jag gör nu? Jo, förfallet har redan börjat.. jag sitter faktiskt med ett glas rött. Det var kvar sen flaskan jag öppnade i fredags och det är ju dumt om jag skulle få slänga ut det menar jag…
. Sussa nu så gott så ses vi imorgon!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Tack alla! Jag kan också hålla med om att det har gått himla fort! Det är inte många som får det första jobbet de söker. Han verkade trivas jättebra på hans första dag på jobbet igår. Hans närmaste kollega är från USA och gjorde exakt samma sak för 4 år sedan som sambon gör nu. Kollegan är dessutom trevlig, så jag tror sambon känner ett stöd därifrån. Han sade när han kom hem igår att han är säker på att han kommer trivas här bättre än han gjorde på sin förra arbetsplats, och då älskade han ändå sin förra arbetsplats. Så det känns bra. ^^
Vilken tur att du hittade din plånbok, Skogis! Ibland blir det tokigt.
Du är så stark, CS. Jag är så imponerad av dig, och håller tummar och tår för att du kommer in på utbildningen!
Stackare, Felicia. Jag hoppas att du kunde sova lite i nättras så du fick tillbaka lite energi.
Vad härligt att du kommit igång och att det känns bra, Momiji! Imorgon går jag till läkaren själv för att försöka komma igång med något liknande, men eftersom jag mår lite bättre nu är jag osäker på om de kommer ta mig på allvar. Jag hoppas verkligen att det går åt rätt håll för dig och att du blir bättre. Kämpa på! Jag önskar dig all lycka till! 
Vilken härlig dag du verkat ha, Elpida. Det var nog bra att du vilade, tror jag. Och man får synda ibland, framförallt om man har en mysdag. Synda lite till när du ändå är igång. 
Och många kramar till er andra! Jag har läst allt även om jag inte svarade. 
Tack allihopa :)