Köper ni Nära?
Någon här som köper tidningwn Nära?
Köpte senaste nummret i dag, nr 7. På 4 sidor beskriver de hur man lägger Tarot. Det är en 7 korts läggning.
Men frågan är: vilken tarotlek är det?
Den är så vacker och naturligtvis vill jag ha den! Jag känner igen den, men vet inte vilken det är!
Någon som kan hjälpa mig? Snälla, snälla….

Dessutom står det om en tjej som lägger Keltiska korset och använder orakelkort till det! Spännande!
Skrev om det i en annan tråd också!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Jag har också köpt Nära sen första numret.
Det är ju "bara" den tidningen och "Free" som är i denna genre!
Hopas att någon vet!
Tyvärr aldrig köpt den… Tror inte vi har den på ica.. 
Kan du inte fota o lägga upp en bild så vi ser?
Jag har slutat med nära, tyckte det var för mycket att hela tidningen lyfte fram och baserades på en endaste person i princip.
Sorry C stark, jag har inte några sådana apparater. Bara själva datamaskinen.
# 3. Jag har köpt mina tidningar både i Ica affärer och på Pressbyrån. Har de inte den kan de alltid ta hem den eller så kan du prenumerera.
# 4. Jo, det är väl lite mycket fokus på honom, men jag tycker att det står så mycket annat bra i den så jag bryr mig inte. På ca 100 sidor handlar det om honom på ca 5-7 sidor nu i det sista numret. Det är ju inte mycket, tyckte det var mycket mer innan.
Jag köper nära varje gång. Älska tidningen. Men jag är mer ett fan av tidningen Inspire, ännu en svensk tidning om andlighet. Har ni inte läst den så tycker jag att ni ska göra det. :)
Men nu blir jag galet nyfiken, hur ser leken ut? 
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Hihi hade visst missat att det har kommit ut ett nytt nummer. Hoppas att jag får det då inom ett par dagar.
Kan du inte fota och lägga upp bilden här åt oss då, Ayanna? 
Jag vill också se bild! :)
Jag köper tidningen idag (orka inte vänta på den ;).) o kan kanske scanna in bilden o lägga in

Vill jättegärna ha tidningen men tycker den är tokdyr
.
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Haha ja hade fått den i brevlådan idag 
# 7. Hade precis glömt av "Inspire", jag köper den också så nu har jag några nummer av den!
Men jag kan inte komma ihåg att de skrivit något om Tarot där i, men som sagt jag har ju inte alla nummer.
Visst är tidningar dyra, jag köper olika för omkring 500 kr i mån!
Har varit inne på Albidiuter och letat och där var den inte med, men där är mest äldre lekar. Även inne på Aeclectic och letat , men inte lät att hitta något där när jag inte ens vet vad jag skall söka på!
Det var ingen Rider klon i alla fall!
Jag tittade på korten för att se om det var någon som jag kände igen men det gjorde jag inte. Det kanske går o maila till nära o se om dem kan ta reda på det?
Det borde de ju kunna. Ta reda på vilken lek det är, menar jag, Ayanna.
Vill du fota och lägga in, någon här kanske känner igen den? Om inte vill vi nog se den omtalade leken. 
Ja, jag vill se bild! 
Tycker det är konstigt dock att de inte skriver vad det är för lek…
Hoppas det var denna du menade stollan? Annars får jag gå tillbaka och fota igen! Haha 
Haha…. KANONBRA - hejja Pellis!!! 
Har dock aldrig sett leken innan 

Mailade Nära i går, detta blev deras svar:
Hej Pagan!
Bilderna på tarotkorten som vi visar i Nära nr 7 kommer från en bildbyrå, så jag kan tyvärr inte säga från vilken kortlek eller skapare.
Det finns många olika tarotkort på marknaden, men alla med samma syfte. Välj en som tilltalar dig.
Tarotkortlekar finns bland annat att köpa i nätbutiker, till exempel hos Amuletten.
Sicket jäkla skitsvar rent ut sagt! Blev sur. gav dem ett svar som heter duga! Förväntar ju mig att de vet vad de publicerar!
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
# 24. Tack Plutopellis bra gjort!
Ja, det är den jag menar och jag vet med säkerhet att jag har sett Eremiten förut någonstans. Känner igen mönstret runt lycktan osv.
Hoppas att någon känner igen den, annars får jag väl ta några "dagar" och leta inne på Aeclectic! 
# 26. Vad sa du till dem Pagan?
Med tanke på att det är en sådan tidning borde de ju veta vad de skriver och trycker, måste ju fatta att folk blir intresserade och vill veta, inte bara jag!

väldigt upprört Stollan, vill inte ens skriva det här för det skrevs i affekt. Om man publicerar saker så förväntar jag mig att man tar noga reda på vad! Efter svaret jag fick så var jag förbaskad! och jag kan väl säga som så att jag inte var vidare rar i min respons.
Ska bli intressant att höra vad de svarar. "en bildbyrå" är väl magstarkt tycker jag.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
# 29.Förstår att du blev förbannad.
Undrar om det skulle hjälpa att ringa till dem och fråga?
Kanske det står i nästa tidning, fast den kommer ju inte förrän den 16 oktober
!
Bra pagan! Man måste ju ärligt veta vad man publicerar. Tappar ju förtroendet för en sån tidning :(
Mejla tidningen ni andra som vill veta, då kanske de får sig en tankeställare! Nämn inte att ni känner Pagan då 

Ska göra detta ikväll! :)
Jag tycker jag känner igen korten, men vet inte. Dom tilltalar mig inte i alla fall.
Men jag ska med maila och fråga. 
Måste vara den här leken. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Ja, det måste det ju vara.
Ja det ser det ut som, duktig Isa! 
Nu har jag mailat till dom.
Jag också 
# 36. Åh Isa, det är den ! Tack för hjälpen!
Tyvärr verkar det vara en tapet, och ingen lek man kan köpa
.
Jag skall leta vidare på Aeclectic, för jag vet att jag sett Eremiten innan, de kanske bara har ändrat färgerna på den. Så det är därför jag inte känner igen den riktigt!
Här har du den på Aeclectit. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Den som söker , den finner:http://www.aeclectic.net/tarot/cards/hallmark/
!
Tack igen Isa, utan dig hade jag letat i några dagar innan jag hittat den på Aeclectic.
Satt och letade så länge att det redan hade kommit in, vill ni kan ni plocka bort mitt inlägg och detta!
Det gör inget om det är dubbelt. Då missar man den inte i alla fall!! 
# 46. Ja, tillsammans kan vi utföra underverk 
!