Orakelkort
fick köpt mig min förstaorakel lek häromdagen.. har väl inte riktigt satt mig in i vad dom betyder eller vad korten är för nått..
kände bara väldigt starkt för dom när jag höll i dom.. tänkte att dom här måste jag ha!!
på skoj ville jag prova lite på mina vänner, men började snabbt använda dom som Tarot kort? har aldrig känt som sammhörighet med kort som jag gjorde med dom? informationen bara flödade och jag kunde nästan inte stoppa mig.. är så kär i min kortlek att jag inte kan släppa den haha..
får nästan lite ångest när jag tänker på att jag ska börja använda min vanliga Tarot lek=/….
min fråga är, KAN jag använda orakelkorten som Tarot? är det helt fel?
stor kram
Nej nej det är verkligen inte fel. Du ska använda din lek så som känns rätt för dig. Orakelkorten kan man använda som Tarot trots att dem kanske är lite enklare än vad tarotkorten är. Men enkelheten i sig kan göra att man inte låser sig som är mycket vanligt bland Nybörjare inom Tarot. Dem råd jag kan ge dig är:
Lyssna till vad som känns rätt för dig, vill du använda orakelkorten som Tarot så ska du göra det.
Försök att inte läsa böckerna som följer med så mycket utan lyssna mer på din intuition, vilket du i sin tur verka ha gjort, så fortsätt med det.
tack snälla du för svar!
ja dom är ju mycket "enklare".. därför blev jag så förvånad över all information som kom? är ju så van att tolka symboler o siffror? men det är nog som du säger.. att man släpper pressen av att tolka?
vad glad jag blir!! nu ska jag bara använda den framöver=)
tack snälla du för att du erbjuder dina ideer o råd!! mottages öppet!!
stor kram
Klart du kan, jag gör det. Intuitionen såklart men också kortens betydelse, färger och numerologin jag går på:) Och hej Ayanna, kul att de nya här i trådarna:)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
I sista numret av Nära nr 7 ( ute nu) finns en artikel och bild på en tjej som lagt Keltiska korset med orakelkort. Finns bild på det mesta av läggningen också.
Har inte hunnit läsa den än, men intressant att den dyker upp nu precis när du frågar
!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
ooh?? den lligger här bredvid? ska bläddra upp o kolla direkt=) tack
För att vägleda & ge budskap kan du använda vilka kort du vill i kombination med din intuition & mediala förmåga. Tycker ocklså Det är så härligt när man hittar en lek man verkligen trivs med . Kram
Amor Vincit Omnia
Självklart! Fick du inte med en bok undrar jag? Det brukar jualltid följa med samt ett litet tips på läggning/läggningar?
jo fick med en bok.. men läste det första.. att man kan lägga för en fråga.. antingen ett kort eller en trekortsläggning.. men jag fick liksom inte nog där.. utan började lägga mer och mer kort.. det va väl det som fick mig att haja till haha.. det står ju inte i boken att man SKA göra så haha! så därför fick jag vända mig hit=/.. för o se om det är rätt att använda korten på det sättet och om det fanns fler som använde orakelkort istället? är sååå dåligt insatt!
Om det är rätt avgör du bäst själv, fel blir det när man lyssnar på andra. Speciellt i en situation där man ska gå efter egen intitution… 
Jag brukar använda mina för större läggningar också, det blir liksom ett annat djup, bortom det vanliga. (Ja, beroende på vilken lek man använder gvetvis)
Får man vara nyfis och fråga vad det är för orakellek du köpt rosegarden?
# 3 Tack <3
Jag bruka använda både Tarotkort och orakelkort när jag gör vissa läggningar, det är för att det ger ett väldigt djup om man blanda.