Måndag 3 september.
Goder morgon alla! Hoppas ni sovit gott, drömt något trevligt ifall det bjöds på drömmar. Önskar dig en fin måndag och vecka! Själv är jag laddad för en ny vecka. Vägde mig nyss och upptäckte att jag lyckats springa av mig ett kilo till, sen juli är det -4 kg! Ska strax lämna kottarna på förskola & skola, sen är det dags att fixa rätt spindelled på bilen. Medan min bilmeckare gör sitt ska jag springa. Gäller ju att utnyttja tiden väl;) Ha en fin dag alla!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Jag håller tummarna för att han byter rätt del den här gången, Skogis. Grattis till viktnedgången! 
Jag är uppe massatidigt för sambon skall till tandläkaren och har tandläkarfobi. Så jag hänger på och håller handen, som alltid. Sedan vet jag inte vad jag skall göra, nästan allt är ju packat. Men jag har ju mina tarotkort och datorn i och för sig, så jag klarar mig nog. 
Massamånga kramar till er allihopa, jag hoppas att ni får en underbar dag. 
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

God morgon!
Skogis, det var hurtigt. Mina sommarkilon brukar vara sådana jag får gå upp, men inte denna sommaren
. Tränar gör jag.. men jag äter oxå.
Ruzicka, jag har full förståelse för din sambo!!!
Idag ska jag försöka börja lämna över mina arbetsuppgifter. Sedan har jag dejt med Trygghetsrådet, tänker försöka övertala honom att de ska betala en utbildning i healingmassage… i Danmnark. Vad tror ni om det??? Ikväll är det premiärmatch i den nya fotbollsarenan här i stan och jag och maken ska jobba som matchvärdar, det gäller ju att kolla på fotbollen gratis
.
Önskar er en fin måndag och trots att det är rusk ute hoppas jag ni hittar solen inom er själva!
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Så då var rätt spindelled på plats undertiden hann jag köra 8 km löpning, intervall i låååånga sega uppförslut. Känns i benen kan jag säga men faktiskt så känns livet lite roligare igen. Endorfiner någon?
/ Skogshumblan
Härligt skogis du är grym! =)
Jag håller med Elpida ang er utflykt ruz, jag förstår till fullo. Själv har jag varit till tandläkaren ungefär 2 gånger de senaste 18 åren… *s*
Det låter jättespännande elpida, håller tummar för att du ska få som du vill!
Jag har själv åkt på "semester" eftersom de ska stambyta min lya ett par månader framöver. Mitt liv i resväskan igen, men det är kul med sällskap på dagarna - jag är sjukt sällskapssjuk så det passar mig perfekt ett tag.
Har massa att stå i iveckan, leva till exempel!
Jag hoppas att ni får en grym vecka allihopa!
Puss kram
Du är så härligt cs! Blir ju glad bara av att läsa det du skriver. Hoppas din "exil" från hemmet blir topp!
/ Skogshumblan

låter helt kanon Elpida, hoppas han nappar på idén.
Här har det varit lite lattjo, har dräneringsgubbar här. Svårt med kontakt via telefon och träd och buskar flyttade till rätt plats
Blev lite överrakskad då jag kom hem. Nåväl bättre lycka nästa gång….typ
Härligt skogis, bra jobbat!!!
Nämen har du sökt asyl på okänd ort Cs, jösses! Ja hoppas du trivs. Stambyte ja, då kan det vara bra att slippa vara hemma.
Ja usch ja Ruz, hatar tandläkaren, var där sist då jag gick i 6:e klass
tur jag är så inihelv…noga med bissarna för jag vill allt i världen slippa gå dit
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Det är klart att det inte är kul att gå till tandläkaren, men sådär jätteobehagligt har jag aldrig tyckt att det var. Allt gick bra för sambon i alla fall och nu är han hel och ren i munnen. 
Oj vad jag har suttit och studerat Tarot idag! Nästan hela dagen blev det tillslut.
Det känns i rumpan skall jag säga, nu när vi bara har hårda trästolar ute. 
Fick ett mail nyss om att Thothen är på väg! Då kommer den antagligen på onsdag! 
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
Här har solen skinit och det har varit en fin dag.
Jag tog en promenad till biblioteket, var tvungen att lämna tillbaka böcker jag haft hemma i 4 mån (omlån). Utav de 7 hade jag läst 3!
När jag kom dit hade de utförsäljning på utplockade böcker, och jag hade tur….
Del 2 och 3 av Avalon serien av Marion Zimmer Bradley fanns med, jag har haft del 1 i många år och letat efter fortsättningen överallt!
Nu när jag slog upp serien verkade det som att det skulle vara över 10 delar…
! Jag trodde det bara var 3 delar! Men strunt samma nu har jag i alla fall fortsättningen…
Är det någon av er som läst alla dem?
Nu sitter jag precis som många av er gissar jag och tittar på "Det okända" med Birkan Tore.
Ha det bra alla!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Åh typiskt!! Jag var så inne i mitt letande om halloween-pyssel att jag glömde vad det var jag skulle kolla på.. Ja, ja.. Får väl kika på Birkan på datorn en annan dag… 
Nora vill ha ett halloween-kalas nämligen så imorgon ska vi pyssla dekorationer. På lördag ska vi ha kalas. Någon som vill komma?? 

Min tv vill inte samrbeta, så jag missar det okända, inte en signal når fram.
inte så glad, men jag kan ju se det i morgon via datorn
jag har del 1 visste inte att det var en serie, men enligt vad du säger och wikipedia så:
- Avalons dimmor (original titel 'Mists of Avalon') (1987, 1996)
- Albions skogar (orig. 'Forest House') (1997)
- Avalons härskarinna (orig. 'Lady of Avalon') (1997)
Dags att leta aktivt då
Sedan har jag facklan av henne också, himla bra båda två. Modern och gudinnan har fått en allt för liten plats annars i historien anser jag.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Oj, jag har aldrig tänkt så långt som att det skulle finnas fler delar i den serien. Har läst om de två jag har (de första) i år faktiskt, kanske ska kolla om jag kan få tag på fler.
Ah, tre delar alltså. Stämmer bättre med vad jag egentligen visste, känner ju igen titeln på den tredje.
På lördag kl 14 om du kvastar förbi då Pagan! 
Knappast! Tror inte att det är så många som kommer faktiskt. Mamma, syrran med bebis och sambo och en kompis till mig och syrran.. Ingen annan som anmält sig.. Och Nora som har såååå stora planer!!! 
Har ni inga trevliga grannar eller dagiskompisar med föräldrar att bjuda in lite hastigt? Om jag bodde närmre skulle jag absolut komma, alltid kul att se och höra vad småtjejer funderar över (Nora alltså)
Det var en av anledningarna till att jag en gång i tiden valde förskollärarutbildningen, att jag är fascinerad av hur småbarn tänker och utvecklas.
Nej usch och fy!! Jag är rädd för barn!! Dom är otäcka och elaka!!! 
Hm? Mina barn och andras ungar kan jag ju i och för sig förstå 
*hihihi* Jag ska se vilka jag kan ragga ihop.. Hoppas hon blir nöjd bara. 
Nej, nu ska jag vela lite på fejjan och sen sova. Imorgon ska jag upp tidigt och sjunga för min otäcking. 
!