Goddagens lördag 1 september
Här sitter jag och filosoferar
Korten som ska vägleda mig in i september har fått mig att fundera lite extra.
Hoppas Ni får en skön lördag och att Ni mår ok.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Godmiddag Pagan och alla andra. 
Tvättmaskinen igång och middagen uppäten, disken fixad. Solen skiner och sommaren dröjer sig kvar idag också. 
Funderar på mitt månadskort som inte alls blev vad jag hade tänkt mig. 
Ha en ljuvlig lördag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
God morgon, Månadskort ja… De tar vi sen… Jag städar, försöker ignorera känslan av förkyldning på g och se fram mot kvällens bio & fika med min löparkompis. Men först ska jag hitta köket under allt hurv. Tror vi vi har en hall strax brevid också… ;)
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
Skogis karta och kompass så fixar det sig. 
Isa, haha ja eller dynamit;)
/ Skogshumblan
Haha Dynamitharry från Jönssonligan kanske? 
Godmorgon finingar!
Ska genast inspektera tråden med septembers kort. Jag är inte det minsta fundersam, tack o lov - det är nog mycket i mitt huvud! ;)
Skön lördag önskas till alla!!

Ja dynamit har jag haft som förslag på lösning av problem här hemma många gånger. Framförallt trädgården riskerar att sprängas bort lite här och var….
/ Skogshumblan

Jag e fotbollsänka just nu mannen e och dömer en match..
Jag lyckades bränna en muffins i micron när jag skulle töa den så jag trodde minst brandvarnaren skulle gå igång..
När mannen min kommer hem ska jag övertala honom om ett bord jag hittat på blocket och sen ska vi nog iväg o månadshandla mat..
Här e liv o rörelse i byn idag för det e karneval. mysigt att sitta o höra på =)
hoppas ni får en fin lördag
Idag mina vänner låg jag i sängen till ett!! Bara låg och degade och det var sååååå skönt! Nu är vi på väg till pappa som fyllde år igår :) Puss och kram!
Goddag allihopa! Idag har vi planerat och skrivit listor om vad vi skall göra senare - det är ett lätt sätt att inte göra något alls trots att det känns som att man har gjort en himla massa. 
Får jag lov att klaga igen? Hyresvärden sade nej till ännu en potentiell hyresgäst som var villig att ta lägenheten direkt. Han var invandrare och hade en tydlig accent, men pratade bra tyska. Hyresvärden angav "kommunikationsproblem" som anledning till att han inte ville ge lägenheten till honom.. Suck. "Jag tar tid på mig att hitta den perfekte hyresgästen", sade han. Och idag ringde ännu en invandrare och ville titta på lägenheten. Vad säger man då? "Det är inte lönt, du får inte lägenheten i alla fall eftersom du är invandrare"? Nej, vi fick gott stå ut med ännu en hoppfull människa som desperat letade lägenhet upptog en halvtimme av våra liv, när vi vet att det ändå inte kommer leda till något.
Sambon kom nyss hem, precis när jag skriver. Han säger att han har träffat våra nya grannar ovan oss. Ett gäng på tre enorma invandrare som inte förstod vad sambon sade som skall trängas i den lägenheten på 25 kvadrat.. Jag är ju själv invandrare som inte kan språket riktigt så jag menar inget med det, men jag blir arg på vår hypokritiska hyresvärd. "Jag tar tid på mig att hitta den perfekte hyresgästen".. jo pyttsan.
Jag tror det kallas "lathet" och anledningen är att han får pengar av oss i tre månader till.
Jag behövde bara få ur mig irritationen och hopplösheten lite. Genenrellt är det en bra dag idag.
Många kramar till er allihopa! 
Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.
En sån svordom hyresvärd!! Men det löser sig alltid, snart är ni av med honom vare sig ni blir tvugna att betala tre månader eller ej så slipper ni honom sen..
Precis. Det är så man får tänka.
Snart slipper vi höra av honom någonsin igen. Och om han inte hittar någon som kan ta lägenheten innan vi åker så är det han som får komma hit flera gånger om dagen och visa lägenheten, och lite skadeglädje måste man få känna ibland. 
Stämmer in i kör. Jag tror på karma och är övertygad att han får betala tillbaka! 
Tja, känner inte att jag behöver tillägga nåt mer än det som Pagan så finkänsligt redan skrivit
Angående taskmörtar till hyresvärdar alltså. Motspänstiga karlar kan ha det så kul på (för, med… ) egen hand. 
Hehe, exakt den bilden tänkte jag på men ville inte heller lägga in den här! Såg den på facebook häromdagen 
Så gulliga ni är! Jag blir alltid så glad när jag loggar in här. Nu har han fått vad han tål av er så jag kan släppa det och tänka på annat.
Puss på er! 
Förresten så syndade jag idag. En bok jag verkligen ville ha verkade vara svår att få tag på i Sverige men fanns lättillgänglig härpå Amazon, så jag var ju tvungen att köpa den innan vi åker. En Thothbok, den jag tror är bäst av alla Thothböcker som finns. Och då var jag ju tvungen att skaffa Thoth också.
Jag har dreglat över den länge. Nu skall här studeras! 
hoppas han sitter utan hyresgäster i ett halvår, må han rötna i ett äpple

ja, ibland iallafall