Tarot iFokus

Tarot

Etikett: tolkningar
Läst 1037 ggr
Jina.
0

Vad göra om personen inte blir nöjd?

Hej!

Vad gör ni när personen man lägger för inte blir nöjd med din läggning? Har det hänt? Vad kan det beror på? Är det för att de inte vill inse "sanningen" eller kan det helt enkelt bli helt galet ibland?

Jag la nyss åt en person, men denne blev inte så nöjd, hon tyckte att det inte stämde så mycket. Men det kan man inte veta förrans det har skett eller? Det handlar ju om framtiden, om vad som kommer att hända.

Kram

www.mediumjina.se

Skogshumblan
2

Bra och intressant fråga! Utan att ha kännedom om just din situation, vad vet personen ifråga om Tarot? Vilka förväntningar har hon/ han haft och vad har du sett? ( OBS bara tankar,du ska inte svara på dem! ) Min tanke är att personen nog inte vet hur Tarot funkar- det är råd eller stöd utifrån här och nu- inte sanningen om hur det blir hugget i sten. Jag tror inte du kan göra så mycket mer om personen inte på förhand förstått hur Tarot och "spådom" funkar, tyvärr. Hoppas du inte bär ens dig detta längre än just hör och nu.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jina.
0

Tack för ditt svar, det hjälpte mycket!! Glad

www.mediumjina.se

Skogshumblan
0

Så gott att höra Jina. Hoppas fler kan ge andra vinklar och vrår:)

/ Skogshumblan

[C Stark]
0

Att folk blir missnöjda handlar i de flesta fall om bristande kommunikation. Jag vet inte om du gjort detta för att öva eller om du tar betalt.
Gör man det för övnings skull så handlar det ju om just övning för att man ska få feedback på det man gör.
Tar du betalt så är det ditt ansvar att var tydlig om vad det är du säljer, vad det är du levererar och hur det fungerar. Då undviker du både missförstånd och missnöjda kunder.
Detta gäller oavsett bransch. Var tydlig med det du gör och förklara vad du gör. Genom att visa att man är seriös och tar sig själv på allvar så gör även andra det.
+ödmjukhet, där kommer man långt. Flört

Är det fortfarande oenigheter så tycker jag att du bör fråga kunden hur hon vill lösa det. Ibland räcker det…

Kyss

Jina.
0

C Stark Tack för ditt svar. Då måste jag kanske blir ännu tydligare. Men man tror ju att man förstår det när man skriver "Jag lägger och tyder tarot…"

Kram

www.mediumjina.se

Isa56
0

Det har hänt för mig. Gjord en läggning förra året. Nej jag tar inte betalt. Hon var sådär över den. La för ett halvår. I våras pratades vi vid och då sa hon att hon hittat min läggning och upptäckt att i princip allt hänt, fast senare än jag sagt.

Men ibland tror jag att personen inte riktigt vill ta åt sig läggningen.

En gång blev det helt fel. Min intuition fungerade inte alls. Kan vara den andre personen som så att säga stänger ner, eller min intuition fungerar inte alls.

Tror det var Tarot-Lasse som berättade om en läggning han gjort, de slog inte in förrän närmare två år efteråt.

Kram

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Skogshumblan
0

Cs så bra skrivet!

Jina jag brukar kolla av vad personer jag lägger för vet om Tarot, och är jättetydlig med att Tarot visar inte framtiden som den blir huggen i sten utan det är små glimtar av vad som kan komma framöver, ibland varningar.

Jag hoppas du hittar ett sätt att vara övertydlig på så du känner att den du lägger för inte kan ha missat hur du jobbar och vad du går i god för med dina läggningar.

Jag har varit med om att den person som jag la för när jag gick tarotkurs inte alls ville ta åt sig vad jag sett och denne person  blev väldigt otrevlig men sen kom det fram en tid senare att jag ändå haft rätt och att denne person nog fattat det så lita på din känsla om du känner att du har rätt!

/ Skogshumblan

Jina.
0

Isa

Det kan nog vara så att hon inte villa ta åt sig. Jag tror hon vill liksom inte tro på detta. Hon sa ju att detta är mest på skoj, men det är det inte för mig. Jag fick direkt en känsla av att det här kommer inte går så bra, då hade jag ju rätt, eller min intuition bättre sagt.

Skogshumblan

Jag sa till henne att hon gärna får titta på min läggning igen efter ett par månader, då får hon se vad som stämde. För jag känner att jag la rätt, allting stämde, tyckte jag iaf.

Är verkligen tacksam för era svar och råd

Kyss

www.mediumjina.se

Skogshumblan
0

Jina,Kyss!

/ Skogshumblan

tarotlasse
0

Är inte klienten nöjd så ska den ju inte behöva betala för tarotläggningen tycker ju jag är självklart.

När jag gör en tarotläggning så  beskriver jag alltid personen hur den är till sättet o till person  försöker få fram saker som är aktuella och även på sådant som har hänt som personen redan vet.

För då kan personen se att man verkligen kan få fram saker i korten du kan ju lika gärna lägga kort på saker som har skett som det som ska hända.

O lägger du på saker som har skett får ju både kilenten o du själv en bekräftelse på att saker stämmer.

Sedan när det gäller framtiden så finns det inte en enda siare i hela världen som kan säga vad som sker vi kan bara visa möjligheterna på vad dom kan göra. Sedan styr det egna beslutet resultatet.

Visar korten på att personen kommer byta jobb och personen inte söker detta jobb ja då är sannoliken minimal på att man byter jobb och man ändrar resultatet.

Så jag som tarotläggare kan enbart ge en vägledning på hur personen kan göra inte på hur det blir.

Mycket noga att man informerar klienten om detta för det finns dom som tror att bara för tarotläggaren sagt att det ska bli så.

Kan man gå hem sitta i köket och rulla tummarna o vänta på att det sker och då är sannoliken väldigt liten att det slår in.

Man måste göra ngt själv och göra egna beslut så tarotkorten får dig att se olika alternativ.

Jag har haft klienter som varit grymt besvikna för att jag inte fått fram det dom velat en person som frågade om mannen som lämnat henne skulle komma tillbaka.

O det jag fick fram var att hon skulle släppa sin bitterhet och sin ilska annars skulle han alldrig komma tillbaka.
Hon blev skit arg för var inte det hon ville höra och hon skällde ut mig och sa att hon hade alla rätt i världen att vara förbannad och skälla ut honom.

Men inte får man ngn kärlek av det sa jag och hon var fruktansvärt missnöjd men hon behövde inte betala.

Jag hade en annan som jag beskrev att hon skulle träffa en gift man med utländsk härkomst o det skulle uppstå kärlek.

Hon blev också skit arg och skällde ut mig för hons skulle alldrig inleda ett förhållande med en gift man och alldrig med en utlänning snäste hon av mig.

Så hon var inte heller nöjd över resultatet men hon ringde 2 år senare och bad om ursäkt berättade att hon träffat en man genom sitt arbete o dom blev blixt förälskade o han var gift o var från Danmark.

Så även om hon såg det som otänkbart så blev det så men hon kunde lika gärna redan från början sagt nej för att han var gift och förändrat det korten visade.

Jag hade en annan kvinna som var besviken över en läggning korten hade visat att hon skulle träffa en man med sydländskt utsende och arbetade med musik o dom skulle träffas på en nöjes lokal o detta skulle leda till kärlek.

Hon träffade mycket riktigt denna sydländska man o han var musiker o på ett nöjes ställe.

Dom hade en jätte trevlig kväll men det blev alldrig ngt mer hon var besviken för hon hade verkligen gillat denna man.

Hon sa att han gjorde ju inga närmanden eller tog ngt intativ till ngn kärlek.

Så jag frågade om hon hade gjort det men hon sa nej för det var ju ändå mannens sak att uppvakta kvinnan sa hon,

Ja där påverkade hon resultatet eftersom hon inte tog ett eget intativ till att fördjupa kontakten.

Samma vet jag dom som varit hos tarotläggare och fått reda på att dom ska vinna på Lotto och sedan har dom inte vunnit den där miljonen dom väntade på men frågar man så har dom ju vunnit 32 kr eller liknande så visst har dom vunnit.

Vi kan se en vinst men inte hur stor vinsten är så jag talar aldrig om lotteri eller tips vinster.

Så finns många själ till att vara missnöjd över en tarotläggning. Så informera alltid att vi inte kan se vad som sker i framtiden utan vi ser möjligheterna och dom själva tar besluten eller intativen till resultatet.

Lika viktigt att berätta att man inte behöver göra som korten utan att man kan ta ett annat beslut.

För vi ger bara en vägledning sedan får klienten ta besluten.

Lasse

[C Stark]
0

Däremot kan jag känna, precis som du skriver Jina. En som gör det mest på "skoj" är inte alls lika lätt att läsa av som en som är öppen för det.
Jag har mycket lättare att läsa av en som öppnar upp och vill det.

Jag har flertalet vänner som följt med mig då jag dragit i dom åtsilliga gånger för att få vägledning i livet själv.
Jag skulle inte säga att någon av dessa har blivit hänförda av tarotkortens konst.

Jag tror att när man vill ha en läggning så öppnar man upp, inte bara för den som ska lägga. Utan för livet. Man är beredd att ta steget till förändring men vill ha en knuff på vägen. De som gör det på "skoj" är inte där ännu…

Det där med att tro på saker o ting, tror jag dock vi alla kan skriva under på dock… alla har vi bristande självinsikt. *s*

Glad

Jina.
0

Tack Lasse för ditt svar.

Skönta att höra att man inte är ensam.

Jag ska vara mer tydlig nu i framtiden.

Tack för dina exempel. Får se om hon hör av sig om ett halvår igen.

Jag blir ju nästan ledsen över att hon var missnöjd, det är första gången. Men någon gång är väl alltid första gången.

Jag tror att det var saker hon inte ville höra, hon hade just ett problem och jag pratade inte om detta för det var inte så viktigt egentligen, men hon var nog besviken över att jag inte tog upp problemet.

Sedan la jag några extra kort, om just problemet, sen blev hon nöjd, men ändå.

www.mediumjina.se

Jina.
0

C stark

Jag håller med dig där. Dom som bara gör det på skoj är inte så öppna, så det är svårt att lyssna på sin intuition när man lägger Tarot. Hittills har jag varit "duktig" så det kom som en smäll. Nu kanske jag överdriver jag lite men jag blev lite chockad faktiskt, fast än jag kände att det var nåt på tok.

Jag känner mig lite löjlig faktiskt men jag behövde lite åsikter kring detta. Tack!

www.mediumjina.se

tarotlasse
1

#13 Du ska absolut inte känna dig löjlig kommer alltid upp frågor som vi inte förstår eller kan se för stunden.  Där det fantastsikt att det finns ett forum där man kan diskutera frågorna och dela med sig av sina erfarenheter.

Så absolut ingen som ska känna sig löjlig för att ställa frågor för är det är så vi lär oss och kan hjälpa varandra.

Är säkerligen flera som funderat på samma sak men inte ställt frågan.

Lasse

Skogshumblan
0

Jina, så ska du absolut inte känna!

DU är inte löjlig, det du känner är viktigt för det är dina tankar. Jag tror inte en enda av oss som håller på med sådana här saker sluppit uppleva negativa saker. Men man lär sig, och du är modig som vågar ta upp det här så vi andra kan få en påminnelse och få ta del av andras tankar och kloka ord kring det här.

Och som du ser är du inte ensam om jobbiga eller dåliga erfarenheter.

/ Skogshumblan

Jina.
0

Tack Kyss

www.mediumjina.se

Isa56
0

Jag tror de flesta av oss känner det lite nervöst innan vi får bekräftelse på läggningen. Så löjlig är du inte. Som de andra skriver så lär vi av varandra. Vi funderar ju på olika saker och det är bra att de tas upp. Kyss

Kram

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻