God morgon 22:a augusti!
Den som kom på att morgonstund har guld i mun måste haft många hål i tänderna, för något annat har jag aldrig märkt!
Härliga ljuva tisdag eller är det tom onsdag idag?? Den kommer bli fantastisk, men det känns som att den började ovanligt tidigt idag… *s*
Har precis petat i mig frukost och ska bege mig till sjukhus-en igen. Det kommer att gå bra. De är faktiskt roligt att åka o träffa alla efter sommaren, det var så länge sedan vi sågs, och de känner mig utan o innan nu… ;)
Undrar om det är någon som är sugen på att byta en läggning? Har något jag filurar på och skulle behöva en opartisk syn på detta? JAg lägger tillbaka!
Önskar alla en superhärlig pigg och grym dag, precis som ni förtjänar!! <3
Puss & Kram
C Stark - Vilken fin bild!! Och jag håller med, morgonen började alldeless för tidigt!!
Du kan pm:a mig om du vill, jag känner för att göra något annat än att tänka på smärtan och tröttheten. Kram
Ringt till vc idag igen, ytterligare ett trevligt bemötande. Jag är i chock! Blev tvungen att be om lite diklofenak till handleden för annars kommer jag gnaga av den… Blir ju bara värre.. *suck*
Annars? Regn idag. Jag som hade velat sitta ute. Jag vet inte hur jag ens ska orka den här dagen.. Fy farao vad det tar på krafterna med allt just nu.
Godmiddag Cs, Jessica och alla andra. 
Tjusig bild. 
Cs ska hålla tummen för att allt blir så bra som du önskar. 
Jessica kramar om dig. Fy för ont i handleden. 
Själv känner jag väldigt glad just nu. Företagssköterskan ringde (en väldigt trevlig och empatisk person) Nu är de trötta på min höga frånvaro de sista året, så den 12 ska jag på en helkroppsundersökning inför en rehab. Då ska ll hela jag kollas av angående värk, trötthet osv. Ska visst få en lunta på 12 sidor att fylla i.
Hellre uppsagd på grund av arbetsbrist än gå såhär. Det sliter mentalt att ständigt behöva ringa och sjukskriva sig, hatar det. 
Önskar alla en härlig dag.
Kram Isa
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Ush vad jobbigt isa :( hoppas det blir bra! Syrran, om jag gnager av din kan du gnaga av min? Varit lugnt ett tag men nu de senaste dagarna har den börjat spöka igen :/ Hemma och slappar efter dagis. Theodor sover gott! Kvart över fem i morse skulle han upp! Mutter! Lyckades få honom att sova mellan sju och åtta och då sov jag också sen dagis mellan nio och två och där är ju så mycket att göra att man inte kan sova. Haha :) gose!! Ätit målarfärg idag, ser så dumt ut när han grimaserar för att det smakar illa men jo vi tar nog en tugga till ;) Kram på er alla!
Vad bra Isa!! Härligt att de tar tag i skiten.
Åh, underbara Theodor!!
Vilken handled är kass hos dig syrran?? Vi kanske kan byta..
Höger… Glömde säga att jag fick hoppa in som dagisfröken! Plötsligt blev jag lämnad ensam med fyra ungar! Jag är lite orolig över hur de lämnar barnen vind för våg annars känns det riktigt bra! En unge ramlade och det var bara jag där sen ville han vara hos mig ett bra tag :) sen var det en annan som blev ledsen då dög inte vikariefröken så då fick jag honom också… Theodor ville ändå inte ha mig så jag satt och gosade med dom andra ;) men man blir ju lite nervös!!! När jag kom i morse mötte jag en mamma full i tårar, det är så jobbigt med inskolning fick hon ur sig.. Jösses…
*asg* Föräldrar är ju galna!! Du får fråga dom om dom alltid lämna ettåringar själva. Inte bra alls för de kan hitta på det mesta ju…
Jag har ont i vänster så du kanske kan ta min en vecka så kan jag ta din en vecka??
Ja, vi kan ju ta liksom så jag har min och din samtidigt och sen du så får vi ju en vecka smärtfritt också ;)
Tack jessica och Pluto. 
Jag skulle nog vilja säga att inskolningen är jobbigare för mamma än för barnet. Har ju 4 numera vuxna barn med olika personlighet. En sprang in vände sig om sa hej och small igen dörren i ansiktet på mig! Han hade aldrig varit där innan.
Nästa dagmamma, så stod han och grät förtvivlat i dörren,när jag skulle gå sen när jag kom ut från porten stod han i fönstret skrattade stort och vinkade. När jag hämtade honom grät han förtvivlat för han ville absolut inte följa med hem. En vecka höll han på sådär, sen upptäckte han att vi inte brydde oss. Så då slutade han med det. Ungar kan verkligen spela på en mammas känslor med sina tårar. 
Så trivs Theodor där och är glad, då har han det bra och jag tror inte du behöver bekymra dig.
Det var så jag menade syrran! 
Jag var med på Noras inskolning en dag, höll på att få spel då det var MASSOR av äckliga ungar där. Tycker bara om min egna, och Theodor förståss. Jag fixade inte att gå dit mer. Att skiljas från Nora var inga problem, hon var så glad så. Men alla dessa barn… *brrr* Fortfarande jobbigt att gå och hämta ungen och det står typ miljoner ungar och glor på mig!!! Känner deras evil eyes på mig.. *ryser*
Haha, hade hon bara en dag inskolning? Igår var det bara tre andra barn idag var där väl runt sju så det går bra. Jag är nog inte lika rädd för andras som du är ;) Theodor älskar det! Jösses.. Han har redan blivit biten av en annan, Theodor sparkade honom så han fick igen men han fattade inte vad som hände och den andra blev rejält utskälld av fröken så det är bra :) den ungen var en riktig buse! En sån där som inte lyssnar på nån! Tror Theodor blir sån med så han får nog en konkurrens i Theodor haha :)
Nej, Niklas skötte inskolningen. 
Stackars fröknar egentligen…
Haha, jaaa… :)
God eftermiddag. Kan ta era handleder. Har ändå 17 tabletter av "drogklassad" sort kvar. Här är första skoldagen i "nollan" avklarad. Kändes speciellt, att han är så stor. Allt hade gått bra idag- skönt! Inskolning på förskola ja… Håller med Isa! Jag stortjöt första dagen han skulle lämnas men sonen sket fullständigt i oss redan dag ett på inskolningen :) Lite som din son där Isa. Skrek när vi kom för inte sjutton ville han hem när allt kul fanns där på förskolan! Haha!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.
God eftermiddag. Cs underbar bild! Jag hoppas allt gick bra på sjukhuset:) Jessica & Pellis jag kan ta era handleder. Har ändå ont i min & 17 tabletter av "drogklassad" sort kvar. ;) Här är första skoldagen i "nollan" avklarad. Kändes speciellt, att han är så stor. Allt hade gått bra idag- skönt! Inskolning på förskola ja… Håller med Isa! Jag stortjöt första dagen han skulle lämnas men sonen sket fullständigt i oss redan dag ett på inskolningen :) Lite som din son där Isa. Skrek när vi kom för inte sjutton ville han hem när allt kul fanns där på förskolan! Haha! Hanen fortsatt fin onsdag/ lillördag!
/ Skogshumblan
CS, jag är ju skyldig dig en gentjänst-läggning! Ska vi ta den nu?
Inskolning på dagis ja, jag är utbildad till förskollärare även om jag bara jobbade första halvåret efter examen. Men lite erfarenhet gav det ju, jag har sett inskolning både från insidan och utsidan. De allra flesta ungar klarar det fint! Det är nån här och där som tar lång tid på sig att acceptera situationen, det märks särskilt vid lämnandet på morgonen. Resten av dagen brukar gå bra.
Sitter i telefonkö till Bredbandsbolaget, ska förhandla ner priset på mitt bredband, hoppas på att komma ner till hälften åtminstone ett halvår, håll tummarna!
Tack alla och tack Isa, jag gör detsamma för dig! Förstår verkligen hur det känns. Hoppas att du får ordning och den hjälp du nu behöver så att allt blir tipp topp!!!
Tack Amandla, men Jessica har redan signat på en läggning i kväll så vi tar det en annan gång. Fast bara så du vet så är du inte skyldig mig något! 
Angående dagens tema i tråden så har jag tyvärr inget barn att skryta med så jag passar diskussionen om inskolning… 

God eftermiddag!
Idag har vi haft allal väderlekar utom snö… Jag har varit hemma med minstan, hela familjen nyser, snörvlar, har halsont och huvudvärk. Tycker det var ganska skönt med en vilodag måste jag säga, vi har legat i soffan och kolla Vampire Diaries mest hela dagen
.
Jag hade ju healinggrupp i går och tog med dig Jessica, jag skänkte även en tanke till Humblan för jag fick för mig att du skrev att du gärna tog emot. Var lite trött men fick en stark bild av en mormor. Jag minns inte riktigt om tjejen var barn eller vuxen men hon gick hand i hand med sin mormor. Är det någon av er som har en speciell relation till sin mormor?
Frågade korten igår hur det skulle se ut för mig om jag startar eget. Fick upp drottning i mynt i mitten och kung i mynt som sista… såg rätt nice ut!!!! Måste ta mig en allvarlig funderare!
Hoppas ni har en skön kväll framför er!
Isa, du behöver definitivt en genomgång och en fundering på att byta karriär….
"Du har alltid två val"
Medarbetare på Spiritualism iFokus
Min karriärdröm är att bli en "besvärlig bitch" 
Skämt åsido, men jag hoppas verkligen att det här ska ge mig en acceptabel arbetsbelastning. Helst andra uppgifter.
Funderar lite på på mitt augustikort som blev ess i pentaklar. 
Underbar! Haha!
/ Skogshumblan

Hahaha tack CS
Isa, jag förstår dig, att känna sig dum och jobbig är det värsta som finns. Men du, det är bara du själv som känner det så, skulle tro att alla andra fattar att du har ONT!!! MEN viktigast är ju att du får rätsida på detta och kan börja må gott igen.
Jessica och Pellis, har ni båda ont i handlederna, samma åkomma? gott att Theodor trivs på dagis. Men hur många fröknar finns där och hur många barn. Alla dessa neddragningar slår ju himla fel.
CS hur gick det hos läkarna idag, goda nyheter och glatt återbesök?
Jösses Elpida, alla lika sjuka, tur det var denna veckan då och inte förra. Starta eget, inte fel, men tanka dem på lite utbildning med full betalning först
Jag har jobbat över, som vanligt känns det som, har pyttetid innan Dallas. Löjligt kul att se igen.
typiskt bara att just denna vecka så har andra bra program startat som man ju missar, det okända och Roomservice, ja ja, så är det när man äntligen ska se på TV. Tror jag suttit typ 2 timmar i TV soffan i sommar.
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Spela in programmen och somna på helgerna istället? 
4 fröknar på 17 barn, men alla barn är ju inte där samtidigt de har ju olika tider och så ju. Tydligen hade många småsyskon så de inte var där så mycket men det är många barn!
Ja, vi har båda ont. Jag har haft det så länge jag kan minnas. Överrörliga är det svaret vi fått hela tiden, ingen som vill hjälpa känns det som. Men mitt går mycket i perioder. jag har alltid ot men när jag klagar över det då har jag verkligen ont men det är inget jag lide av under dagen, arbete mm utan det är när man ska sova. Kommer ju aldrig till ro och alvedon, diklofenak ja jag har testat starkare också men de hjälper inte just mot handleden. Har jag ont i knä, fotleder mm då fungerar vanlig Ipren men inte mot handled… Fast har nu voltarengel och faktiskt så fungerar den ibland i alla fall… Men det är ett helsike, hade stora problem ett tag att gå ut med vagnen
men men… Alla har vi något vi dras med…

Ja, och men med så lite personal och en del blöjbyten, blåsa på knät och trösta, blir det inte många famnar över. De måste vara överlyckliga då en mamma är där och hälsar på. Svårt att ha koll även då de är ute. Blir mer och mer förvaring tycker jag. inte bra.
Jag rekommenderar gurkmeja eller Ingefära, finns både i pillerform och burk i Icaahyllan. hjälper direkt. Har själv jobbiga knän och det hjälper mig kanon. Säger det till alla och det hjälper alla också. klart värt att prova.
Sajtvärd Tarot
Elpida - Jag kände inte ett skvatt av healingen igår, jag var så orolig i kroppen.. 
Pagan - Vi har nog lite samma. Men jag klagar mest när jag har inflammation, vilkjet jag har nu. Då kan jag inte böja handleden utan att skrika som en tjej och jag kan knappt lyfta en temugg. Det gör så fruktansvärt ont så man vill gnaga av den. Men med en period med diklofenak och vila så försvinner inflammationen och jag återgår till min normala smärta som är okey. Jag har ju fibro-symtom…
Ja du har faktiskt tipsat om det innan
käkade gurkmeja men sen blev jag sjuk och ont i halsen och då fick jag inte ner det. Men ska kolla upp piller! 
Har ni inte fått någon typ av stödskena för era handleder? Det hjälper mig oerhört mycket, hade ju inte klarat fem minuter på jobb annars.
Klart jag har! Den är guld värd!!!
Vet att syrran har med, men hon är slapp med att använda.
Lite svårt att ha på jobbet bara då jag jobbar med patienter…
Det har jag Isa, till båda som jag har typ på jobbet eller så när det är som värst men kan inte sova med den för då blir det motsatt verkan tyvärr på mig och som sagt, på dagen behövs det sällan… Men visst har jag och använder då jag behöver! 
Jag tänkte väl det. Jag har ju numera både en stel och en mjuk. Den mjuka får jag ha på jobb. Annars blir lite fight mellan tummen och stödet. Nu ska jag få ett arbetsstöd utprovat till mig, för de mjuka är standard, som finns på apoteket.
Tack, det har gått fantastiskt bra. Det går framåt! Det är kul, jag har ett helt team som tar hand om ryggen och de är så proffsiga på det de gör!
Pagan, Du vet att man kan få fyrkantiga ögon av förmycket tv:tittande va? 

Jo jag vet Cs, men denna veckans tittande har varit himla kul. JR och resten har verkligen klarat av att göra come back, stående ovationer.
Låter gott att besöken var givande igår. Då är det ju lite kul att se vitrockarna igen.
Nå flickor inköptes Gurkmeja i dag…pagan står med pekpinnen
Sajtvärd Tarot
Inte varit i affären ;) men imorgon ska jag åka in och handla när jag lämnat sonen på dagis! :) Jag tittar alltid på tv och mina ögon är inte fyrkantiga :P
Jag har inhandlat diklofenak… Räcker inte det?? 

Men Jessica Gurkmeja är lättare att stava och uttala ju. 

Isa då! Hahahaha!! 
Jag har en stooor burk i skåpet. 
Nej Pagan, den har jag mot inflammationen i handleden, inte mot smärta!!
Mot smärtan har jag panodil och voltarengel. 
På henne bara Pagan! 
Pagan, gurkmaja låter inte riktigt lagligt 
Skulle jag äta det också. Då blir jag ju lika gul invändigt som en kines är gul utvändigt. 
Har en mindre burk som jag tar ur. 
Jaja, när jag kommer ihåg. 

Stackars lilla gurkan Maja, bli tuggad på sådär.
Prova Gurkmeja istället. 
*asg* Underbara Isa och amandla! 
Undrar vilka effekter gurkmaja har? Att man blir kissnödig förmodligen, i alla fall om man tar mycket…
För vän av ordning: jag bara skojar, vill inte alls förhärliga diverse olagliga preparat. Jag har sett på alltför nära håll vad sånt kan ställa till med. Men lite galghumor gillar jag 
GurkmAja, inte gurkmEja…
Gurkmeja vet jag är bra.
Hellre gurkmajo i rätt sammanhang säger jag!
/ Skogshumblan
Haha, ja det förstås! 
Pagan, jag kan lova att prova gurkMEJA efter att jag har varit hos läkaren 18/9. Vill inte att all smärta ska vara borta då så att jag får en orättvis bedömnin.
För om något så enkelt kan hjälpa mig kanske jag kan försöka få i mig lite.
Efter den 12 får det bli här. 
Det är så löjligt. jag är sjukskriven för axeln men just nu har lite mer ont i handleden. Kan ju inte komma till doktorn och vara frisk.
Fast jag märkte inte mycket skillnad, men åt det bara någon månad.

Kan det vara så att värken i handleden är lite starkare än i axeln och att du därför känner av den mer, skulle inte tro att axeln egentligen gör mindre ont nu.
Ang gurkmejan så har den gansak snabb effekt, köp ricinolja och dränk in en kompress/tvätt lapp och lägg på det onda också så kan du snabba på läkningen lite. Fick tips inne på Ab. Men ge inte upp Gurkmejan, eller kanske du har bättre hjälp av Ingefära?
Nu när jag ätit det länge så kan jag göra uppehåll någon vecka eller så, har rätt bra lågtidseffekt, men sedan känner jag av värken igen och kommer på att jag glömt
Sajtvärd Tarot
Jodå men ska ju på helkroppsundersökning den 12 har en lunta på 12 papper att fylla i. Så det gäller att verkligen känna efter och vara ärlig och noggrann.