Tarot iFokus

Tarot

Etikettboktips
Läst 3228 ggr
Pagan
1

Just nu läser jag ur....

Louise L Hay

Ur: ”Du kan hela ditt liv” Energica förlag 1987

Har inte kommit så långt i boken, men den är ju troligen läst av massor då den är tryckt i massor och mitt ex är reviderat. Vad som jag slås av är att inför varje nytt kapitel så står följande;

I livet utan slut, där jag nu befinner mig, är allt perfekt, helt och fulländat.

Jag tror inte längre på gamla begränsningar och brister.

Jag väljer själv att börja se mig själv så som universum ser mig, perfekt, hel och fulländad.

Sanningen om min varelse är att jag skapades perfekt, hel och fulländad.

Jag kommer alltid vara perfekt, hel och fulländad.

Jag väljer nu att leva mitt liv utifrån den insikten. Jag är på rätt plats vid rätta tidpunkten i mitt liv och gör det rätta. Allt är bra i mitt liv.

Vad läser du just nu? Dela gärna med digGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

• Redigerat 2025-02-06 03:08 av Tarotstollan
Isa56
0

Just nu läser jag ditt inlägg. Tungan ute

Jag bara måste. Haha

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56
0

Åter till allvaret. Flört

Jag läser "Ljusets helande änglar" av LaUna Huffines. Isis förlag

"Personlig kraft genom medvetenhet" av Sanaya Roman.

"Kabbala" Will Parfitt.

The Secret "Kraften" av Rhonda Byrnes.

I badet slöläser jag "Tao enligt Puh" Och nej än har jag inte tappat boken i vattnet. Skrattande

[GunillaR]
0

Just nu läser jag en Henning Mankell - De ensamma.

Har precis läst tre böcker som handlade om Anne Persdotter, en kvinna från medeltidens Stockholm, som sysslade med handel. Där finns kärlek, spänning, action och även en historisk bakgrund i böckerna.

Författare Catharina Ingelman-Sundberg

Böckerna; Brännmärkt, Förföljd och Befriad

Kan rekommenderas

plutopellis
0

Just nu läser jag sista delen i Eragon-böckerna av Christopher Paolini. Mycket bra böcker!

Läser även första boken i Milleniumtriologin, Män som hatar kvinnor.

Amandla
0

Jag läser också en bok av Sanaya Roman, Andlig utveckling. Sen har jag läst fem böcker av Elisabeth Chadwick (Barnbruden, Lord Guyons dotter, Bröllopstunikan, Skuggornas borg och Guldkorset). Om 1100-talets England, borgar, riddare, fagra jungfrur mm Glad Känns hyfsat historiskt trovärdiga, det gillar jag.

Tror jag ska börja läsa om Anna-Karin Palms Faunen ikväll, det var några år sen. Ganska fascinerande historia om en kvinna för hundra år sen som en dag upptäcker en faun i sitt arbetsrum och hur han får henne att bli en mer fri själ Flört och lite annat också förstås. Tre historier som vävs samman är det.

Silent_Hill
0

Jag har precis avslutat boken "Besök från Andra sidan" av Sylvia Browne. Köpte 4 böcker av henne och har läst ut alla. Så nu känns det lite tomt att inte ha något att läsa. Får väl gå på jakt efter något annat läsbart Flört

MVH Silent_Hill
Sajtvärd på Vetenskap & Bröllop
Medarbetare på Wicca

[GunillaR]
0

# 6 - Jag känner igen det där när man läst intressanta böcker, det är nästan som abstinensbesvär Flört

Pagan
0

Ja abstinensbesvär, eller som att förlora en nära vän.

Intressanta böcker Ni har på gång. Gilla jag tror jag ska leta rätt på böckerna av Catharina Ingelman-Sundberg, låter klart intressanta.

Sanaya Romans har jag läst och kan fortfarande göra vissa övningar i böckerna. Hon är en av favoriterna. Har nyss läst ut Napoleon Hills Tänk rätt bli framgångsrik. Den var ju himla tänkvärd, helst då man betänker att den utkom 1937 och har med samma budskap som The secret. Han har inte samma terminologi som vi är vana vid i moderna tider, men så klockren. Jag lånade den på biblioteket. Funderar på att göra ett inköp faktiskt.

LaUna Huffines har jag inte tidigare hört talas Isa, om men det är ju en intressant titel.

Jag är ju med i Livsenergi och nu hade de två böcker av Betty Shine som utgått för lääänge sedan - i nytryck - jag köpte båda. Rena rama julafton.Glad

Eragon - är det scifi Plutopellis? De om draken? Att draken finner sin egen herre och bestämmer sig för att stanna, tror min gubbe läste dem för ett tag sedan.

Silent_hill, Sylvia Browne har jag faktiskt fått omvärdera och gillar hennes böcker - att hon tjänar ruskigt bra på sin gåva och har otroligt taskigt rykte kanske är helt oförtjänt - så jag väljer att gilla. Har du läst livsredskap? Himla bra.

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Läser om hela serien om Ayla, som J.M. Auel skrivit.

Läste dem för många många år sedan, tonåren.

Kände i senhöstas att jag längtade efter att läsa om dem men hittade inte böckerna här. Sen innan jul så fanns pocketversionerna för ca 40-45 kr st på bokus så jag köpte hela serien igen i olika omgångar.

Kan säga att jag sträckläste första boken mer eller mindre och jag förstår verkligen varför jag längtade efter att läsa om dem!

Just nu läser jag andra boken i serien och de sista delarna kom med posten idag:)

Sen läste jag första boken i en serie som heter Vargbröder som högläsningsbok för den klass jag haft. Det är lite  samma stuk som Hästarnas dal etc. Handlar om en ung kille som upptäcker sin andliga förmåga och sitt kall. Kan säga att de killar som hade svårast med att sitta still och lyssna i normala fall, satt som tysta ljus med vidöppna öron, ögon och mun när jag läste. Spännande böcker för barn i sisådär 9 årsåldern och uppåt. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Amandla
0

Vargbröder-serien älskade min yngste son! Han totalvägrade till och med att låna ut dem till sin storebror *haha* Han slukade dem på nolltid.

Jessica Holländare
0

Jag läser också första boken i Millenium triologin.

Skogshumblan
0

amanlda, ja jag har förstått att många av killarna i klassen älskade boken och har önskat sig serien i julklapp. Kul att det finns något för alla smakerFlört

/ Skogshumblan

Pagan
0

Ja Grottbjörnens folk är himla bra. kanske jag ska ge dem en chans igen jag också. Vargbröder läste min dotter för ett par år sedan, hon var helt uppslukad. Nu är hon såld på katarina Von bredow, har läst om ett par av dem flera gånger. kanske ett kommande lästips till nästa klass?

Sajtvärd Tarot

Pagan
0

Gilla förresten har du läst sista delen - Tertors vrede av Saga Borg? Hittar inte den som ljudbok - nån som vet om den kommit ut? Och hur gick det med Claire och Jamie Fraiser? Läste du dem? Nu har ju en bok till kommit ut. Köpte den men sonen snodde den innan jag hann börja och de är ju rena rama tegelstenarna så det lär ju dröja lite innan jag får ge mig i kast med den.

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, ja absolut, ska skriva upp och leta efter för att se vilken ålder och personlighet de kan passaKyss

/ Skogshumblan

Pagan
0

Ingen aning vilken åldersgrupp, men hon har gillat dem i flera år och är  nu 14 nyss fyllda - handlar ju om ungdomars problematik, tankar de har och kärlek mm - inte lätt att vara mellan 0 och 15 kan jag sägaSkrattande ja du vet ju själv

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Pagan, ja tyvärr vet jag. Fy sjutton för åren mellan 8-20-någonting. JU längre ifrån dem ju bättre. Har ju insett ganska nyss att barnen ska igenom de där åren också… Tyvärr samtidigt som jag kommer i klimakteriet men det är smällar min man får taTungan ute

/ Skogshumblan

Pagan
0

ack ja, vad vore väl en bal på slottet…..Skrattande

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

# 14 - Ja, jag har alla utom del tre som jag fick låna på bibblan. Mycket spännande serie!

fridelfina
0

Här är det Women who run with the wolves och Instruktion för registrering av försörjningshinder och ändamål med ekonomiskt bistånd - För handläggare av och ansvariga för ekonomiskt bistånd….. Oskyldig

Pagan
0

oj ja, verkligehten kräver ju en viss sorts litteratur fridelfina. Satt senast i går och läste ur arbetsmiljölagen, Afsarna har en del att lära arbetstagarna.

Allt för att ge chefen på tafsen genom afsen - kanske kan det bli ett nytt slagordTungan ute

Sajtvärd Tarot

Silent_Hill
0

# Ja, det är det verkligen! När man väl kommit in i bokträsket är det svårt att vänja sig av med det utan att man börjar och rycka i lite gamla böcker som ligger i hyllan Tungan ute

#8 Nä, jag förstår inte det riktigt heller. Själv så har jag valt att inte lyssna på alla dåliga rykten utan väljer själv att göra en egen bedömning och än så länge har jag inte hittat något att tvivla på.

Nope den har jag inte läst. Kanske skulle kolla in den!

MVH Silent_Hill
Medarbetare på Wicca

Silent_Hill
0

Åh, så försvann siffran i det första stycket. Skulle ju vara #7 där Glad

MVH Silent_Hill
Medarbetare på Wicca

Isa56
0

Ska ta mig i kragen och tota ihop något om den boken, nu i helgen. Om jag kommer ihåg det. Oskyldig Annars får ni hojta. Skrattande

Pagan
0

Ja Isa, kanonbra idé, det ser vi fram emot.

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

#25 Pagan, Ja det tror jag säkert. Allt för att få mig att jobba. Haha, Ja jag är på lite retsamt humör ikväll. Oskyldig

Pagan
1

Skrattande jobba jobba - annars höra pagan hojta

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Hmpf. OskyldigCool (Så länge jag får sitta ner, så) Kyss

Pagan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja ok då, naturligtvis får du sitta ned kära du.

Varså god;

Skrattande

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Ännu mer HMPF. Tungan ute

Pagan
1

Skrattande kunde inte låta bli

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

"ASG" Den var bra. Men jag avstår, tack. Tungan ute

fridelfina
0

Hur går det Isa, får du  nåt skrivet när du sitter på den stolen? Flört

Isa56
0

Nä, jag vägrar sätta mig på den. Flört

[ankibl]
0

Jag läser boken "En klagofri värld" av Will Bowen.

Det är en tankeväckande bok som verkligen gör att man börjar fundera på hur mycket  man faktiskt klagar på saker man ändå inte kan göra något åt.

Det handlar inte om att man ska lära sig att tycka att allt är bra utan att man ska ta tag i problemet och lösa det. Går inte problemet att lösa får man acceptera att så här är det. Inget blir bättre av att klaga.

Han ger en utmaning i boken.

Sätt ett armband som är lätt att flytta typ ett gummiband på ena handleden.

När du kommer på dig själv med att klaga, skvallra eller kritisera, flytta armbandet till andra armen.

Målet är att ha armbandet på samma arm i 21 dagar!!!!

Jag har provat men inte lyckats Skäms

Jag kan rekommendera boken!

Skogshumblan
0

Anki, låter som en intressant bok! Antar utmaningen med armbandet! Ska leta upp något som kan duga och kör igång direkt. :)

/ Skogshumblan

[ankibl]
0

Ja vad kul! Hoppas du lyckas Glad

Pagan
0

Jag har hört talas om detta budskap tidigare - att inte klaga och att ha ett armband som gör dig uppmärksam på det - men än har jag inte förmått sig att börja, hmm, kan ju vara värt ett försök. Ska leta i gömmorna efter något som kan fungera som ett sådant armband. det får ju vara något som är lätt att flytta påSkäms så där i början…….Flört

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

#35 Tack för tipset. Den boken låter väldigt intressant.Skrattande

#38 Ett hårband i tyg kanske. Flört

[ankibl]
0

Jag använder ett lite bredare gummiband.

Målet för mej just nu är att klara en hel dag Glad

Små framsteg är också framsteg.

Pagan
0

det kan ju fungera ja, gummiband, hårbandGlad ja bra Anki, delmål gillar vi

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Har en ring jag kan växla mellan höger & vänster hands fingrar med:)

/ Skogshumblan

Pagan
0

Hur många gånger har ringen vandrat idag?Skrattande har inte satt på mig armbandet änSkäms

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Här kommer motvallskärringen.

Varför ska man inte få klaga?

Det beror ju helt på vad man klagar över och i vilken situation man befinner sig i. Hur skulle världen se ut om ingen protesterade, om ingen sa ifrån när något är fel?

Man ska inte klaga i onödan måhända, men för Gudinnans skull, sätt INTE munkavle på mig!

Skogshumblan
0

Håller lite med dig Gilla, man ska inte tysta ner sig. Men jag anser att det är skillnad på att i grund och botten försöka vara positiv men ibland faktiskt våga säga hur jobbigt och pissigt man kan ha det eller må ibland och att vara negativt orienterad rent allmänt. Det är det sistnämnda som gör att folk skvallrar, pratar illa om andra och bara gnäller och klagar. Min ring har gått något varv igår mest för att jag missat det där med negativt fokus….

/ Skogshumblan

[ankibl]
0

I boken poängterar han att det inte handlar om att bli en ja-sägare till allt. Utan det är det här vardagsgnället som kan få en hel familj eller arbetsplats att må dåligt.

Om det till exempel har regnat i en hel vecka och jag mår jättedåligt av det så kan jag tala om att jag mår dåligt och tycker det är pissigt.

Men om jag håller på att klaga över detta så får jag till slut även den som gillar regn att må dåligt och inte slutar det regna för det.

Men det är lättare sagt än gjort när man tycker att allt är svart.

Då kanske armbandet kan hjälpa så att man bara klagar halva veckan Glad

[GunillaR]
0

# 46 - Jo det är ju sant. Man behöver ju inte fastna i det negativa, det blir man inte gladare av och inte omgivningen heller.

Fast ibland skulle man vilja klaga hos SMHI Flört

[ankibl]
0

# 47  Jo men SMHI är det fullt tillåtet att klaga på Skrattande

Pagan
0

hahaha, ja stackars SMHI, tack för att vi har dem iallafall - det är alltid något vi kan enas om - väderprognosenSkrattande

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Svenskarna är världens mest väderpratande folk. Läste jag någonstans, en gång för länge sedan. Flört

Pagan
1

ja bättre prata väder än att släppa väderFlört

Sajtvärd Tarot

Isa56
0

Haha, jo det har du rätt i. (Japp satt långt inne att erkänna att du har rätt) TystFlörtCool

Pagan
1

Skrattande ja det gäller att ha FART control

Sajtvärd Tarot

[GunillaR]
0

Förresten så har jag beställt en bok som heter "Nefilim" av Åsa Schwarts. Ska bli mycket spännande!

Elpida
0

#0 Det där finns med upprepande på en positiv programmeringscd jag har. Det tar faktiskt rätt många gånger .. och nu menar jag MÅNGA gånger innan man faktiskt kan ta till sig längst in att man ÄR underbar! Det är ju lite förbjudet här i Sverige att tycka om sig själv att man är perfekt!

Just nu läser jag inte någonting men ska börja läsa om James Van Praaghs Himlen på jorden snart. Det gick så fort första gången jag läste så denna gången ska jag ta mig tid att göra övningar som fanns i boken oxå!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[ankibl]
0

Jag brukar ofta läsa om mina böcker. Det är alltid något man missat eller något man ser ur en annan synvinkel andra gången man läser boken.

Endel böcker har jag som "peppningsböcker" ifall jag känner mej nere och behöver bli på bättre humör. Då plockar jag fram dom och läser något kapitel som jag gillade extra mycket, sen brukar det kännas bättre Glad

Tarotstollan
0

Puttar lite på denna tråd.Glad
Har ni något nytt att tipsa om?

Jag har precis börjat läsa i "Kartan" av Colette Baron-Reid. Har bara läst några sidor, för den luktar så starkt eftersom den är nytryckt! Jag reagerar med rinnande näsa på starka dofter!
Men den är intressant och jag ser fram emot att läsa vidare.

Några bra tips mot illaluktande böcker?Flört

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Isa56
0

Kanske låte den ligg öppen vid fönsert eller på balkongen om det inte regnar. Och vända några sidor då och då.

Ruzicka
0

I tarotväg läser jag Tarot For Your Self av Mary K. Greer, en mycket bra bok med så otroligt matnyttigt i att man inte kan läsa den för snabbt. Några sidor i taget räcker. Jag kan rekommendera den till alla som är någolunda Nybörjare.

Sedan har jag också Tarot Playbook, som jag pratat en del om, och Tarot for Self Discovery, som jag knappt ens tittat på. Jag är helt överväldigad av tarotböcker, men jag är övertygad om att den är bra. Glad

Annars läser jag Kafka på Stranden av Murakami Haruki. Helt otrolig! Just nu är jag i sluttampen och har ingen aning alls om vad det är som händer, men den är galet bra ändå. Tungan ute

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
0

Tre böcker på gång just nu.

Sylvia Browne Själslig healing

Angela Donovan Önskan (andra gången på kort tid jag läser den) Hör till en ljuddisc som man ska göra olika övningar till. Ville först läsa ut och sedan läsa om och göra övningarna. Går lite långsamt framåt ska erkännas, måste ju har rätt känsla.

Jolanda den tredjes bok om Tarot och Häxkonst. Har läst även denna flera gånger, men på olika sätt. Nu åter från pärm till pärm.

De nya böckerna som hör till mina tarotlekar läser jag också lite i då och då

Har beställt The Secret Magin av Rhonda Byrne, äntligen utkommit på svenska, väntan är olidlig!

Sajtvärd Tarot