Tarot iFokus

Tarot

Etikettövriga-redskap-metoder
Läst 3719 ggr
[luneri]
0

Hjälp med att pendla

Jag brukar pendla då och då, när jag frågar över sådant jag är osäker på eller behöver vägledning, men tycker inte det ger mig korrekta svar.

Vad gör jag för fel?

Tycker ibland att det verkar komma svar som jag själv förväntar mig…

Jina.
0

Du kanske påverkar själv dina svar. Du får inte tänka på något än bara din fråga, du får inte tänka ja eller nej. Sedan får du inte glömma att fråga först vad ja och nej betyder och att du fråga dina vägledare, när du är färdig så tackar du dina vägledare.

www.mediumjina.se

plutopellis
0

Jag använder min pendel mest till att rena energier just pågrund av att den ljuger för mig. Tror den gör det med flit…. Så behöver jag vägledning är det korten jag frågar, dom ljuger inte Glad

Jessica Holländare
0

Kanske du ställer en otydlig fråga eller en fråga med flera svar? Du skulle ju kunna prova att använda pendelkarta. Finns i många varianter och man kan göra själv. Tex alla bokstäver så kan du pendla över dom för att få fram ditt svar. Du kan även ha med ja, nej, väderstreck, månader osv.

Jag brukar, som plutopellis, bara använda pendeln till att rena, ta bort eller tillföra energier. Jag har inte den kontakten med min pendel att jag kan lita på dess svar. Tarotkorten hjälper mig mer på den punkten.

Lycka till!

Jina.
1

Hos mig funkar pendeln utmärkt, den har aldrig haft fel.Glad

www.mediumjina.se

Pagan
0

Jag har inte heller den erfarenheten, jag litar till min pendel. Vad jag ofta har förstått är att när vissa pendlar så ber de inte om ja och nej först, så som Jina säger och sedan har de svårt att hålla sig till frågan. Vad som kan vara bra är att skriva ner den fråga man villa ha svar på, upprepa den om och om igen och sedan fråga pendeln.

Jag börjar med att säga "kära pendel visa mig ja. låter sedan pendeln stillna. Kära pendel visa mig nej" Detta kan faktiskt variera. Så skriv ner svaret pendeln ger. Medurs och moturs  - eller om den visar genom att pendla höger - vänster kanske.

Skriv ner din fråga efter du formulerat den för sig själv och som bara kan ge svaret antingen ja eller nej.

Sedan fattar du pendeln igen, jag håller min mellan pek och tumme i höger hand, ställer min fråga "kära pendel…………..

vet inte varför jag säger just kära pendel, men nåt ska jag ju kalla denGlad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

[luneri]
0

#1 Jag tror att min egen vilja styr svaret eftersom jag vill så gärna. Men jag ska göra ett nytt försök och koncentrera mig mer på frågan oavsett svar, men det är svårt.

## Pendelkarta låter som en riktigt bra ide. Det ska jag ta och testa och se hur det fungerar.

Tack för alla tips! Det gav mig självförtroende att testa igen:)

Jag brukar använda mig av en orakelkortlek också. Tarot är något för avancerat för mig och har svårt att tolka de korten. Men orakelkorten stämmer otroligt bra på mig.

Jessica Holländare
0

Lycka till och hoppas att du får bra svar. Glad

Pagan
0

Det är ju egentligen ingen större skillnad mellan pendel eller Ouija board egentligen. Pendeln kan brukas på samma sätt. Det är först då du ber om kontakt utifrån dig själv som det blir märkbart att det inte är ditt "högre jag" som ger svaren.

kolla på tradera de har annonser på olika pendlingskartor, jag köpte ett par där, sedan hade bokklubben New page en del att välja på. Att googla kan ge en del träffar med givetvis. Bara du och din fantasi säter gränserna. Så ge inte upp. Du och din pendel kan bli riktigt bra kompisarGlad

Sajtvärd Tarot

[luneri]
0

Men såna där kartor kan man väl göra en enklare variant själv också?

Vad för frågor kan man ställa och vilka är inte lämpliga att ställa?

Ruzicka
0

Ja, egna pendelkartor måste man väl kunna göra själv? Det borde ju bli ännu mer speciellt än om man bara köper en massproducerad karta?

På tal om pendlar var jag inne på häxor.ifokus för länge sedan, och jag hittade en helt underbar pendel. Jag kan bara inte glömma den, trots att det var månader sedan! Länk till inlägget med bilden

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

wolfheike
0

Brukar inte heller ha problem med pendeln tvärtom så fungerar det utmärkt men det gäller att koppla bort sitt eget tänk och låta pendeln göra jobbet.Sen som skrivits ovan så är det viktigt med ja och nej,att ställa frågan till pendeln så den visar vilken rörelse som gäller för svaret ja eller nej för ibland kan det vara olika från pendel till pendel.

Pendelkarta har jag sett nån gång på nätet som man kan skriva ut.Ska se om jag hittar det igen så länkar jag dit,men minns inte alls just nu vart jag snokade rätt på en sån.

Ruzicka bilden du länkar till har du nån aning om vart man kan hitta en sån?skulle så gärna vilja ha Cool

Ruzicka
0

Ingen aning! Obestämd Men om jag någonsin skaffar en pendel skall den vara en sådan. Skrattande

wolfheike
0

Den är ju bara så urmagiskt härlig,ställde frågan i tråden inne på häxor och såg en till medlem också vill veta.Letar för fullt nu på nätet och hittar inte, men kan den vara hemmagjord tro ?

Jag kanske skulle pendla på saken Flört

Ruzicka
0

Jag tycker inte att den ser särskilt hemmagjord ut.. Jag tror det är ebay eller tradera man får hålla ett öga på, och så får man hålla tummarna att man har tur och det dyker upp en. Eller två, en till dig och en till mig. Flört Annars kan man ju göra själv, om man köper en liten odlingsklocka.. men det hade nog inte blivit särskilt bra om det var jag som gjorde den i alla fall.. Tungan ute

Du får gärna säga till mig om du hittar någon som den! Skrattande

plutopellis
0

Ni får fråga personen i fråga ;)

Christina_46
1

hejsan. Här kommer en länk till gratis pendelkartor som man kan skriva ut själv http://www.divination.se/pendelkartor.php Skrattande

Tarotstollan
0

#11, 14. Håll ögonen öppna för tre st dåFlört! Jag vill gärna ha en också. Den var underbar!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jessica Holländare
0

Tack för länken Christina_46. Jag kanske skulle prova min pendel med pendelkarta någon gång.

Pagan
0

Man kan göra egna kartor också givetvis, eller pendla i kalendern för ett specifikt datum, över kartor, ritningar över planlösningar mm om man letar efter något osv. Skullle tro att det finns oändliga möjligheter.

Ja den pendeln vet jag att jag sett tidigare Ruz, men kan inte för mitt liv minnas var……

Sajtvärd Tarot

Jina.
0

Vad sägs om den här? Den liknar den andre lite grann.

www.mediumjina.se

Jina.
1

Och här

www.mediumjina.se

plutopellis
0

Åh så fina!!

Jessica Holländare
0

Vilka härliga pendlar!!

Ruzicka
0

Jag har sett dem också. Jättefina! Jag undrar om man får något extra med en sandpendel, tydligare svar, mer utvecklade svar eller om det i grund och botten bara är en snygg pendel? Någon som har testat?

[luneri]
0

Åh tack för länken med gratis kartorna!

Jag har inte testat att pendla ännu. har varit väldigt förkyld och inte kännt mig själv i balans, men jag ska börja när tid finns. Och när jag är ensam hemma, annars blir det svårt:P