Tarot iFokus

Tarot

Etiketttolkningar
Läst 1066 ggr
[C Stark]
0

Tolkningsförslag

Har kört fast med en fråga angående mig själv.
Därför undrar jag över era infallvinklar och hur ni andra tolkar 10 stavar.
Ja eller nej, Positivt eller negativt, och på vilket sätt?
Kyss

Tarotstollan
0

För mig beror det på vilken lek jag använder, eftersom jag tolkar bilden på kortet.
I Rider T, är det en man som kämpar sig framåt under en tung börda Positivt: det går framåt.   Negativt: det går långsamt framåt.

I Cat People, står en man och väntar med en upplyst stav i handen.
Positivt: han är upplyst och beredd på vad som helst som kan komma och är beredd att kämpa.
Negativt: Han har ingen aning om vad som kommer.

I Wheel of the year är det ett par som kämpar med tunga bördor upp för en lutande stig till sitt hem.

Jag tolkar som att du har ett jättetungt jobb framför dig, men du klarar det även om det kommer att gå långsammare än vad du troligtvis vill.
Så jag räknar detta kort som ett försiktigt positivt kort!

Hoppas att du får många svar, det alltid kul att se hur andra tolkar.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Skogshumblan
0

Tio i stav står för massor av/ tungt jobb. För mig innebär kortet poaitivt sett oftast att det alltid värt det slitet. Negativt är att du kanske tagit för mycket på en gång eller att det kommer kräva mycket tid och slit av dig ock vara tungrott/ långsamt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[C Stark]
0

Tack för era inputs. Vad tycker ni andra? Överös mig tolkningar nu! är det ett ja- kör på kort eller ett stanna upp kort? Glad

Fjäril
0

Utan att inneha dessa kort och enbart lyssna på känslan som kom upp, så kände jag både ja och nej. Att du kanske inte ska fortsätta därifrån du står, i just den situationen men du ska heller inte ge upp. Det står något nytt och väntar när du är redo :) Spännande och förväntansfullt - mina känslor.

Sajtvärd på Övernaturligt

[C Stark]
0

Tack snälla Fjäril! Glad
Fler förslag?

powerofthebass
0

bros på frågan tyger jag .   om jag frågar mig själv tlex hur ser det ut för mig med vänner och drar det kortet.  många nya grunder, influenser som kan pressa ner en själv  . men räds inte för andras på tryckningar då man inte ska dra andras lass

Obiter dictum .**_ Ut pictura poesis, 
**_

[C Stark]
0

Tack power.
Näste man rakning…

Pagan
0

Jag anmäler mig till rakning

Angående dig själv och stavtian - stavar är ju sviten för eld, att använda sig av sina egna talanger/kunskaper, en tia är ju slutet på en cirkel, fulländning eller total katastrof - beroende av omgivande kort. Du har arbetat genom att bruka dina inneboende resurser för mycket.

När jag använde mig av Jolandas kort så var det alltid ett negativt kort, utbrändhet med stort utropstecken. Man har tagit ut sig fullständigt, nu måste det finnas tid för vila och ladda batterierna, göra något som helt ändrar kurs för att hitta tillbaka till det roliga igen. En form av konfrontation sker och det blir början på den nya cirkeln.

I min Universal Goddess så har du gudinnan Caenis, den grekiska gudinnan som innan hon blev gudinna var en manlig krigare. Lång historia eftersom hon trots allt var kvinna från födseln, men fick en önskan och bad att få bli man. Hon landade trots sin önskan fel i det hon gjorde och kämpade sig tillbaka och slutade som en högt älskad och vördad gudinna i sitt land.För att bli kvinna igen och sedemera gudinna fick hon utstå det svåraste av allt - släppa taget och bara landa!

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

brusida
0

Det beror på vart man är i livet och på väg.
Jag skulle tolka det att du är på väg mot mycket jobb men som kommer att leda dig till något nytt som kommer att leda dig till något possitivt. :) Du har mycket att bära på och kan behöva göra dig av med lite av lastet. 

Alla tolkar olika. Lite på din Intuition för du vet nog inerst inne vad kortet betyder just för dig! :)

[C Stark]
0

Tack Pagan!
Och tack Brusida.
Jag håller med, visst är det intitutionen som styr… jag har redan fått mitt svar. Flört Varför jag frågade var för att jag blev förbryllad över resultatet då kortet inte alls stämde överens med hur jag brukar tolka det. Därför inressant att se hur andra vinklar det… =)

Pagan
0

Ja det kan ju blir så när man lägger för sig själv, det är himla svårt att vara objektiv. Hoppas du "landat" nu dåFlört

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
0

Tack, jag hor nog landat… bokstavligen talat. Det är nog därför jag tolkade kortet negativt.
Innan har detta kort visat attt det blir mycket arbete framöver. Men med med de tre v:na (vilja, våld och vasselin) så kommer det leda till succé. Vilket det alltid gjort oxå envis vinnarskalle som jag är. ;)
Denna gång gav kortet dock mig insikt att jag förändrats själv väldigt mycket.
Kortet visade på mycket och hårt arbete som vanligt, och en framtida succé som hägrade efter kämparglöd och noggrannt planerat arbete. Men med facit i hand så är det faktiskt inte värt det längre… =)

Tack alla för era reflektioner.
Kram

Pagan
0

Om jag förstår dig rätt nu så är detta kort vanligt förekommande för dig i dina läggningar för sig själv? Sådant kan ge en våldsamt huvudbry. Jag fick stavtvåan hur ofta som helst med cosmic leken, i över ett år kom det varje vecka, minst 2-3 ggr. Höll på att bli galen……..tills jag fattade poängen. Japp, hårt jobb heeeeela tiden även det blir vanligt, tills man som du får en uppenbarelse, på gott & ont. Det kan finnas andra sätt…………….

Sajtvärd Tarot