God lördag 11 augusti.
God morgon alla tarotlovers. Hoppas ni sovit gott och vaknar laddade för en ny dag. Själv tänker jag vara loj in i det sista, men inser att lite måste göras så skruttan får med sig kläder och annat som ska med till förskolan på måndag. Men jag har ju hela helgen på mig ;) Önskar er en fin lördag!
/ Skogshumblan
Medarbetare på tarot och healing.
"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

God morgon Skogshumblan och alla andra! Ja idag blir det nog en riktigt härlig dag med massor av sol!
Måste tipsa alla om Livsstilsmässan som pågår i helgen i Backamo Lilla Edet, se länken. Kanske vi ses för jag måste dit!
http://www.123minsida.se/andhamtning
Kram och önskar alla en bra dag!
~ Medarbetare på Tarot ~
God morgon skogis och Ina!
Skogis; Ja, du har ju hela helgen på dig… *apar efter reklamen* Haha, vad spännande med förskola - ni har mkt att stå i då inför hennes stora dag! ;)
Ina; Det där verkade ju jättespännande, synd att det inte var aningens närmre. Du får berätta om det var värt ett besök senare!
Själv ligger jag på lut och vet inte alls vad jag ska göra av dagen. Solen skiner men köket skriker eftersom hantverkare kommer hit på måndag och jag borde göra klart innan dess.
Sjukt sällskapssjuk och undrar vart hunden som jag inte har är just nu!?!
;)
FIn lördag till er alla! 
Ina, kul att se dig igen, allt väl? Hoppas mässan blir spännande. Cs ja du hon längtar till sina fröknar och vänner, fick glädjefnatt när vi var där och hälsade på i veckan. Hon har varit ledig 7 veckor så jag förstår henne :) Din hund ja… Jag tror min butler, som jag inte har, tog hunden på en promenad på sin lediga dag ;)
/ Skogshumblan
Haha… typiskt! 

Godmorgon
Hahaha ja eller så var det min James som efter väl förättat värv i gräsklippandet och ogräsrensningen beslöt att ta med hunden på promenad.
Eller så struntade han i gräsklippningen och bara gick, för nu när jag tittar ut så är ju gräset fortfarande lika högt som igår. Konstigt!
Ja det är en bit till Lilla Edet för mig också Ina, men vore intressant att få lite nyheter då du varit där.
Själv tycks jag ha fått trädgårdsarbete på min lott i dag, ska klippa gräs och flytta några växter till som dykt upp i rabatterna som jag inte vill att dräneringsgubbarna ska fördärva. Dyker upp intressanta fynd fortfarande. Var ju på Botaniska nyligen och där såg jag lite växter som jag har - som jag trott var ogräs, det ska ju flyttas på givetvis.Så jag kommer vara ute i det fina vädret i dag. Du får stöka runt i köket Cs vad det låter som, eller vänta tills imorgon. Kolla väderprognosen.
Vad säger tösen om att börja förskolan Skogis? Spännande va?
Jaha, bara lite kaffe till då
Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad
Sajtvärd Tarot
Det brukar ju komma en sån mässa till Borås under hösten, ganska liten tyvärr.. Kanske har jag sprungit på någon av er där??
Strålande sol ute. Funderar på att klä på mig, ta min virkpåse och gå upp till huset och lägga mig på gräsmattan heeela dagen och bara virka massa skräp!!! 
Haha… fy faroao vad okamratliga ni är, men jag klarar mig utan hund. Dock inte utan sällskap. Så kommre inte sällskapet hit får jag ta mig till sällskapet… köket är inte värd att ödsla energi på en solig dag som denna!
Det finns inget ogräs Pagan vet du väl, bara fel sak på fel plats… ;) Hoppas att du inte kastat allt för många dyrgripar!?
Har inte varit på mässa i borås Jessica, men det kanske tål att funderas på. När är den?
Här finns det hundar och inget gräs att klippa
Lite sisådär med solen, den gör något halvhjärtat försök och det är bara att inse att hösten kom tidigt i år, typ i juni. Det har inte varit många dagar med värme 
Aja, nu ska vi inte vara såna, tror jag ska kolla i restgarnslådan om det finns något bra garn till sockar.
Hallå på er!
Ja, idag tvättar jag. Snart är första maskinen klar 
Var med om en sån där underbar sak i förrgår. Farmor oh farfar ringde och ville att jag skulle förlja med dom ut på stugan dagen efter(alltså igår) och vara där med dom och mina kusiner. Fick en olustig känsla och sa att jag mest troligt inte skulle följa. Måste ju rasta mosters hund under dagarna o.s.v. Farmor tyckte att jag kunde fundera på det ändå men jag bestämde mig för att inte fara. Tur var det att jag litade på magkänslan för moster blev ombedd att ha jouren den kvällen(så hunden behövdes rastas minst en gång till innan hon kom hem) och en av mina kompisar blev av med jobbet. Så tur att jag inte for iväg och var fast på stugan då, om än jag älskar att vara ute på stugan. Fick istället några ordentliga prommenader med hunden och lät kompisen gnälla av sig.
Kanske inte direkt något att vara glad för med tanke på att min kompis blev arbetslös, men nu vet jag att magkänslan börjar komma tillbaka 
Nu ska jag hänga tvätt och starta en ny maskin
Momiji härligt att höra! Hoppas du får en fin dag trots tvätten :)
/ Skogshumblan
Japp, men nu väntar jag mest på att tiden ska gå. Längtar jättemycket till nästnästa vecka 
Hej på er!
Gud, vilken härlig dag det var idag, sol hela dan.
Jag har njutit för fullt. Tror fick tom en solbränna idag. Var bjudna på mat ute på landet, kunde inte vara trevligare och mums vad det var gott med den goda maten (kycklinggryta) Hoppas ni hade en trevlig dag ni med. Kram
www.mediumjina.se
Hej hej! Orkar inte skriva men har haft en riktigt skön dag idag :) Imorgon ska gubbens kusin konfirmera sig, vi kom på igår kväll att vi kanske skulle ha barnvakt för sitta still i kyrkan tror jag inte han gör men ingen som kan med kort varsel :/ pappa vågar inte och skyller på förkylning, ledsen man blir :( Mickes pappa ville inte heller han skulle passa konfirmandens hund. Bra ursäkt eller hur? Jaja, han får följa med får bli som det blir :)
Pellis, jag tror alla förstår att T är liten och inte kan sitta still.
Ta med lite för honom att sysselsätta sig med och var beredda på att kunna gå bak i kyrka om han blir för livlig, ifall ni inte kan gå ut är mina tips från hur vi har överlevt liknande situationer med våra barn, varav en är hyperaktiv….
/ Skogshumblan
Så, snart är jag klar i tvättstugan. Än så länge har inte grannen varit där och snokat 
Ska gå ner och börja plocka upp sängkläderna
Ja vi får sitta längst bak och självklart förstår folk :) sysselsättning? Hans favorit är att springa runt med armarna i vädret och tjuta ;) haha! Nä det löser sig :)
Eter, sen sover han gott! ;)
/ Skogshumblan
Har ingen hemma :/ får man ge dom sprit?
Pellis, ähum, får? ;)
/ Skogshumblan
Hahaha! 
Mmmm, ljuvligt! 
Han var så lycklig. Vi skrattade så tårarna rann! 

Majskrokar i mängder syrran!! Fast jag tror minsann det kommer vara många där med knattar som inte kan sitta stilla. Inget ovanligt alls.
Kram alla!!
Nämen gudars så söt han är, tilloch med när han är kladdig!
/ Skogshumblan
Vilken härlig unge.Och vilken djup och klok blick!
/ Skogshumblan
*asg* Jag älskar detta kort för han verkligen stirrar på en och ser ut att titta rakt igenom en. Så kan jag inte låta bli att skratta varje gång jag ser det heller. Ska nog förstora upp det och hänga så man ser det hela tiden och alltid blir på bra humör 
Ja svårt att bli annat av en så härlig min
/ Skogshumblan

Ja gör en förstoring Pellis, det var ju obetalbart, nämen tjena liksom, han ser verkligen på en
Jag har varit i trädgården hela dagen. Nu börjar det bli lite för kallt, men så himla gott. Kan säga att allt som ska sparas nu är flyttat. Rabatten blir större och större, vilken salig mix. Om nu ingenting beslutar sig för att dyka upp under september så borde ju den delen vara avklarad. Har fixat häcken, klippt och rensat. Nu ska jag bara ta bort alla plattor på uteplatsen för jag tror att dräneringsgubbarna behöver större yta än vad jag först trodde. Lika gott att ta bort alla. Men de är en del och tunga! Så det tar jag imorgon eller nåt
Tror det är första heldagen med strålande sol i juli/augusti. Så jag har nog fått lite färg jag också.
Sajtvärd Tarot
Duktig du är Pagan!
Lägger in det här också, fick reda på att det är meteoritregn ikväll vid 22. Missa inte det! 
Pagan, dynamit! Mitt stalltips till det mesta, ingen verkar förstå potentialen med dynamit….
Sitter och plågar mig, läser på löpträningsbloggar och spanar efter löparkläder jag faktiskt vill ha och har rimlig chans att köpa i höst. Den första är svårast, varför i herrans namn ska tjejkläder vara ergonomiskt utformade så att vi som inte har höfter ser helt keiko ut?
/ Skogshumblan

meteoritregn låter ju underbart, ska jag verkligen ta med solstolen ut och titta på. Tack Pellis
Dynamit, ja du Skogis, det vore ju bra det
universallösningen på allt i trädgården. Hm ja tål klart att tänkas på. Ang träningskläderna så har jag ingen aning du. Är inte så insatt. Men jag kan ju säga att i mina så tycker jag att höfterna växer en del, kanske köpt totalt fel då. Det är ju bara fööör tajta hur man än försöker. Kan iofs bero på att jag har en del fukt i garderoben
Sajtvärd Tarot
Idag fick jag feedback från en som jag spådde för ett tag sedan, en jobbarkompis. Det jag spådde om slog in så nu ville hon ha en ny läggning. *hihihi* Vad glad man blir när det stämmer!! 
Pagan, ajaj, inte bra med kläder som har sitt eget liv. Mina träningskläder jag hade för 12 år sen har nog hårdbantat eller gjort gastric bypass för fy så små de är!
Jessica, så härligt! Kan bara gratulera till känslan och din talang.
/ Skogshumblan
Tack! 
Hela himlen är täckt av moln!!! Hur ska jag då kunna se en metiorit??? 
Ja får ta imorgon… Sitter ute i alla fall för det var himla gott väder..
Sitter invirad i täcke!! *hihihi* Ska snart gå in ändå.. Myggen börjar komma och batteriet på datorn dör snart… 
# 22. Med lite vispgrädde på toppen och körsbär längst upp, får du en underbar "tårta" att pussa och slicka på hihihi
Vilka fina ögon han har, ja han ser verkligen rakt igenom en!
Mässan i Borås skall jag gå till, om inte det inträffar något väldigt speciellt som hindrar mig. Jag brukar ta ett aura kort, köpa några nya stenar, gå på någon föreläsning och bara gå runt och suga in atmosfären. Önskar naturligtvis att jag hade råd att köpa lite mer, men jag är glad att jag kan gå dit överhuvudtaget! Min kompis har så svår tinnitus att hon kan inte ens vara i lokalerna 10 min, det är för mycket ljud och folk som pratar.
Här är stjärnklart, så jag tittar ut med jämna mellanrum, men inget meteroit regn ännu. Har aldrig lyckats att se det något år ännu!
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Såg fyra st sen kvart över tio gick vi in gör molnen började komma men coolt var det :) vi låg på ett täcke på gräsmattan med täcke och kudde, nästan så man ville somna! :)
Då måste vi ju sprungit på varandra där Stollan!! Jag brukar med ta aurakort.
Oftast brukar jag spå mig också, om särbon får rätt vibbar av någon. Men man önskar alltid att man hade mer pengar…
MYSIGT syrran!!! 
men kanske kan vi se dem i morgon då, ska ju hålla på hela helgen