Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 2112 ggr
Pagan
0

Godmorgon 2 augusti

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har Ni kunnat sova gott under fullmånens inflytande? Själv har jag ju just nu ingen aning. Ska strax gå och natta mig. Mycket att se fram emot under 2 augusti.

Idag ska jag och familjen göra Göteborg. Universeum, Paddan here we come. Hoppas hinna med Gunneboslott och Gröna bussarna, ev. en titt uppe på lipstick, äta gott och strosa på Avenyn, käka god glass, korv och mos på Heden kanske, han har förjäkla gott mos. Ja jag vet, inte en chans att hinna med allt. Så vi får se. En dagars pass 295:- fri parkering och spårvagn/buss. Entré till lite av varje. Men vi hoppar Liseberg. Lite för ofta vi varit där, bara i år 2 ggr.

Det finns guidade turer i de undre delarna av Göteborg. Göteborg var ju en av Europas bäst befästa städer. Man får se hur de byggde, var de började, och gå runt i den undre världen. Se var och hus soldaterna bodde mm. Såklart finns ju en del historier om hur de begravde folk där nere under byggets gång.

Men de tar bara slutna sällskap, så man måste boka in sig runt 10 pers för att det inte ska kosta skjortan. Men det är dyrt ändå. Det får bli en annan dag.

Måste ju säga att Göteborgs city Card har en del att erbjuda. Så det gäller att utnyttja det till max. Kommer ta mig flera dagar att vila efteråt. Så det gäller att ta i nu då.

Så sov gott alla söta, vi ses imonSkrattande

Bild på lipstick by night

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

christel70
0

Ha,ha snabb du var där Pagan! En minut in på det nya dygnetFlört

Jotack - visst känner jag av fullmånen.. Har väldigt svårt att sova på nätterna, däremot sover jag alldeles utmärk på morgonen och långt ut på fmObestämd Får snart bli ändring på sovtiderna här i detta hemmet för det handlar inte bara om fullmånens påverkan utan här har vi vänt på dygnet under semestern…

Ser ut att bli en mysig dag för er i Göteborg, PaganKyss Stressa inte sönder dagen bara - ni hinner med det ni hinnerFlört

Själv ska jag ägna dagen åt att försöka hitta en bröllops present åt min kusin och lite tarotläggningar framåt kvällen. Tänker mig att läggningen blir lite extra kraftfull när det är fullmåneTungan ute Sen ska jag köra en liten meditation utomhus och skicka healing till moder jord.

Må så gott alla tarotvännerKyss

Medarbetare på Tarot

Tarotstollan
0

Pagan, det verkar som ni har en fulltecknad och trevlig dag framför er, hoppas att vädret blir bra också!

Månen var som alltid vacker innan den försvann bakom hustaken!

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

wolfheike
0

God Morgon !

Vad härligt det låter med Göteborg,en sevärd stad och hoppas ni får det fin fint.

Månen ja,,,den känner man av på många vis men tar till vara varje sekund den har att erbjuda energimässigt och på magins väg.

Många vänder på dygnet nu i semestertider,men det tycker jag bara låter skönt att bara få vara under sin ledighet.

Ha en toppen dag Glad

Elpida
0

God morgon!

Fullmånen ja, otroligt vacker. Jag brukar ju sova som bäst när det är fullmåne (undantag med vissa månar..) och inatt har jag sovit som en stock!!! Blev superförvånad när jag vaknade av att klockan ringde och det redan var morgon.

Pagan, låter som en riktigt rolig heldag! Njut, njut, njut!!!Kyss

Christel, visst är det extra magiskt med meditationerna vid fullmåne!

Idag kommer äntligen 17-åringen hem från Sthlms skärgård. Hon blir nerkörd av pojkvännens familj som ska till Halmstad på skatetävlingar (yngste sonen tävlar visst). Pojkvännen stannar hos oss några dagar, vi har ju Karl-Oskar dagarna här i Växjö i helgen så det händer massor. Vi börjar med Rix-fm festivalen imorgon. Glad Jag ska gå hem lite tidigare från jobbet tänkte jag, hjälpa guben med att måla. Sedan grymtade han visst något om att vi har en trädgård och land som behöver rensas oxå…Oskyldig.

Hoppas ni har en fin sommardag!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Skogshumblan
0

God morgon alla, har läst men hinner inte skriva mer just nu. Önskar er alla en fin dag!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[Momiji]
0

Gomorron!

Åh vad kul det låter Pagan!

Idag är det ett fullproppat schema. Ska fara och fixa hos kaninerna nu, sen ska jag rasta mosters hund och sen ska jag på möte på arbetsförmedlingen. Självklart kommer jag fara tillbaka till kaninerna efter det också.

Mitt kök börjar snart vara klart, håller på att göra om i hela lägenheten och det känns skönt att ett "rum" snart är klart Glad

[C Stark]
0

God morgon!

Älskade fullmåne. Den ligger precis perfekt utanför mitt vardagsrumsfönster och fyller hela rutan med brinnande ljus där jag ligger tillbakalutad i min schäslong.
Solen är framme, men jag är osäker på om jag skall utnyttja den idag. Känner mig som en överkörd säl med allt vad det innebär och sparar nog den lilla unsen av energi till rehab senare idag.

Vad härligt med Götet, meditationer, renoveringar som nämns. Jag hoppas att ni alla får en finfin dag!

Kyss

plutopellis
0

Efter många dagar med att ignorera min magkänsla och gå helt emot den har jag nu tagit mitt förnuft till fånga och gått till polisen. Vi har via paypal blivit avlurade en stor summa pengar. Ska bråka med försäkringsbolaget så vi får igen dessa. Nån som har tips på vägen? Och tack humblan, puss på dig!

Amandla
0

Oj Pluto! Förvånad Har inga tips, men håller tummarna för att det ordnar sig och att bedragaren får sitt straff.

Idag ska jag till veterinären, två gånger till och med Obestämd Först med Pixie, som slogs med en annan hund så nu har hon småsår på undre ögonlockskanten och börjar bli kladdig, hon behöver säkerligen pencillin. Sen med mamma och hennes lilla pudel som har ont i bakbenen/ryggen. Tyvärr gick det inte att förena besöken, det fanns inte tillräckligt långa perioder i tidboken. Men jag har inte så långt, värre för mamma som har 40 minuters resa.

Pagan
0

Jaha, nu är jag hemma igen. Lilla damen fick upp sin frukost halvvägs så det var bara att åka hem igen. Jaja, det fanns väl en högre mening med detta också. Nu puttrar en gryta med Kalops och det ska bli smarrigt.

Vad säger du Pellis, skittrist. vet inte heller vad som kan göras. men gott att du tagit hand om det iallafall.

Ja du har händerna fulla du Amandla. Dessa jyckar. Hoppas allt går bra och att mammas lilla inte har nåt allvarligt.

Momiji har kommit in i värsta energikicken. Lycka till med stökandetGlad

bra att du lyssnar på kroppen Cs, kramar om.

Hoppas Ni har det gott alla var ni är är, vad Ni än gör.

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
0

Du kan anmäla till PayPal också, pluto, det vet du va? De brukar fixa sådant rätt bra, om man blivit avlurad på pengar eller om man köpt en vara men aldrig fick den etc etc. Jag hoppas verkligen att allt löser sig!

Kramar till er allihopa! Kyss Jag läser allt, men har inte så mycket att tillägga just nu.

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

plutopellis
0

Tack det ska jag göra Ruz! Har mailat dom men inte fått svar men får gå in och se om jag får till en anmälan då :)

Ruzicka
0

Ingen fara. Glad Jag har i alla fall erfarenheter av att PayPal brukar sköta det snyggt. Jag samlade ju på galet dyra dockor tidigare och då var det ofta folk blev lurade och sedan fick hjälp av PayPal.

Sambon pratar med sin bror över telefon. De är arga. Jag kan så pass mycket tyska att jag fattar allt.. brodern gnäller över mig igen, och hur jag förstör allt. Han är jättearg för att jag inte vill att han hjälper oss när vi skall flytta (när det nu blir..), men jag orkar bara inte honom i min närhet längre. Det heter att vi "överger" honom. Och sedan allt som han tidigare sagt.. tja, ni vet. -_- Jag är så trött på att han ringer och förstör våra kvällar..

plutopellis
0

Massa kramar till dig Ruz! Då pmar jag dig imorgon om jag inte fattar hur jag ska göra ;) är så kass på engelska också! Vill skriva på svenska, känner mig så handikappad.. Men men..

Ruzicka
0

Jag vet då inte! Jag har själv aldrig blivit lurad så jag vet då inte hur man går tillväga.. Men behöver du hjälp kan vi försöka slå våra kloka huvuden ihop och lösa det tillsammans. ^^ Jag kan hjälpa dig skriva på engelska också om du vill. Glad Men har de ingen svensk support? Jag trodde det var en stor debatt om det för ett tag sedan, att de var tvungna att ha det för att vara lagliga i Sverige.. eller pratar jag i nattmössan nu? Tyst

plutopellis
0

Ingen aning men då jag mailade stod det att jag skulle skriva på engelska i alla fall, får se vad det står imorgon helt enkelt..

Ruzicka
0

Okej. Behöver du någon hjälp med engelskan så säg bara till! ^^ Eller med något annat också. Glad

Skogshumblan
0

Pellis & Ruzicka hojta om ni vill ha hjälp. är rätt bekväm med " bitchande" på såväl svenska som engelska. Ruz, din omtanke om andra trots ditt eget " mög" värmer mig!

/ Skogshumblan

christel70
0

Hejsan plutopellis!

Jag var med om att bli lurad via paypal för några år sedan. Det var någon som varit inne och använt mitt konto. Ingen stor summa - 600 kr men det var ändå läskigt att det kan hända för det heter ju att paypal är såå säkert att använda…

Jag kontaktade aldrig paypal utan skötte det via min bank och genom att göra en polisanmälan.

Jag fick tillbaka alla mina pengar genom banken. Fick byta ut mitt kontokort och sen vart allt ok.

Men du måste göra en polisanmälan och skicka in till banken sen sköter dem resten.

Medarbetare på Tarot

Pagan
0

ja fytifasen vad obehagligt. jag gjorde en klantig grej för ett tag sedan. Köpte via nätet ett prov på en ansiktskräm. De drog sedan ett antal hundralappar, för de ansåg att jag startat en prenumeration. Var uppe i 1500:- innan jag ens märkte det. Jäklar vad förbaskad jag blev. Hotade med polis, konusmentombudsman, att skriva listor på nätet mm. De satte tillbaka pengarna två dagar senare. Hehehe. Men klart oroväckande. Behövde inte spärra kontot, men det var nära att jag gjort det. Jag skrev till dem på svenska och fick svar via google translate verkade det som, konstiga meningsuppbyggnader mm.

Sajtvärd Tarot

plutopellis
0

Jo fast vet inte om banken hjälper oss för vi har fått falska mail att vi måste sätta in pengar för att låsa upp de inkommande, vi har aldrig använt paypal innan och mailen såg äkta ut så vi har alltså frivilligt satt över pengarna :( naivt ja :/ men ska fråga polisen då de ringer upp vad mer vi ska göra. Har varit i kontakt med försäkringsbolaget och de skulle återkomma så… Men har fått svar lite från paypal så ska maila in de mail vi fått så de har dom. Detta har tydligen hänt förut!!

Pagan
0

Ja de är säkert himla duktiga på att göra "äkta" vara. Inte lätt nu för tiden att veta vad som är vad. Men om det är https adress så brukar väl det vara en säker sida om jag fattat det rätt. De har de väl inte lyckts mygla med än. Skulle tro att er försäkring täcker detta. Ni har ju inte gjort nåt fel, att vara naiv ja, men hur lätt är det att veta det!? Men så jäkla förargligt. Tillräckligt att grubbla på redan ju!

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
0

Usch, pluto, stackare.. jag hoppas verkligen att det reder ut sig. Kram! Kyss

wolfheike
0

Nä fy vad otrevligt Pluto,hoppas det där löser sig.Det är inte klokt numera, snart kan man inte göra något utan att det ligger lurt bakom.Jag har blivit en surgumma som gått tillbaka till gamla hederliga sätt att betala räkningar och sånt på.

Ytterst sällan jag använder nätet och det just för jag är misstänksam.Galet är vad det har blivit och nu finns nästan inga alternativ utan det krävs nätet för allt.

Tänker på äldre tex det här med Engelska,många kan ju inte ett ord och hur ska dom då klara sig när det krävs svar på Engelska.Helsjukt och gamla Agda får åter igen känna sig utanför samhällets ramar.Tragiskt.

Håller tummarna att det ordnar sig för er Pluto Kyss

plutopellis
0

Tack goa ni :)

Ruzicka
0

Ja, det är klart, Heike, att det kan vara jobbigt för äldre att skriva på engelska. Men om det stämmer som Pagan säger, att de använder translate.google, så är det ju ingen fara att skriva på svenska också.

Själv tycker jag att det är bra att vi tvingas använda engelska, varesig vi är bekväma med det eller inte. Jag är ju världens språknörd så det är kanske inte så konstigt, men jag har bott i både Tyskland och Japan, två länder där folket generellt sett inte kan mer än att räkna till tio på engelska. Jag har haft bästa vänner i England och Amerika och hälsat på dem i några månader, och där kan folk inte heller generellt något mer än deras modersmål. Jag har sett vad det gör med mentaliteten, om man inte kan ett andra språk. Om man inte har fått kämpa för att göra sig förstådd ibland. Om man inte själv har förstått allt ibland. Om man inte har spenderat flera år att lära sig, och det ändå inte håller hela vägen. Nu har jag ju inte gjort någon stor studie, men jag litar på mina erfarenheter.

Så det är klart, det kan vara synd om de äldre om de aldrig lärde sig engelska i skolan (men mina mor- och farföräldrar pratar hyfsad engelska, och de är runt 75).. men det är himla bra för karaktären att tvingas använda engelska i situationer man inte är bekväm i.

Men det är kanske bara jag. Glad

wolfheike
0

Kan hålla med dig och som synes på mitt namn är jag från Tyskland och min biologiska släkt där dom kan ingen Engelska alls bara någon liten stackare som för några år sedan börjat lära sig Engelskan i skolan,så dom står noll när det kommer till Engelska språket ett språk jag använder i stort nästan dagligen och reser till USA titt som tätt.

Google har jag provat att översätta med för nöjes skull men urk vilken usel översättning den blir ju alldeles tokifjomsig speciellt om det ska användas i viktiga sammanhang så blir det vädligt knasig översättning Skrattande

Vart i Tyskland bor du? jag är född i Goslar en mysig vacker gammal stad men Tyska språket har jag tappat mycket av tyvärr var bara tre år när jag adopterades till Sverige .

Ruzicka
0

Jag bor i Mülheim an der Ruhr, en liten grön stad mitt i Ruhr-området. Vid Essen, Düsseldorf, Bochum, Dortmund, Duisburg.. ja, i den smeten. Allt flyter ju samman här, så att prata om städer är egentligen ointressant. Tungan ute Den delen av Tyskland som är sämst på engelska, har jag hört? Det finns ju ingen turism i den här delen överhuvudtaget, vad skulle de göra här? Gå på studiebesök i fabrikerna? Tungan ute

Tyska kan inte jag heller.. jag förstår, men kan inte prata själv. Jag gick några kurser men sedan blev jag lite för sjuk för att orka med. Läkarna här hjälper mig inte om jag inte kan tyska, så det är verkligen ett moment 22! Så just nu är jag en sådan där jobbig invandrare som jag lovade mig själv att aldrig bli.. Foten i munnen

Ja, det blir ju inte perfekt med google translate.. men jag tycker att det brukar fungera hyfsat bra. Man förstår vad som vill sägas, i alla fall. Tungan ute

Ruzicka
0

Goslar ser ut att vara en mysig stad, förresten. Jag googlade lite på den. Den ser gammal ut på bilderna, med vackra hus och kullerstensgator.. Och nära till natur! Nej, det verkar verkligen vara ett härligt ställe! Och så låter namet så gosigt också. Flört

Pagan
0

ja vilka fina byggnader och så charmigt det ser ut. Så mycket som är så välbevarat.

Sajtvärd Tarot

wolfheike
0

Goslar är urcharmigt och mysigt på alla vis och drar en del turister till sig med sin charm.

Dina krokar känner jag inte till men är inte hemma på Tysklands karta och vart ställen ligger,är glad om jag httar till Goslar Skrattande

Pagan
0

Hamnade på denna sidan Ruz, ser att du har 23 grader varmt hos digGlad

Sajtvärd Tarot

wolfheike
0

Måste ju berätta att innan jag besökt Goslar sen jag kom till Sverige så var det ett tv-program något rese om jag minns rätt.Hur som så var det klockspel med musik inget prat och jag kände igen mig direkt men kopplade inte ihop det med Goslar förrän dom nämde vilken stad det filmades från.Satt där och glodde och tänkte där har jag vart,men vart sjuttingen är det nånstans

Snacka om att ha minnen som vuxen och bara vara tre år när man lämnar.Minns även barnhemmet och striktheten,strängt som attan.Alla skulle göra saker samtidigt.äta,sitta på pottan,lägga sig och jag mår än i dag illa av dessa rum med flera sängar och trappsteg från gaveln som vi alla skulle gå upp i samtidigt annars blev det stryk.Har svårt att se barnhem idag,det sitter kvar dåliga minnen från den tiden märkligt nog efter alla år.Andens cellminnen sviker inte tydligen.

Pagan
0

nämen fy vad jobbiga minnen. Sånt etsar sig fast.Gråter

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
0

Det ligger ungefär längst åt väster i mitten av Tyskland. Vid holländska och belgiska gränsen. Glad

Här förstördes allt vid andra världskriget (största industriområdet i Tyskland = bombades först. >.<), så här finns minsann ingen historia. Jag saknar min lundensiska domkyrka och kullersten litegrand. Flört

wolfheike
0

Ja den tiden präglas vi ju som mest 0-3 år och kan nog vara förklaringen till att jag idag inte klarar av eller kan hantera barn,får panik och vill bara fly.Men men allt har sin mening så ur det har ju även gott kommit,ett bra liv med underbara föräldrar i Sverige så jag är bara tacksam för jag vet hur livet hade vart i Tyskland på den tiden.

Ruzicka nu minns jag,jösses vi läste ju om Ruhr området i skolan men minns kappt någonting Skäms

Skogshumblan
0

Heike, fy sjutton för att göra så mot barn! Förstår att du fått uppleva och bearbeta saker. Tur att du hamnade hos rätt föräldrar tillsist.

/ Skogshumblan

Ruzicka
0

Oj, här var det mycket som hände som jag missade. >.<

Det stämmer, Pagan, det är där jag bor. Men det ser bra mycket vackrare ut på bilderna. Tungan ute Och visst har vi varmt, men vädret är rätt tråkigt ändå, så du behöver inte vara avundsjuk.

Fy vilka minnen, Heike! Så fruktansvärt att man kunde behandla barn sådär.. Vilken himla tur att du kom hit sedan! Det var starkt av dig att komma över allt som hände, få livsvisdom av det och börja på nytt.