Tarot iFokus

Tarot

Etiketttarotlekar-våraegna-villha-visa
Läst 1045 ggr
Tarotstollan
0

Minchiate Fiorentine Tarot.

Denna leken har precis kommit in nere på "shopen". Utseende mässigt är det ingen lek som jag hade tänkt köpa. Den har gammaldags bilder och heller inga direkta illustrerade bilder i Lilla Arkanan! Den är tydligen också en nyutgåva av en tidigare lek.

MEN……. det intressanta med denna leken är att Stora Arkanan har 41 st kort! Hela leken består av 97kort!
Bl.a. så är det 12 astrologikort (stjärntecken), 4 elementkort, vissa kort vi är vana vid är borttagna och andra kort tillkommit.
I vanliga fall hade inte denna leken intresserat mig alls, men just för Stora Arkanans skull kan jag faktiskt tänka mig att köpa den här.

Så vad tycker ni?

Här var det meningen att det skulle finnas en länk, jag har försökt men den går inte att klistra in. Med mina begränsade datakunskaper gissar jag på att  just den sidan är skyddad på något vis.
Kanske att någon av er kan få in en länk?

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

plutopellis
1

Den lät spännande! :)

Ruzicka
1

Stora Arkana

Bägare

Mynt

Stavar

Svärd

Här har ni hela leken. Kyss

Jag håller med om att det låter spännande, Stollan! Framförallt kortparet Eastern Emperor och Western Emperor är jag förtjust i, av någon underlig anledning. 
Däremot så måste jag påpeka att alla kvinnokort är borta, vi har minsann ingen Empress eller High Priestess längre! Visst finns det kvinnor avbildade på korten, men inget faktiskt tillägnat dem, så att säga.
Jag fnissar lite åt att Fame kommer efter The World - det känns så amerikanskt på något vis. XD Nu förstår jag ju att kortet inte betyder att man blir kändis, men jag tycker ändå att det ger lite "alla problem löser sig bara du blir känd och rik"-vibbar. Tungan ute
Time gillar jag också. Vad jag tycker om stjärnteckenkorten eller resten av stora arkana vet jag inte, inte heller om elementkorten. Men det vore minst sagt spännande med en lek som denna!

Tyvärr tycker jag, precis som du stollan, att bilderna inte tilltalar mig..

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Skogshumblan
1

Spännande värre! Kanske inte helt i min stil men klart en spännande lek!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Skogshumblan
0

x

/ Skogshumblan

Ruzicka
1

Är du intresserad av andra lekar som har några extra kort så finns det ju några andra. Kanske du gillar deras konststil?

Steele Wizard Tarot - har 6(?) extra kort i stora arkana, och ett extra hovkort, Maiden, som finns mellan Page och Knight.

The Fifth Tarot - som har 5 sviter: fire, shells, feathers, stones, lotus.

Healing Earth (2nd ed) - har två extra sviter plus två extra kort i stora arkana.

Transformational Tarot - har 4 extra hovkort: Teacher-Student, Reformer, Oracle och Saint, samt 6 extra kort i stora arkana.

Och så såklart Silicon Dawn, med 85 kort. ^^

Skogshumblan
0

Ohhh tackar för länkarna. Healing earth var ju inte helt fel.

/ Skogshumblan

Ruzicka
0

Varsågod kära Skogis. Kyss

Jag hoppas att du inte känner att jag kapade din tråd, Stollan. Jag tänkte att det hörde ihop med ämnet, lite. Glad

Pagan
0

97 kort, ja det var ju en del extra Stollan. Blir ju helt snurrigGlad

#5 The fith Tarot tilltalade mig en hel del måste jag säga. Får jag nog titta mer på.Tungan ute

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Tarotstollan
1

# 7. Tack för hjälpen med länkarna Ruzicka. Nej, jag känner inte att du har kapat någon tråd, så oroa dig inte. Tycker bara det är kul när ni kommer med nya idéer och tänkandeFlört!

Jag gillade de två första lekarna bäst, särskilt The Fifth Tarot skulle jag gärna vilja ha!Kyss

Jag är bara glad att ni alla tycker någonting om det jag skriver! Tycker att det är svårt att hitta något att skriva om, och när något nytt eller annorlunda dyker upp så vill jag dela med mig till alla andra tarot-älskare.

För även om vi  alla har olika smak, är olika , tycker olika osv……. så i grund och botten har vi ju vårat intresse för Tarot!  Det finns ju så mycket där ute i "tarotvärlden" som vi alla var och en på sitt sätt vill veta, även sådant vi inte ens visste att vi ville vetaFlört hahahahaha…

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!