Tarot iFokus

Tarot

Etiketterdagens-trådhälsningargratulationerpresentationer
Läst 839 ggr
Skogshumblan
0

God morgon 28 juli.

God morgon alla tarottokar:) Idag är solen här och jag är hög som ett flervåningshus. Fick ett tokryck igår när maken kom hem från sin löprunda vid 21. Fick för mig att försöka springa så sent. På asfalt. 6 km. Jag som dör av 5 km… Kan säga att jag blir lätt besatt av att klara mål jag sätter och igår var inget undantag. Enligt den "app" jag använder skulle jag klara sträckan på ca 48 min. Jo tjena, sprang 6,5 km på 45.34 min. Sista två km sprang jag för dig Isa och dig Ruzicka så tack för peppet och ursäkta skrytet men jag rockar fett! Idag kommer en vän jag lärde känna på en föräldrasajt för tre år sen. Vi har aldrig träffats i verkligheten så det här är en hett efterlängtad dag! Hoppas ni andra får en kanonfin dag och rockar fett!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

wolfheike
0

God morgon på er !

Det är rätt inställning Skogis,rocka fett du och jag beundar er som springer, har helt fel flås för löpning men i övrigt en god kondition.

Ha en alla tiders dag på er Glad

Isa56
0

Godmorgon Skogis, Heiki och alla andra. Skrattande

Skogis Tack "gullet" det var snällt av dig. Skrattande löpning kan inte jag heller på grund av knäna, men promenera går bra.

Heiki hoppas din förkylning börjar packa ihop och lämna dig. Kyss

Mulet och lite svalare, så kanske det blir mer gjort idag, tvätt blir det iallafall.

Ha en skön lördag.

Kram Isa

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

wolfheike
1

Jajemensan Isa nu har den börjat packat väskan och flyttar till nån annan stackare och Pagans tips igår om att suga på choklad var ju toppen,något jag ska berätta för andra som får rethosta Cool

Isa56
0

låter kanonbra Heiki. Chokladen ska jag lägga på minnet. Hm eller snarare skriva upp.

En fd arbetskamrat som jag fortfarande har mycket kontakt med, kallar det för tre-stegsminne, man går tre steg och har glömt allt. Flört

wolfheike
0

Skrattande skratt det är nog sant men här tror jag det räcker med ett steg så har jag glömt Skrattande

Isa56
0

Haha Tungan ute Är samma här ibland. Fokus är inte alltid min starka sida.Flört

Skogshumblan
0

Minne och fokus? Vad är det?! ;)

/ Skogshumblan

wolfheike
1

Fokus hmmm ???? i fokus kanske ????Tungan ute

Skogshumblan
0

Jaha iFokus ja. Då är jag med. Tack Heike för din klokskap du delar 'ed dig av :D

/ Skogshumblan

Pagan
0

Godförmiddag

Bra att det hjälpte Heike, vet inte vad i chokladen som fungerar, men det spelar ju mindre roll.

Sicken rolig dag du har framför dig Skogis och jäklar i min låda vad du fått upp flåsetSkrattande

Här har vi inte bara mulet - vi har ösregn. Men efter de senaste dagarnas värme så är det klart välbehövligt. Glad att tvätten inte hängt ute i natt. Nu ska jag fylla på kaffekoppen.

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

Ruzicka
0

Godmorgon allihopa!

Åh vad jag blir rörd, Skogis. Du är så otroligt duktig! Jag är så glad för din skull! Här får du en megakram av mig. *megakram* Kyss

Här i Tyskland är det en huskur med choklad mot hosta, något jag aldrig har hört förr. Men sambon prackar alltid på mig en massa choklad när jag är sjuk och hostar. Vad bra att det hjälpte för dig, Heike. Du har dragit så länge på den där förkylningen nu, det är härligt att du äntligen börjar bli frisk! ^^

Tvätten måste också göras, ju, Isa. Glad Jag tycker att det är rätt skönt när vädret blir svalare (om ni nu har kunnat missa det? Tungan ute). Man kan ju inte ha sommar hela sommaren. Flört

Vädret här har också lugnat ner sig. Jag hoppas på ösregn senare. Det åskade något väldigt i nättras, så inte fick jag någon sömn då heller. Jag lekte med Tage istället, och lyckades på något vis beställa tre stycken tarotböcker. Ojdå! De är alla tre i princip övningsböcker. Övningar man kan göra med Tarot för att få en bättre relation med sin lek (The Tarot Playbook), och för att få bättre självkännedom (Tarot for Self Discovery, Tarot for Your Self). Precis vad jag kan behöva, och dessutom är det så kul med konkreta övningar! Tyvärr kommer två från USA, så det blir nog till att vänta tre veckor på dem. Den tredje kommer förhoppningsvis på onsdag. Tja, det är farligt att vara tillfälligt rik.. Jag kommer behöva äta upp det här senare, men vad fasen. Man måste ju leva. Och man måste ju pilla med TarotFlört

Kramar till er allihopa, och jag önskar er en underbar dag trots lite sämre väder. Kyss

Corgisaurus - mitt huvud i ettor och nollor
Ni får gärna titta in och hälsa på.

Pagan
0

ja hur gick det där till, bara råkade av en händelse….Tungan ute jag kan också bara råka ut för att mitt bättre jag fått för sig att jag behöver något just nu! Det blir jag alltid så glad av. Hoppas du slipper vänta i tre hela veckor. Tur att en kommer lite innan iallafall.

Ja vi hade blixt och dunder här i natt också, sedan blev det ett förfärligt smattrade och det dånade av allt regn som hade brått att hitta vägen ner. Sedan har det bara fortsatt ösa ner.

Man slipepr ju fundera på om man skulle ta den där promenade eller ejFlört

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
0

Choklad? Var det någon som sa choklaaad??? Förvånad
Vilken mirakelkur - har adrig hört talas om. Men det kanske förklarar varför jag aldrig blir sjuk! Flört

Vilket mys väder Pagan! Är så härligt efteråt när luften blivit rensad. Här är det oxå snart regn, och förmodligen även åska av huvudvärken att döma. Lika bra så jag får färdigt här hemma nu.
Rotar i bokhyllor och skåp och skrattar högt åt alla mina fynd.
Läst dagböcker som är 20-år gammla. Hittat en bok om runor bla. (samma info som jag själv så febrilt efterlyste här om dagen)
Och senare ska jag måla mitt kök, en gång för alla. Vitt och vackert blir det! ;)

Grym du är skogis!! Visst blir man taggad när resultaten ramlar i händerna på en! Jag tror jag får börja städa i gästhörnan inför halvmaran nästa år?

Haha, Isa tre stegs minne är klockrent…. faktiskt precis så ångt man brukar få gå tillbaka och "häta" det när man glömt… Flört

Vad kul med nya böcker Ruz! Du får uppdara oss om dem senare! Hur går det med träkistan du köpt förresten?

Och Heiki, hoppas att du kryat på dig!

Nu blir det bolag och inköp av choklad så man överlever helgen - hasta la vista babes!

Cool

Ruzicka
0

Jag lovar, Pagan, det var en olyckshändelse! Tungan ute De sade att det skulle komma fram "inom tre veckor", så man kan ju hoppas att det går fort. Jag förstår egentligen inte hur det kan ta så lång tid - jag har beställt från Sydkorea så otroligt många gånger att jag tappat räkningen (jag brukade samla på dockor därifrån), och varenda gång har det tagit fem dagar för paketet att komma fram. Hur kan det då ta tre veckor från USA..? Borde inte postförbindelserna vara bättre mellan USA och Tyskland, än mellan Sydkorea och Sverige..?

Det är så kul att hitta gamla grejor, CS! Jag hittade själv min teckningsmapp när jag packade för flytten hit, och det var så roligt att kolla igenom. Lycka till med köket! Hur mycket har du kvar sedan?

Jag skall berätta om böckerna när jag får dem. ^^ Jadu, lådan går det väl bra med. Jag gick och handlade resten av grejorna jag behöver till målningen idag, så nu kan jag fortsätta. Inte för att jag är så sugen längre.. jag påmindes ännu en gång om varför jag måste lämna detta skitland snarast möjligt om jag inte skall gå under. *suck*

På tal om Tyskland i all sin härlighet.. Vi körde förbi en bilolycka i förrgår. Bilen hade voltat runt och glidit nerför gatan på taket i ungefär 50 meter. Alla rutor var krossade och bilen var helt ihopatryckt. Olyckan skedde på en 30-väg

[C Stark]
0

Jag blev faktiskt inspirerad av ditt skrin. Mina gamla loveletters ligger i ett exakt likadant. Med skillnaden att jag faktiskt gjort det själv  på slöjden… *fniss*

Ännu en konstnärssjäl - får vi se dina teckningar?!?

Ja, det är rätt mycket kvar faktiskt… en vägg som skall byggas, kakel ska sättas, golv ska läggas och ett stycke helkaklat badrum skall på plats - men sen är den fin o klar (och dyyyr) och säljbar! Skrattande

Ruzicka
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jajaja, CS, ditt skrin är mycket bättre än mitt, jag fattar vinken. Flört Jag minns inte att jag gjorde annat i träslöjden än sandpappra. >.<

Oj! Ja, det är en del kvar.. Vilket jättejobb! Men åh vad fint det kommer bli tillslut. :D

Konstnärssjäl? Hahaha! Icke sade Nicke! Jag har aldrig kunnat rita. Jag hade en period när jag var runt 15 år då jag ritade konstant, men inte blev jag duktigare för det. XD Jag är fortfarande fast på dagisstadiet. >.< För att bevisa min poäng bifogar jag mitt senaste alster, en karaktär ur My Little Pony. Tungan ute Skratta hur mycket ni vill.. >.<

[C Stark]
0

Inte alls… jag var typ 10 år när jag gjorde det…haha… ;)

Varför är du så hård mot dig själv!? Det är en fin bild & jättefina skuggningar!
Samt att det är väl inte därför man ritar? Det är väl för att det är avslappnande och roligt, no? ;)

Ruzicka
0

Där har du en poäng, CS. Att man ritar för att det är avslappnande och roligt, inte för att det skall bli fint. ^^

Jag funderade faktiskt på att beställa visitkort, och rita en egen tarotlek. Bara för skojs skull. De sidor som låter en designa helt fritt är super, då kan man lägga in en bild bara och ingen text, och så blir det tarotkortens baksida. :D Det blir kanske inte så hållbart eller särskilt användervänligt, men skulle det inte vara himla kul? :D Jag vill ju så gärna ha en My Little Pony-lek..

[C Stark]
0

Det låter som en ypperlig plan! =)
Det finns annat jättebra fotopapper att skriva ut på om du går o frågar i butik.
Jag vill oxå ha en egen… men det är ju så många planer i min skalle att hälften av hälften vore nog!
Vore så kul om alla bodde lite närmare så kunde vi cirkla!

Pagan
0

#14 undrar just vilken hastighet de höll. Oh my, undrar varför folk har så brått?? Vågar inte fråga hur de gick för dem i bilen.

Jättefin teckning, får lite känsla av de Japanska "vaddenuheter" karaktärena.

Ja det hade varit kul Cs, vore ju bra att mötas hemma hos dig så kunde vi färdigställa din lägenhet ocksåGlad

Har haft fortsatt ösregn idag, sedan började det åska igen, som tur var var vi just klara med middagen då, trodde strömmen skulle gå vilken sekund som helst. Det blev mörkt sekundsnabbt sedan brakade det loss. Så facinerande va, man skulle varit ute och dansat dåSkrattande

Sajtvärd Tarot

Amandla
0

Skrattar så jag nästan gråter, har hittat Den Bruna Maten, en matblogg som lagar igenom en herrans massa möjliga - eller snarast omöjliga - recept från 70-talet. En massa otäcka bilder på läbbig mat ihop med mycket välformulerade utlåtandet, som ex:

"När åt du dina vattenkastanjer, delade på mitten, tillsammans med frysta ärter och prinskorv senast?  länge sedan? Vi förstår.

För att förtydliga: frysta ärter. Med prinskorv. Och vattenkastanjer. Och en djefla massa rotselleri." Skrattande

Skogshumblan
0

God kväll allla. Har haft en helt underbar dag! Det var så obeskrivligt härligt att få ha min vän här och åter har jag bevisat att med "tack gud/ universum…"+ det man hoppas och önskar så kommer man långt ;) En del svar har kommit och nya mål att se framåt mot har kommit. Cs halvmara? Var bor du? Mitt nya mål är 7 km innan torsdag kväll. " jag älskar att springa, jag gör det så lätt"… :)

/ Skogshumblan

[C Stark]
0

Ni är välkomna… ;)
Jag bor f.n. i sthlm skogis. Men du sår skynda dig för jag blir nog inte långvarig… ;)

Fy farao vilken bra sida Amandla *skrattar så hon kiknar*. Inte glad att du påminde mig om mina traumatiska bruna barndomsupplevelser dock! ;)

Skogshumblan
0

Cs, aha ja lidingöloppet har jag tänkt springa nästa höst, inte hela kanske utan "bara" 1,5 milen,

/ Skogshumblan

Pagan
0

Amandla, fy fasen vad vidrigt "vilket även familjens katt kan vittna om"Skrattande usch! En får tacke, nu slapp jag bli sugen på nåt så här på kvällskvisten. Flash backs till bruna bönorna

Skogis du är verkligen på G, låter som du fått en nytändning. Vad säger gubben om det troFlörtbara 1,5 mil! Håll i er tjejer, hon kaxar mer och merTungan ute

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
0

Vad kul skogis - det fixar du lätt, det är de tre första kilometerna som är jobbiga när man börjar löpa. Jag kommer givetvis och hejjar! =)

Pagan
0

ja jag kan också titta påGlad å ropa heja heja när det passar bra

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Nämen en egen hejarklack! Me like. Skrattande

Pagan, ja du Obestämd, han är lika impad som jag är, han trodde inte jag skulle gå såhär seriöst in för det och göra såhär bra framsteg, det trodde inte jag heller men ändå… Men samtidigt är han min stora peppare, kritiker och stöd och det är delvis hans förtjänst att jag är där ute och nöter km efter km. Han och den familj jag var utbytesstudent hos i USA, vi har forftarande kontakt, deras updates på fejan om alla mil och snitthastigheter etc fick mig sugen igen efter 15 års "uppehåll".Glad

För mig är de km 3-5 som är värst ,sen går autopiloten på. SKa försöka att dels slå min fortaste km & mile samt springa 7 km innan torsdag kväll.

Jo jag vet att jag kaxar, men jag ber inte om ursäkt för jag är så chockad, impad och tacksam för vad jag kunnat åstadkomma i mitt liv på olika sätt tack vare er som finns här, ert stöd är ovärderligt. Ni som finns här på  Ifokus fick mig att våga tro på livet igen.

/ Skogshumblan

Pagan
0

klart du ska kaxa gullet, vi är så impade av dig att det inte är klokt, en ren källa till inspiration är du. Massa pepping här ska du veta. You go girl!!KyssSkrattande

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Tack PaganKyss

/ Skogshumblan

Skogshumblan
0

Kanske ska ha en tröja med texten "tarot.ifokus.se rockar fett!" på när jag springer så vi blir mer kändaFlört

/ Skogshumblan

Pagan
0

ja, ingen dum idé alls ju. Amanda syr och så ber vi Ruz skissa vad ska stå på rumpan? Om du kan läsa detta så är du för nära? SkrattandeSkrattande

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

*asg* ja  det vore något!

Agda was here är det en lämplig text på svettband på huvudet tro?ObestämdTungan ute

/ Skogshumblan

Pagan
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Ja helt klart!Skrattande We are the champions spelas loppet igenom

Sajtvärd Tarot

Skogshumblan
0

Hahha ja absolut!

Nu är det sovdags, ska ju ut och springa senare i dag så….Tyst

/ Skogshumblan

Pagan
0

samma här,nattidax. sov gott, har fastnat på Facebook. Släkten är värstTungan ute

Sajtvärd Tarot

[C Stark]
0

Det är klart du ska vara stolt över dig själv skogis  - vi är det också! Kyss